Praha po dvou letech sporů zrušila tendr na P+R na Opatově. Chystá se ho vyhlásit znovu
Zahájení stavby se nově předpokládá v polovině příštího roku.
Hlavní město v uplynulých týdnech oficiálně ukončilo soutěž na výstavbu P+R parkovacího domu na Opatově. Výběr zhotovitele stavby se 495 parkovacími místy přitom začal už v létě roku 2022.
Z tendru pak v listopadu téhož roku vyšlo vítězně sdružení stavebních firem BAK, Metrostav DIZ a Geosan, hotovo mělo být za rok a půl. Jenže rozhodnutí rady o zhotoviteli začaly vzápětí po volbách kritizovat strany z koalice Spolu.
Následně dorazila na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) námitka, která tvrdila, že vítěz doložil nepravdivé technické kvalifikace a další hodnotící údaje.
Loni koncem srpna pak ÚOHS výběr vítěze zrušil, Praha nejprve podala rozklad, poté však jeho krok potvrdila. Tendr ovšem dle vydaného usnesení pokračoval dál. V dubnu následně ÚOHS své rozhodnutí potvrdil. Praha se nyní rozhodla místo výběru nového vítěze soutěž zrušit.
Nová soutěž
Kritizovaný projekt s odhadovanou cenou 660 milionů korun, tedy přibližně 1 330 000 korun za jedno místo, však nekončí.
„S realizaci projektu P+R Opatov nadále počítáme, během podzimu bude vyhlášení nového výběrového řízení schvalovat rada a zastupitelstvo,“ uvedl na dotaz Zdopravy.cz náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.
Podle něj se již pracuje na nové zadávací dokumentaci a cílem je vypsání nového tendru ještě do konce letošního roku. „S ohledem na průběh výběrového řízení pak předpokládáme zahájení stavby v polovině příštího roku,“ dodal Hřib.
Parkovací dům má vzniknout při východní straně Chilské ulice u sjezdu z dálnice D1 a stanice metra Opatov. Ze 495 míst bude 10 vyhrazeno pro osoby těžce pohybově postižené, 43 stání bude pro vozidla na CNG a LPG. V domě bude také možné odstavit 32 jízdních kol, u vyhrazených stání pro elektromobily budou dobíjecí stanice.
Součástí stavby bude i park zaujímající plochu bývalého izolačního valu. V části, která bezprostředně přiléhá k západní části sousedního Domu s pečovatelskou službou Šalounova, má vzniknout klidový kout s posezením.
Následně se terén zvedne až do výše parkovacího domu, kde bude vytvořena pobytová zelená střecha. Spodní a horní úroveň parku bude propojena trojicí betonových schodišť a bezbariérově dvěma rampami. Důvodem vzniku celého projektu je podle města nedostatečný počet parkovacích míst typu P+R v této lokalitě.
Jsou drahá a jejich přínos malý. Praha přehodnotí stavby nových P+R parkovišť
Rozšiřování P+R parkovacích domů měl pražský magistrát do loňska mezi prioritami. Náměstek Hřib však opakovaně upozorňuje, že na všechny plánované stavby nebudou ani v následujících 20 letech peníze a jejich přínos by se měl znovu posoudit.