Dopravci Železnice

Praha – Ostrava 9 korun. Leo Express nezvykle zlevnil jízdenky

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Leo Express neuvedl, kolik jízdenek za 9 korun dal do prodeje. Jde o historicky nejnižší cenu, za kterou se mezi Prahou a Ostravou jezdilo .

Železniční dopravce Leo Express se pustil do boje o zákazníky zásadním zlevněním části jízdenek. Jejich cenu na libovolné vnitrostátní relaci snížil až na 9 korun, nabídka je ale omezena.

Nabídku dnes spustil dopravce na svých stránkách. „Nabídka platí až do konce letošního jízdního řádu. Levné jízdenky lze v rezervačním systému najít více než 30 dnů před odjezdem. Už v říjnu tak cestující mohou pohodlně jezdit za 9 korun,“ upřesnil mluvčí Emil Sedlařík.

Firma neupřesnila, kolik míst v každém spoji za tuto cenu nabízí. Podle několika pokusů v rezervačním systému je za devět korun obvykle k mání jedna jízdenka, další pak za 11 korun.  Firma později upřesnila, že za tuto cenu prodává až 5 % jízdenek v každém spoji. U dopravců, kteří používají takzvané dynamické jízdné, kdy se cena mění podle toho, jak je spoj vyprodán. Jde o poměrně oblíbený marketingový krok, rozšířený je zejména u nízkonákladových leteckých společností. Zkrachovalé SkyEurope dokonce cestujícím za let v rámci jedné akce doplácely.

Aktuální nabídka LE mezi Prahou a Ostravou.
Aktuální nabídka LE mezi Prahou a Ostravou.

Nejvíce jízdenek za nízké ceny od 9 korun tak zákazníci uloví v úterý, středu a sobotu, kdy jezdí méně zákazníků, ale výhodně nakoupí také v dalších dnech. Cena jízdenky je z velké části závislá na počtu volných sedaček na vlaku,“ upřesnila firma v tiskové zprávě.

Devítikorunová jízdenka platí jen na vnitrostátních spojích, v prodejích jsou do konce letošního jízdního řádu. Platí jen pro jízdy v třídě Economy. Platí pro všechny typy cestujících včetně studentů či seniorů, kteří mají cestovat se slevou 75 %.

Zejména mezi Prahou a Ostravou dlouho zuřil cenový boj, který vedl k poklesu cen až pod stokorunovou hranici. V posledních dvou letech se zavedením slev ale běžné jízdné vrátilo k úrovni i kolem 250 – 400 korun za jízdenku. V případě Leo Express dynamické jízdné znamená prodeje jízdenek na stejné trase i za tisícikorunu. Devět korun je ale historicky nejnižší cena za jízdenku na vlak z Prahy do Ostravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
133 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ales

super akce. Mamka, ktera pravidelne jezdi ze Stareho Mesta u UH. Hradiste do Prahy poslednich 4 roky s LEO Express ma velkou radost. Nakoupene jizdenky po 9 a 29 kc na zari, rijen a listopad.

Martin Votava

To je dobrá cena, to bych možná za čtyřhodinovou jízdu tramvají i dal. 🙂 Pokud by se mi tedy od sezení v nízkopodlažní části neudělalo špatně – to bych pak naopak ještě žádal odškodnění za újmu na zdraví.

David

Nechte se vyšetřit.

Novotný

Moc tomu nerozumím, za cenu 9 Kč. A KDO MU NA TO PŘISPÍVÁ? V době koronakrize Leoexepress žádal stát o dotace a nyní jezdí podnákladově? Asi po této akci zdraží na 1009 Kč za jednu jízdenky.

Vašek

Všechny dvě jízdenky za 9 Kč jsou již prodány.

Novotny

Zkousel jsem hledat ty ceny pristi tyden kdy potrebuji jet a nestacim se divit. 9 Kc nikde. Ceny od 599 Kc, 499, 699, 609, 579, 449, 499, 839, 949… same devitky

Petr

Jsi ocas? Píšou jasně že tyhle jízdenky jsou na cesty min 30 předem

Jirka

Tak jsem si koupil Praha – Ostrava. Tam 9 Kč, zpět 7 Kč. Snad po tom měsíci nepočítají s úplným krachem.

rtep

Kdyby mi někdo v hospůdce nabízel pivo za 9 Kč, nestál bych o něj. Prostě bych se bál, že to nebude k pití. Za dobré pivo rád dobře zaplatím a to opravdu ve fabrice v pohraničí neberu zrovna přehršel peněz.
O jízdenku za 9 Kč z Prahy do Ostravy bych ze stejného důvodu také nerstál. Pokud už musím někam cestovat, tak rád zaplatím plnou cenu.

Jirka

Tady ale máte velké riziko, že LEO zkrachuje a nepojedete nikam. Pokud vám to riziko nevadí, tak je to normální levná jízdenka

rtep

Pokud LEO zkrachuje, tak to opravdu ani v nejmenším neznamená, že nikam nepojedu :-)) Možností, jak se dostat vlakem do Ostravy, je opravdu hodně.
9 Kč z mého pohledu není normální levná jízdenka, tu cenu za slevu zaplatí nejspíš ostatní cestující. Ale samozřejmě ten pohled nechci nikomu vnucovat.

Vašek

Lidé se dají utáhnout na ledasco.

None

Však jde o to se zviditelnit. Všude se o tom píše, pár lidí LE objeví a koupí lístek. Normální cena lístků je u nich vždy o nejmíň stovku větší než jinde. Takže na tom neprodělají. Pár lidí se projede levně, dost lidí bude nadávat, že mají nedostupný web.

Karel

Klidně vykoupim jízdenky na rok dopředu pokud leo zkrachuje

Leinad

U piva neznámé značky to hrozí, neznámé suroviny, ani způsob skladování/distribuce, subjektivní chuť nelze odhadnout.
U vlaku jaksi víme, že je povinně místenkový, palubní servis a spp jsou dohledatelné, jednotka 480 s vlastnostmi taky(že si někdo stěžuje že neměl místo na nohy, to i u jiných dopravců), že vozíčkáři tím jezdí kvůli LF (bez modrogumího hlášení 24 hodin předem, že chci plošinu)

bohyn

Divná argumentace. Oprosťme se od Leo a jeho kvality. Nikdy sem tou tramvají nejel a neznam jejich služby.
Ale s tím srovnáním seš vedle a škodíš sám sobě. Tady u nás si můžu koupit Plzeň za 50+, nebo zajít na Albrechta 11 za 44, nebo třeba Unětice 12, nebo Vinohradskou 11 za podobnou cenu. Když dojedu na vesnici, kde je na výběr Plzeň za 40 nebo Radegast pod 30, tak dam radka. Není to o penězích, Plzeň je pivo co piju nejčastějc, ale je to o kvalitě a ta nemusí být nutně dražší.

Vašek

Neříkám to nadarmo, s Leo Expresem ani zadarmo!

Michal

A podařil se někomu vůbec nákup?

David

Mně ano, ale byl to boj. Neustále to padalo.

none

Porad zkousim, uz jsem byl i u kosiku a mel 9 listku. Chtel jsem jeden, ale porad to hazelo chybu. Ale zaplatit jsem uz nedokazal. Zatim. Ale do rana casu dost.
Snad se jim ta akce vyplati a nadavky je neodradi od podobnych veci i v budoucnosti 😀

Hezky česky

Do rána? Vždyť na spoustě spojů už mají ceny původní, jste asi prospal den. Když tak přes idos se prodávalo po celý den zcela normálně.

David

Pokud vám cena 49 Kč Praha – Olomouc pro plně platícího přijde jako původní, tak jste asi spadnul z Marsu. Aktuálně stále k dispozici.

Hezky česky

Slovo na spoustě znamená na spoustě, nikoliv na všech.

Kontryhel

Ano, byl to porod, ale podařilo se mi dokonce i zaplatit. Takže jízdenky mám.

Jan Hojsák

Jo, můžu potvrdit. Teprve s příchodem 22. hodin,mkdy většina Čechů šla chrápat, jsem se konečně dostal na jejich stránky a objednal si tři jízdy z Ústí n/O do Prahy. Sice běžně jezdím Dráhami, ale za takovou cenu, zkrátka, proč to nezkusit, že?

M H

Neměla by tedy na těchto relacích činit maximální výše kompenzace slevy pro studenty či důchodce pro Leo Expres rovných 6,75 Kč (tedy 75% nejnižší tarifní ceny)? Ono by to totiž takto bylo logické…a to na všech linkách nezávisle na dopravci.

Prag

Jestli tohle ÚOHS skousne, tak ho můžou klidně zrušit.

Juraj

Ohrozuje to hospodársku súťaž na prepravnom trhu Praha-Ostrava?
Ach bože, chce to aspoň úplne základné pochopenie problematiky.

Hynek

Jestli to ohrožuje hospodářskou soutěž se teprv uvidí, ale řekl bych, že tohle bude pojištěné, jestli víte jak to myslím. Mimochodem vy se taky nejevíte jako velký odborník na problematiku, ale možná to jen hrajete. 🙂

švestka

Když skousnul zneužívání monopolu do roku 2011, kdy bylo jízdné řádně předražené, tak skousne.

David

Místo kočičky si tam dej fotku osla.

Leinad

Existuje soudní výrok, podle kterého Žlutobus Praha-Brno za 50Kč byl parazitní, zatímco nodrogumích 35Kč bylo legálních.

Peeetr

Zoufalost sama.
Kdyby raději s tou první vlakotramvají v Česku zkoušeli obsluhovat příměstskou dopravu u Prahy, Brna či Ostravy, tam by se jízdenka za 9 Kč na stojáka hodila víc.

Mirek111

Tak, to Brno, nevím, nevím…Přeci jen, je tam těch 25 kil…..

Jiří Kocurek

A to byby lo řevu, kdyby výběrko opravdu vyhrál a začal tam jezdit. Možná by jste stávkovali proti tomu, že se vám přání splnilo.

Papaja501

Že by poděkování cestujícím na závěr…..To už to mohl dát za simbolickou korunu….Jenom by mě zajímalo, kdo mu ten rozdíl dorovná….Daňoví poplatníci?….Vždyť za to nezaplatí ani toho fíru, natož režii…Nebo reklamní podvod?….Budem se těšit, co vymyslí příště.

Radek Janata

Pokud je těch jízdenka jenom pár kus, tak je to „ztráta“ na úrovni jednoduché reklamní akce typu soutěž o volnou jízdnenku v rádiu.

bohyn

Jenze za tu soutez v radiu jeste zaplatis a ne malo.

bohyn

Pro ty dva co to nevi, tak jedna soutez v celostatnim radiu v prime time stoji radove desitky tisic.

Michal

Já mám participaci v jejich půjčce u Acemy, takže to kdyžtak dorovnám 😀

Marek Janík

hele pán má rád adrenalinové investice 🙂

Gwann

Tak pokud má půjčené u ACEMY, tak hrají na jediné…že najdou vola, co si ten celý jejich cirkus koupí…

Jiří Kocurek

Je to jenom 5 % jízdenek. Kolik % cestujících u ČD tvoří ti, kteří neplatí ani tu sYmbolickou korunu?

Hynek

Babišovo rozšíření státních slev otevřelo velký byznys. Takže nebojte, zaplatíme to všichni. 😉

Leinad

Renevue marketing tu byl i před Burešem.
A nejsem přesvědčen, že typický člověk s nárokem na slevu, kupuje jízdenky za 5000 v relaci která se dá jet za 200.

navratp

Na reklamní podvody jsou tu jiní kabrňáci……

ModráGuma

Pan dělá přesně to co se mu nrlíbilo. ČD zlevní jízdenky a copak dělá Leošek teď? Doufám že až přijde nový CoVid tak takhle firma bude první co zkrachuje. Např. To že si student jede zadarmo apod.

švestka

Což bude problém jen a pouze majitele. Zatímco, když ČD krachovali a dosypávalo se za předražený odprodej kolejí, pozemků, nádraží, budov, prvních nástupišť, druhých nástupišť, budek WC, apod., které původně byly státní, tak si stát kupoval zpět svůj vlastní majetek, akorát že z našich daní, takže ztráty této obskurní firmy jsme sanovali my všichni, i když jsme o to nestáli.

Otmar

A před Vánoci 1.500 Kč🙈🙈🙈

roháček

To je stejně jedno. Už půlhodiny po zveřejnění tohoto článku nešel rezervační systém. Teď (14:25) už nejdou ani jejich stránky: „Offline for maintenance
This app is undergoing maintenance right now.

Please check back later.“

none

Je to takova prehlidka chybovych hlasek. Kolik lidi asi ted nadava a jak je vytizena infolinka 😉

Od lesa

Zoufalá firma dělá zoufalé činy.

Gajda

Ono je to náhodou šikovný – všude se k tom bude psát, lidi to budou hledat v rezervačním systému a ty lístky s měsíčním předstihem stejně stojí třeba jen 119, takže by pak mohli koupit i ty. Takže reklama za cenu jedný tiskový zprávy od mluvčího, a to není zlý.

Peeetr

Co je šikovného na tom vyřadit si hlavní prodejní kanál, takže ani solventní zákazníci nemůžou minimálně den nakupovat?

bohyn

Vy mate informaci, ze to souvisi?

Pražák

Samozřejmě máte pravdu, nicméně vysvětlovat to nenávistným modrým nostalgikům je jako „hrách na stěnu házet“. Oni pořád žijí mentálně v dobách jednotné dráhy, v dobách kdy se klient zvaný „separát“ musel přizpůsobovat dráze a ne naopak, v dobách kdy všude jezdila „osvědčená a prověřená vozidla“ a nikoliv fuj německý šrot, v dobách kdy se za slovo konkurence a nedej bože soukromé podnikání zavíralo na tvrdo, fíra byl tehdy něco jako superman, vytrénovaný mnoha lety v dílně a následně na posunu než ho slavnostně v cca 45 letech vypustili na trať. Tehdy nebyla ani SŽ a ani fuj zlí konkurenti, takže… Číst vice »

David

Zlatá slova. Tesat!

Hynek

Jaké drogy berete? Už jste s tím seznámil lékaře? Jen tak mimochodem se cestující stále přizpůsobují dráze a nebude tomu nikdy jinak. Tahle akce je toho krásným důkazem.

Hezky česky

Tahle akce je důkazem přesně opačným…

Pražák

Na to abych popsal svět modrých nostalgiků nepotřebuji brát drogy, stačí číst jejich příspěvky na tomto portále. Ostatně Vaše nenávistná reakce je nejlepším důkazem, že mám pravdu . Přeji hezký zbytek dne😉

Jan

Už je to i na idnesu. Na jednu stranu dobrý, PR zdarma, ale vyplatí se to vůbec? Teď se jim budu lidi posmívat že se nedá koupit ani obyčejná jízdenka a kolenovrtové kteří nakoupí extra cestu do Ostravy pouze pokud bude levnější než třeba 200 Kč v alokovaných xx% míst na vlak jim toho moc nevydělají. Běžní cestující pak už budou mít na výběr jen ty dražší zbylá místa, protože to LE nějak kompenzovat musí.

Hezky česky

Z nouze se dělá ctnost. Fakticky jde o přiznání chyby, kdy po konci globální karantény prudce zvedli ceny dále snížené ceny z doby karantény a zrušili levné cestování. Trh je krutý v tomto, dneškem někde bouchl do stolu a restartovali opět ten systém co měli od počátku a začli od píky, tedy od nuly nabírat lidi do vlaku.
Bude zajímavé sledovat další vývoj, kterou toto na trase Pha-Ova odstartuje. Poptávka je o třetinu dole a jen tak se nezvedne. Hlavně odsajou ČD, něco RegioJet, takže to zajistí pokles cen.

Mravkolev Běžný

Doufám tedy, že pojedu na studentskou za 2,25 Kč. 👍❤️

J.L.

Četl jste ten článek?
„Platí pro všechny typy cestujících včetně studentů či seniorů, kteří mají cestovat se slevou 75 %.“

liposh

se těším, až jednou takovéhle nabídky budou na úseky Havlíčkův Brod-Praha, nebo Brno-Kutná Hora případně cokoliv jiného mimo tento jediný koridor PRG-OVA s tržním prostředím. Ale to se nestane, viďte? 🙂

Damián

já se těším na hodinový takt na trati Protivec-Bochov

Otmar

Soukromník nepůjde na nějakou bezvýznamnou trať kde nemůže vydělat.

Juraj

To sa deje úplne bežne.
KŽC Čelákovice-Mochov
LE Moravský Karlov-Lichkov
Arriva Vsetín-Velké Karlovice…

Stačí, aby bola objednávka, a každá lokálka môže byť výnosná.

Peeetr

Proš by to nešlo? Jedna jízdenka na celý vlak za 9 Kč žádného dopravce nezruinuje, ale 99% cestujících to akorát zbytečně zvětší chaos v cenách a k té jízdence se stejně nikdy nedostanou.

Hezky česky

Leo mělo poploprázdné vlaky ve srovnání s RegioJetem úplně tristní, se jim ani nedivím. RegioJet má věrné cestující, Leo aktivní a těch při vyšších cenách moc není, studentstvo školu nemělo půl roku, se nedivím, že rozjeli restart po covidu takto.

Hezky česky

V Leu to obchodně asi za moc nestojí. Na covid reagovali snížením cen jízdenek pro aktivního zákazníka a jak shut down končil, tak si řekli, hej, máme menší obsazenost a vyšší náklady na dezinfekci, tak tak ne a zvedáme ceny na vyšší úrovně. Logicky se stalo co muselo, že nemají cestující, takže další krok k druhé zdi – snížit jízdenky až k nule. Logicky se stalo to, že se jim tam promenuje i člověk co nikdy nejel vlakem, že by se jako nekam projel. Technika, která je dělaná na relativně malý počet přístupů zkolabovala, nedivil bych se, kdyby dosáhli s… Číst vice »

Radek Janata

Leo si především koupil malá a příliš drahá vozidla. V ČR, kde každý cestující očekává velmi nízké jízdné, je problematické mít 100% vozového parku nových.

Hezky česky

Každý určitě ne. Navíc se chtějí odlišit od konkurence. V autobusové ani letecké dopravě se v 50 let starém šrotu nikdo nevozí, nevím co by zákazník řekl, kdyby jedinou alternativou byla stará karosa a sem tam kus domodernizovaný klimatizací a záchodem.
Vědět kde bude dopravní trh za x let je. Nyní standard určuje dominantní státní firma, takže se dá říct, že Leo s tímto přístupem předběhl dobu, nebo si měl vybrat bohatší zemi na západ od ČR a ukazuje se, že nejvhodnější model pro střední Evropu praktikuje RegioJet – tedy dotěžit západní vozy o generaci mladší těch od ČD.

Cyklista

Zdejší diskutující bohužel nikdy nepochopí, že RJ dělá to samé co ČD ale lépe. Každý zde bude říkat, že ČD přeci nakupuje nová vozidla, ale už nějak neřeknou, kolik jednotek % to v celkovém počtu vozidel ČD je. Ani kolik je průměrné stáří vozového parku. ČD dělá stále renovace přestárlých vozidel. RJ dělá také renovace starších vozů, ale nemá historii, tak si je musí koupit. RJ nakupuje a provozuje i nové vozy a nové lokomotivy, stejně jako ČD, ale u RJ mají větší % zastoupení než u ČD. Stejně tak jako poukazují na to, že na R8 má RJ „horší… Číst vice »

Hezky česky

Bolševické myšlení zanechalo hluboké rány, pochopit co je svobodný trh je pak úplně sci-fi, ale já ty lidi chápu, být 60+, tak možná taky mluvím jinak.

David

Asi by to chtělo porovnat odpisy a provozní náklady. Ona jedna položka vysoká může být kompenzována jinou položkou nízkou.

Hezky česky

Akorát, že si je nekoupíte na popadaném serveru. Už se to prolátlo, se tam nasype půlka národa, takže s nákupy je game over. 😀

Tomáš

A kdy konečně přijede Leo s čistými okny? Abych si bral kýbl s vodou a houbu na mytí skel.. 🙁

navratp

Když jsem jezdil do Prahy ještě s ČD tak jsem si to chtěl brát vždycky. Ale řekli mi že mě k tomu nepustí.
Že prý kaštan má sedět a vyhlížet průvodčího a nehledět zbytečně ven.

Zdeněk

Problém bude asi ten, že ač jezdím prahu tam a zpět co 2-4 týdny (+dál do UL), tak prostě ani za 9 korun s tím jet nechci, protože sedět tři hodiny v tramvaji, aniž bych si měl kam uložit nohy je k ničemu i zadarmo. Nicméně pro čtyřicetikilové lolity a vietnamce to může být kulervoucí nabídka…

navratp

Asi jste hanácké obr Drásal… Já mám 105kg a 185cm a problém nemám. Zkuste to někdy……

Zdeněk

Zkusil jsem 2x a prostě ke stolečku se nenaskládám, 110kg, 190 cm.

David

A proč jezdíte u stolečku, člověku nešťastná?! Tam je Kubíkův oddíl, ne Zdeňkův.

asdefasdf

Třeba chce pracovat na notebooku položeném na stabilním stolečku (ne te výsuvné srandě ze sedadla)? Nevím jak Railjet, ale jediné použitelné stolečky, které jsou přiměřeně vysoko a přiměřeně blízko sedadla jsou jen v pendu. V regiojetu závisí na voze, ale většinou se k stolu (pokud je) musí člověk natahovat jak žirafa, v Astře je to trochu lepší, ale taky nic moc extra a v Leoexpresu je sice stůl dobře umístěn, ale pokud nejste dvanáctiletá holka, tak se tam horko těžko k nemu nasoukáte. Ne nadarmo místa u stolu LE prodává jako poslední a dokonce je zakazuje kupovat dokoud není vlak… Číst vice »

bohyn

Evidentne ne https://imgur.com/a/Fh1vdRp Na prvni dobrou sem nasel prazdny vagon se vsemi misty volnymi. Nechci tim nejak obhajovat Leo, nikdy sem s nima nejel a nemam to ani v planu.

asdefasdf

tak to asi zrušili. Já s nimi nejezdím, ale pamatuji si že když jsem s nimi jednou (a doposud naposled) jel, tak mi všechny místa u stolu házeli nějakou nesmyslnou chybu.

bohyn

Tak dokoncit objednavku sem nezkousel. Tohle je screen z objednavky jednoho listku, zkusil sem i objednat 4 a stale se to tvarilo, ze cena je 9,- za listek. Dojit az na platebni branu sem ale ani jednou nezkusil.

navratp

U české dráhy si na těch čtverkách dáte notebook na klín. Slovácký expres.

David

O notebooku Zdeněk nic nepsal. Ale aby bylo jasno, nelobuju tady za LE, každej ať jezdí tím, co mu vyhovuje a nebo ať sedí klidně na zadku doma. I to je legitimní.

navratp

Jestli posuzujete celý vůz podle míst u stolečku tak to se snad ani nechlubte.

Martin Chovanec

Při sezení v „letadlovém“ uspořádání, tj. ne u stolečku, je podle mě i v economy místa na nohy dost. Tristní vyvýšená místa ve čtyřkách.

Mirek

Jezdim leo expresem az do Kosic a spokojenost, bus do Mukaceva krasne navazuje 🙂

Mirek

V Regiojetu v kupe je mene mista, poprad pardubice mi stacilo 🙁

David

Není kupé jako kupé. RJ provozuje minimálně 4 typy.

Michal

Zkrachovalé SkyEurope dokonce cestujícím za let v rámci jedné akce doplácely.//

🤣🤣🤣

Původní Pražák

A jak taky Sky Europe s jejich cenovou politikou dopadly…

bohyn

@Jan Sůra vážně je to fotka Praha-Libeň? Mám dojem, že to máte špatně zatříděné

bohyn

Omlouvam se, mate pravdu. Nasel sem si fotku. To mnozstvi vegetace me prekvapilo.

David

Proč překvapilo? Praha je zelené město.

bohyn

Tak zrovna nadrazi v Libni je uprostred prumyslove zony. Takze me prekvapilo, ze nejsou videt zadne sklady (u toho baraku na fotce nepoznas, jestli je to sklad). A ty sklady v tomto smeru jsou lehce nad urovni nadrazi. Takze dobra kompozice fotky.

Tonda

Finanční správa by měla za tyto podpásové jízdenky doměřit daň jako u běžné jízdenky.

švestka

A to na základě čeho?

Robert

Ano, tím pádem by i kompenzace jízdného měly být z běžné ceny. Když pomineme problém, co je běžná cena.

Hezky česky

Tak pokud si jízdenku pořídí senior, tak dotace bude z té ceny, on si ji ale nepořídí, proč by to dělal, jede zadarmo tak či onak.

Hynek

Nebojte, to budou i tak. 😉

Olda

Trochu od tématu… Jak jim pokračuje ve zprovoznění ten „kauf“ z PRC? Díky, O.

Rom

Chybí čínští inženýři ve Velimi

55p

V době Covidu se soudruzi technici vrátili do své milované rudé vlasti a od té doby o nich… 😉

eLKá

Tak podle všeho ta vozidla toho mnoho nenajezdila ani do dne, kdy vláda lidové Číny si pozvala pana Li Wen-lianga na kobereček.
Ale poslední zprávy od pana Sedlaříka ohledně Siria jsou, že schváleno má být ještě letos.
Vánoce tu jsou cobydup, tamtamy od Sokolče zarytě mlčí, ale LE se jistě připravuje na bouřlivý závěr roku.

kolemjdoucí

Pokud vím, tak mají jen některé stacionární zkoušky a od té doby je občas přijede někdo oprášit.

eLKá

Díky, mám podobné zprávy, které úporné mlčení (a mlžení) z LE jen potvrzuje 😉

Dominik

Udělat něco podobného ČD, tak je soukromníci budou hanit, že je to dumping, že je chtějí zlikvidovat, atd…

Juraj

Pretože dumping nie je jednoduchá vec, ale závisí od vymedzenia relevantného trhu a od prípadného dominantného postavenia – a tiež samozrejme od charakteru samotnej akcie.

bohyn

Tak Leo neni dominantni na trase Praha-Ostrava, ale na linkach, kde jezdi v zavazku uz to tak byt muze a slo by o nekalou soutez s autobusovou alternativou.

Juraj

A to je práve problematické, pretože tu existuje precedens rozhodnutia ÚOHS v prípade ČD vs. SA, kde úrad pri posudzovaní linky Praha-Brno rozhodol, že autobusy a vlaky si de facto nekonkurujú. To je presne to vymedzenie relevantného trhu.

bohyn

Tak to je rozhodnuti, jak od chytre horakyne.

Armin

No, vzhledem k těm argumentům, který tam použili (nejistá kvalita vlaků, atd.) bych dnes řekl, že už se změnily okolnosti.

Jiří Kocurek

Stačí tím autobusem vymést Jihlavu a opravdu to nebdue konkurence vlaku.

Herold

No, ale na tratích, kde jezdí v závazku, nic podobného nedělá, tak je dost zbytečné spekulovat o tom, co by snad teoreticky mohlo nastat.

bohyn

Všechny vnitrostátní linky, tak je špatně článek, nebo ta reklama lže.

SaulGoodman

No, on je taky rozdíl, jestli ten „dumping“ dělá soukromník na vlastní riziko, nebo státní dopravce za peníze z daní…

Armin

Ne, dumping ze soukromýho za cílem vyloučit konkurenci je fakt zlo. Je to snaha stát se monopolistou a rýžovat pak. Ta absurdní představa, že soukromý sektor si může dělat jakoukoliv prasárnu se mu zamane, protože to dělá se soukromým majetkem, je typickým příkladem nepochopení férové hospodářské soutěže.

MartinS.

Jenže Leo se se svým počtem jednotek nemůže na trase Praha – Ostrava stát monopolistou… to se mu opravdu nemůže povést.

SaulGoodman

Ano, proto jsem to dal do uvozovek, protože jak píše Juraj o kousek výše, dumping nespočívá čistě v nízké ceně, pro posouzení jsou podstatné další jím zmiňované parametry. Podle mě toto dumping není, protože Leo není dominantní, nemá reálnou možnost konkurenci vytlačit a navíc jak z článku vyplývá, jedná se o akci na určité malé množství jízdenek, ne plošné zlevnění.

A pokud to dumping není, o čemž můžeme klidně diskutovat, tak bych ale stejně rozlišoval, jestli takovouto ekonomicky rizikovou aktivitu provádí soukromník, který tím poškodí leda sám sebe, nebo státní dopravce, na jehož ztráty se pak složí poplatníci.

Hynek

Asi nevíte, že existují různé vlakové půjčovny a jiní dopravci toho využívají, takže pokud by se Leoš rozhodl, lusknutím prstů by mohl vlaky sehnat, případně přesunout z Německa, kde mu to taky jezdí. Do toho má Číňany ve schvalovacím procesu. Nikdo nevíme, jak se může rozmyslet, určitě není moc předvídatelný.

MartinS.

Tady přece nejde jen o to, jestli má nebo nemá vlaky, ale o to, že nemá přidělenou dopravní cestu. A tam už se nevejde bez toho, že by přestal jezdit někdo jiný. A nemyslím si, že by ČD nebo Regiojet nějak významně ohrozilo, že si pár lidí možná koupí lístky za 9 Kč.

ModráGuma

Ano ČD za to že platíme že jezdí mezi Prahou a Ostravou. Vy jste teda fakt chytrák 🙂 Pevně doufám že Jančura a ČD tohle nenechají byt a skončí jak s tímhle privátním molochem tak i s jeho Cash backem. Myslel jsem si že nejhorší podnik v ČR jr Arriva. Omyl, je to Leošek.

David

Víte vy vůbec co znamená slovo moloch? To jste nás všechny fakt pobavil.

Robert

„Jde o historicky nejnižší cenu, za kterou se mezi Prahou a Ostravou létalo.“ 🙂

jozka

Taky jsem koukal. A pak ze tu nemame vlaky, konkurujici letadlum…

Samo

V ČR skôr nemáme lietadla konkurujúce vlakom 😀

bohyn

A ma mezi Prahou a Ostravou letadlo cenu? Chapal bych to u txiku, prijedes, nastoupis a letis. U linky stravis opruz s odbavenim a pak jeste cekas na kufr v destinaci. Do vlaku nastoupis par minut pred odjezdem a odchazis okamzite a to v centrum mesta na obou koncich.