kmax

Praha nechá naprojektovat aglomerační okruh u Pacova. Postaví si ho však kraj

Aglomerační okruh bude začínat u křižovatky Černoskostelecké a silnice do Nedvězí. Foto: Google Street ViewAglomerační okruh bude začínat u křižovatky Černoskostelecké a silnice do Nedvězí. Foto: Google Street View

Okruh má odklonit tranzitní dopravu, aby nemusela zajíždět do Prahy ani na Pražský okruh.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Super krok a moc držím palce! Jen se obávám, že úsilí v přípravách úseků je pouze na části I/12 – Říčany a propojení s D11 se nyní bohužel moc neřeší.
Po dokončení D0 511 budou křižovatky D0 s D10, D11 a I/12 velmi přetížené a dovedení Aglomeračního okruhu někam k Nehvizdům by velmi pomohlo.

Lukáš Kníže

Ocením komentáře od mínusářů. Přiznávám, že můžete mít lepší informace, než já.

Václav

Konečně někdo začíná přemýšlet v širších souvislostech. Ještě by bylo vhodné, aby konečně někdo dal možnost zahustit obytnou výstavbu s dobudováním infrastruktury v rámci Prahy a dál řekněme 10 km od jejích hranic. Protože reálně tam je spousta místa v různých prolukách, jenž vlastní investoři, kteří tam stavět chtějí, avšak vedení těch obcí kolem v podstatě obsadili NIMBY, který blokují výstavbu.

atom

Tak on je obrovský prostor v rámci Prahy. Radlice, Jinonice, Bilá hora, Záběhlice, Na Balkáně atd.. , spoustu volného prostoru kam se dají postavit 6 patrové budovy. Nebo kdekoliv kde u tramvaje či metra budova nemá alespon 4 patra.

Václav

V Praze na to myslí nový Metropolitní plán. Bohužel v tom prstenci kolem Prahy je absolutně neprůchodné přes NIMBY budovat RD, natož silnice a když, tak tam developer naseká nehezké řadovky. Znám to sám, v roce 2000 se do naší obce začali stěhovat zpravidla lidi z Prahy na místa bývalých polí, přesně jak to do té doby fungovalo. Obec se pomalu rozšiřovala. Nikdo neprotestoval. Došlo k přečíslení lidí, kteří třeba i vlastní pozemky a plánovali stavět. No a teď ve vedení obce sedí lidi, kteří se přímo chlubí tím, že nedovolí rozšiřování. A například z polní cesty určené pro budoucí… Číst vice »

Lukáš Novák

Školky a školy v obci vyřešené máte?

lojzik

to se řeší silnicí, každej má auto, tak si někam zajede. Někdy mám dojem, že poslední aspoň trochu koncepční přistup k hromadné výstavbě měli naposled komunisti. Aspoň u nás, když stavěli nějaké sídliště, tak tam plácli školu, sámošku atd. Teď se stavěj sídliště naležato a tohle nikoho nezajímá.

Dusanh

To je samozřejmě selhání vedení obce. My jsme si už kdysi (před 2005?) nechali udělat propočet „smysluplnosti“ počtu obyvatel (rozumějte definovat strop, co obec snese). Na tento počet jsme zastropovali kapacitu ČOV a je to.

Václav

To je spíše častá výmluva a klacek pro NIMBY právě aby se nemuselo stavět a třeba povolit decentralizované řešení ČOV.

Je prostě vidět, že nejenom dopravní infrastruktura, ale i ta ostatní, včetně výstavby RD by neměly řešit pouze obce, ale měl by tam být odvolací prvek na vyšší úrovni, který obci v rozvojovém území, což je prostě typicky velké krajské město a okolí, v podstatě přikáže rozvoj, pokud majitelé pozemků navazující na bezprostřední zastavěné území chtějí. Proto české územní plánování vidím jako větší brzdu než třeba samotné stavební řízení.

Dusanh

Ta věc, o které říkáte „přikáže rozvoj“ se jmenuje územní plán. Schvaluje ho ORP a krajský úřad. My ho máme v pohodě vypracovaný, schválený a od té doby v některých detailech upravený. Ale přes těch 2000 obyvatel nepůjdeme – není tady kam.

lojzik

jen tak ze zvědavosti, o jakou obec jde?

Václav

Ano. Dokonce došlo k rozšíření a výstavbě nové školy, a to i přesto, že budoucí vývoj demografie a počet narozených dětí zůstával takřka stejný. A NIMBA efekt v podstatě zařídil, že mladých ubývá. Podle ČSÚ dokonce klesl počet obyvatel, což je na obec u Prahy výkon. Obec v podstatě vyřešila problém přeplněnosti jedné sousední školy a nárust počtu obyvatel dvou okoních obcí, kde se masivně stavělo v posledních 10 letech.

Tomáš

nebudou potřeba

Frantisek X

Čímž ty silnice zase přestanou stačit; leda by tam někdo konečně zlepšil aspoň stávající železnice (a nemyslím teď již fungující dvoukolejné radiály). Navíc kus nezastavené krajiny do určité vzdálenosti od zástavby prostě potřebujete, i kdyby to mělo být jen na nouzové samozásobení. Takže kompletní zastavění dalšího prstence kolem Prahy, jakkoli žel již započato, není úplně ideální nápad. A stavět obchvaty obchvatů „aby nemuseli na – k tomu vysloveně určený – dálniční okruh“, to už je logika úplně na hlavu.

Radik

A nebylo by lepší to také rovnou spojit s chystanou tzv. „Tehoveckou spojkou“ spojující D1 a silnici č.2 ?

Béďa Havránek

Vy si fakt přejete zničit každý poslední kout, kam se stále dá utéct před hlukem, smradem, prachem a hnusem.

Pavel

Ví někdo možné termíny realizace?

Kyk

Na východě není ještě ani MO ani SOKP a už řeší 3. okruh…

Zrzek

Teď jsem schválně otevřel autoatlas z roku 1987 a ejhle v něm je zrovna II/101 vedena jako 3. dopravni okruh a Průmyslová s Jižní spojkou jako 2.

SYN

Jo, je to tak, a myšlenka že by to nutně musel být celý (další) okruh je zbytečně „systematická“… ale ano propojky na dobrých místech jistě.
Mimochodem, když budou stavět propojku začínající u Říčan, proč neudělají obchvat Říčan? Za 50 let až znovu rozkopají hlavní v Říčanech (jako teď) pořád ještě to nebude kudy objet…

Adam Ř

Lidi nějak obecně milují když jsou kruhy uzavřené. Asi nějaká estetická fascinace prstenci. Myslím že třeba všelijaké úvahu o okružním metru jsou z části motivované tímto, a ne reálnou potřebou podzemních tangent které shodou okolností vyjdou jako okruh.

PetrH

Třeba si představují, že se problém dopravy vyřeší, když budou lidé jezdit dokolečka. Asi jako když má dopravu v Praze vyřešit až kompletní okruh.

PetrH

A často v těchto diskusích slýcháme, že okruh prostě nemůže fungovat, když není kompletní… takže bych navrhoval Pražský okruh až do kompletního dokončení nepoužívat.

Dusanh

Obchvat Říčan je prakticky zabitá věc. Navíc se po dokončení obchvatu I/12 značná část NAD z Prahy směr východ přesune právě tam (I/12+I/38). Je to skoro po rovině a po cestě je jediná obec. Na I/2 jsou obcí mraky, dlouhé, průjezd KH je asi 5km a všechno je to z kopce do kopce…
Dále se uvažuje o tehovské spojce, která taky nemalou část aut odvede z I/2 rovnou na D1 mimo Říčany (a mimo jakékoli další obce).
O obchvatu Říčan bych začal (znovu) uvažovat tak 5 let po zprovoznění výše uvedených staveb, až se ukáže, jaký to má vliv.

Frantisek X

Něco jako ještě není druhá kolej od Poděbrad do Hradce, ale už řešíme VRT, který směru na východ od Prahy odlehčí (a k Benešovu plánujeme místo toho jen extra další větev). 🙂 A tak podobně leckde, naposled metro D do centra, když není dodělaná tramvaj (na obou koncích) a druhá kolej vlaku.

Sch

Tohle je spíš tangenta než okruh. Účel je jasný doprava od Kolína na jižní část okruhu se vyhne MÚK Běchovice, proto to projektu je Praha.i když tento kousek je spíš obchvat severozápadu Říčan.

smějící se bestie

A k tomu obchvatu Běchovic , by se hodila odbočka na silnici na Kutnou Horu,
která by navazovala na tu stávající silnici až někde mezi Vyžlovkou a Kostelcem n/Č l,
čímž by se provoz minul Říčany, Mukařov.
!

Cestujici

Je to sice dobrý nápad, ale pro kamiony- tranzit ..jen posunutí kolony o pár km na jinou tepnu. Aneb Praha pořešila a obce se starejte. Tranzit jih-sever, západ-východ ?? Proč přes Prahu ? Pac dalnice vedou sem…deno denně kolona. Cargo nemá co vozit — relace ze západu na východ… uleví mnohonásobně D5 a D1 … atd. Jenže toto není bohužel v ČR možné
..jen ve hvězdách a přání…

ABCD
Béďa Havránek

Musí.

Béďa Havránek

Nic proti, ale tahle oblast potřebuje dosáhnout nějaké neprůstřelné stavební uzávěry, nebo hrozí scénář „Velký Londýn“.

Béďa Havránek

Beru to tak, že hlasující si přejí scénář „Velký Londýn“. Mohl by prosím někdo napsat proč?

laska

Určitě by pomohlo, kdybyste rozepsal, co konkrétně máte na mysli, když mluvíte o scénáři „Velký Londýn“?

Béďa Havránek

Pochybuji, ale zkusím: Představte si souvislou zástavbu od Říčan a Úval až do Prahy.

Lukáš Novák

Něco podobného https://mapy.com/s/fenozavovo by sídelní kaši kolem Prahy mohlo pomoct. Ale rozhodně to není řešení, tou je hlavně kolejová doprava směrem do centra…

Béďa Havránek

Souhlasím. Spolehlivé a početné vlaky za všech směrů do Prahy jsou přesně to jediné co citelně chybí. V úterý tam jedu dát nějakou prezentaci a děsím se cesty, jestli mě čeká horor na železnici z Řevnic nebo v autě někde mezi D5 a Dejvicemi. Skoro si říkám, jestli by nebyl nejlepší tam na sichr bejt den předem.

Silnic je podle mě dost a investoval bych jenom do jejich kvality, bezpečnosti a sem tam nějaké přeložky.

Dálnice

Nejezděte dávat prezentaci osobně, dejte jí elektronicky.

Béďa Havránek

No to je rada :-D. Ne. Osobní interakce je nenahraditelná.

Dálnice

Naběhl jste si na ty vidle tedy s elánem. Vy musíte drandit z nějaké díry do Prahy kvůli osobní interakci. A někdo jiný zase někam jinam kvůli něčemu jinému. Ale v každém článku o silniční dopravě nás nezapomenet počastovat kvílením o zlé civilizaci. Jděte příkladem, sedťe doma na ři*i a provádějte osobní interakci v Řevnicích a pěším dosahu…

Béďa Havránek

Vůbec nenaběhl a lžete. Jsem pro rozumnou dopravní infrastrukturu postavenou s přihlédnutím k dalším početným veřejným zájmům a v mých postojích není žádný rozpor.

Dálnice

Každý vidí „rozumnou dopravní infrastrukturu“ jinak. Naštěstí to, jak ji vidíte vy, je celkem nepodstatné…

Béďa Havránek

To máte pravdu, protože disponuji pouze jedním volebním hlasem a nejsem v žádné funkci, která by v infrastruktuře měla jakékoli slovo. Nicméně si myslím, že je velmi důležitý názor každého občana, protože v součtu je to názor veřejnosti, a ten by měl být určující. Je až komické sledovat, jak na tomto fóru (který je velmi specifickým místem, kde si rád přitakává určitý typ lidí, to musíte uznat), jsou všichni přesvědčeni o tom, že každá silnice kdekoli a v jakékoli podobě je potřebná a dobrá, zejména když je 2+2, bez křížení a kruháčů a přes nějaké přírodně nebo krajinářsky cenné území.… Číst vice »

Dálnice

Komický někdy býváte, to je pravda…

Béďa Havránek

Ano, jsem veselá kopa hýřící vtipem vyznačujícím se humorností s viskozitou k popukání.

O mě se ale nebavme. Radji mi prosím napište v čem jsem se pletu, abych díky Vám stal lepším člověkem.

Dálnice

Každý konzumujeme komfort civilizace. Někdo třeba tak, že jezdí z Řevnic do Prahy i když by (v nějaké aktivistické fantazii) mohl pracovat v místě bydliště a tím by zastavil tání ledovců a smrt tuleních mláďátek. A onen dotyčný svou bezohledností zničí každý poslední kout, kam se stále dá utéct před hlukem, smradem, prachem a hnusem… Blik?

Béďa Havránek

Co píšete vůbec nedává smysl. Pracuju doma v pasivním domě a do Prahy jezdím jen několikrát do roka. A i kdyby to bylo jinak, tak je to úplně jedno.

Dálnice

Ale ale, vlastní medicínka nechutná?

MP22

Aha, takže vy budete zamořovat Prahu autem? A jak si můžete dovolit žít v oblasti, na kterou byste chtěl dát stavební uzávěru?? Hodně pokrytecké.

Lukáš Novák

Cože?

Béďa Havránek

Proč ne?

SYN

Proč byste proboha stavěl některé načrtnuté silnice paralelně několik desítek metrů od D0 rovnoběžně??

Lukáš Novák

Protože místní doprava a tranzit není dobře mísit.

Frantisek X

Pro tranzit by měl stačit dálniční okruh, když už. A ideálně se zaměřit na použitelnější koleje, protože pouhý přesun kolon aut za humna zůstane pouhým přesunem, jen bude zase více silnic.