Praha – Kodaň třikrát denně. ČD odhalily, jak často chtějí jezdit od nového jízdního řádu do Dánska

Vlak Českých drah v Hamburku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak Českých drah v Hamburku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Jeden ze tří párů vlaků pojede přes noc.

Odebírat
Upozornit na
guest
88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarin

Už teď lituji personál JLV . Ale proč ne. Pokud budou mít co prodávat celou cestu a nebudou unavení při nočních obratech, klobouk dolů . Myslím, že je to věc k zamyšlení….

J M

Presonal JLV mi pri ceste z Flensburgu hovoril, ze velmi radi spominaju na cesty do Aarhusu a Kodane a chyba im to 🙂

Namiesto Flensburgu tak prespia v Kodani.

Jarin

Ale tam byl vůz WRmz a ne tato sračka Bistro vůz z kterého se dráhy snaží udělat Restaurační vuz a dělat tam vajíčka v konvektomatu a zavřít tak hubu spustě lidem. Hygiena by to měla vidět.

Petr Vašek

Nezapomněl jste si vzít prášek?

M19

Co by měla vidět? Že mají konvektomat? 😁

Neznámý.

Docela by mě zajímalo, pokud česká souprava bude jezdit trasu Praha – Kodaň, jestli pak také bude recipročně jezdit také nějaká dánská souprava na trase Kodaň – Praha a zpět. Myšleno z důvodu vyrovnání výkonů.

Gouba

Tohle předpokládám bude mezi DB a DSB. DB si totiž soupravy Hamburgerů od ČD pronajímají za hotové, protože vlastní nemají. Proto jsou to takový psi na kvalitu a občas soupravu odmítnou převzít kvůli něčemu, nad čím by se jindy přivřelo oko.

vlachjan

Není možno výkony vyrovnat i pomocí oněch sprostých peněz?

Neznámý.

Pokud není jiná možnost, tak proč ne? Ale dosud se s většinou zemí vyrovnávalo nasazením vozidel toho druhého státu.

Martin Hanzal

Ale prdku. Dosud se to dělalo tak, jak to vyšlo a vyhovovalo oběma stranám. A bude se to tak dělat i nadále. S rakušákem a slovákem vyrovnávky šul nul, s polákem a maďarem částečně za peníze, s němcem výhradně za peníze.

Tom

Může být. Ale minimálně během prvních měsíců provozu bych jim mezi Vectron a CJ vložil koženkovej Honecker, ať si je zase na severu příliš nerozmazlujeme.

Gouba

Béčko (RICové, se záclonkami).

Herold

Anebo jedničku s plyšovýma sedačkama, ať se necháme vidět…

Ketchup1970

A jeden dobytčák, aby si vzpomněli v čem posílali lidi do Terezína

Avlaky

To znamená ale navýšení aspoň o jednu turnosovou jednotku

Ivo

Jakékoli noční spojení do Hamburku a tímto směrem je super počin.

Zabakovec

Výborný, hlavně pro zdraví když je noční práce oficiálně považována za karcinogen

A. O.

A můžu vidět to oficiální stanovisko?

Martin Hanzal

Není to sice celá studie, ale docela obsáhlé povídání na téma „je noční práce karcinogen“ je k nalezení zde: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10416670/

Zapa

Vás se to týká jak?

Zaerikk

No pokud tam budou opravdu jezdit ComfortJety těch 230 km/h, tak budou stejně rychlé jako ICE na oné trase Berlín-Hamburg. Alespoň se tedy ta rychlost využije, když už ne u nás.

Martin

Ano, to je taky hlavní důvod, proč CJ musejí těch 230 km/h umět (protože to jezdí nynější bezzastávková vrstva Berlin–Hamburg) a aby se stíhala Kodaň, tak se to právě vymění z ICE na CJ v rychlé vrstvě. Problém je propad služeb, protože v CJ není tichý oddíl 1. ani 2. třídy, ani ComfortCheckin, což je u DB jinak naprostý standard a doufám, že aspoň tiché vozy budou doplněny.

Bjorn

ČD na tiché oddíly nepochopitelně kašlou, i když to lidé chtějí. Tak možná je na čase obrátit se s tímto na DB a DSB a bombardovat s tím je. Pak možná na ČD zatlačí oni.

Martin

Za to může jedna konkrétní paní, už jsem si s ní víckrát psal, údajně manažerka, přiléhavější je moneyžerka, protože nejde nic a všechno je problém. DB jsem už feedback psal, zkusím asi přímější kanál a DSB se jdu poptat kontaktů v Dánsku, kudy to má smysl větší než veřejnou obálkou…

Happy

ČD na to kašlou, protože místní obyvatelstvo na to prdí. Natvrdlej důchodce řvoucí do telefonu stejně jako rozjařené dítě matky čučící do telefonu či partička připitých náctiletých. Já plně chápu, že ČD nechtějí přidělávat práci svému personálu. Když není distingovaná společnost, která navíc ignoruje kde co, tak s tím těžko něco dělat…

Bjorn

Aha, v Pendolinu to problém není? V RailJetech taky ne? Co třeba RegioJet, který má tiché kupé v každém ze svých komerčních spojů?

A. O.

V Railjetech je k tomu nutí ÖBB

Jarda

problém je i v označení, já jednou vlezl omylem do tichého oddílu v raijletu, ale vůbec jsem si toho nevšiml, až jsem byl upozorněn

M19

Tak je to na vstupu do vagonu, po vagónu tak na padesáti místech. Svítí to na informačním panelu. Jo, to je lehké přehlédnout… 😉😁

Ketchup1970

Já se snažím být tichý v kterékoliv části kteréhokoliv vlaku. A pokrytí signálem mi v tom je přítelem. Jsem holt z doby kdy se ve vlaku ještě nemohlo telefonovat. A tak se mi stala přítelem vždy kniha nebo jsem se učil.

Velek

On to vlakový personál nijak nevymáhá.

highway

Jak kdy. Jezdím pravidelně RailJetem, někdy již při odjezdu ohlásí rozhlasem, že vagon 23 je tichý oddíl, obvykle průvodčí hlučné cestující upozorňuje. Je to hlavně o cestujících, průvodčí tam nemůže být stále. Jsou lidi, kteří po odchodu průvodčího mluví dál. Po opětovném upozornění na vás vybafnou, že jo tu jako v koncentráku a s tím oni nesouhlasí. Budete se s ním hádat a mít otrávenou celou cestu?

Krakonoš

Vtipné, že marketing ČD je dnes propaguje na FB i IG. 😀 Profíci…

Velek

A přitom pravidla tichého oddílu nijak nevymáhají…

P. T.

V návrhu JŘ tiché oddíly jsou, tak snad ano.

Avlaky

Bude se přepřahat? Nebo se jen přidá loko?

tarten

Proč?

Samo

Comfort Check-in predsa môže byť zavedený kdekoľvek, to nie je charakteristika použitej jednotky.

Kája

Po další z naprosto příšerných jízd CJ, kdy mi málem praskla hlava, jsem napsala na CD. Odepsali, že tiché oddíly v CJ neplánují, takže pro mě osobně je od té doby to slovíčko comfort fakt srandovní. obdrželi jsme Váš dotaz na zřízení tichého oddílu v soupravách ComfortJet. Nové jednotky ComfortJet, které postupně zařazujeme do provozu, nejsou vybaveny tichým oddílem a to mj. z důvodu, že je plánováno jejich řazení i na mezinárodní linky, přičemž každé zavedení speciálních míst či oddílů u jednotek jezdících mimo ČR je nutno projednat se zahraničními partnery a to především ve vazbě na potřebné úpravy rezervačních… Číst vice »

Martin

Mám teď nějaké osobní věci, kvůli nimž na to teď nemám prostor, ale jakmile je vyřeším (doufám řád měsíců), opětovně na ČD budu tlačit, z těch 106, co jsem dostal, jsem vyrozuměl, že tam panuje naprostá anarchie a gerontokracie a je nutné volit tvrdé prostředky, plný arzenál 106 + Správní řád…

Martin

Co jsem zatím zjistil, tak tichý oddíl chtějí i mnozí zevnitř ČD, blokuje to gerontokracie na O12 ČD. A jestli tím někomu dělám problém, mně už je to jedno, máte mi odpovídat z Nábřeží normálně.

os.ka.rek

A také by neuškodilo nějak vyřešit to neustálé pípání, když lidi mačkají tlačítko pro slepé u WC…

Jan T.

Vlak pojede přes noc, ale noční vlak na spaní to nebude. Příjezd a odjezd kolem dvou v noci není použitelný.

Nezbeda

Pro Vas treba ne, pro nekoho klidne, treba kvuli letisti. 🙂

Vindaloo

Ve dvě v noci nic nepojede. Doba jízdy bude pravděpodobně cca 12 hodin. Takže odjezd z Kodaně někdy před půlnocí a příjezd do Kodaně někdy po čtvrté ráno.

Panoramix

Ale i to je hodně velký opruz. Jednou z výhod nočního vlaku má být to, že člověk ušetří za hotel, slušně se vyspí a ráno vystoupí v cílové destinaci svěží a připraven na práci či zábavu. To s příjezdem ve 4 ráno, kdy vás stevard vzbudí pro jistotu ještě půl hodiny předem, abyste se zvládnul nasnídat a připravit na vystoupení z vlaku, opravdu není kompatibilní. 🙁

Samo

Príchod okolo druhej by pre mňa napríklad bol absolútne ideálny. Akurát čas sa ubytovať a ísť spať, pričom v predošlom meste som mal ešte cca celý deň.

Nightjet

Já si myslím že ve 2 ráno to do Kodaně nepřijede myslím si že to pojede z Hamburku v trase dnešního EC 1194 a přijede to do Kodaně tak kolem půl sedmé ráno.

Jarda V.

no nevím, já zrovna v pondělí letěl z Kodaně, vlakem na letiště, na to kodaňské 🙂 a nějakých 5,5-6h až do ČB i s transferem z letiště a cena? Vešel jsem se i s druhým zavazadlem do 1500Kč door-to-door.

Ferda

To Vám nikdo z místního šotos boardu neuvěří. Přičtou Vám k tomu minimálně 10 hodin, aby ten vlak vyšel líp i s přestupem v Pze na Jižní expres… 😊

Letadlo nikdy nemůže vyhrát…

Bobek

Tak i v článku se píše, že neočekávají nějak významný podíl cestujících na celou trasu.

Panoramix

Pak ale moc nechápu, proč se vlastně tak dlouhé trasy vymýšlejí, pokud je silná úseková poptávka a nedá se očekávat, že by moc lidí jelo celou tratu (ono taky strávit 12 hodin sezením ve vlaku se fakt asi nedá). S rostoucí délkou trasy roste riziko přenosu zpoždění způsobeného úplně někde jinde a složitější musí být také plánování palubního personálu (strojvedoucí, palubní průvodčí, vlakvedoucí) – stejně se musí všichni střídat a předávat si vlak někde na trase. Tak proč rovnou tu trasu nerozdělit tak, aby více dávala smysl z těchto provozních důvodů? Nebo to už by pak nemohly operovat ČD, pokud… Číst vice »

A. O.

Tak ona tam hypoteticky může být poměrně velká variace toho, jak ten spoj a v kterou dobu využívá. Dopravci k tomu mají data, která většina lidí v této diskuzi mít nebude, a měli by si umět spočítat jestli ten vlak dává smysl nebo ne.

Kicruj

úseková poptávka mlže být velká, ale zároveň se ty úseky pravděpodobně i dost překrývají, takže velká část cestujících by musela přestupovat

Petr

Včera mi to tu někdo vysvětloval – podle všeho neumíte počítat a nevážíte si svého času. Jinak byste jel vlakem.

Danka

Tak mnoho ľudí toho zvažuje viac, keď vyberajú spôsob dopravy 🙂 a k tej cene, no, tiež som tam letela, ale bolo to o tom časovo sa prispôsobiť tomu, keď šli dole letenky, v priemere vychádza lietadlo mierne drahšie nízkonakladovkou a o dosť drahšie u klasických leteckých spoločností. Potom sú tu ľudia, ktorí zvolia vlak z ekologických dôvodov, alebo kvôli tomu, že nechcú proste letieť. Netvrdím, že to bude trhák, ale takto ako to podávate je to strašne zjednodušené.
Mňa osobne by napríklad presvedčil lôžkový vozeň, prísť niekam vyspatá namiesto toho aby som bola zničená z cesty je parádne.

Cargo

A ČD mají nějaké Vectrony, které mohou do Dánska nebo se bude přepřahat ?

Martin

Přepřah na Vectrony DSB (na Altoně) do schválení ČD 230km/h Vectronů včetně Dánska, co mám informace.

Zbynek

Altona?

Martin

Hamburg–Altona, kvůli kapacitě (zabírat půl hodiny kolej je moc, známe ze sestavy GVD 2025/2026 taky, ne? 😉 )

Kubrt

Altona, dnes součást Hamburku, ale až do války 1864 město pod dánskou správou 🙂

Zapa

To poslední EC resp.rj170 pojede v trase současného R672 i se všemi zastaveními, jako jsou např. Hněvice, nebo Bohušovice.

A. O.

Můžete se podívat do návrhu jízdního řádu. SŽ je má hezky zveřejněné.

Nightjet

No spíš bych uvítal mezi Prahou a Kodaní noční spoj s lůžkovým a lehátkovým vozem než s Comfortjetem to je v podstatě jako bych jel Flixbusem.

Martin

Třeba konečně vznikne dostatečný tlak na to, aby osvětlení jednotek splnilo úvodní zadání co do regulace (zejména ty šílené čtverce, co jsou navíc navěšené na lampičkách na čtení, takže je nejde vypnout jinak než s nimi).

Zapa

Vždycky si říkám jaká norma takhle debilní osvětlení požaduje. Vršek jde oficiálně vypnout na třetinu, ale ty kostky jen jističem. Kdyby aspoň ta barevná teplota byla jiná. Pak ty lampičky, které taky určitě nejsou zadarmo, tam jsou úplně k ničemu.

Martin

Žádná, mám na to 106 z ČD, je to jen ryzí neschopnost a okázalý nezájem o cestujícího z O12. Pošlu Vám to klidně mailem, to je ryzí modrogumismus.

Martin

Pro mínusující Nábřeží čísla jednací, si to dohledejte:
14963/2023-DSO
11581/2023-DSO

Můžete se těšit na další, jen když za to musím platit 10 korun, tak čekám na více věcí najednou. 🙂

A. O.

Můžu se jenom zeptat – co je to ta O12?

Ivo

Vlak je pořád dost velký rozdíl. Vždy musím do Hamburku dost trpět

Lysimachia

Než Flixbusem bych jel radši i Béčky.

Nightjet

No tak Béčky bych tam jel přes noc určitě raději než CJ protože v Béčku zhasnete světlo a nezáří na vás v noci světlo v plné palbě narozdíl od CJ, a pokud není plné kupéčko tak si tam určitě víc odpočinete než ve slavném CJ.

Náhodný Kolemjdoucí

Zahlédl jsem spekulace, že DSB nemá dost jednotek, takže ČD tam budou nahrazovat současné spoje mezi Hamburkem a Kodaní.

Martin

Spíš se nechce jezdit s IC3 pod dráty, což je toto. Na Altoně bude přepřah Vectron ČD Vectron DSB.

Twix

Nejezdí od poloviny roku 2023 místo těch IC3 na EC vlacích Vectron DSB s klasickými DB vozy? Podle Vagonwebu tomu tak je.

Martin

Jezdí, ale ty posily v létě jezdí IC3 DSB + ty IC1 dost trpí na závady (taky hlavně léto, klima a tak).

J M

Od 2024 IC3 nemaju DSB IC3 predlzenu licenciu na Nemecko a dalej ako Padborg nejazdia takze ziadne posily s IC3 sa v lete nekonali a nekonaju 🙂

DSB by sa to neoplatilo, nakolko po vyradeni IC4 potrebuju IC3 doma (takze na posily ani nie je do dat). Na EC do Hamburgu si prenajali DB IC1 a predlzenie licenie by sa okrem toho ze by sa nevyplatilo ani neplanovalo, nakolko dodanie EC Talgo bolo planovane rychlejsie ako realne bolo. Talgo je nakoniec uz doma u DSB a coskoro jazdit zacne namiesto prenajatych DB IC1 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

Neměly to řešit nové netrakční jednotky, které ale zatím nejsou?

Martin

Měly, ale ty jsou notně zpožděné.

J M

Martin, ,,se nechce jezdit s IC3 pod dráty“ je krasna spekulace, ale drzme se faktu – IC3 do Nemecka nemohou, nemaji certifikaci …

Kubrt

Aha, ale dřív tam jezdily. Jeden z mých neopakovatelných šotozážitků Hamburk – Kodaň v IC3 trajektem 🙂

J M

IC3 maju krasny, decentny,pohodlny interier a su uzasne v rychlosti spojovania/rozpojovania co umoznuje vyuzitelnost kapacity jednotiek na maximum, priame spojenia hlavneho mesta Kodan s dalymi mensimi mestami bez toho aby trpela kapacita trate alebo nedostatok rusnovodicov 🙂

Martin

Ale jistě že mohou, sám jsem tam loni s ní jel. 😀

J M

Mozu maximalne po Padborg, kam aj stale chodia, ale dalej ako Padborg nie 🙂

Kubrt

Je to velmi příjemné vozidlo 🙂

J M

Spekulace krasna, od faktu ale daleko.
DSB ma jednotek az az, v 2025 zacinaji jezdit Kodan – Hamburg s novymi EC Talgo :))

platamond

Až, až, to asi ano, ale provozní realita je asi jako u nás. Jel tam v únoru a ten den nebyla v provozu ani jedna…

J M

platamond uplne mimo fakta a reality … 🙂