Praha – Kodaň třikrát denně. ČD odhalily, jak často chtějí jezdit od nového jízdního řádu do Dánska

Jeden ze tří párů vlaků pojede přes noc.
České dráhy začnou příští rok nabízet až tři páry přímých vlaků mezi Prahou a Kodaní. O přesném termínu zahájení by mělo být jasněji letos v září, kdy dopravce plánuje ve spolupráci s Deutsche Bahn (DB) a dánskými drahami DSB poprvé projet celou cestu se soupravou ComfortJet po celé trase.
Zavedení tří párů vlaků vyplývá z návrhu jízdního řádu 2025/2026, plány potvrdil mluvčí Českých drah Filip Medelský. Dosud je do Kodaně možné spojení jen s přestupem v Hamburku. Začít by se mělo jezdit přes Flensburg a Odense. Po dokončení Fehmarnbelttunnelu se bude jezdit touto trasou.
Do Kodaně mají jet dosavadní spoje Berliner s odjezdem v 6:31, 10:31 a 16:31. Zpět do Prahy mají vlaky přijet v 11:25, 17:25 a 21:25. Z časů je tak patrné, že jeden vlak pojede přes noc.
Aktuálně lze najít spojení do Kodaně z Prahy kolem 13 hodin, důvodem dlouhého času na cestě jsou ale i velké prodlevy při přestupech. Čistý čas jízdy je kolem 11 hodin a 30 minut. Otevřením tunelu má se doba jízdy z Hamburku do Kodaně zkrátit o zhruba dvě hodiny, zrychlit má také spojení Drážďany – Berlín. Doba jízdy by se tak mohla dostat k devíti hodinám.
Nelze očekávat, že většina cestujících pojede mezi počáteční a cílovou stanicí, výhodou linky je obsluha velkých měst a silná úseková frekvence.