Praha – Kodaň třikrát denně. ČD odhalily, jak často chtějí jezdit od nového jízdního řádu do Dánska

Vlak Českých drah v Hamburku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak Českých drah v Hamburku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Jeden ze tří párů vlaků pojede přes noc.

České dráhy začnou příští rok nabízet až tři páry přímých vlaků mezi Prahou a Kodaní. O přesném termínu zahájení by mělo být jasněji letos v září, kdy dopravce plánuje ve spolupráci s Deutsche Bahn (DB) a dánskými drahami DSB poprvé projet celou cestu se soupravou ComfortJet po celé trase.

Zavedení tří párů vlaků vyplývá z návrhu jízdního řádu 2025/2026, plány potvrdil mluvčí Českých drah Filip Medelský. Dosud je do Kodaně možné spojení jen s přestupem v Hamburku. Začít by se mělo jezdit přes Flensburg a Odense. Po dokončení Fehmarnbelttunnelu se bude jezdit touto trasou.

Do Kodaně mají jet dosavadní spoje Berliner s odjezdem v 6:31, 10:31 a 16:31. Zpět do Prahy mají vlaky přijet v 11:25, 17:25 a 21:25. Z časů je tak patrné, že jeden vlak pojede přes noc.

Aktuálně lze najít spojení do Kodaně z Prahy kolem 13 hodin, důvodem dlouhého času na cestě jsou ale i velké prodlevy při přestupech. Čistý čas jízdy je kolem 11 hodin a 30 minut. Otevřením tunelu má se doba jízdy z Hamburku do Kodaně zkrátit o zhruba dvě hodiny, zrychlit má také spojení Drážďany – Berlín. Doba jízdy by se tak mohla dostat k devíti hodinám.

Nelze očekávat, že většina cestujících pojede mezi počáteční a cílovou stanicí, výhodou linky je obsluha velkých měst a silná úseková frekvence.

Tagy čd České dráhy ComfortJet Praha - Kodaň
78 komentářů