Praha dá dalších 100 milionů do úprav křižovatek pro bezpečnost chodců. Akcí je celkem 55

Úpravy cyklopruhu v Ovenecké ulici na pražské Letné. Foto: TSKÚpravy cyklopruhu v Ovenecké ulici na pražské Letné. Foto: TSK

Půjde například o dělící ostrůvky, stavební zpomalovací prahy nebo přisvětlení přechodů.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

V prvé řadě by hlavně měli investovat do oprav chodníků. Neznám jiné město v EU, kde by byly chodníky v tak špatném stavu, jako zde. Týká se to i turisticky exponovaných lokalit.

Jakub P

Že by mozaika tradičně pokládaná jen do písku nevydržela časté přejezdy a otáčení kol na místě (díky silným posilovačům řízení) od tří až pětitunových dodávek? Že by ty chodníky takový provoz vydržely jen zlomek plánované životnosti a že by na ně za rok byly prostředky, za které se dá opravit jen zlomek toho, kolik by bylo potřeba pro udržování všech v rozumném stavu?

To přece není možné…

Náhodný Kolemjdoucí

Zdražení o inflaci? Nejde proti tomu zase vyšší rozpočet, protože spolu s inflací roste výběr mnoha daní?

Toada

Na chodce a hlavně cyklisty se v Praze bohužel nemyslí a stále jsou upřednostňována auta. Což je v 21. století špatně a Praha kvůli tomu zaostává za ostatními evropskými městy.

Josef

Nechtěl jste to napsat opačně? Vždyť Praha je čím dál tím více prázdný (!) cyklopruh.

Jakub P

Ne, cyklopruhy, v té formě. jak je Praha dělá, jsou daleko častěji infrastruktura proti lidem na kolech než cykloinfrastruktura.

Toada

Cyklopruhy ale nejsou kvalitní infrastruktura. Jsou potřeba oddělené stezky, kde může jet 8 i 80 letý člověk a nebojí se o svůj život. Například v ulicích Na Florenci a Opletalova jsou cyklopruhy velmi často zneužívány auty jako „dočasné“ zastavení na blikačkách. Jedná se tedy spíše o infrastrukturu pro auta než pro kola.

Zbyněk

„Radní pro finance Zdeněk Kovářík (ODS) pro ČTK doplnil, že už i letos původně vyhrazená částka na projekty Besip je rekordní …“

Poté, co rozpočet na BESIP tentýž Kovářík ohlodal na kost jakmile byl jmenován do funkce.

leos

Budou peníze i na akci „Úprava křižovatky Janského-Bašteckého, Praha 13, č. akce 2970451 ? Už si dlouho dopisuji s radnicí Praha 13, a ti svádějí vinu na magistrát.

Adam Ř

Za mě by si nějakou takovou úpravu zasloužila křižovatka Národní × Na Perštejně. Z hlediska běžného provozu aut jde o zaústění jedné jednosměrky do silnice 1+1, plus tam jsou teda tramvaje. Ale opravdu není důvod, aby přechody byl tak dlouhé jak tak jsou

Frantík

Jaký je přesně problém na dlouhých přechodech (pokud nebereme tramvaje, které přechody ignorují) ? Že zase se nedodržují normální pravidla? Já bych spíš viděl problém, kdyby místa pro přecházení byla dlouhá. Naopak přechod přes jeden pruh bývá často zbytečný.

Petr

Problém je, že je to sice 1+1, ale reálně tam řidiči najíždějí vedle sebe. Takže to víc než křižovatku jednosměrky a silnice v Praze připomíná křižovatku ulic někde ve Vietnamu a uplatňují se tam podobná pravidla.
Plus k tomu ty tramvaje a turisti, co se často teprve tam naučí, co znamená, že před tramvají nemají přednost.

Bobek

Zasloužila, ale než se začne nějak pytlíkovat hradební korzo, tak asi nebude nic.

David

Tam by to zcela jistě zatrhli památkáři, podle kterých je v památkové zóně nemyslitelné posouvat kamkoli obrubníky.

Adam Ř

Tam by zrovna fakt stálo za to tam klidně jen naskládat plastové obrubníky a mezi nima buď dát kostky, nebo klidně jen asfalt namalovat na něco, co dá chodcům najevo, že to jej jejich prostor

Pavel

Neuvěřitelné, že toto řešíme v roce 2025 takhle po jednotkách kusů.

Civilizovanější země (města) by už měla všechny křižovatky v nějakém přijatelném standardu (alespoň nestavebně) – ne jako v Česku, kde kilometr od Václaváku máme přechod smrti přes Vinohradskou (auta + tramvaj, kopec, široká vozovka) na křižovatce s Blanickou. A to je jen jeden příklad z mnoha.

Ondra

Bohužel celá léta se na chodce moc nemyslelo

zdopravy-0478

je nekde k dispozici seznam?

Kafro

Konečně dobrá zpráva z Prahy. Ač stále málo, tak skoro zdvojnásobení už bude znát

Jan K

Snad ano.. bojím se, že to bude trochu nesystematické a nekoordinované.. prostě se udělají projekty, které zrovna mají připravené a které nemusí dávat smysl bez nějakého uceleného řešení.. něco ve stylu 200 m dlouhého cyklopruhu bez další návaznosti.

Snad se budu mýlit

Lukáš Novák

Pokud se na městské části schvaluje projekt z BESIPu, tak je roky připraven, není to žádná hurá akce.