dkv-spojujeme

Praha chystá za 167 milionů více informací pro řidiče o předpokládané době jízdy

Informační tabule pro řidiče budovala Praha naposledy v roce 2013. Foto: TSK PrahaInformační tabule pro řidiče budovala Praha naposledy v roce 2013. Foto: TSK Praha

Řidiči v Praze by měli získat více informací o tom, jaká je před nimi dopravní situace a jak dlouho jim

Řidiči v Praze by měli získat více informací o tom, jaká je před nimi dopravní situace a jak dlouho jim potrvá cesta do cíle. Praha začala hledat s více než ročním zpožděním dodavatele sytému, který bude počítat dojezdové doby včetně nabídky alternativních tras. Odhadovaná cena je 167 milionů korun. Součástí zakázky je instalace nových dopravních tabulí na dalších úsecích.

Systém informování o dojezdové době v Praze už funguje. „Jedná se o rozšíření na další komunikace s vazbou na městský okruh,“ řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Některé portály mají být vyměněny, celkem má jít o instalaci 85 portálů s informace o dopravní situaci a 115 kamerových systémů. Dosud TSK provozuje 40 informačních portálů (oficiálně ZPI – Zařízení pro provozní informace). Doba průjezdu je měřena na celkem 84 úsecích. Portály se mají objevit nově v 39 lokalitách, 24 z nich je ve směru do centra, 15 ve směru z centra.

Technický návrh celého řešení je plně na uchazečích. Podmínkou je v zadávací dokumentaci dodání zařízení, které umožňuje čtení registrační značky. Podle Liškové to ale není příprava na úsekové měření rychlosti. „Již současný systém umí číst registrační značky vozidel, ale už na úrovni kamer dochází k jejich anonymizaci, a to z důvodu ochrany osobních údajů. Není to příprava na úsekové měření. Systém má řidičům poskytnout informace pro jejich rozhodnutí o další trase jízdy,“ dodala Lišková.

Zakázka nabrala více než roční zpoždění kvůli nejasnostem s financováním. Praha chce na projekt získat evropské dotace, proto musela jít zakázka oficiálně z TSK Praha na hlavní město. Princip zjišťování dojezdových dob je založen na senzorickém sledování skutečné doby průjezdu daného úseku vozidly. V počátečních a koncových bodech úseků jsou instalovány videodetekční kamery nebo bluetooth skenery, které následně automaticky bez zásahu člověka porovnáním ID zařízení nebo registrační značky vyhodnocují dojezdové časy.

Vítěz soutěže bude systém provozovat pět let. Praha ho zařadila do projektů Smart City, řidičům má pomoci rozhodnout se, kudy jet.

Tagy automobilová doprava v Praze měření dojezdové vzdálenosti Technická správa komunikací TSK
9 komentářů