Automobily Doprava ve městě Parkování

Praha chce zdražit parkování pro návštěvníky a majitele velkých vozů

Parkování na Praze 10. Foto: Praha 10
Parkování na Praze 10. Foto: Praha 10

Hlavní město bude moci v budoucnu zdražit parkování v zónách placeného stání například pro návštěvníky centra nebo pro řidiče s velkými a pro ovzduší škodlivými vozy. Vyplývá to z koncepce rozvoje systému zón, kterou včera schválili radní. Navazovat by na ni měla konkrétní opatření a změny. Podle strategie by se měla také zlepšit kontrola a zóny by se měly rozšířit do okolí dopravních uzlů a lokálních center, což už je někde schváleno.

Jedním z cílů podle dokumentu je, aby ceny pro návštěvnické parkování reflektovaly vytíženost dané lokality. Na ulicích by podle koncepce mělo být vždy 15 procent volných parkovacích míst, čemuž má minimálně v centru napomoci zdražení. Vyšší parkovné pro návštěvníky by mělo podle autorů strategie, kterou připravil dopravní odbor magistrátu ve spolupráci s komisí pro dopravu, podpořit také využívání podzemních parkovišť místo stání na ulici.

Více by měli za parkování zaplatit i majitelé velkých a emisně škodlivějších vozidel. Strategie zahrnuje také rozšíření systému do okolí dopravních uzlů a frekventovaných center, jako je plánované zavedení zón kolem nádraží v Klánovicích a v Letňanech. Systém by měl zahrnovat také sdílené automobily, ale i kola či koloběžky a také místa pro zásobování, zdravotně postižené a motocykly. Zjednodušit by se mělo placení parkovného a vymáhání pravidel se má docílit pomocí posílení kontrol, zvýšení četnosti odtahů a podobně.

Dokument rovněž navrhuje připravit legislativní změny, které by například v případě opakovaných přestupků umožnily dávat vyšší pokuty, či naopak nižší v případě rychlého zaplacení. Navrhuje i zvážit změnu Pražských stavebních předpisů, aby v centru nevynucovaly budování tolika parkovacích míst. Magistrát by měl podle koncepce řešit i fakt, že lidé s pomocí fiktivních adres trvalého pobytu a fiktivních firem často obcházejí pravidla pro získávání parkovacích oprávnění.

Fungování systému chce magistrát co nejvíce zautomatizovat a propojit s registrem vozidel. Menšímu množství aut v centru má pomoci síť záchytných parkovišť na okrajích města a ve Středočeském kraji.

Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) uvedl, že strategie nastavuje obecný směr a o konkrétních opatřeních se bude teprve jednat. „Samozřejmě očekáváme dotazy ohledně případných změn ceny rezidentního parkování. To je otázka jednání s městskými částmi, protože systém musí být jednotný a jeho části do sebe musí zapadat. Nic konkrétního není na stole,“ řekl. Předseda výboru pro dopravu Pavel Richter (TOP 09) dodal, že město prověří například možnost řidičům poskytnout 100 volných hodin ročně pro návštěvy.

Dokument také navrhuje, aby zisky ze zón šly do speciálního fondu, který bude využíván pouze pro další dopravní opatření, například výstavbu P+R parkovišť. Peníze ze zón nyní získává z poloviny magistrát a z poloviny městské části, kterým jdou i příjmy z pokut. Na parkovném se podle posledních čísel z roku 2018 v Praze 1 až 8 vybralo přes 650,5 milionu korun.

První regulace parkování začala v 80. letech v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Nyní jsou do systému zapojeny Praha 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 16 a 22. Letos se rozšíří do Prahy 10. Parkovací karta pro rezidenty, tedy lidi s trvalým pobytem v dané zóně, nyní stojí 1200 korun ročně za první a 7000 korun za druhé auto.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
209 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Budiš

Individuální automobilismus nadělá více škody než užitku. Je to nebezpečné, riskantní a neekologické.
Bohužel bez něho by se ekonomika položila.

žlutý klandr

Já bych všechny ty ústavy, listiny práv a svobod a ostatní pravičáckou veteš zrušil. Již vzhůru, psanci této země !

Martin

Obávám se, že celý život je nebezpečný a riskantní i bez aut, na sto jiných způsobů může člověk sejít z tohoto světa … jediné místo , kde jste bez rizika a nebezpečí je ….. hřbitov :o).

DPP odbornik

Kdyz se k moci dostanou aktiviste a vladne tzv. levice pro bohate. Pro nejbohatsi to bude jako tatranka navic, pro stredni tridu bude zase o neco obtiznejsi dostat se k vetsimu automobilu. Ale aktivisti ty lidi do socky proste dostanou, ze.

ABC

Ano, největší pjdel je zavést zóny v Klánovicích aby plebs jezdící na vlak neotravoval majitele místních deseti a více miliónových vilek, ať žije podpora veřejné dopravy, Vaši Piráti a Praha sobě.

KarelF

Vy zastánce cyklostezek, rušení tratí jste proti omezení individuální dopravy. Nejste nemocen? Vždyť bude více místa pro cyklostezky, autobusy………..

DPP odbornik

Jsem zastance svobody a nizkych dani. V aute nebo na kole me nikdo nemusi dotovat, jako ja zas nechci dotovat vas vlak. Pro socialni sluzby staci levnejsi reseni autobusem.

Jakub P

To je právě ten omyl. Když jedete autem po dálnici nebo ve velkým městě a jeho okolí a paralelně s vámi jede vlak, je to i váš vlak. Kdyby každý, kdo v něm sedí (nebo jeho veškerý náklad), jel taky autem, trvala by vám cesta násobně dýl.

Vrabec na střeše

Více by měli za parkování zaplatit i majitelé velkých a emisně škodlivějších vozidel.

Zajímavý paradox, jelikož má při parkování elektroauto větší emise (kvůli samovybíjení), než auto na benzín.

PatriK

Z principu má elektroauto vždy nulové emise.

Hojakar

A elektřina roste asi na stromech že ano? Zvlast v ČR kde je stále velká závislost na elektřině z fosilních paliv….o výrobě a likvidaci baterií ani nemluvě

Asd

Dle některých ano. Stejně jako peníze se čerpají z dotací či grantů. Jako perlička je pěstování řepky a kukuřice s přispěním chemie jako náhrada paliv.

PatriK

Platí, co bylo psáno, elektroauto má vždy nulové emise. A další fakt je, že emise v místě provozu (ve městě) jsou z pohledu škodlivosti rozhodující. Emise související s výrobou energie nebo paliva nejsou pro diskuzi o parkování ve městě relevantní.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Elektroauto nemá např. otěr z pneumatik? A nešlo by ty pneumatiky namontovat i na ostatní pohony? Nebo ani tyhle emise se mezi ty pravé emise nepočítají?

A co teprve otěr podrážek chodců!

žlutý klandr

Copak z pneumatik, ale z brzdového obložení !

PatriK

Elektroauta využívají převážně rekuperační brždění motorem, tedy klasické brzdy jsou využívány podstatně méně než je to u aut se spalovacím motorem.

žlutý klandr

Ekologická stopa výroby elektřiny. akumulátorů a samotného vozidla pro vás neexistuje ?

PatriK

Platí jak bylo psáno „Emise související s výrobou energie nebo paliva nejsou pro diskuzi o parkování ve městě relevantní.“

žlutý klandr

Z principu je environméntální stopa elektroauta horší než u auta na naftu nebo na bezín. Ale to chce studovat ekologii trochu pečlivěji, než jen z plakátů.

PatriK

Není relevantní pro diskuzi nad provozem aut ve městě, kde je zcela zásadní minimalizace lokálních emisí v hustě obydlené oblasti.

žlutý klandr

S takovou logikou by tedy měly elektromobily měly být mimo město zakázány, nebo platit nějakou zvláštní ekologickou daň.

Luboš Beneš

V Tokiu je problém vyřešen tak, že auto Vám prodají, jen pokud máte garáž.K čemu Pražák potřebuje auto? K cestě na chalupu! Po městě přece nikdo normální ve všední den nejezdí! Z ulic a náměstí se postupně stala parkoviště místo veřejného prostoru pro všechny, místo zeleně přidáme 3 pruh….ale jak teď problém řešit? Když zrušíme rezidenční zóny a zavedeme tržní parkovné pro všechny, tak nás voliči rozcupují….

Gale

Ne každý Pražák pracuje v hipsterské kavárně, neziskovce, nebo na úřadě.
Někteří si stále ještě potřebují ty své výrobní prostředky s sebou vozit…

PatriK

V článku se ale nezmiňuje, že by řemeslníkům měl být vjezd do Prahy zakázán.

Asd

Ale musí za vše platit. A kdo ponese náklady na parkování? Hádejte třikrát.

žlutý klandr

Vy osobně jistě žádné auto nepoužíváte, nekupujete žádné zboží přivezené autem ani neužíváte služby závislé na autech.

PatriK

Zjevně nerozumíte nebo nečtete pozorně.

jam

krome toho, ne kazdy je zvedavy na krik ostatnich do mobilu, stani cizi na sve noze, obratny stouch ciziho batohu do vlastniho oka o vuni a prezvykovani spolucestujich ani nemluvim, tolik svobody ostatnich si radsi odpustim a prenesu zvysene naklady na provoz automobilu do nakladu svych klientu:)

Petr766

Tokio je ovšem zcela něco jiného. On ten „Pražák“ se třeba stará o příbuzné v jiné MČ, pracuje tak, že cesta MHD v kombinaci s rodinou je prostě těžká časová ztráta atd. To že jeden Beneš nepotřebuje auto neznamená, že ho nepotřebuje nikdo jiný. A už dávno je pryč doba, kdy každý povinně makal ve „všední“ den 6 – 14. Naštěstí. Místo zeleně se přidávaly pruhy kde? Dělá se to naprosto opačně, že se naopak pruhy ubírají zcela zbytečně a jen se vytvoří větší špunty, viz P5, P6 a mnohé další. Problém má jediné řešení – dobudovat infrastrukturu, která tu… Číst vice »

Jaaa

A kolik vás takovejch je?

PatriK

Na možnost zaparkování návštěvníků je v projektu pochopitelně myšleno…
Parkování pro návštěvníky
https://www.parkujvklidu.cz/cs/parkovani-pro-navstevniky/

ABC

v Tokiu maj tak zhruba stejně obyvatel jako v celé ČR

Eduard

Tak doufám, že si to Pražané pořádně vryjí toto do paměti a vzpomenou si na to při příštích volbách. Žádné nové parkoviště, ale pouze a jen nové modré čáry za ještě více peněz. Doufám, že si na toto obyvatelé Prahy vždy vzpomenou až k nim přijede návštěva či budou proplácet faktury za opravy či jiné služby.

Moza14

Á, další odborník, co si přečetl titulek a jal se psát do komentářů.
1) „Žádné nové parkoviště“ – i kdyby byla pravda, že se žádné nové parkoviště za současného vedení nepostavilo (což samozřejmě není pravda), v článku se jasně píše, že se zvažuje, že tyto poplatky půjdou do fondu na výstavbu parkovišť.
2) Až k Pražanům přijede návštěva, bude mít 100 volných hodin ročně.

Asd

Že se namalují čáry, tak nové parkoviště nevznikne. A co se týče poplatků, tak se podívejte kolik peněz se někam „záhadně“ ztratí. Tedy padne na provoz systému, monitoring, údržbu atd.

David

Zpoplatníme parkování u dopravních uzlů na okraji Prahy. K čemu to asi tak povede…

Eduard

K ještě většímu vejvaru pro spřátelené firmy a MP bude mít žně. To budou krásné statistiky jak ruka zákona bojuje proti zločinu.

PatriK

Proč by MP měla mít žně? Jak to souvisí s článkem?

Asd

Jednoduše. Místo řešení drobné kriminality bude hlavně řešit parkování páč z toho má větší vejvar. Z bezdomovce co dělá bordel pokutu těžko dostanete, kdežto z řidiče je to více než snadné.

ABC

tak to je ještě jednodušší, většina se vyřeší sprdelí, žádná MP ani není třeba

PatriK

Dohled nad parkováním v zónách placeného stání MP neřeší.

Asd

A kdo dává pokuty, nasazuje botičky a nařizuje odtahy? Santa Klaus? Ježíšek nebo Děda Mráz?

Petr766

Přesně, to je nápad hodný génia z Prahy Sobě resp. kamarádů z Automatu. Všude je normální mít co nejvyšší kapacity na parkování u dopravních uzlů a nádraží. Jen náměstek z Automatu si asi myslí, že pak lidi budou jezdit na kolech k vlaku?

Jaaa

Ale to požadují městské části, ne náměstek. Abyste se ve své svaté válce nestal sám obětí…

ABC

tak náměstek by měl mít tolik rozumu aby jim řekl nepopulární sorry jako, ale nádrází fakt není jenom pro vás

ABC

nebo když ne rozumu tak aspoň gule

Jakub P

JJ, zrovna Klánovice jsou významný dopravní uzel ideální na výstavbu velkýho P+R parkoviště…

PatriK

Nikoli parkoviště v Klánovicích – pražské městské části pro rezidentní bydlení, ale v Tuklatech nebo Rostoklatech je levného místa na parkoviště pro středočechy dost.

ABC

A kde by jako mělo být, v Čiernej pri Čope?

Jakub P

Na téhle trati se nabízí ty Tuklaty nebo Rostoklaty.

ABC

na trase možná ale blbým směrem

Jakub P

Proč? Z Šestajovic, Jiren a Újezda nad lesy by neměl být problém dostat lidi k tomu vlaku a od něj ten kousek busem, Úvaly maj vlastní nádraží, pro ty, co přijedou po silnici č. by T nebo R byly 12 ideální, pro ty z D11 by se dalo najít místo možná v Poříčanech nebo Pečkách. Ze Sibřiny nebo Květnice by větší smysl než Klánovice dávalo případný zvětšení Běchovic.

PatriK

Povede to k tomu, že si lidi cestu autem více rozmyslí a část jich využije veřejnou dopravu. Přesně tak, jak k tomu došlo po zavedení parkovacích zón v Praze dříve.

Hojakar

A teď tu o karkulce

žlutý klandr

Nevšiml jste si, že příměstská i městská veřejná doprava je na hranici kapacitního kolapsu ?

PatriK

Příměstská i městská veřejná doprava není na hranici kapacitního kolapsu a zvlášť ne v aktuální době.

žlutý klandr

Vy asi linkou S nebo autobusy moc nejezdíte, že ne ? A argumentovat dočasným snížením intenzity dopravy v době karantény je vyslovená demagogie.

Jirka

Měl bych dotaz… Zná někdo parametry oné zmíněné regulace parkování na Praze 1 z 80. let 20. století? Nějak jsem je nikde nenašel….

Honza D.

Na Praza 1 byly 4 zóny, označené písmeny A až D. Pravý břeh byly ABC, levý (takže Malá Strana a Hradčany) D. Už nevím jak firemní auta, ale rezidenti z pravého břehu měly kartičku ABC, taže na svém břehu mohli parkovat dle libosti, ale nemohli za vodu. No a levobřežáci s D to měli zase naopak.

Miky

To opravdu v roce 2020 není jiný způsob, jak regulovat parkování v centru, než ho en bloc zakázat i na předměstích? To neexistuje technologie, jak to nějak inteligentně řídit? I pro mě, který po Praze jede autem jen když už není zbytí, to začíná být pouze buzerace a tahání peněz z lidí.

Jan

Inteligentní řízení by bylo čistě cenou. Ať se poptávka setká s nabídkou a všichni parkují za tržní cenu podle aktuální obsazenosti s tím že se bude cílit na volná místa pro rezidenty. Bohužel systém není tak flexibilní a velký úspěch už je nastavovat odstupňované ceny podle vzdálenosti lokality od centra. Jenže to chce na úrovni ulic a jednotlivých bloků, ne po celých čtvrtích.

Miky

Otázkou je, proč systém flexibilní není a proč se další „neflexibilní“ zóny zavádějí. Řekl bych, že to nebude tím, že by takové technologie už nebyly k dispozici (ale nejsem dopravní IT specialista, ať mě někdo klidně poučí), nebo že by „modří“ pražáci a návštěvníci do sypali málo za parkování.

Jakub P

Ono to na těch předměstích ale není zakazovaný. Jen zpoplatňovaný a tedy regulovaný cenou. A ten systém už teď imho umožňuje (a někde i používá) o dost jemnější nastavování, než jen podle čtvrti. Co tak platím, když autem do města potřebuju, liší se to klidně ulici od ulice (obě ve stejné čtvrti a ve stejné kategorii zóny) a v některých jsem měl dojem, že i podle denní doby.

Jakub P

A ty předměstí, kde se zóny zavádí, jsou aktuálně dvě. V Letňanech je velký P+R u metra a spousta neplacených míst u obchoďáků, pokud to nestačí, není parkování mezi panelákama asi řešení. Klánovice jsou malá vlaková zastávka, kde se prostor na oficiální P+R asi těžko najde a neoficiální tam může být dost průšvih. Na týhle trati bych si ho dokázal představit spíš v Tuklatech – s přístupem ze silnice 12, v poli na druhý straně trati než je vesnice.

ABC

Jo, z Újezda, Kolodejí, Sibřiny či Jiren budou lidi jezdit na P+R do Tuklat. Tak určitě.

Jakub P

Pro ty má imho větší smysl než P+R v Klánovicích dobrej a častej svozovej bus k těm vlakům (ať už do Klánovic nebo Běchovic) nebo spíš P+R v Běchovicích (případně rozšířený) než v Klánovicích. Teda až na ty Jirny, ale pro ty by dávaly smysl třeba Mstětice víc než Klánovice.

Zbyněk

Nebo cyklověž, je tam rovina na všechny směry.

Eduard

Máte naprostou pravdu, že se jedná o buzeraci a o tahání peněz z kapes lidí. Ono v roce 2020 jsou způsoby. Třeba dostatek parkovišť na okrajích měst, to že parkovací lístek zároveň slouží jako lístek na MHD a v neposlední řadě striktní požadavek na budování parkovacích míst při budování či rekonstrukci nových domů, obchodů či kancelářských prostor.

Paja

Buzerace a tahání peněz z lidí to bylo od začátku, ale jako obvykle, když se tomu dá „příběh“ tak tomu spousta lidí ráda zatleská.

PatriK

Účelem zavedení ZÓN PLACENÉHO STÁNÍ v Praze je regulace parkování (dopravy v klidu) tak, aby obyvatelé exponovaných lokalit měli možnost zaparkovat svůj vůz v docházkové vzdálenosti od svého bydliště, případně nemovitosti či provozovny.

ABC

aby obyvatelé exponovaných lokalit měli možnost zaparkovat svůj vůz v docházkové vzdálenosti od svého bydliště

když se vracejí autem z práce, že

Pepek Sína

„Hlavní město bude moci v budoucnu zdražit parkování v zónách placeného stání například pro návštěvníky centra nebo pro řidiče s velkými a pro ovzduší škodlivými vozy. “

Tak když nepokuty za rychlou jízdu podle hodnoty auta, tak alespoň parkování podle jeho velikosti. Andrejko by už měl odejít do důchodu, to, co pro náš stát pořád vymýšlí, z toho mají srandu už i v Bruselu.

PatriK

Zastupitelstvo hlavního města Prahy:
Primátor Zdeněk Hřib, Piráti
1. náměstek primátora Petr Hlaváček, TOP 09
Náměstek primátora Petr Hlubuček, STAN
Náměstek primátora Adam Scheinherr, Praha sobě
Náměstek primátora Pavel Vyhnánek, Praha sobě

Eduard

Jak jsem psal výše. Milí Pražané, zapamatujte si tyto jména a strany při příštích volbách a rozhodněte se podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

Eda

Pokud nebudou tyto předpisy efektivně vynucovány, tak jsou naprosto k ničemu a bude se dál parkovat na chodnících, přechodech pro chodce, zákazech… Předpisů je dostatek a lze je použít v podstatě na všechny současné případy problematického chování řidičů, jenže jejich vynucování v praxi je naprosto tragické.

pony

Zkuste si přímo chytit měšťáka za rameno (ne-metaforicky, fakt doslova), ukázat mu *fakt* blbě zaparkované auto (vodící lišta na přechodu u chodce), dostanete odpověď, že nepřekáží bezpečnosti a provozu, tak s tím nic dělat nebude a jestli vám to vadí, můžete si dát přihlášku k měšťákům sám. Vyzkoušeno za vás,

Eda

Nebojte, nemusíte nic zkoušet za mě, také se umím ozvat. Když jsem s nimi něco řešil, tak odpověď třeba byla, že jsou z jiného okrsku, nebo je to těžký někoho chytit (cyklistu na chodníku), protože musí mít reflexní vesty nebo že o situaci vědí… Věřím, že toho mají moc a mnohdy je to práce nevděčná, ale někde chyba prostě bude, když nejsou schopni po léta vyřešit problémy, o kterých vědí. A to by se mělo řešit a ne stále nějaké nové předpisy, které pak stejně nikdo důsledně nevynucuje.

Jaaa

Nezbývá, než je kontrolovat. Jsou to naši služebníci.

Paja

A já bych řek, že to jsou jen výběrčí výpalnýho (pardon, parkovného). Ještě jsem neviděl, že by MP udělala něco užitečného (kromě dětských dnů).

Jaaa

Cha, no tak pak to vyfotím a pošlu stížnost na konkrétního strážníka na magistrát.

ABC

hmm a co bude dál? dostane přísnou důtku?

žlutý klandr

Spíše bych aplikoval TO za maření úkolů úřední osoby z nedbalosti, pochopitelně na základě přesného znění zákona č. 553/1991 o obecní policii, §7 (1).

Jan

Bohužel autíčka kontrolující parkování kontrolují pouze vyznačené zóny, co je kolem tak neregistrují. Ale co jsem slyšel tak se chystá doplnění kotroly jiných přestupků jako ono parkování mimo legální místa. Škoda že to trvá tak dlouho.

Novotny

Kdyby radsi sjednotili parkovaci povoleni mimo zony v centru pro prazske ridice v ramci cele Prahy za jeden poplatek, bylo by to rozumnejsi.

A vystaveli parkovaci domy u nadrazi a center zajmu, nez zavadet dalsi nesmyslne zony a vybirat rozumny celodenni poplatek.

A dalsi otazka je, to se bude platit i za parkovani kol, jak se uvadi v clanku??

PatriK

Máte tím na mysli, aby kdokoliv s bydlištěm v Praze by mohl přijet a kdekoliv jinde v Praze volně zaparkovat? Jistě již sám tušíte, že je to nápad zcela nesmyslný a situaci s dopravou a kvalitou ovzduší v Praze by jedině zhoršil. Pro cestování v rámci Prahy velmi dobře slouží MHD.

ABC

jenže proč by jí měli zpovykaní rezidenti využívat když maj parkovací kartu za stovku měsíčně

PatriK

Cena pro rezidenty je v pořádku. Důležité je, že daná karta platí pouze ve vymezené oblasti bydlení a nikde jinde. Tím se efektivně brání cestám po Praze individuální dopravou ve prospěch MHD.

ABC

ještě efektivněji by se jim bránilo kdyby to nebyla tisícovka ročně, ale měsíčně. Minimálně.

žlutý klandr

Jistě, taková bezuzdná anarchie se moderním post-demokratickém státě trpět nebude !

Jan

Nějaké parkovací domy se staví, jenže problém je že město má málo pozemků, skoro vše již rozprodalo za vlád minulých. Potom taky jedno takové nové parkovací místo vyjde zhruba na milion korun, což je víc než hodnota samotného auta. To nemá ekonomický smysl stavět, rozumný celodenní poplatek z toho nevypadne. Lidi si tržní cenu platit nebudou, zvlášť ne za současného stavu kdy parkování před domem je za pár korun denně (nebo pár desítek korun pro návštěvníky) a dotovat posílení individuální dopravy na úkor všech obyvatel taky nedává smysl.

ABC

Stavět veřejnou infrastrukturu obecně nedává ekonomicky smysl

Jaaa

Ale no tak, to víte že dává.

žlutý klandr

Pak ovšem nemá žádný smysl ani stávající systém veřejné správy. Obce, kraje i stát se mohou v klidu rozpustit a daně zrušit.

Petr766

Ono to parkovací místo může jít i na míň než polovinu. Ale musí se chtít.

PatriK

Ano, o parkování se má pro své občany postarat jejich domácí středočeský kraj, který má lacinějších pozemků dostatek.

ABC

tak ať se potom zruší zvýhodnění Prahy v rámci RUD

žlutý klandr

Fajn, v tom případě tak učiní každá obec v ČR a lidé jiných obcí budou mít prostě smůlu. Mimo svou obec nezaparkují a basta.

PatriK

Tak směle do toho, tu možnost mají.

Asd

To víte že by to šlo. Však tu byl svého času článek o budování parkoviště na Černém mostě. V diskusi bylo srovnání ceny z parkovištěm v Mladé Boleslavi. Velice zajímavé čtení.

žlutý klandr

Kdejaké okresní městečko v Rakousku nebo ve Švýcarsku má perfektně promyšlený systém odstupňovaného parkování sestávající ze záchytného velkokapacitního parkoviště na okraji města (zdarma), parkovacího domu s neomezenou parkovací dobou na okraji centra (za mírný poplatek), a krátkodobé parkování na hodinách přímo v centru (za mírný poplatek). U nás se jen ždímají z lidí peníze a s parkováním se ve skutečnosti nedělá nic. Zelení extrémisti si z automobilismu udělali svého Žida.

dopravak

Ano, lidí se doslova ždímají třemi korunami denně za zabraných 20m2 ulice. Tomu říkám zlodějina 😉

jkjk

Jo jo, 1200,- za rok parkování na Praze 1 je opravdu židovina, kor když nejlevnější zábor veřejného prostranství tamtéž (stavba nebo kulturní akce) stojí pouhých 10,-Kč/m2/den (+stejná částka jako nájem vlastníkovi komunikace).

Michal

Ale těch 1200 platí jen ti co tam bydlí. Já když tam jedu tak platím vlastně mnohem víc než je ten Váš zábor 10 kč/m2/den, protože těch 10 kč m2 platím za hodinu… Takže ano v tomto případě je to židovina…

žlutý klandr

Vlastníkem komunikace je město, a město je „veřejnoprávní korporace v majetku svých občanů“. Takže občané platí za užívání svého vlastního majetku. To nevymyslíš :-(.

Y.K.

To že je něco veřejný majetek, neznamená, že si část můžete zdarma přivlastnit.

Jakub

to rozhodně není tvůj majetek. pokud to je něčí majetek, tak je to té veřejnoprávní korporaci. ty můžeš maximálně rozhodovat o tom, kdo bude jménem veřejnoprávní korporace o tom majetku rozhodovat

žlutý klandr

Slyšel jste někdy o kolektivní formě vlastnictví ?

Chronosphere

Kolchoz ?

Petr766

Ona ale nebyla řeč o rezidentech, kde je naopak snad žádoucí, aby mohli parkovat u místa bydliště… že pár zpovykaných hipsterů auto nepotřebuje, neznamená, že ho nepotřebují ostatní. Ostatně stačí se podívat do ulic, že asi cykloaktivisti jsou krapet mimo. Kdyby ta jejich cyklodoprava něco řešila, tak je v ulicích násobně víc kol bez ohledu na vše ostatní. Ale není, protože to není řešení

Y.K.

Mě vždycky fascinuje ta představa autistů, že když jsou silnice přecpané auty, tak je to většina. Fakt není, bavíme-li se o širším centru. Když je v Národní 70 aut, tak je to úžasná dopravní zácpa a přitom každá tramvaj co tam co pár minut projede veze stovku lidí a pěšky tam také chodí v jeden moment stovky lidí.

Auto jistě je užitečný dopravní prostředek ale k dopravě do centra města fakt nepatří. Jedna osoba s ním zabírá neúměrně místa.

žlutý klandr

Myslíte, že někdo jezdí autem do centra Prahy jen tak z plezíru ? Že by raději nepoužil MHD, kdyby mohl ?

Y.K.

Hodně lidí ano. Kdy jeli jen ti co OPRAVDU musí, to by bylo v Praze pohodově.

Jaaa

Ale ono to řešení je. Stačilo by z poloviny ulic udělat cyklostezky. 😛

Asd

Jako vtip je to dobrý. Chápu, že by někteří extremisté nejraději zakázali auta a lidi posadily na velocipédy.

žlutý klandr

Vy se asi nestaráte o nikoho se sníženou pohyblivostí, ani jste nikdy npotřebovat převést malé děti nebo nějaký náklad, že ne ?

PatriK

Způsob jak použít parkovací zónu při návštěvách je popsán zde: https://www.parkujvklidu.cz/cs/parkovani-pro-navstevniky/

Martin Lér

První regulace začaly iIRC v roce 1976, první zóny v centru.

M B

Proč mají mít 100 hodin pro návštěvy jen řidiči a ne všichni rezidenti? 🙂

Gale

Mohl být už dávno levný a jednoduchý systém – jedna přenosná karta na každý byt.
Ale protože, jak už řekli mnozí jiní, jde hlavně o prachy, máme tým „expertů“ a jeho výsledky..

Y.K.

Hmm, zajímavé je, že náš dům na Vinohradech tuším o 18 bytech má ve svém profilu přesně tři parkovací stání, když tam někdo postaví SUV tak dvě. Takže jedna přenosná karta na jeden byt nedostatek místa vůbec nijak neřeší, naopak by to vyšlo na celou ulici, ale v té je 12 popisných čísel.

Gale

Prominte ,můj povzdech patřil ke složitosti a nákladnosti. Nicméně ta skvělá „strategie“ nedostatek parkovacích míst taky nijak neřeší.
IMO je největší problém v dlouhodobě parkujících, počínaje od cca 8 hodin na jednom místě, čím déle tím horší. Ale ten nebude řešit nikdy nikdo, protože by takové řešení přirozeně dopadlo hlavně na rezidenty – voliče.

Y.K.

To hlavně vyřešit nejde. Každý chce parkovat před vchodem, ale před vchodem není místo pro všechny. Na to nemusíme objevovat Ameriku, je to známý problém urbanistiky.

Miloslav

Represe nic nevyřeší, půlka vybraných peněz z pokut zmizí na jejich administraci a platy zbytečných úředníků. Jediným dlouhodobě přijatelným řešením je lepší nabídka veřejné dopravy nejen po Praze, ale i v širokém okolí

Vojtěch

Veřejná doprava je zdržována cyklisty. Proto nestíhají ani obraty.

Jan

Půlka určitě ne, na zpracování tisíce přestupků stačí pár lidí a pokud by se to zautomatizovalo za celou Prahu tak ještě méně. Problém města je že ulice nejsou nafukovací, ale pořád roste počet nových bytů, kanceláří a počet dojíždějících za posledních deset let se skoro zdvojnásobil. To už má problém pojmout i ta příměstská železnice.

žlutý klandr

U nových staveb se důsledně vymáhá parkovací kapacita. Problém je u stávajících staveb.

Jakub

Nevím jestli jste řešil někdy nějaký přestupek, ale rozhodně to nejde zautomatizovat.

Asd

Problém je že se k nim nevybudoval patřičný počet parkovacích míst. Pokud by každý dům musel mít minimálně dvě parkovací místa na byt, tak by byl klid.

Pavel P.

To je pořád dokola. Škoda, že se nikdy nepoučí ani voliči. Těch obcí, které ekonomicky umřely po dostavění obchvatu, těch mrtvých náměstí po vyhnání aut jsou spousty. Bohužel auta vozí peníze a lidi jsou líni chodit. Pořád se všude říká jen to A – vyžeňme fuj fuj auta, ale to B, že s auty odejdou i peníze, to se stále zamlčuje.

JakubP

Jj, v aute, kdyz jedu kolem zajimavyho obchodu, strihnu to okamzite pres 2 pruhy a hodim to jinymu autu na strechu, jen abych tam hned nakoupil. Zajimavy, ze ty velky nakupaky davno vsechny nezkrachovaly, nebo aspon ze se tam furt drzej i obchody v hornich patrech, kolikrat je to od parkoviste k obchodu pesky docela dalka… Kdybyste mohl mit obchod se stejnym najemnym v dolni casti Vaclavaku nebo v Legerce, kterej z nich vezmete?

asdfr

No. U nas v okresnom meste pre 10 rokmi zaviedli platene parkovanie v centre a okoli. Platilo sa aj v sobotu. Po 2 rokoch od zavedenia si obchodnici v centre vydupali, ze v sobotu sa platit nebude. Skuste hadat asi preco.

A ked si pozriem teraz co su tam za obchody a co tam bolo predtym. Polovica obchodov tam uz nie je. Namiesto toho su tam kaviarne, lekarne, optiky. Ziadne obchody, kde mate velke nakupy. Za tych 10 rokov uz z centra usli aj predajne mobilnych operatorov. Uz neostal ziaden.

JakubP

Okresni mesto muze byt jinej pripad. Tam se to muze stat, i kdyz bych se taky dival, jestli s tim zpoplatnenim parkovani skoro zaroven treba nepribyl nedaleko novej obchodak, kterej by ty obchody stahnul bez ohledu na zpoplatneni parkovani.

Ale tohle je o centru Prahy a tam dost jednoznacne plati, ze cim vic aut v ulici, tim je pro obchody mene lakava. Ostatne i ty nejuspesnejsi obchodni centra jsou tu u stanic metra, kdezto ty s blbym napojenim na mestskou dopravu, ktery musej spolehat jen na auta, spis zivorej a obchody z nich zdrhaj.

Petr766

Ne, souvislost s (příliš) přehnanou snahou rýžovat na parkování v centrech měst je jednoznačná. Jistě že Praha bude mít svá specifika. A přijde mi paradoxní, že v té „zelené a sluníčkové“ Vídni, zaparkuju líp a snadněji i v samotném centru města než v Praze či Brně.

žlutý klandr

Přesně tak. ve Švýcarsku, Rakousku nebo Německu – parkovací hodiny nebo parkovací dům hned vedle centra za pár CHF / EUR na půl dne. Žádný stres, žádný problém.

Petr766

Solidní demagogie. Btw spodní část Václaváku je naprosto odstrašující příklad, kam to vede, když se tupě zakáže vjezd / parkování aut. Kolik let tam byl jen betonový plac bez ničeho, akorát to tam policajti měli na rýžování od těch, co neznali místní situaci. Ale hlavně že jsme vyhnali auta, která tam ničemu nevadila, vzhledem ke stavu celého Václaváku. Doteď tam mohla parkovat, za příslušnou sazbu a mohlo z toho město něco mít za těch x let…

Jaaa

Z Václaváku je potřeba auta vyhnat úplně. 😉

žlutý klandr

Proč ? Vadí vám ve vašich pouličních aktivitách ?

Y.K.

Jo, taková Ječná, tam to žije. Nebo magistrála. Každý normální člověk (co zrovna nesedí v autě) se těm místům zdaleka vyhne, natož aby tam šel posedět na kafe. Taková Moskevská fantasticky ožila v té části co je zákaz vjezdu. Autaři pomáhají hlavně obchodním centrům která mají gigantická parkoviště, jinak v centru (Prahy) jsou minoritní skupinou mezi zákazníky malých podniků, ono tam jaksi není moc kde parkovat.

...

Občas jsem na Moskevskou jel do banky, knihkupectví apod. a zaparkoval jsem někde bokem. Až tam budou zóny, už tam jezdit nebudu.

Asd

Tak nějak. A jistě nebude sám. Místní podnikatelé z toho jistě budou štěstím bez sebe.

Y.K.

Nemyslím, tramvaje tam vyklopí každých pár minut desítky lidí, lidi z okolí chodí pěšky, motoristé jsou zde opravdu malinká minorita, což tak nějak i souvisí se zoufalým nedostatkem stání.

Petr766

Tak inteligentní člověk se nebude dožadovat kavárny na magistrále, když má spoustu jiných míst, kde je to klidnější. Třeba zoufalce sedící na Smetanově nábřeží nechápe kromě aktivistů asi nikdo… Jsou ulice, které slouží dopravě více (a za nápady typu cyklopruh nebo ubrat pruh pro stromy na magistrále by se mělo rovnou věšet) protože to tak prostě je a funguje a jsou ulice, které nejsou tranzitní a jsou klidnější a to kafe si tam rád dám. Protože nejsem línej (ač zastánce aut) udělat pár kroků do příslušné lokality. Ať bude jiná možnost než jezdit přes magistrálu, zklidní se to samo.

Jaaa

Myslím, že za svou zavilost v této diskusi byste si „odměnu“ zasložil spíš vy.

„Ať bude jiná možnost než jezdit přes magistrálu, zklidní se to samo.“
Ne, protože dopravní indukce.

Jaaa

Jj, třeba v Brně. 😀 😀 😀

Hanzi

A teď si představme, že by všichni z té Prahy ty auta odvezli a nestálo by jedno jediné nikde. Odkud pak potečou penízky a ne zrovna malý do městský kasy?

Broge

Tak městská kasa na provoz aut jen a pouze doplácí, takže peníze by naopak zbyly.

Hanzi

Jo? Tak se podívejte na statistiky, internet evidentně používáte takže to dohledate. Z automobilismu všeobecně je dojná krava veřejných financí.

jkjk

Pro Prahu rozhodně ne. Co se týče příjmů od „automobilistů“, tak cca. 500 mil. za parkování + 150 mil. za pokuty z dopravy + cca. 2,9 mld. z DPH (asi 10%) = 3,5 mld. Kč (což ze cca. 5 % příjmů rozpočtu Prahy). Co se týče výdajů (2020), tak jenom 4,4 mld. jsou běžné výdaje TSK (údržba silnic) a cca. 4 mld. kapitálové výdaje na nové silniční stavby (mj. i 400 mil. na parkovací domy a P+R parkoviště). „Dojná kráva“ tak nepokryje ani polovinu přímo souvisejících výdajů.

Petr766

Tak ono možná kdyby ty parkovací domy apod. byly postaveny už dávno a ne se zpožděním 20 let, tak by to bylo jinak a mohli jsme v klidu řešit minority jako pumpičkáři.

Y.K.

Tohle pořád někdo omílá, ale pak když parkovací dům existuje, jim dojde, že k parkovacímu domu musí 15 minut kráčet pěšky nebo dojet tramvají a platit tam pár litrů měsíčně nájem. A.. A.. Aha. Skoro zadarmo na ulici přímo před vchodem by to přeci jen nešlo?

Petr766

Nelži

Radek Janata

A jak tečou peníze z aut do měský kasy? Myslíte ten sociálně nizoučký poplatek za modrou zónu, který je hluboko pod tržním nájmem za stejně velký pozemek?

Michal

Jj ten sociálně nizoučký poplatek co i s parkováním přes aplikace a automaty ročně přinese cca 700 míčů a po rozšíření systému se dostaneme časem k miliardičce za rok…

Jakub P

Což je furt velmi málo ve srovnání s tím, kolik výstavba a údržba infrastruktury pro auta stojí.

Michal

Víte, ale tu výstavbu a údržbu infrastruktury si už platíme z těch daní co odvádíme…

Jakub P

Částečně samozřejmě jo, nicméně ty daně platěj i ti, kdo auto ve městě využívaj minimálně. Když se podívám, kolik stojí parkování komerčně (nájem garáží nebo dlouhodobých parkovacích míst), tak tipuju, že ta částka vybraná městem za parkování je furt hodně málo oproti tomu, o kolik jako majitelé aut stojíme město víc, než kdybychom volili jiné způsoby dopravy.

Michal

Jasně, ale to tu debatu můžeme stočit jinam, že zase třeba řidiči aut nevyužívají jiné věci na které jdou peníze z daní…
Ano komerční nájem stojí víc, ale tam mám garanci svého místa. Až mi modrá zóna nebo nějaký poplatek za parkování dá garanci místa, tak ano ať to klidně stojí víc.

Petr766

Tak až ty jiné způsoby dopravy budou srovnatelně využitelné jako auto, jistě je lidi sami zvolí bez omezování a sociálního inženýrství Pirátů, Prahy Sobě atd. Spousta automobilistů normálně používá MHD, sebevrahů, co za každou cenu musí všude autem včetně centra, není zase až tolik (a většinou jsou to lidi, kteří mají v centru nějakou provozovnu, firmu, podnik, takže ty stejně nikdo nevyžene).

Jaaa

Bez sociálního inženýrství zvaného „územní plánování“ neexistuje nic jako „město“; proč vám to sakra furt nedochází?

Asd

Územní plánování není malování modrých zón ale zajištění dostatku parkovacích míst, linek tramvají, metra i autobusů.

Jakub P

Jenže v některých částech měst (typicky v centrech, ale někdy i v dalších místech) dostatek parkovacích míst zajistit prostě nejde. A v tu chvíli potřebujete jako součástí územního plánování i nějakou regulaci IAD (která může mít podle situace formu úplnýho zákazu, rozdělení zón mezi kterými nebude průjezd, regulace parkování, časové penalizace třeba klikatými trasami jednosměrkami), mimo jiné aby se tam vešly ty autobusy, tramvaje, výlezy z metra, chodci, a nezbytná obslužnost auty…

Y.K.

Tohle zkusili v USA a vůbec to nefunguje (zajištění dostatku parkovacích míst). Výsledkem jsou obrovská parkoviště, řídká zástavba zcela nehostinná pro chození kamkoliv, takže zvyšující nutnost použití auta. V husté zástavbě se auta musí regulovat, protože se tam nevejdou a není kde udělat dostatek parkovacích míst. Teď funguje zejména samoregulace tím, že někde prostě není místo k zastavení, ale pořád to znemožňuje třeba zásobování bez zastavení ve vozovce nebo na chodníku.

Petr766

To není infrastruktura pro auta, ale pro všechny. Bez těch aut byste si ani nekejchl

Y.K.

Hmm, místo zabrané parkujícími auty moc dobře zhodnocené není. V Praze vychází m2 na 3,3 Kč, třeba za předzahrádky se platí 100 kč za m2.

Petr766

Tak třeba chodník nenese na metr čtvrerční vůbec nic většinou. Nebo taková cyklostezka.

Y.K.

Tak to byste se divil. Za jakýkoliv zábor na veřejné komunikaci se platí. A parkování je druh zabrání.

Petr766

A hlavně nechápu, jak může být náměstkem pro dopravu cykloaktivista, který o dopravě neví vůbec nic a v podstatě bojuje proti dopravě…. Adam Scheinherr (Praha Sobě). Doufám, že Praha dostane rozum a tohle bude záležitost jednoho volebního období, tento šílený aktivismus za každou cenu bez ohledu na ostatní. To už i ta šílená Krnda škodila méně…

Broge

Vy si pod dopravou představujete jen autíčka, že? Jenže doprava jsou i pěší a cyklisti a MHD. Takže z principu nikdo nemůže být proti dopravě.

Gale

Podstatné je, že jeho práce škodí každé skupině na kterou se zaměří.

J.D.

Můžete to podložit pro každou tu skupinu nějakými argumenty a příklady?

Petr766

To je fakt, normální člověk, co prostě jede normálně na kole, pak doplácí na jeho (jejich) šílený aktivismus, protože je pak házen do stejného pytle s těmi šílenci, co by nejraději zásobovali celou P1 na cargokolech…

Petr766

Cyklisti doprava nejsou. Resp. naprosto zanedbatelné (ani ne procento) dopravy. A to tam počítám i „zábavu“ – rekreační cyklisty. Jinak si pod dopravou představuji to, že se bude preferovat a řešit to, co nejvíce lidé chtějí využívat. Tj. auta a MHD. Cyklonesmysly (a sdílená auta) to určitě nejsou.

Jaaa

Aha, cyklisté doprava nejsou. 😀 😀 😀
Protože to řekl pan Petr766 😀 😀 😀
Pak kdo tady nerozumí dopravě. 😀 😀 😀

Alexandr Mikulka

Já mám informace od lidí, kteří rozhodně nejsou Scheinherrova krevní skupina a jednají s ním za opačnou stranu a ti říkají, že Scheinherr dopravě rozumí velmi dobře. Takže budu s dovolením věřit spíše jim.

Petr766

Aktivista Automatu opravdu dopravě nerozumí. Jen papouškuje pořád dokola ty stejné (aktivistické) nesmysly.

Jaaa

Ne, to děláte vy.

Petr766

Prostě Zelení (a) aktivisti. Mor každého města. A v Praze teď obzvlášť.

Nováček

Ale jo, jakýkoli město včetně hlavního nemá být už od pohledu hlavně parkoviště. Existuje smysluplnější využití ulic a veřejných prostor. Ovšem současné bolševické vedení Prahy se nezapře. Hlavně si došlápnout na majitele velkých aut, že ano. To je třídní nepřítel jak vyšitý, masy tomu budou rozumět, pud závisti je neomylný. Dobře vás to starý bolševici naučili.

Petr766

Já třeba pořád čekám na smysluplné využití parkoviště na Malostranském náměsti – neříkám že tam musí být plno aut, ale udělat to aktivisticky tak, že vyženu auta a pak tam rok není vůbec nic a pak nějaké dva hipster stolky na kafe z kelímku nepovažuju za smysluplné využití. Jo, ještě se to hodí aktivistům k nesmyslným protestům přes sněmovnou 😉

PatriK

Na Malostranském náměstí parkoviště bohužel stále zůstává a tak to vůbec nepůsobí jako příjemné místo k procházkám https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_F_C/rC1Bv8.jpeg

Petr766

Tak to dává smysl…. dole, kde ta auta ničemu nevadila, se parkovat nesmí a tady nahoře, kde to fakt není ideální, stát můžou 😉

PatriK

Když se klidová zóna přesune do horní části, nebudu proti.

Nováček

Nevím sice úplně přesně, co je to hipster, ale slušný člověk na náměstí korzuje, obchoduje, případně pije i tu kávu, čili že dává zase vydělat svým bližním, aby taky měli na obživu… Vyvalit tam svoje čtyřspřeží může taky, ale asi tak od barona výše. To je ještě rozumná kvóta záboru. Ty jsme ovšem demokraticky zrušili, pročež nám nezbývá než jako ve všem si vzájemně rovný plebs, pěkně všude šlapat pěšky, případně využít drožku či omnibus.

PatriK

Naopak je to cesta k lepší spravedlivosti. Velké auto zabere více místa, tudíž má více platit. Velké auto je obvykle sazomet, tedy opět více rakovinotvorných emisí a tím pádem více zaplatí.

Nováček

Máte pocit, že jsou ulice plné těch dlouhých luxusních limuzín? A nebo je to spíše tak, že nepřejdete ulici pro tisíce malých, lidových vozů?

asdfr

Aha. Takze ked budem parkovat z 5,2 m dlhym Grand voyager alebo 4,9 m dlhym passatom tak dostanem inaksie parkovacie miesto ako ked budem parkovat napr 3,5 m Skodu Citogo. V ktorom mesto to tak funguje.

Ja som bol doteraz v tom, ze rozmery parkovacieho miesta urcuje norma a pre osobne vozidla nie su nezavisia od velkosti vozidla.

dopravak

A v čem je problém? Proč by se délka auta nemohla u parkovacích karet zohlednit v jejich ceně? Většina aut parkuje podélně a do ulice se vejde rozhodně více malých citygo, než dlouhých pickupů. Ten rozdíl v ceně nemusí být nijak závratný.

asdfr

No neviem ako v Prahe, ale v nasom okresnom meste kde vyberaju parkovne tak tie miesta su oznacene znackou Parkovisko a maju aj vodorovne znacenie, ktorym su vyznacene parkovacie miesta. A cuduj sa svete, dost takych parkovisk je len pozdlzne statie na dostatocne sirokej ulici. Pokial su napr. vyznacene 2 parkovacie miesta za sebou, tak 3 auta tam nemozete zaparkovat. A dokonca zakon o cestnej doprave hovori ze vodic “ Ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta, vodič smie stáť len na nich „.

Y.K.

V Praze většinou nejsou, modré zóny jsou jedna čára. A když tam někdo vytelí Jeep nebo (máme v sousedství) Toyotu Tacoma, tak dokáže zabrat tři stání.

ABC

což ostatně s tím citygo taky pokud si před sebou nechá metr a půl místa

dopravak

Jasně, že vždycky záleží na schopnostech řidiče, ale všeobecně se do řady vejde více kratších aut, než dlouhých kombíků. Nemá smysl to řešit u krátkodobého parkování, ale u dlouhodobých parkovacích karet by se to zohlednit dalo. Je přece v zájmu řidičů, aby město nějak zvýhodnilo menší městské vozy oproti těm velkým, protože se tím v sumě pár míst ušetří. Pokud někdo potřebuje dodávku, nebo větší auto, tak přece není takový problém zaplatit za rok pár set korun navíc za větší zabraný prostor.

JakubP

V Praze bezne. Jezdim kombikem velikosti toho Passata a bezne se mi stane, ze prvnich nekolik mist, kolem kterych jedu, je kratkejch. Samozrejme je to i o schopnopstech, mame tu v ulici experta schopnyho zabrat tri mista pomoci Daewoo Tico (taky jsem se divil, ale skutecne, zabral misto pro dve auta na svy strane a zustal tak daleko od chodniku, ze blokoval i jedno misto naproti, je to uzka ulice) ale to je spis vyjimka, obecne se tech kratkejch aut opravdu vejde vic.

Jirka

Podle délky auta by to mohli počítat. Menších aut se vejde více a přitom musí platit stejně.

Od lesa

Chlupatej nafasuje sviňáka a bude! Jen, aby něměřil i výšku, mám auto do 4m délky, ale vysoké jako nesmysly jménem suv, tak pak jsem víte kde…

JakubP

Nemely by spis nez ridici dostat volny hodiny pro navstevy rodiny bez aut? Pro kamarady, kteri jim pomahaji, kdyz jednou za cas neco privezt/odvezt autem potrebujou?

VencaM

No, jako nemajitel auta bych takovou věc uvítal. Koupit si jen ty volné hodiny. I na carsharing se vztahuje placení parkování, pokud zrovna jezdím.

Michal

Ne měli by je dostat všichni… Jako k řidiči, který má auto rodiny, kamarádi či řemeslníci nejezdí? Hlavně bylo slibováno, že se parkování zpřehlední a místo toho se opět jen přitáhne oprátka. Už teď člověk na ulici v Praze platí víc jak v centru měst na západ od nás. Kde je slibovaná jedna zóna a centrum? Já jsem obyvatel Prahy a ne jen mé městské části. Kde jsou slibované hodiny zdarma pro Pražany? Samozřejmě nikde. Praha za poslední 2 roky vybrala téměř 1,5 miliardy a výsledkem bude jeden naprosto poddimenzovaný a hlavně předražený parkovací dům na Čerňáku…

VencaM

Jasně, že pro kohokoliv. V článku se píše, že by řidič dostal volné hodiny, a za mě by bylo fajn, abych si mohl koupit jen ty volné hodiny bez parkovacího místa. Takže rozhodně řidičům volné hodiny neupírám. Ty problémy mají stejné všichni obyvatelé města.

Jakub P

Že by nějaký hodiny dostala každá domácnost, to by mi přišlo OK. Ale i tak si myslím, že domácnosti bez aut by jich měly dostat víc.

noerf

Kola Praha utržila již víme. Otázka je kolik byli náklady na výběr a kolik postavila Praha za ty pěníze nových parkovacích míst ke zlepšení komfortu dopravy.

Kamui

To bude zase ze strany automobilistů řevu…

Josef

To sice asi bude, ale v podstate tady nejde o blaho mit na ulici mista pro mistni, ale vybrat co nejvic penez. Az prestanou lidi jezdit autem se spalovacim motorem, tak se ty prachy zacnou vybirat jinde, zacne to tim, ze auta EL zacnou platit taky, pak se zacne platit i za motorky a skutry, no a na konci dne nekoho napadne, ze by i cyklisti mohli neco dat. Proste prebujela statni sprava na vsech urovnich potrebuje prachy, zavede se to s nejakyma kecama o ekologii nebo necim jinym, ale az se zbavi tech co ted skodi, tak budou potrebovat… Číst vice »

JiP

Presne tak, ekologie a podobne veci jsou jenom zasterka jak vytahnout z lidi dalsi penize. Neni to nic jineho nez dalsi skryta dan.

Karlos

příspěvek smazán pro porušení pravidel slušné diskuze

Petr766

Právem. Proti nesmyslným nápadům, které nic neřeší, je potřeba se ozývat. A je dobře, že se to děje.

Y.K.

Že by SUV platilo víc než Smart nic neřeší? Zajímavá teorie. Cena je rozhodně legitimní způsob jak snížit poptávku po nedostatkových parkovacích místech, která se bez zbourání části města sama nezjeví.

123

A že každýho matláka hned napadne SUP a ne třeba Sharan, Touran nebo Berlingo pro 4-5 lidí … táta, máma a 3 děti. A máte plno.

123

SUV, kua drát.