Práce na opravě Hřebečského tunelu finišují, hotovo bude o měsíc dříve
Tunel prošel rozsáhlou modernizací, skončí tak objížďka po původní trase.
Zhruba o měsíc dříve se otevře řidičům a cestujícím Hřebečský tunel na silnici I/35. Od března prochází kompletní modernizací. Hotovo mělo být do konce listopadu, nakonec dojde k posunu do konce října.
Informoval o tom na svých stránkách Pardubický kraj a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Ve 355 metrů dlouhém tunelu na spojnici Pardubického a Olomouckého kraje došlo k otryskání tunelového tubusu, sanaci trhů, betonů ostění. Tunel má nový nátěr, vznikly odvodňovací žlaby ve východní části tunelu. Mění se také vzduchotechnika.
Kvůli opravě jezdí auta po původní trase přes Hřebečský zlom, rychlost je omezena na 30 km/h. Úsekem podle dat z roku 2016 projede kolem 17 tisíc aut denně. ŘSD původně plánovalo opravu už na minulý rok, protože ale nestihlo vybrat zhotovitele včas tak, aby se stihla oprava do zimy, začíná až letos. Zakázku získalo sdružení firem Doprastav a MADOS MT. Cena podle smlouvy je 107,5 milionu korun, odhadovaná cena byla 93 milionů korun.
Hřebečský tunel byl otevřen v listopadu 1997, je dlouhý 354 metrů. Tunel byl prvním raženým tunelem dálničního typu v České republice.
V letech 2007–2009 byl částečně modernizován, došlo k doplnění bezpečnostního vybavení.
V rámci celé zakázky proběhnou ještě stavební a sanační práce na stabilizaci sesuvu u východní části portálu tunelu. Ty mohou ale probíhat nezávisle na stavbě bez uzavírky tunelu.