Práce 16 hodin denně. Sanace skal na koridoru probíhá i za tmy
Až do příští středy musejí cestující mezi Pardubicemi a Přeloučí počítat s velkým omezením dopravy kvůli výluce jedné traťové koleje.
Až do příští středy musejí cestující mezi Pardubicemi a Přeloučí počítat s velkým omezením dopravy kvůli výluce jedné traťové koleje. Sanace skal u koridorové tratě u Opočínku je ale částečně i unikátem na české železnici: stavební firma zde pracuje 16 hodin denně.
O nezvykle dlouhé pracovní době informoval na twitteru generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
Intenzivně se pracuje v blízkosti koridoru u Pardubic. Vrtaři 16 hodin denně provádějí sanaci skal na Opočínku. Výluka @SZDC_info mezi Pardubicemi a Přeloučí skončí 2. 10. večer, následovat bude instalace ochranných sítí, která dopravu omezí minimálně. pic.twitter.com/VGqAwQ8Cvk
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) September 25, 2019
Zakázku za necelých 15 milionů provádí společnost Helping výškové práce, omezení na trati trvá od začátku týdne. „V současné době stroje odtěžují a upravují svah nad tratí od 7 do 19:00, pak následují vrtací práce do 23:00. Pracovní doba bude odvislá od klimatických podmínek a bude záviset také na postupu stavby,“ popsal práce mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
V úseku dochází k sanaci svahu za pomoci vrtů hlubokých až pět metrů, které kotví ochranné sítě. Hrozilo totiž, že se začne stěna drolit a kameny popadají na koleje.
Problematika příliš krátké pracovní doby na tuzemských dopravních stavbách se pravidelně objevuje v řadě diskuzí, plány na práci přes noc ale narážejí často na hygienické limity, zejména hlukové. I proto je práce 16 hodin denně v období po podzimní rovnodennosti spíše výjimkou. „V současné době se na síti SŽDC 16 hodin bez přestávky nepracuje nikde jinde,“ dodal Illiaš.
Kvůli opravě je jedna kolej vyloučena z provozu, cestující proto musejí na vytížené trati počítat se zpožděními, většinou do půl hodiny. Osobní vlaky v úseku Pardubice – Přelouč byly zcela nahrazeny autobusy.