Povolování třímiliardového obchvatu Zábřehu na rok zadrhlo, řeší se odvolání proti územnímu rozhodnutí
Stavba obchvatu Bludova. Foto: Strabag

Ředitelství silnic a dálnic počítá se zahájením v roce 2027
Ředitelství silnic a dálnic počítá se zahájením v roce 2027
Novostavba silnice 44 měla být v dálničních parametrech a ne v šířce rychlostní silnice ze 60.let, se kterými jsou problémy s následným rozšiřováním…
Mohla to být klidně D44 o délce 20 km…
jo a jsem zvědavej, kdy si přečtu něco o stavbě obchvatu Šumperka. Před dvěma lety jsem to slyšel celkem často před komunálními volbami….
jestli by se neměl změnit postoj k podobným přístupům. Pokud např. nesouhlasím s vyúčtování za telekomunikace nebo dodávku energií, tak v případě nepotvrzení mé námitky, hradím všechny s tím spojené náklady…..
No jo, tak hlavně že ŘSD dlouhé roky i přes protesty místních stavbu obchvatů Zábřeha a Libivé odkládalo, protože prý nejsou potřeba a otevřou se až s D35…
no obchvat Libivé se otevře až s D35. a u Zábřehu se nespěchá
Jde to i jinak, jen ne u nás.
https://zdopravy.cz/bourani-bez-debat-a-bleskova-povoleni-dalnice-u-gdansku-ukazuje-proc-se-polakum-dari-stavet-226246/
Rájec to samé. Obchvat za miliony a vedle bude obchvat obchvatu 🙂
Nutno podotknout, že obchvat Rájce už slouží spoustu let – naštěstí, protože jinak průjezd samotným Rájcem byl udělaný víceméně na provoz koňských povozů – rozhodně né pro dlouhá nákladní vozidla. A teď s ochvatem Zábřehu se konečně propojí rozkouskované úseky silnice I/44 a konečně všechny ty stavby dohromady zapadnou. Přínos pro region to bude větší, než si asi myslíte. Zkuste si projet celý Olomoucký kraj, respektive zejména od Zábřehu až k Polským hranicím 😉
Nooo, zde… ten první (menší?) obchvat co už je hotový, tomu opravdu chcete říkat obchvat? Je to místní komunikace profilu 1+1, zpoloviny v obci na padesátce a s úrovňovými kříženími a kruháčem, to FAKT mělo zůstat už navěky takto? Nebo co jste tím chtěl říct, že se nemělo stavět zatím nic a měli jsme raději deset let počkat, jezdit prostředkem města a vyhlížet až bude „pořádný“ obchvat?? Jestli někde vzniká obchvat obchvatu tak je to okolo Všestar, tam je to komplet mimo obec a dálnice se postaví komplet paralelně o 50 metrů vedle toho co stojí nové právě nějakých 5… Číst vice »
Hm, podle ortofotomapy celá trasa stála jako je teď už v roce 2001-2003, kromě obchvatu Rájce. Ten stojí v 2010. Takže ano, kdyby tehdy „někdo“ nechal místo 2km 1+1 silnice postavit 6km čtyřpruhovky (2+2 se středním dělícím) tak by to bylo úspornější, do Zábřehu se mohlo přijíždět po Leštinské. Ale muselo by se to pravda postavit tak aby to stálo aspoň v r.2015, a ne v 2030 jako to bude takhle, protože ještě dalších 20 let projíždět veškerý provoz směrem na Šumperk i na Olšany skrz náves Rájce by se opravdu nedalo, nerozdýchali by to ani řidiči ani obyvatelé.
Když ono to bylo skoro zadarmo:
http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/otevira-se-obchvat-rajce/
No, pokud hrozilo propadnutí dotací v přislušném opračním programu… pokud ne, tak argumentovat cenou pro objednatele je scestné. Mohlo by se stavět něco jiného.
od sjezdu bude přivaděčem do Zábřehu, průmyslové zóny a k nádraží
Ta cena je zavrtaná. Ona se vlastně nenápadně staví silnice pro motorová vozidla ,až do Šumperka. Všude jinde se staví 2pruh. Ale dostavba frekventovanejši D35 vedle se musí řešit formou PPP.
D35 se už staví jestli si nevšimli, letos bude rozestavěná od Svitav skoro k Jičínu. Celých zbývajících 35 km v kuse i se dvěma dlouhými tunely příští rok. U Zábřehu nikdo nestaví.
SMV na Šumperk se nestaví nenápadně, úsek z Postřelmova do Šumperka se s velkou slávou otevíral před 2 roky. Dva různé kousky o dvou kilometrech, které do té doby jediné stály, tam byly kdovíjak dlouho. Ono Jesenicko a Králicko je taky součást republiky. V Polsku za chvilku začnou s dálnicí do Kladska, pak to bude síla.
Souhlas dopravní dostupnost zejména Jesenicka je jak po silnici, tak po železnici tristní. Jeseníky, se kvůli tomu vylidňují a přitom je to region, který by při lepší dopravní dostupnosti měl co nabídnout.
Dopravní dostupnost by výrazně zvýšil tunel pod ČHS. Namísto aby ho postavili, dělají studie. Před dvaceti lety na silniční tunel-nerentabilní, nyní na železniční tunel-to už by se prý vyplatilo. Tak uvidíme jestli za dvacet let bude další studie nebo nějaký tunel.
Jinak příští rok možná začátek posledních dvou úseku se dvěma dlouhými tunely, které chtějí komplet postavit za tři roky. No kéž by..
ČHS je přímo ukázkový příklad, kde by důležitá silnice I. třídy neměla vést serpentinami skrz hlavní hřeben CHKO Jeseníky, ale jednoduchým tunelem z údolí jedné řeky ( Bělé ) do údolí druhé řeky ( Desné ). Bohužel se to neřeší, ale řeší se akorát radary, protože se v CHKO vybudovala nesmyslná závodní dráha… bohužel celému regionu to nijak neprospívá a vlivem špatné dopravní dostupnosti se dál vylidňuje.
Řeší se to… minimálně od roku 1998. Ten tunel má dva problémy, jednak by musel být dlouhý 6 km, což dřív byla naprosto nemyslitelná a nezaplatitelná délka tunelu (uvažovalo se i o mýtu za průjezd tunelu), druhý problém byl, že obce okolo ČHS nesouhlasily s tunelem s odůvodněním, že by je to kompletně vylidnilo, protože by už přes ně nikdo nejezdil. A po té drahé rekonstrukci silnice už je tunel minimálně na dalších 20-30 let mimo jakoukoliv debatu.
Jenže do 20-30 let bude opět potřeba drahá rekonstrukce ČHS a to zcela jistě několikrát. Dobře víme jak ta cesta ve vysokohorském terénu zatížená kamióny trpí. Jen nedávno to byla nová cesta a teď už zase perfektní není. Do toho náklady na zimní údržbu / tuny soli rozsypané v CHKO a přesto se mnozí na Jesenicko bojí v zimě jezdit … V létě zase hluk slyšitelný široko daleko v nejvyšších partiích CHKO Jeseníky. Myslíte, že takhle je to správné a trvale udržitelné? Já myslím, že né. Už teď je patrné, že ta drahá závodní dráha přes ČHS ničemu extra nepomohla.… Číst vice »
Akorát tady nevidím tu návaznost na tu polskou dálnici . To se bude mezi nimi přejiždět po 6m silnici I a II.tř. ?
A co na tom není jasné, že se nestaví jako první přeshraniční úsek (který sám o sobě nemá žádnou použitelnost)??
Bavíme se o kamionech i polských řidičích schopných jet kudykoli. Přes Kladsko už dnes vede z druhého směru hlavní tranzitní trasa do Čech přes Náchod. Tu dálnici mají nakreslenou až ke Králikám (nebrat doslova, oni jsou schopni ji stavět za Kladskem jako horský „půlprofil“, tedy prostě novou silnici). Polský řidič dojede na hranice a vjede na I/43.
Když se otevřela SMV z Postřelmova do Šumperka, tak se zároveň stavěl obchvat Chromče na I/11 (samozřejmě to vede i k nějakým lyžařským střediskům). Uvidíme jak se do budoucna bude trasa vylepšovat, tlak tam bude.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/dalnice-s8-i-43-polsko-cesko-rsd-gddkia-spojeni-tunel-kraliky-chromec-d35-i-73.A240119_124219_pardubice-zpravy_lati zrovna mi cvrnklo do nosu
Tak doufám že se ty problémy co nejdříve mohlo stavět. Myslím si že nejen občané Zábřehu na Moravě se již nemohou dočkat.
Hlavně my na severu kraje od polských hranic čekáme na to propojení rozkouskovaných úseků I/44 jak na smilování. Konečně ta cesta začíná dávat smysl jako hlavní tah na jih. Dříve se hlavně jezdilo až neuvěřitelnými kombinacemi druhých i třetích tříd. Jezdí se tak teda bohužel stále, např. z Javornicka na Hanušovice, ze Zlatohorska přes Bruntál nebo Rýmařov, atd…
To město se jmenuje Zábřeh. Zábřeh na Moravě se jmenuje jen místní nádraží.
Opět ukázka chyb v zákonech a naprosté neschopnosti státu zákony změnit tak aby jeden člověk kvůli svým vlastním zájmům nemohl šikanovat 10 milionů ostatních.
Pane Kupka kdy to konečně opravíte tak aby se toto už neopakovalo?
Takže šikana je otázka počtu? Tedy dva mohou zmlátit jednoho a je to v pořádku, ale naopak ne?
Co kdyby naopak stát začal dodržovat své vlastní zákony, a třeba zavřel všechny silnice, co nesplňují hlukové limity nebo jsou v rozporu s původním kolaudačními podmínkami?
Stavební zákon má na starosti primárně MMR. Pokud se někdo odvolal, tak to spíš leží někde na Krajském úřadě v Olomouci, ne? Tak zatlačte tam 🙂 Kupka má na starosti jinou agendu.
Jsem rád, že jste pro omezení spalováků, aby nejezdili do měst a lidé ve městech tak konečně žili v v mezích hygienických limitů!
🤣🤣to jsou tak nesmyslne zelene pindy, az to boli🤣🤣
To není otázka na ministra dopravy, ale na Poslaneckou Sněmovnu a Senát, už jste v této věci kontaktoval vaše poslance a vašeho senátora?
Nicméně většinou změny zákonů iniciuje vláda, a většinou ta iniciativa pochází z příslušného ministerstva.
Ano, můžeme chtít změnu iniciovanou třeba od poslanců za ANO, ale těm věřím ještě míň než současné vládě.
A komu věříte, Bohu, spásné straně, nebo nějakému osvícenému vysokoblahorodí?
A propos pro vaše samovzdělávání doporučuji: https://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=173
Na obchvat Zábřehu zdá se nikdo nespěchá, teď má Zábřeh takový městský „obchvat“ průmyslovou částí. Smutný je spíš ten další úsek Mohelnice–Vlachov, který celý prostě musí ve všem čekat na D35. A stejně bude zahájen až rok po jejím zahájení.
Jelikož půjde o velmi jednoduchý úsek narozdíl od D35 kde budou tunely, mosty a velká MÚK, je naopak logické že bude začínat až později tak aby došlo ke zprovoznění najednou.
Dovolím si nesouhlasit. Pokud je ten úsek jednoduchý a příprava je dál než u D35, mohl by se postavit a sloužit lidem. Ploužit se Libivou a otravovat sebe i místní, toho jsme si užili za ty desítky let až až.
Sloužit by bohužel nemohl, neboť bez MÚK s D35 by se na něj nedalo najet/sjet z něj. Leda jako parkoviště.
Upřímně není to tady dobře vymyšlené. Absencí obchvatu Libivé se stal úsek Vlachov – Libivá jeden z nejrizikovějších v olomouckém kraji ( klikatá cesta z dob koňských povozů sevřená mezi úseky rychlostních cest) a není snad týdne kdy by se zde nestala dopravní nehoda.
Mnohem rozumnější by bylo postavit prioritně krátký úsek D35 u Mohelnice jako součást I/44. Tyto úseky jsou totiž v jednoduchém terénu a mohli by už lidem brzy sloužit.
Zbytečně se teď čeká na mnohem složitější stavby D35 za Mohelnicí ( a je bohužel jen reálné , že se realizace dál posunou )
To ano, ale ona se dá postavit i ta MÚK! Dokonce ani nemusí být celá, stačí „jen“ ty větve které se zatím budou pojíždět… čili asi tak 60%… rozhodně by to nebylo poprvé co se to tímto stylem postaví.
Při podrobnějším pohledu, bylo by to i míň než 60% múk, stačilo by 1+1 průjezd rovně po vedlejší, plus asi ten kruháč na připojení na I/35.
Opět ukázka chyb v zákonech v naprosté neschopnosti státu zákony změnit tak aby jeden člověk kvůli svým vlastním zájmům nemohl šikanovat 10 milionů ostatních. Pane Kupka kdy to konečně vyřešíte aby se toto už neopakovalo?
Doporučuji tento text vložit ještě jednou. Do třetice všeho dobrého 😀
A co byste navrhoval? Aby Vám úředník zaťukal na dveře a sebral barák? Odvolání je naprosto legitimní prostředek obrany, nenormální je posílat ho blanketní těsně před lhůtou a takhle obstruovat (zdravice určitému spolku).
A vy snad víte, co přesně je obsahem onoho odvolání? Může to být námitka s požadavkem mostu namísto propustku (kvůli pohybu zvířat), může to být námitka kvůli odvodnění, může to být cokoliv.
.
Nebo taky nekonkrétně prskáte jen proto, že můžete?
V textu je uvedeno, žese jedná o odvolání ohledně platnosti závazných stanovisek. Což bývá oblíbený způsob, jak co nejvíc stavbu odložit.