Povoleno. Brno může začít stavět dalších 1,4 kilometru nové tramvajové trati

Vizualizace tramvajové trati na Kamechy. Foto: PK Ossendorf / Brno.euVizualizace tramvajové trati na Kamechy. Foto: PK Ossendorf / Brno.eu

Většinu nákladů na novou trať má zaplatit Evropská unie.

Brno už má jistotu, že začne v příštích týdnech stavět novou tramvajovou trať na sídliště Kamechy. V srpnu vydané stavební povolení je již pravomocné.

O nabytí právní moci klíčového rozhodnutí informovalo Brno na svém facebookovém profilu. Díky tomu by měly začít v příštích týdnech hlavní stavební práce. Většinu nákladů má zaplatit Evropská unie.

1,4 kilometru dlouhá trať napojí na kolejový dopravu sídliště Kamechy. Stavba oficiálně začala již v únoru, šlo ale víceméně jen o slavnostní akt. Hlavní práce se rozeběhnou až nyní. „Od začátku dubna v lokalitě mezi Ečerovou a vjezdem do tunelu probíhal archeologický průzkum. V jednom metru pod povrchem sedmnáct zavedených sond nezachytilo žádné nálezy. Průzkum bude ve větší hloubce pokračovat v září, kdy začnou na místě stavební práce,“ popisuje dopravní podnik dění na stavbě v posledním příspěvku na stránkách Šalinou na Kamechy.

Zakázku za 1,842 miliardy korun (73 % předpokládané hodnoty) získalo sdružení firem ze skupiny Vinci Construction Eurovia CZ, TuCon a Marti Tunnel. Projekt je od společnosti PK Ossendorf.

Vizualizace tramvajové trati na Kamechy. Foto: PK Ossendorf / Brno.euTrať Ečerova - Kamechy, zákres. Pramen: Město BrnoTrať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město BrnoTrať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město BrnoTrať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město BrnoTrať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město Brno

1,4 km dlouhá trasa povede od stávající tramvajové smyčky Ečerova kolem ulice Vejrostovy a dále podzemním tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová smyčka u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy. V rámci stavby vzniknou tři nové zastávky: Ruda, Říčanská a smyčka Kamechy.

Třetí tramvajový tunel za posledních pět let

Z celkových 320 metrů tunelu bude 242 metrů ražených. U obou portálů se pak zbylé tunelové metry vybudují vyhloubením jam, vytvořením betonové konstrukce a následným zasypáním.

V Brně jde o třetí nový tramvajový tunel za posledních pět let. Jeden vznikl v Žabovřeské při stavbě velkého městského okruhu, další na nové tramvajové trati na Kampus.

Součástí projektu jsou i úpravy dotčené pozemní komunikace, mosty, přeložky inženýrských sítí a další stavbou vyvolané investice.

Místní obyvatelé nyní musí přestupovat a využívat autobusové linky 52 a 54. „Po prodloužení tratě bude tato lokalita obsloužena primárně tramvajovými linkami 1 a 3, které nabídnou dostatečnou kapacitu a krátký interval bez nutnosti přestupu,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Linka 1 bude jezdit v intervalu jako dosud, linka 3 bude i nadále končit na Rakovecké a na Kamechy bude zajíždět zhruba polovina spojů.

Tagy Dopravní podnik města Brna DPMB Eurovia CZ Kamechy tramvajová trať Ečerova - Kamechy TuCon
Žádné komentáře