Povodněmi poškozenou trať z Opavy do Kravař čeká obnova, přemostění se možná bude stavět znova
Poškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽ

Škody způsobené povodněmi se odstraňovaly až do prosince.
Škody způsobené povodněmi se odstraňovaly až do prosince.
Nenapravitelný optimisto!
Myslíte to přemostění na obrázku? Stačí jen znovu natřít, ne? 🙂
Jak moc náročné by bylo obnovit přeshraniční úsek z Chuchelné do Polska, když tedy pominu nesjízdnou polskou část do Ratibořic? Bylo by to vůbec možné?
Jediným problémem jsou asi finance a to, že o to není zájem ani na české, ani na polské straně, jinak je to realizovatelné, těleso tratě je na většině trati zachované.
Zas možna je to škoda. Je to necelých 11km tratě. Ideální ještě podojít EU o dotaci za mezistatní spolupráci (nebo jak se to jmenuje). A muže pendlovat linka Opava – Ratiboř (možno až do Rybníku). I BEMU by šlo použit.
Minimálně v Chuchelné by se musel odtěžit zasypaný zářez hned za stanicí a trať přemostit. Mně by se to líbilo, ale otázkou je, jaký to tam má dopravní potenciál (Opava – Ratiboř).
Díky👍
Když pominu? Když si přečtu co jste napsal, tak mám dojem, že jste se pominul vy. Kdo tu trať bude používat, proč by se měla obnovit? Protože si to myslíte? Vy jste z Chuchelné?
Nechcete se uklidnit? Ptal jsem se na náročnost…Tj. jak vypadá ten snesený přeshraniční úsek….
Tak si tam zajeďte a zjistěte si to. Jste z Chuchelné? Ne? Tak co je vám po tom? .-)
A co je vám po tom, že někoho něco zajímá? 😂
Náročné a zbytečné. Plus bez nějakého většího významu. Tady většina lidí co jede přes hranice, tak jen aby si zajeli na nákup.
Já jsem všemi dvaceti pro 🙂
Konečně na to někdo přišel ,že tam má být o jeden most víc než je.Poškozeni v roce 97 bylo stejné.Při povodní tam je velký průtok.
Škoda, že už nepřišli na to, že obnovovat trať kvůli vlečce na sádrovec se jim nikdy finančně nevrátí.
Ta vlečka u Kobeřic a Svobody není provozu schopna.Plno náletových stromů a keřů .
Na to stačí motorová pila :). Jinak úplně pravda to není – jakmile se začnou odstavovat odsířené uhelné elektrárny (což bude brzo), tak nebude tzv. energosádrovec vznikající právě při odsiřování, který se teď používá všude k výrobě cementu a sakrokartonu. Tj. zase vyvstává potřeba přírodního sádrovce jako nutné přísady….
Na zvýšení poptávky po přírodním sádrovci majitel čeká a proto taky i přes velký zájem neprodal ani jednu z lokomotiv z vlečky.
Nicméně bez nějakých větších investic by se to tam stejně neobešlo, krom zeleně i svršek není místy v nejlepším stavu, a to samé lokomotivy.
Když oni přišli na to, že je důležitá pro osobní dopravu Opava – Kravařsko – Hlučínsko.
Tak jasně, protože z Hlučínska lidí hrozně chtějí do Opavy a ne Ostravy, protože to tak dávalo smysl před 100 léty
Hlučínsko má trať zejména na Kravařsko, ale ať se Vám to líbí či ne, tak minimálně Kravařsko spadá jak na Ostravu, tak i na Opavu. Důkazem budiž to, že autobusové linky jezdí z vesnic bez dráhy na oba směry.
Tak oni lidi odtud pred cca 120 roky zase chteli casteji do Ratiboře… A kdydy kdyby kdyby… tak mohlo být upraveno pokracovani z Petřkovic jinam než do Annabergu a mohla byt slusne vyuzivana cast od Kravar na Ostravu. Ale historie…