Povodně přerušily provoz na slavné Transsibiřské magistrále
Poničený most na Transsibiřské magistrále. Foto: Ria Novosti
Zabajkalská oblast je kvůli zatopeným silnicím bez pozemního spojení.
Zabajkalská oblast je kvůli zatopeným silnicím bez pozemního spojení.
Tak už se jezdí. První kolej zprovozněna v neděli odpoledne.
no já doufám, že na provizorium počkají aspoň do doby, než voda opadne, v Rusku jsou schopní lít beton i do rozvodněné řeky…
Pán je asi moc pozdě narozený … v čítance pro první stupeň základní školy bylo – jako povinná školní četba – popisováno, jak hrdinní sovětští lidé betonovými bloky přehrazovali Angaru, aby mohli postavit hráz irkutské vodní elektrárny … auto za autem přiváželo betonové bloky mizející v prudkém proudu, až najednou … bloky přestaly mizet …. (zbytek si lze domyslet …)
RŽD: 3-5 dní
SŽ(DC): 7-14 dní (a ještě se plácají po ramenou, jak jsou dobří)
A Rakousko-Uhersko, „Spojovací dráha“ – na výměnu mostu jsme si vyhradili 3 dny, ale stihli to druhý den odpoledne…
Číňani za noc postavili celý nádraží.
To byl vtip. 🙂
První program ruské TV o tom referuje přímo se záběry z místa přerušení BAMu zde: http://www.1tv.ru/news/issue/2021-07-24/12:00#3
BAM přerušen není, je to Transsib. Předpokládám, že po Bamu se objíždí.
Je to v Rusku. V Rusku je armáda stále orientovaná na železnici. Takže se někde najde mostní provizorium (ikdyby to byl vzor Bailey) a to se použíje.
Trvalá oprava by potřebovala nový most, delší o dvě pole, po jednom na každé straně. Podobně se to dělá i v ČR, mostní pole po stranách řeky mívají dvojí účel: Převedení polní cesty nebo biokoridor.
A jak se to s tím biokoridorem řeší, aby nepřejeli srnku nebo jiné „bio“?
Mají ministerstvo pro mimořádné události … nemusí vypisovat výběrové řízení na dodavatele ….
Gosudár vší Rusi rozhodl …
Proto ruská armáda disponuje specializovanými železničními brigádami, které by měly být schopné urychleně zprovoznit právě nenadále poškozenou část tratě.
že už je tady o tom řeč, v jakých rozmezích se pohybuje traťová rychlost na magistrále? na openrailwaymap není 😶
Od nuly vejš
A vaše myšlení o nuly níže.
Průměr kolem 60 km/h.
Na rovině max. 120 km/h, ve složitém terénu (což je právě Zabajkalí) 60 km/h (původní trasování z přelomu století), některé nedokončené úseky mají stále nouzové objížďky (30 – 40 km/h).
Co myslíte, dalo by se najít, kde jsou případné navazující tratě…
Že bych spočítal jízdní doby při určitých rychlostech…
Je to v Rusku, takže do 160 km/h.
Právě pro tyto účely se stavěla BAM.
Hlavně kvůli Číně v blízkosti Transsibu.
Jak dlouho, že se u nás zprovozňoval ten násep na podkrušnohorské magistrále?
9+3 měsíce?
Předpokládám, že tady půjde o nouzovou ženijní stavbu (30 km/h), plné zprovoznění bude trvat v sibiřských podmínkách tipuju tak do příštího roku.
Nebyla to spíše novostavba stylu „Kinder vajíčko s překvapením“ – co nám zítra matka příroda ukáže ?
Pochybuji, že bude zprovozněno za 2 dny, a pochybuji, že to tam zprovozní úřady.
No Z dva dny možná ne.. To chce Putin… Ale údajně 3 až 5 dní.. A věřte tomu že to tak bude… V Rusku je vše možné… Je to p RT o ně strategická dopravní tepna.. Takže dlouho mimo provoz nebude.. Udou tam makat nonstop…
Je to životně důležitá trať a tak při obnově nastoupí i armáda. Obavy našich rusofobů jsou zbytečné.
Jsem zvědavý, jak se bude případně armáda činit v Děčíně…
Praha – Děčín – SRN je taky „životně důležitá trať“…
Armáda nebude čunit nic …. pro AČR jsou důležitější nová děla, nová auta místo UAZů … A navíc nemá specialisty na železnici ….
No tak jestli budu zprovozňovat 30 metrů vysoký násep, který musím nejdřív celý odtěžit, tak je to rozdíl oproti zasypání čtyřmetrové ho náspu, který nemusím odtěžit. Kromě toho ten násep u Qar byl nejprve opraven v nedostatečném rozsahu. Nekritizuju, jen konstatuju.
Násep na nestrategické trati u Qar srovnávejte s problémy se Severomujským tunelem a provizorní tratí v jeho okolí. Ten také neleží na jedinečné spojnici.
Naopak na jedinečné spojnici leží podemletý most u prostředního Žlebu. A ten se 9 měsíců opravovat nebude taky.
Kdyz Putin rekne, ze dva dny, tak dva dny. Tam to funguje trochu jinak, nez u nas.
Úřady ještě nic a nikde na světě nezprovoznily, protože tam povětšinou sedí korytáři, co jsou jen něčí známí a oboru o kterém mají rozhodovat nerozumí. Čest těm pár výjímkám..
Zprovozní to dělníci. Vzhledem k odlehlosti místa a velmi omezenému přístupu, ty dva dny jsou jen fantazie. Pokud si někdo bude honit PR ve vlastní prospěch, směrem do zadele V.V. Putina, tak za pět, šest dní.
Jinak za čtyři týdny.
Tak prohlásit se to může, splnit nemusí. Nejvyšší sebere body za to, jak všechno žene dopředu.
Věřte, že bude. Taková Tverská ulice v Moskvě potřebovala nový povrch. Rekonstrukce byla provedena za jeden den.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/silnice-moskva-asfalt.A160721_100750_automoto_hig
Hmm. Nezávisle na sobě jsem slyšel od mnoha rusů, že mohu navštívit Moskvu, Petrohrad a Soči. Ale Rusko neuvidím. Jen výkladní skříň. Pokud prý chci poznat opravdové Rusko a pravé ruské obyvatele, tak musím za Ural a do takových měst jako Omsk, Surgut, Orenburg, Komsomolsk na Amure. Lodí po Volze je to prý také jen pro turisty. Na Obu, Leně, Jeniseji a Amuru jsem poznal opravdové Rusko i s jejími obyvateli.
To je krásné, na zemitosti svého lidu si ta země vždy zakládala. No a jak vás ta družba obohatila?
Závěr? Jsem rád že žiju v Čechách. Mohu si do diskuzí plácat co chci. Svobodně na náměstí řvát že prezident je dement, premiér zloděj a hejtman/gubernátor je rektální nicneumětel. A nikdo mě za můj názor netrestá, což v Rusku ano. Jsem rád občanem ČR, protože i když jsme, jako země i běžní obyvatelé, oproti jiným zemím infrastrukturně a materiálně pozadu, tak proti Rusku a jeho obyvatelům jsme na míle vepředu. Rusové na východě jsou velmi milí, hodní a pohostinní. Stejně jako venkovští Američané nebo Kanaďané. Jsou si podobní ve způsobu života a to jak jej pŕijímají. Oba národy ukradli zem… Číst vice »
A jak vám to řvaní na ulici pomůže?Ten dement tam bude až do konce mandátu,pokus to přežije
Pomůže – nepomůže.
Jde o svobodu projevu.
Můžu hulákat, mluvit, psát.
A kulový tím změnit
„Infrastrukturně pozadu“
V Moskvě i Pitěru již několik let mají dokončené silniční okruhy. i s dlouhým mostem přes Finský záliv. Po trati Moskva – Pitěr – Vyborg (Helsinki) se jezdí rychlostí 250 km/hod. Staví se VRT Moskva – Nižnyj Novgorod. Když byl zablokován Suez DB Schenker vozil zbpží z Číny kamiony. Vyjádřil se, že byl příjemně překvapen kvalitou ruských dálnic.
Podle Petrohradu a Moskvy nemůžeš posuzovat celou zemi. To jsou jen výkladní skříně. Vyber si města do sto, dvěstě tisíc obyvatel od západu na východ širé Rusi. A k nim perimetr 50km do vesnic. Uvidíš obrázek opravdového Ruska. Dálnice a silnice můžeš taky zkusit. Čtyŕi a více pruhů nalezneš v okolí miliónových měst. Dál je to kvalitní, široká silnice 1 třídy. Tyto jsou finacovány ze státního rozpočtu a spojují hlavní města jednotlivých oblastí. Ale pozor! Pokud budeš chtít z takovéto silnice odbočit do vesnice o 20km dál, doporučuji UAZ, nebo u místních zbohatlíků oblíbenou a nesmrtelnou Toyotu. Plnotučná dálnice mezi… Číst vice »
No…od roku 2041 budete moci svobodně nadávat hejtmanům a premiérům – ti totiž už nebudou…
Pouze v případě starosty, senátora, ministra, nebo prezidenta ne…(ti budou) 😀
Stejné je to i v USA.
V roce 1990 stačilo dojet pár desítek kilometrů za Moskvu, a hned to byl jiný svět.
Představte si zahrádkářskou kolonii – tak to byla standartní vesnice…
Já jsem v rámci SSSR s CK absolvoval cestu busem z Moskvy do Suzdalu (asi 4 hodiny) po dálnici – traktory, cyklisté, koňské povozy … Počemú éto „dálnice“ …. odpověď sovětské soudružky průvodkyně (KGB) – vede daleko …. Tak jo, děkuji …. Po několika letech – to už bylo za soudruha Gorbačova a v Moskvě jsem „narazil“ na Atlas železnych dorog SSSR a knižní jízdní řád dálkových vlaků – jsme jeli z Charkova do Poltavy přes Ukrajinu = vesničky autobusem … V roce 1996 jsem si zajel ze St. Peterburgu k Ladožskému ózeru … kolem trati „slumy“, pověstné Letanovce u… Číst vice »
Za vožralýho Boryse se tam hodně rylodržkou v zemi.
A kolik měsíců žen nový povrch vydržel? A jaké poruchy byly pod povrchem?
Vůbec to jsou srovnání jak od malých dětí.
Opravit povrch je jedna věc.
Vyměnit vodovod, kanalizaci, plynovod, silové a sdělovací kabely, to je nejméně 5 dalších věcí. A to nepočítám chodníky, ani trolejbusové troleje, natož tramvajové koleje.
Když je o to Putin „požádal“ tak se tak i stane.
Amen. 🙂