Povinné ručení se rozšíří, míří i na elektrické koloběžky
Sdílené elektrokoloběžky Tier a Bolt. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Nový zákon rovněž ruší takzvanou zelenou kartu pro prokazování zaplaceného povinného ručení na území Česka.
Tak ještě zavést povinně všem bez rozdílu věku, kteří se pohybují na pozemní komunikaci přilbu! A světla za snížené viditelnosti. Zvlášť u těch „bláznů“ na koloběžkách.
Chodci s helmou, skvělý nápad!
Kdo chtěl ten pochopil.
Souhlasím. A přidávám ještě jednu věc. Stanovení nějakých technických požadavků na motorová vozidla uváděná na trh ve vztahu k hlučnosti. Všechny tyhle prostředky s maloobjemovým motorem a bez převodovky co nejedou, ale řvou jako by je na nože bral bych začal nějakým způsobem řešit.
Myslíte „vytuněné“ motocykly a automobily? Motoběžky mezi nimi člověk pomalu neslyší…
Aixam je dobrý příklad.
Taky airbagy a pásy.
Má to základní problém, policajta jsem na cestě neviděl ani nepamatuji, natož aby kontrolovali nějaké koloběžky, s kterými dotyční jezdí, kde se jim zachce a mnohdy docela bezohledně.
U nás na Šumavě se občas sice Policie vyskytuje, ale význam to má díky směšné výši pokut nulový.
Akorát, že zřejmě máte na mysli elektrická jednostopa vozidla, často mylně nazývána „koloběžky“….
Koloběžky a jízdní kola se strojním pohonem bych nazýval například motokoly (podobnost s motocykly není náhodná) a motoběžkami. Současně bych byl pro, aby nebylo komerční půjčování nazýváno sdílením.
Dalí krok bude povinné ručení na jízdní kola
Doufejme v to.
A zkoušky z předpisů.
Na motokola snad. U ostatních je to podle mě nesmysl.
Nejsem z tohou moudrý.
Půjde stále ta varianta, že majitel vozidla je osoba A a pojistník kvůli bonusům osoba B ? A At to jeste vice zamotam provozovatel osoba C?
Jěště jsem zapomněl na sluchátka, z těch by se mělo platit 10000 měsíčně.
Je dobré rozlišovat podle míry jejich izolace od okolních zvuků. Hlasité reproduktory v uzavřených autech jsou podobné, ne-li horší.
Povinné ručení by měli mít i chodci, kočárky, dětská autíčka, travní sekačky, a možná i modelová železnice.
Elektrokolo nemá motor – tak co ho pohání, když nešlapete ??? Na ty vozítka QR kód – kde bude uveden majitel a evidenční číslo. Policie by hravě zjistila, komu ten vehikl patří a zda má zaplaceno. A náležitě by majitele ocenila. Že řidič nemá pojištění odpovědnosti – pojištovna by mu měla započítat přirážku 100% škody navíc ! On už by si sním exekutor rád popovídal…..
Elektrokolo se zastaví, když se nešlape. Ale z kopce může i 60.
Motor na elektrokole pomáhá při šlapání, není to hlavní pohon. Tedy pokud někdo to kolo neupraví, tak jako elektrokoloběžky. Před dvěma měsíci přede mnou jela po silnici (já v autě) elektrokoloběžka, která má jezdit maximálně těch 25 km/hod, na tachometru jsem měl 55 km/hod.
Stejně tak to mělo být i u těch (dejme tomu stále) koloběžek. A není vyloučeno, že i u některých kol bude zaveden trvalý pohon. Proč ne, ale mělo by se právě proto rozlišovat hlavně dle parametrů, nikoli formy (stání, sezení).
Překvapilo mne, že nikdo z diskutujících Vám neřekl, že jste trouba, na vaše tvrzení, že elektrokolo nemá motor. Zkusil jste někdy myslet, než něco napíšete?
Pokud by platila podmínka 25 kg, tak se budou divit i majitelé některých elektrokol.
Ono je to v článku zmíněno, je potřeba složit si ty podmínky dohromady.
Nejprve:
„Zákon zároveň stanovuje, že za MOTOROVÁ VOZIDLA se považují ta, kde je motor hlavním zdrojem pohybu. Povinnosti platit povinné ručení tak nebudou podléhat elektrokola.“
a následně:
„Nově se tato povinnost bude vztahovat na všechna MOTOROVÁ VOZIDLA s konstrukční rychlostí vyšší než 25 kilometrů za hodinu a na motorová vozidla s konstrukční rychlostí vyšší než 14 kilometrů za hodinu, která váží víc než 25 kilogramů.“
Z neznámých důvodů tam máte chybu. Místo elektrickáé motorové jednostopé vozidlo píšete „elektrokolo“.
S plnými brašnami prakticky všech.
Super, koloběžky budou ošetřené. Teď ještě kola, aby v případě, že cyklista někoho srazí na chodníku bylo z čeho platit, nebo zacvakala ČKP a pak si to exekučně vymála. Proč by měl být sražený chodec tím, komu zbydr v ruce Černej Petr.
A není schopné tohle řešit nějaké pojištění na blbost?
Je, samozřejmě. Já jezdil na kole denně okolo 60 nebo 70 km a pojistka mi kryla škody do 2 miliónů. To sice není moc, ale většinu škod úři nehodách by to možná pokrylo.
Zásadní problém je ale v tom, že takové pojištění není povinné.
Myslím si, že povinné ručení by měli mít i všichni cyklisté. Ti rádoby cyklisté na elektrokolech tutově.
Souhlasím. Bohužel z mé zkušenosti to není oboustranné. Když nedám přednost autu a to mě srazí, mám problém. Když ale řidič auta nedá přednost mně, ujede od nehody. Dvakrát jsem se rozplácl o auto, které mi nedalo přednost a pokaždé než jsem se zvedl ze země bylo pryč. Očividně pro řidiče je výhodnější ujet, než řešit zaviněnou nehodu se zraněním. I za cenu, že si škody na autě (nejspíš) zaplatí sami a riskují zákaz řízení. Přitom nejsem žádný udavač a věřím, že většina lidí by také odřené končetiny neřešila s policií. Každopádně ujistit se, zda dotyčný dokáže vstát ze silnice… Číst vice »
Ne. Protože není povinné. Vozidla mají mít povinné ručení. Včetně jednostopých. Včetně elektrických. Není důvod jim rikat „kolo“, nebo „koloběžka“, protože to nejsou.
Skvělé zprávy! Konečně si legislativa začíná všímat i elektrická jednostopá motorová vozidla. Ještě přijdou i SPZ, TK a VP. Tak je to správně, tak to má být.
Jo, mimochodem, nejsou sdílená, jsou z půjčovny. Není jediný důvod opakovat newspeak těch půjčoven.
Očipovat a povinně očkovat proti vzteklině!
Souhlasím. Jezdím na el. koloběžce po celé Praze protože je to prostě nejrychlejší. Kdyby mi jí už dnes dal někdo na značky tak neváhám. Bohužel to v současnosti není možné a tím možná riskuju sebrání ŘP a zákaz řízení… Česká legislativa zkrátka nestíhá reagovat na nové trendy a nařízení EU.
Na koloběžce (s pomocným elektromotorovým pohonem), nebo ‚motoběžce‘ (s hlavním elektromotorovým pohonem – kde už ani ta ‚běžka‘ neodpovídá původnímu významu, naopak kola má stále, ale nejde o ‚motokolo‘)? 🙂
Řeknu to ještě jinak.
1. Na žačátku stačil útžek od složenky u dokladů
2.pak se zavedl doklad o pojištění- Zelená karta a ta byla zasílána
3. Následně se řekne, že Zelená karta bude na bílém papíře, aby nebylo třeba tisknout zeleně- byla zasílána poštou
4. Začneme posílat lidem zelenou kartu mailem ať si ji vytisknou sami (k čemuž je nutné vlastnit tiskárnu- zelená karta je stále vyžadována při silniční kontrole)
5. Úplně zrušíme zelené karty.
Hezká sestupná tendence.
Nevím, jak to mají se zelenou kartou další ústavy, ale u České pojišťovny je možnost zajít na nejbližší zastoupení (nemusí jít o pobočku, stačí kancelář zprostředkovatele) a požádat o vytištění.
Ano, i to je někde možnost. Ale není nad to, když přijde pěkně do schránky. Člověk na to nemusí myslet a nemusí nikam běhat.
Pozor nic tisknout nemusíte, stačí ji mít v mobilu. Ale teda nevim, jak by se na to tvářili na hraničním přechodu Dimitrovgrad/Kalotina…
To je mi úplně jedno. Tam nejezdím a telefon mám od toho abych mohl napsat SMS a nebo si zavolat. Nehodlám byť jen jedinný dokument nosit někde v mobilu. Když přestane fungovata tak co? Dávat to do servisu? To zrovna. Nebo Doufat, že mi nikdy nikde nevypadne? Ani náhodou. Na peníze slouží peněženka ana doklady dokladovka. Když ztratím peněženku ztratím peníze,a le ne kartu, která v ní není. Když ztratím mobil ztratím jen kontakty. Doklady mají své místo kam nění třeba často sahat a nehrozí tak jejich ztráta. A jestli je tohle všechno jen kvůli nějakému GDPR je to chytré.… Číst vice »
vy žijete v jeskyni ještě ne? když čtu vaše komentáře..
Nežiji v jeskyni, ale dalo by se říci, že žiji v mnoha směrech tak nějak postaru.Za své činy nebo rozhodnutí nese každý člověk zodpovědnost sám. Ane není příliš dobré nést odpovědnost za něco co nemám (nebo nemohu) mít ve svých rukách a nemohu do určité míry ovlivnit.Je to stejné jako třeba s platbami kartou. Není nikoho povinnost mít u sebe hotovost, ale je povinnost na čerpací stanici zaplatit pokud natankujete a jen co natankujete přestane fungovat možnost zaplatit kartou (třeba z důvodu nějakého výpadku). Prostě jak se říkalo člověk by měl vždy myslet na zadní vrátka, protože stát se můe… Číst vice »
souhlas: „stát se může cokoli“, navíc k tomu dodávám „a stát si může udělat taky cokoli“ bohužel
Kdo má dnes je jednu kartu???
Doufám že vaše generace brzo vymře …
Vaše kydy a nenávistné projevy každopádně právě umřely. BAN
Běžte už s tou digitalizací k šípku. Je to stejné jako u dálničních známek. Půjčím si auto a vlastník bude tvrdit, že je dálniční poplatek zapalcený (dříve by byla známka na skle a kupon u dokladů je vše jasné). Pojedu po dálnici a budu kontolován. Zjistí se, že dálniční poplatek uhražený není. Vlastník následně řekne, že mě s touto skutečností seznámil. A teď co? Stejný případ je nemožnost prokázat , že vozidlo má uhražené povinné ručení. A ty řeči o tom, že to je dohledatelné. Pokud dobře vím ta na stránkách ČKP se uvádádí, že : „Výsledek vyhledávání Vytisknout Zobrazené… Číst vice »
Myslíte, že PČR používá stejný internetový přístup? Ověřit dálniční známku si muzete on-line anic vám nebrání vymáhat škodu po majiteli.
Mě nezajímá policie. Mě zajímá jaké bu mít možnosti kontroly já jako řidič když nemám povinnost volat PČR pokud není škoda vyššíí než 100tkč, není ujma na zdraví, není škoda způsobena třetí osobě, není škoda na dopravním značení………. Fakt mám spoléhat na to co mi kdo ve stresové situaci řekne (a že nehoda obvykle přináší stres). Potom je jediné řešení volat PČR vždy i když druhý třeba uzná vinu a bylo by se možné domluvit a jen sepsat záznam o nehodě. Dokud byla známka na skle a kupón u dokladů spolu se zelenou kartou měl člověk vše co potřeboval (mimo… Číst vice »
pozůstalí jistě ocení sbírku dálničních známek za 20let..no možná to už bude mít sběratelskou hodnotu..k čemu vám je vaše zelená karta u druhého účastníka nehody? Krom toho existuje krytí přes ČKP, takže i z nepojištěného vozidla (viníka) vy dostanete škodu proplacenou, takže teoreticky zda má protistrana povinné ručení v pořádku vás nemusí ani zajímat
„k čemu vám je vaše zelená karta u druhého účastníka nehody“
Moje zelená karta je proto abych já mohl snadno a jednoduše během několika vteřin prokázat, že je pojištění platné a u které společnosti.
Díky za info.
No nevim, ale spoléhat se dnes na zelenou kartu…tedy nějaký formulář na zeleném papíře?
Kdyby sem šli vkládat obrázky, tak pošlu vyfocenou „platnou“ zelenou kartu Ferdy Pivrnce na auto pana prezidenta.
A to je to. Protože se kopíruje, padělá, falšuje atd. tak holt je třeba udělat víc pro to, aby to nebylo možné (viz nové OP) a doklady se nedaly zneužívat. A víte co? Mě je to jedno. Tak ať se nastaví, že pokud k něčemu dojde bude možné situaci řešit prostřednictvím vlastní pojišťovny (bez nutnosti řešit věc s pojišťovnou viníka) a ať si to ty pojišťovny mezi sebou vyřeší. Když už to povinné ručení člověk platí, tak ať z toho taky něco má, když už nebourá.
To není úplně tak pravda, zelená karta potvrzuje, že bylo sjednáno pojištění u dané pojišťovny, nikoliv, zda je platné.
Loni jsem měl k jednomu autu tři zelené karty od dvou pojišťoven na to samé období (vzniklo neskutečným nepořádkem v Allianz).
A máte pravdu. Šanony přibývají. Třeba jeden mám na odhlášená auta. Je fajn se těmi starými techničáky občas probrat a zavzpomínat. Nedávno jsem od dokladů k motorce vyndaval zelené karty asi za 5 let , protože už pouzdro začalo být příliš tlusté. Neplatné doklady jsem pěkně založil a kdyby si někdo jednou (za x let vzpomněl) a přišlo něco jako, že mám uhradit dlužné pojistné, protože nebylo uhraženo bla bla bla tak je snadné vytáhnout na světlo. Už vidím jak někdo kdo platí online a doklad o zapalcení má na mailu nebo v telefonu jak ho tam má ještě za… Číst vice »
ja mam gmail a v nem vsechno od 1.4. 2004.
Tak to gratuluji a smekám. Tak teď doufat, že se to z něj jednoho dne nevypaří. Sice tomu nerozumím, ale ta data musejí být někde uložena a to v čem jsou uložena je jen technika, která může selhat.
představte si, že ta data jsou zálohována..a já třeba osobně mám kopii mailu také od cca 1998 v lokálním uložišti a k tomu i offline zálohu a jakýkoliv dokument v tom najde během vteřin..naopak papír se může znehodnotit velice snadno..a blbě se v tom hledá
Je pravda, že v papírech se hledá hůře. Ale tak každý to máme nějak a preferujeme něco jiného. Kdybychom byli všichni na chlup stejní byl by život nudný.
Nesouhlasím – zálohy, které jsem si kdysi dělával na diskety, následně na CD a DVD někdy nejsou už po několika málo letech vůbec načíst. Byť bylo v minulosti slibováno, že data na CD/DVD budou uložena na věky, není tomu tak. Dokonce nevydrží ani „věčné časy“ (pro mladší ročníky: jednotka času „věčně časy“ = 21 let). Papír přežije desítky i stovky let.
Nesouhlasím
Zato šanon s papírama je nesmrtelný, na ten je krátký oheň, voda i čas :-p
S tím musíte počítat.
Děláte dobře – osobní zkušenost: odhlásil jsem auto z evidence (nechal sešrotovat) a zrušil i povinné ručení a přesto mi pojišťovna ještě 3 roky posílala „složenky“ s požadavkem na zaplacení pojištění. Pak dokonce přišel výhružný dopis od ČKP s obřím penále. Pak jsem znovu vytáhl všechny papíry (i rušený techničák – který mají také zrušit v papírové podobě) a kopie veškeré korespondence. Fakt se děsím doby, až všechno bude digitální (včetně techničáku) – jak tyhle situace budeme řešit – asi se všichni sejdeme u soudu a budeme se o neexistenci vozidla, na něž se má platit soudit 10, 20 let
nemám povinnost volat PČR pokud není škoda vyššíí než 100tkč, není ujma na zdraví, není škoda způsobena třetí osobě, není škoda na dopravním značení……….
No vidite. Žádná povinnost volat PČR pokud druhá strana nemá platnou pojistku tam stejně není.
Zavolat na policajty a poprosit je o ověření zda RZ 123456 je pojištěná?
Bylo by to řešení, ale myslím si, že to už je extrém. Myslím, že mají své práce dost. To už bych spíše volil
1. dotaz kde má pojištěno
2. zavolat do jeho pojišťovny a tam ověřit.
Ale je otázkou zda má jeho pojišťovna infolinku 24/7 a je takové ověření možné. ale možná by to šlo přes asistenční službu. Mám takový pocit, že tam mají informace dost dobré a možná by dokázali s takovým ověřením pomoci.
Řidičák, občanka o tom jste ještě neslyšel?
Vlastník následně řekne, že mě s touto skutečností seznámil. A teď co?
A co jako. Můžete žalovat vlastníka že Vám lhal a tím Vám způsobil škodu:)
Mimochodem, papír se vydává na rok dopředu, ale během toho roku taky může být pojistka už dávno zrušená…
No co, tvrzení proti tvrzení.
Je ovšem otázka zda si půjčovat auto od někoho naprosto neznámého, případně známého tím, že má pochybnou morálku.
A že si to dotyčný před jízdou v případě pochybností neověří, za to digitalizace nemůže.
TAk od člověka s pochybnou morálkou si půjčovat vozidlo je dost hazard. A od neznámého to nelze. Mám pocit, že řidič má snad povinnost vědět či vozidlo je. To je snadné ověřit na ORV. Teď ještě ověřit, že RZ není z jiného auta a hoduje se zse zapsanou v ORV a Vin uvedený na ORV se shoduje s vinem na kastli (v tom mají výhodu auta co ho mají pod čelním sklem) a je možné vyrazit. Tedy až po tom co si člověk u vypůjčeného vozidla zkontroluje zda souhlasí rozměry pneu a ráfků, zda neuniká nějaká provozní kapalina a vozidlo… Číst vice »
A sakra. No vidíte, to máte pravdu.
dokonce chodí při ročním výročí automaticky a přitom nemusí platit byť jeden jedinný den..když pojistník změní pojišťovnu..nebo třeba dá výpověď a nové pojištění neuzavře, přesto má v ruce klidně i originál zelené karty z pojišťovny na rok opředu
Zrovna platnost dálniční známky pro dané vozidlo lze jednoduše ověřit 🙂
Pokud mne někdo nabourá, požádám druhého řidiče/řidičku o přeložení „zelené karty“. Pokud ji nemá, znamená to, že je to nepojištěné vozidlo a v tom případě obratem volám Policii, i když je to škoda nižší než 100 tisíc Kč.
Jak to teď rychle na místě zkontroluji, že je vozidlo pojištěné, a nebudu odkázán na řešení škody s Garančním fondem ČKP?
Tipuju, že podobně, jako rychle ověříte, jestli má SPZ zaplacenou dálniční známku.
Stačí zadat třeba zde SPZ druhého vozu a dnešní datum a hned víte, jestli volat policii nebo stačí sepsat euroformulář.
https://ic.ckp.cz/ICwww/servlet?_page=searchSPZ
„Výsledek vyhledávání
Vytisknout
Zobrazené informace vyhovují zadaným údajům: SPZ vozidla ve smlouvě: xxxxxxx, Pojištění odpovědnosti účinné k datu: 13.8.2023
Upozornění: uvedené informace jsou převzaté od jednotlivých pojistitelů a mají pouze informativní charakter.“
Fakt mi tohle má jako pomoci?
Tak ještě vyplňujete formulář o nehodě, tam se vypisuje adresa dle občanky, RZ znáte… Nebojte, viník bude dohledán.
Druhý občanku nemá u sebe, protože zapomněl telefon, ale údaje zná z hlavy a tak není problém je tam napsat.Bohužel správnost údajů není možné ověřit. Co pak?
Chápu, že je v dnešní době někoho jako jsem já pochopit, ale já prostě „nejsem dnešní“. Nemusíte se mnou souhlasit, ale to je prostě můj názor na tuhle „digitální) problematiku.
Když vám někdo předloží zelenou kartu (která už ani nemusí být zelená a můžete si ji vytisknout doma na libovolný papír), tak údajům budete věřit nebo budete volat na jeho pojišťovnu, pro ověření? Chápu možnost, že někdo prostě digitálním technologiím nevěří nebo je méně či více paranoidní a pro toho je tu pořád možnost zavolat k nehodě policii.
To máte tak. Pojišťovna dříve zasílala papír s informacemi o nutnosti platby na další období. Co se stane, když pojišťovna takový papír nepošle? Stane se to, že Vy čekáte, čekáte a pak už je Vám to divné a tak se jdete podívat na data na zelené kartě kdy pojistná doba končí a zjistíte, že Vám včera skončila vy stále nemáte doklad nový . Dotazujete se a je vám řečeno, že již nic neposílají . Aha, takže pokud se člověk spoléhá na to, že všechno funguje jak dlouhá léta fungovalo je v…… a octne se bez zaplaceného ručení a bez bez… Číst vice »
Tak AŽ vás nabourá někdo takový, kdo nebude mít u sebe ani zelenou kartu (řada lidí ji stejně bude mít u papírů auta kvůli tomu zahraničí), ani občanku a ŘP a bude vám tvrdit, že to není problém, že pojistku samozřejmě má a číslo OP zná z hlavy, vždycky můžete zavolat Policii, která to ověří. Na druhou stranu, pokud ten člověk občanku má, máte spolu s RZ jeho auta a důkladnou fotodokumentací (kterou si jistě uděláte) toho auta dost údajů, podle kterých by případně Policie hledala. Kdyby to byl podvodník, vyrobit si tu kartu pro něj bude minimální problém. U… Číst vice »
Ve spoustě večech máte pravdu. Prostě jsem se asi jen nechal trochu unést. Moderní technologie jsou sice jistě fajn, ale mají své nedostatky. A to si piště, že v případě nehody si udělám velmi důkladnou fotodokumentaci.
Pokud náhodou někoho lehce ťuknete na parkovišti udělejte si pro jistotu fotky celého poškozeného auta a ZE VŠECH STRAN! Berte to jako dobrou radu za kterou nic nechci ;- ) Předejdete tomu, že poškozený bude uplatňovat i škodu, kterou jste nezpůsobil a nacházela se na opačném konci jeho vozu.
„důkladnou fotodokumentací“
Do když mu dojde kinofilm, protože diditální fotografii nevěří. Co když mu to ve fotolabu zničí? …. 😀
Klasická fotografie už vyšla z mody a ani já ji nepoužívám. Shánět všechny potřebné věci, mít místo na černou komoru……I když všechnu potřebnou techniku mám tak fotím na digitál. Ale ne na mobil. Na digitální fotoaparát.Když nemám u sebe zrcadlovku tak mám minimálně compact. ;- )
A u digitálu je v menu taková možnost zapnout časové razítko. To pak bude na snímku datum a čas. Ale i u souboru souboru je vidět kdy byl vytvořen. To klasika neumí. Jen je třeba řádně hlídat a nezapomenout změnit letní/zimní čas kdyby ta značka byla potřeba ;- )
Časové razítko (ať už na snímku nebo v exif) dávané podle toho co bylo na foťáku nastaveno, taky není to pravé 😀 schválněs na foťáku nastavil jiný datum a udělal snímky, lepší je dávat razítko podle gnss.
No vidíte. Ne každý má ale potřebu podvádět. Takže jsme opět u toho. je nejlepší zavolat policii a nechat to na ní aby se člověk nemusel obávat, že by někdo chtěl náhodou důkazy začít zpochybňovat.
O tak tu policii zavojete, když ten druhý nemá u sebe doklady.
Prostě jenom hledáte případy, kdy to fungfovat nebude.
Jo, mohl by ji mít vytištěnou – padělanou. To nepoznáte.
Pane Kocurek. Ani nevíte jak bych byl rád kdyby to fungovalo a aby mě nemusely nenapadat případy, které jsou možné a ve kterých to fungovat nemusí.
hledate problemy, kde zadne nejsou.
bavi vas to?
Nebaví. Ale až sám jednou přijdete na to, že zdánlivě bezproblémová situace může problémy ( a zcela zbytečné ) přinést třeba pochopíte.
nenapada me , jak by zrovna toto mohlo zpusobiz jakekoli problemy.
Co ? Jinak ani povinné ručení není všemocné a existují určité výluky kdy pojišťovna vzniklou škodu za viníka hradit nebude. Stačí, aby vozidlo nemělo technickou a pojišťovna nedá ani korunu. Ono povinné ručení není všemocné a nevyřeší vše. Když už ale vyřešit může mělo by to být snadné. K tomu aby mohla být situace vyřešena jsou potřeba základní údaje. A jestli je podle Vás doklad o pojištění vozidla zbytečnost tak mi ještě odpovězte na jednu věc . Vy znáte z hlavy číslo Vaší pojistné smlouvy a nebo sebou vohíte tuto smlouvu v deskách? Za zelené kartě jsou základní údaje o… Číst vice »
oprava: vohíte=vozíte
prosim vas, nevykladejte nesmysly. mate v tom gulas. naprosty. pokud nastane vami zminovany prikld s nevyhovujicim vozidlem, pojistovna samozrejme plnit bude. ale nasledne bude plneni uplatnovat vuci ridici, kterym ti autem jel zbytek komentovat mebudu – protoze plTi to, co jsem osal vyse – hledate problem, kde neni. zelena karta sice bude zrusena ve fyzicke podobe, ale data budou dostupna v elektronicke podobe (stejne jako data z technicaku) takze nevidim duvod, proc bych si ho mel pamatovat. nepotrebuji to nyni, a nebudu to potrebovat ani v roce 2024 a vy si nechte hystericke bylevy a hrouceni se na nejake jine,… Číst vice »
Asi jsem to napsal špatně. Ano, bude škodu vymáhat na viníkovi.
povinný že neplatí při neplatné stk? kam na to chodíte, jednak poškozený bude vyplaceni vždy, tak v tomhle případě není ani uplatněna částka po vinikovi..ta se uplatňuje jen v případě, že by příčinou nehody byla vážná či nebezpečná závada vozidla..samotná neplatná stk se u povinného v podstatě neřeší ani pro jednu stranu..jiné to je u havarijního
Já to myslel tak, že v případě neplatné tk to pojišťovna hradit nebude- myslel jsme to tak, že to půjde z kapsy viníka. Pojišťovna to možná vyplatí, ale bude vymáhat na viníkovi. Tak jsem to myslel.
To je sice hezké, ale na webu ČKP si pouze ověřím, že vozidlo je asi pojištěno. Euroformulář s tímto nevyplním, neb nemám číslo pojistky a její platnost. Pojišťovny pak dělají problémy stran vyplácení pojistného plnění. V našem nejmenovaném DP si nehody do 100K škody nyní sepisujeme a řešíme sami. Dotyčného, který si dovolil nakrosit nám do vozidla MHD tímto ušetříme trestných bodů a pokuty, protože dohoda na místě a bez policie. Stejně tak i v opačném gardu, když nás člověk něco „zmastí“. Jak to bude po novému jsem teda sám zvědav. Čekat u každého škrtance na policii se mi zrovna… Číst vice »
Jako že pojištovna bude dělat problémy když v euroformuláři nebude číslo pojistky, byť dle RZ má být pojištěn tam a tam? Nelžete. A co potom v případě že viník ujede a Vy máte jenom tu RZ a nic jiného?
Ano, dostat z pojišťovny pojistné plnění je někdy hodně náročná disciplína. Ona taky není pojišťovna jako pojišťovna, že. Tím spíše, pokud ani nevím u jaké pojišťovny je viník pojištěn. Web ČKP občas kecá. Dvě platné zelené karty na jedno auto už jsem taky viděl. Překrývaly se o několik dnů.
Pokud druhý účastník nehody z místa události odjede, pak je jediné řešení a to policie. Od nich obdržím „papír“, že jsem byl účastníkem nehody. Jestli posléze dotyčného nevypátrají obdržím náhradu škody z fondu ČKP.
Dvě platné zelené karty na jedno auto ale není nic nelegálního
https://www.mesec.cz/clanky/vicenasobne-pojisteni-jak-se-plni-kdyz-jste-pojisteni-vicekrat/
No když nebude tak stejně budete odkázán na Garanční fond, Policie vám to stejně nezaplatí i když jí zavoláte
Je to stejný jako s ORV. Už vidím jak se na nějakou kartičku vejdou všechny důležité záznamy co jsou uvedené v TP vozidla . Třeba výpis alternativních rozměrů pneumatik nebo ráfků, případně seznam výjimek. Už vidím jak pak lidi nebudou vědět co tam mohou či nemohou mít a bude to pak zvěřinec. Pak se budou peníze za pokuty jen sypat.
„Třeba výpis alternativních rozměrů pneumatik“ si snad každý dokáže zjisti dotazem … např. na STK.
Viděl někdo někdy nehodu, kde by jedinou a hlavní příčinou byly o jeden palec menší/větší ráfky, než je dovolené? Abychom tady nenaháněli duchy.
PS: Pokud je někdo paranoidní, neměl by lézt za volant.
Zkuste chvili premyslet. kdyz tyto udaje nebudou v TP (ktery nebude) … budou jinde 🙂
opet, delate problem, kde zadny neni.
TP nebude a bude něco na způsob ORV. Kde pak ty údaje budou zapsány? Bude je mít člověk k dispozici nebo budou někde v registru?
A problém to je. Budete mít pouze jeden jediný doklad od vozidla. Doposud máte dva. Jeden u sebe a druhý někde uložený doma ideálně s náhradními klíči a dalšími dokumenty jako jsou ev. kontroly, protokoly ze STK, kupní smlouvy k vozidlu. Pokud ztratíte ORV pořád máte druáhý doklad (aten nejdůležitější) v ruce. Tak si vypůjčím kousek z článku o vagonech a JHMD: „Klub podle něj nedokládá žádnou relevantní nájemní smlouvu, vlastnické právo prý neprokazuje ani doklad Drážního úřadu. „Dokládá jen skutečnost, že na základě žádosti žalobce došlo k registraci drážních vozidel … a údaje uvedené v registru drážních vozidel nemusí… Číst vice »
Policii jednoduše zavolám vždycky. Od toho si ji platím, na rozdíl od buzerace radarem. A jako řadový držitel řidičského oprávnění skupiny B nemám jakoukoliv povinnost být schopen odhadovat výši škody s požadovanou přesností a už vůbec ne na cizím majetku.
Volám pokaždé. Vždy se mi to vyplatilo – jedna od nehody ujela, tak jí pěkně přivezli a druhá to nechtěla řešit poté co mi na zcela prázdném parkovišti nacouvala do auta a nabídla 5000. Obě slečny byly naštvané, co jsem si to dovolila volat PČR. Bez policie bych z nich nedostala ani zápis o nehodě a opravy si hradila sama.
dote“ď fungovalo, že pojistník může být jiná osoba, může tedy být jiný vlastník, provozovatel i pojistitel, tedy 3 lidi. Bude toto fungovat i nadále?
Doufám, že MP Brno neuspěla s požadavkem na emisní kontroly u přívěsných vozíků. Realizovalo by se to dost obtížně.
V Brně by to dokázali, věřte tomu.
Pokudotvali i stání kufrem k chodíku, protže na značce je auto zajeté předkem. Dostalo se to až do novin a fůra lidí využila tu fintu se správním řízením a právní kličku s materiálním aspektem.
Pochopil bych opak kdyby bylo „nařízeno“ stání zadkem k chodníku za účelem bezpečnějšího vyjíždění .
Až někdo potáhne za elektroautem centrálu, tak to možné bude 😉
Zákoný limit je aktuálně 35/35 mil. Kč, prosím opravit