Potvrzeno: strojvedoucí RegioJetu řídil vlak pod vlivem drog
Testovací zařízení na přítomnost omamných látek. Ilustrační foto: Polícia Slovenskej republiky

Strojvedoucí u RegioJetu končí.
Strojvedoucí u RegioJetu končí.
A s tímhle materiálem tady chceme provozovat vysokorychlostní vlaky..? To snad ne…
Vím, že s drogami je to první takhle jasný případ, ale s alkoholem u strojvůdců je to už od 70. let 20. století u nás bohužel tradice.
Za tohle by fakt mělo být Všeobecné ohrožení…
Bacha na to, to je pan instruktor🥵
Já ho taky jednou zažil, ale je to teda už docela dlouho 🙂
Fira pod vlyvem by nemel byt posuzovan podle nasledujiciho?
Všeobecné ohrozenie
§ 285
(1) Kto z nedbanlivosti spôsobí alebo zvýši všeobecné nebezpečenstvo, alebo sťaží jeho odvrátenie alebo zmiernenie, potrestá sa odňatím slobody až na jeden rok.
(2) Odňatím slobody na šesť mesiacov až tri roky sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1 závažnejším spôsobom konania.
(Trestny zakon, SR)
Trainspotting 3
Ty komentáře ohledně “modafenu” a jiných látek nechápu: i kdyby to tak bylo, tak u modafenu je jasně napsáno, že může ovlivnit pozornost, takže tak jako tak by tam neměl co dělat.
Jak si vysvětlit poslední větu, že strojvedoucí má české občanství?
To si lze vysvětlit tak, že má české občanství.
Třeba tak, že mu při osobní prohlídce našli v levé náprsní kapse doklad totožnosti, vydaný orgány České republiky 😁
Tato věta má i jiná možná vysvětlení než to na první pohled zřejmé?
Třeba tak, že oba dva, tedy padesátiletý strojvedoucí s českým občanstvím se spolu podrobili testu na drogy 🙂
Nejednalo se o stopové prvky ?
U nahodilého uživatele je detekovatelnost v řádu 1-3 dnů, u denního uživatele pak 5-10 dnů, a u chronického uživatele se doba detekovatelnosti kanabinoidů v moči může vyšplhat až na měsíc2. Další drogy, jako např. kokain či heroin, jsou z moči detekovatelné poměrně krátce, a to opět v rozmezí jednoho až tří dnů.
Preto sa robil znalecký posudok, aby sa zistilo, či zistené množstvo malo vplyv na jeho prácu
Myslím, že polemiky, do jaké míry perník ovlivňuje schopnosti strojvedoucího, můžeme nechat stranou. Zaměřte svou pozornost na jeden detail uvedený v článku. Ta drogová zkouška proběhla na udání a policie šla na jisto. Myslíte si, že by takové udání bylo možné, kdyby droga neměla na dotyčného vůbec žádný negativní účinek a nikdo na něm vlastně nic nepoznal…?
Záleží na tom, kdo ho udal. Mohl to být někdo cizí, kdo to poznal, nebo naopak někdo známý, kdo věděl, že si občas něco dá.
Známý, kterému dotyčný přebral ženskou, a který se chce pomstít, by to samozřejmě mohl zkusit. A mohl by se trefit i do správného období, kdy se něco naměří. Ale to by už nebylo tak úplně „na jisto“.
„Na jisto“ zavoláte policii spíš k někomu, kdo ji má jak z praku, nebo budí jiné silné obavy…
Co třeba kdyby někdo zaznamenal prodej nebo konzumaci drogy? Když do sebe někdo kopne tři panáky a hned usedne za volant, také na něm v tu chvíli ještě nic nepoznáte, ale že nemá řídit víte i bez toho.
Takhle jsem to tedy úplně nemyslel, ale pod pojem „budí silné obavy“ by se to asi schovalo taky.
Mimochodem, že by si někdo před vámi nepokrytě aplikoval perník je divná představa. Já to tedy nikdy nezažil, ale řekl bych, že je to hodně jiné, než když si šofér dá „tajného“ panáka u okýnka na konečné…
V Arrivě bude dobrej 🥴
spíš KŽC
Chtěl bych jen poznamenat, že Pseudoefedrini hydrochloridum alias Buprenorfin HCl je součást Modafen chřipka těla ven. V makové buchtě nalezneme morfin, kodein. Vše citované spolehlivě zaznamená HPLC s hmotnostní spektrometrií při rozboru z krve nebo lépe moči. THC se do příští šichty z těla opravdu neodbourá…..Nevím u 50 let starého fíry s x letou praxí bych fetování aniž by s tím neměl předchozí průser nečekal. Ale nikdy neříkej nikdy Jestli má být nula a on si lupnul Modafen bo ho po přechozené chřipce nedobral…..Tlumí to bolest, pomáhá od příznaků chřipky, vědomí spíš nabudí….Jenže v Žilině to nebude nula při testu… Číst vice »
Opravdu si myslíte, že znalec nepozná zda jde o Modafen nebo o něco jiného?
Buprenorfin je opioid, ucinna latka leku pro zavisle na opiatech, ala nema nic spolecneho s pseudoefedrinem, ktery je skutecne v modafenu. Ale vzhledem k tomu ze jak pisou byl ve stavu vylucujicim zpusobilost, tak to uz je relativne vyssi zjistena hodnota. U alkoholu tento stav odpovida hodnotam nad 1 promile, takze to asi z chripky nebylo. Na druhou stranu pokud to neni vylozene smazka co tyden nespala, tak je uziti pervitinu radove mene rizikove nez alkoholu pri rizeni. Navic tyhle latky vam v krvi najdou i po par dnech az tydnu. Tyden po chlastacce uz nikdo ridit lidem taky nezakazuje.… Číst vice »
I ty můžeš přesednout do RegioJetu!
Tak ono záleží jaké parametry se sledují, kolik těch parametrů je a i kolik je vzorků. Ono například jedna analýza vzorku může trvat 5 hodin, jiná zase celý den. Nedejbože, když se pokazí přístroj.
Je nutné si přečíst celý článek, ne jenom nadpis, víme?
V článku je to vysvětleno, stačí číst.
Ještě že to nemají v obchodních řetězcích tolik těch kontrol… Člověk by zejména v pondělí asi i úterý obrazně řečeno nekoupil ani rohlík… Po víkendu huleni… Samozřejmě sarkasmus… Naše rodinná firma také zaměstnává lidi. No už se nám taky stal problém. Ale šlo především o alkohol tedy zatím… Já jsem tedy zatím v jiné firmě zaměstnán a kontroly jsou časté. Mrzí mě že spíše zatím jen velmi málo časté…málo kontrol.. Sype a bere či jak to nazvat dnes fakt kde kdo. To až z toho bolí u srdce… Mělo by se obrazně denně procházet kontrolou. Tak jak se Vám podaří… Číst vice »
Sebečastější kontroly prostě nevyloučí selhání jednotlivce. U feťáků se to beztak dřív nebo později provalí a předběžné testy nejsou úplně zadarmo a ty levnější mají vysoké procento falešné pozitivity, tedy následně časté výjezdy do zdravotnických zařízení. To jsou další náklady a čas lidí. Stejně tak se nedává dýchat denné, nýbrž namátkově, protože to prostě nevyloučí možnost, že se strojvedoucí nebo vlakvedoucí neožere během směny.
Tak u obchodu se vám nic horšího nestane, než že si nezkontrolujete účet a připlatíte navíc. Kdežto u vlaku asi tu reklamaci nestihnete.
To ho musel bonznuť ten čo ho v tom Havířově střídal
V týhle souvislosti bych fakt nepoužil slovo bonznout. Zdrojovaný fíra je nebezpečí pro cestující a kdyby ho snad nahlásit ten, co ho střídal, přičítám mu to k dobru.
Dobrá otázka. To by mně zajímalo, kdo ho prásknul. Kdo poznal, že jede na párnu…
Člověka na perníku neni problém poznat
Nicméně, Fíra se potkává ve stanici ještě s výpravčími co mu nesou rozkaz, klidně to mihl byt někdo z nich
A není to jedno? O to tu přeci vůbec nejde.
Hm, pěkný a co s tím dál? Hlavně že se nikomu nic nestalo. Nebo si na to máme zvykat?
Je třeba se smířit s tím, že jak bude klesat podíl ČD na trhu, bude stoupat procento průšvihů u ostatních dopravců. Jestli si někdo myslí, že u RJ nebo u Arrivy dělají lepší zaměstnanci než někde jinde, je hodně naivní.
U všech dopravců máte průměr zaměstnanců. Jak ty úplně super nejlepší, tak ty úplně super nejhorší.
A podle zpráv DI ČR na tom jsou dnes asi nejhůře ČD, ale to může být třeba jen o počtu strojvedoucích.
Zajímavý by byl počet průšvihů (přepočtený na strojvedoucí nebo na hodiny) u jednotlivých dopravců.
Vážně nemá vliv, jak nastavíte prevenci, vnitřní kontroly atd.? Proč by vůbec někteří zaměstnavatelé dávali foukat na chlast?
Bože můj, vy modráci od ČD jste neuvěřitelný. To je naprostý nesmysl, problémy jsou všude, je to o lidech ne o dopravci. ČD ztrácí procenta protože je to moloch neschopný konkurovat. A ještě musím napsat k odpovědi od p.Šimrala: všem minusářům od ČD, až jednou dokážete, alespoň půlku co on, dávejte mínusy😁
A vy si zopakujte češtinu…
Pan Znaly napsal: „Je třeba se smířit s tím, že jak bude klesat podíl ČD na trhu, bude stoupat procento průšvihů u ostatních dopravců.“ S cim v tehle vete konkretne nesouhlasite?
Bože můj, vy antimodráci jste ještě neuvěřitelnější. I přesto, že jsem modrák dal jsem panu Šimralovi 👍. Rozdíl mezi ním a tebou je, že on hodnotí objektivně, zatímco ty jsi tupej antimodrák, jak jsi svým příspěvkem dokázal. Lidi se totiž dělí na rozumné a hloupé a rozhodně ne podle toho, jakou barvu má tričko které nosí. O tom do jaké části populace patříte vy, nechť si učiní obrázek každý sám.
Stoupání průšvihu ? A co ČD a jejich elitní strojvedoucí na pendolinu
To nic?
Argument hoden maleho decka
Tak uvidíme, kdy si foukne pan cvičný a kolik bude mít u nového dopravce.
Na Slovensko jedině pod vlivem. To není stát, to je životní styl…(sarkasmus)
Teď jste mi připomněl tu známou reportáž ze Slovenska, jak se srazily dvě řidičky – matka s dcerou, matka lékařka, obě pod vlivem. Když se jich reportérka na místě ptala, zda je normální řídit auto pod vlivem alkoholu, starší paní – objímajíce se vesele s dcerou kolem ramen – odpověděla: „Áno…na východe áno…“
😀
Pozor, to řekla ta dcera. To samozřejmě na tom nic nemění. 🙂
Děkuji za upřesnění 🙂
Musel jsem si to pro zasmání znovu najít. 😀
https://youtu.be/4rGVyPueYq0?t=62
…kdo byl šalenými východnjáry na vojně, zná:)
Jaký pán,takový kmán.
Ryba smrdí od hlavy.
Platí i na ožralé strojvedoucí jiných dopravců?
Smazáno pro lhaní.
Rozhodně nejvíce průserů nemá REGIOJET. Sledujte web Drážní inspekce a nedávejte sem myšlenky, které si sám přejete…
Nějaká data podporující toto tvrzení?
Trapné.
Velmi trapné a štve mne to ještě víc, když to napsal člověk se shodným jménem jako mám já. Takový jedinec dělá ostudu všem Luborům, tedy i mne 😬.
Končí jen u RJ? Nebo mu DÚ sebere papíry?
zajímavá otázka
Došlo k tomu v zahraničí, DÚ působí na území ČR. Taky by mě zajímalo, jak tohle dopadne.
dle vyhlášky 260/2023 je test na psychotropní látky součástí každé lékařské prohlídky strojvedoucího…….
A co s tím? Na prohlídku jdete jednou za dva roky.
Nad 50 každý rok.
Což je víceméně k ničemu. Feťáci si dají tejden před prohlídkou pauzu a pak smaží dva roky vesele dál. Chce to prostě namátkové kontroly setrvale, aby ,,byly vidět“. Tedy žádné huráakce, jako po nehodě KŽC a ČD, kdy se dávalo histericky všem po nehodě 14 dní třikrát denně dýchat a teď už zase nikdo nedostal dejchat čtvrt roku. Stačí, aby se udělala několikrát za měsíc namátka i v době mimo všední den mezi 7 a 14 hodinou, aby se dostalo do povědomí mezi personál, že se kontroly dělají a že to může potkat kdykoliv a každého.
K čemu tejden pauza? Důležité je neřídit pod vlivem, spousta lidí jde ze směny chlastat, s tím že se to odbourá do další směny.
Že je ve vlasech důkaz „chlastal před tejdnem, před měsícem“ není na závadu.
Asi tak… Na preventivce nemůžu být pod vlivem, protože jsem vlastně v práci. Ale pokud se zjistí nějaké zbytky něčeho, co bylo aktivní někdy dřív, ale není aktivní v tuto chvíli, tak to nemá žádný význam.
Ne celkem. Oznamuje to, ze zamestnanec „ma pozitivni vztah“ k zakazanym latkam = „driv nebo pozdeji na 99% udela pruser / bude pracovat pod vlyvem“ = „“je potrebny zvyseny dohled / castejsi kontroly“.
Oznamuje to, že si fetuje ve svém volném čase mimo výkon povolání, což mu nikdo nemůže zakázat ani ho za to postihovat. Pakliže bude pracovat pod vlivem, bude to mít jasné důsledky.
A pozitivní vztah k nejnebezpečnější droze je v pořádku? Každý druhý chodí na pivo ve svém volném čase nebo pije doma.
Podle vyhlášky ano, praxe je však úplně jiná….
Jak často jsou strojvedoucí testováni na drogy. Předpokládám, že na alkohol jsou testy běžné v rámci pravidelných intervalů. Ale u drog to bude u dopravců různé, protože stejně jako většina podniků nemají toto testování ve směrnicích a testy k dispozici.
Teď na periodické zdravotní prohlídce, ale nevím na co všechno.
Na poslední mi vyšel pozitivní test na marihuanu, což jsem razantně odmítl a opakovaný test už byl negativní, takže asi špatný test.
Smutné…
Já to asi nechápu… Vedl vlak z Prahy do Havířova, pak měl těch pár km do Čadce pauzu a pak by pokračoval do Košic? To je skoro dost drsná šichta, ne? Při takovém výkonu by měli to piko od zaměstnavatele přímo fasovat, aby se udrželi při vědomí. Doufám, že to neměl v Košicích ještě otočit do Prahy!?!
Jazdí sa to takto turnusovo… Praha – Havířov (prestávka na obed vo vlaku 50 min) a následne Čadca – Košice , povedal by som, že je to ešte jedna z tých menej náročných služieb z toho čo všetko sa jazdí na iných linkách.
Jak je to s strojvedoucím Haviřov – Čadča? To jezdí místo kolegu pauzy na oběd Havířov – Čadča?
Áno tak…
Měli by na takovou cestu fasovat panzerschocolade!
Však on asi fasovali😄
Fasoval*
Nefasoval. Tu jmenovanou panzerschokolade fasovali hlavně vojáci Wehrmachtu za II. WW a byla to čistá čokolaáda, bez drogy.
Počítáte jen čas jízdy?
Asi jak když strojvedoucí z Bohumína jezdí do Chebu a přestávku mají maximálně při pobytu v Praze.
Jsem docela zvědavý, čím nás nyní obštastní ta rada komentujících, co test na drogy zpochybnovala, tvrdila ze slo o spiknuti na udání , a v podstate to staveli do roviny „nic se nestalo, je to spiknutí proti regiojetu a proti strojvedoucímu“
Čím asi? Většina z nich tu říkala pravdu ohledně falešné pozitivity. Teď to „vyšlo“, v jiných případech je tomu naopak.
🤔
Presne na ty zpochybnovace a mudrlanty se tesim
A ako tento prípad zmení to, že ten test ma vysokú falošnú pozitivitu?
To je ako tvrdiť, že hádzať šípky so zatvorenými očami je dobrá taktika lebo však jedenkrát (zo sto pokusov) som sa trafil.
Dle zprávy nalezeny stopy….. tudíž sjetej asi nebyl. Spíš povíkendový dojezd.
To je jenom zjednodusujici formulace. Vysledky z labaku obsahuji presne ciselne hodnoty a ty se bud do tolerance vejdou nebo ne. Firu vyhodili, tudiz se do tolerance nevesel.
I TY můžeš přesednout do Regiojetu a být veselý strojvůdce!
Za to v ČD fíra při nehodě Pendolína s hladinkou v krvi rovnou i umřel.
vážně srovnáváte zbytkový alkohol a nafrčeného feťáka?
A čo takého rozumiete pod takým pojmom zbytkový, Kefalín?
Alkohol je ale také tvrdá droga. Pokud to chce někdo vyvracet, může se podívat do statistik. To jen pro úplnost a rozhodně nepodporuji užívání žádných návykových látek.
Alkohol je dokonce drogou nejnebezpečnější, předstihnul i heroin: https://www.economist.com/graphic-detail/2019/06/25/what-is-the-most-dangerous-drug
Tak navíc, zkuste si řídit (cokoliv) po vypití láhve rumu a zkuste si řídit, když si dáte do nosu nějakou drogu.
Po čem to zvládnete líp?
Já myslím, že po té flašce rumu nebudete ani moct chodit, ani mluvit.
Jen je ten po*ranej alkohol povolenej a ničí celé generace.
Brát 1,7 jako zbytkáč je dobrý úlet…
Navíc zbytkáč s kocovinou může mít na výkon daleko horší vliv.
nj, český mužik a alkohol… nepřekvapí, že podle nich je 1,7 jen zbytkáč
Po mimořádné události mu byla v krvi zjištěna hladina alkoholu ve výši 1,64 g/kg a v moči 3,00 g/kg.
Zkuste si někdy nastudovat vliv alkoholu a amfetaminu na organismus. Aniž bych chtěl toho fíru obhajovat, u amfetaminu se dočtete: Jsou provázeny tělesnou i duševní stimulací, zvýšením bdělosti, snížením či odstraněním únavy.
Vliv alkoholu, soudě podle vašich příspěvků, znáte myslím dobře.
Nemám to brát jako obhajobu, že jo? Neboli jinak. Pokud práce přivede člověka k tomu že sklouzne k drogám byť stimulačním, tak je něco špatně. Chcete pane Sůro, aby byl stimulován takhle třeba operatér na chirurgii až tam budete muset podstoupit zákrok?
Nevím, jak jste přišel na to, že to je obhajoba. Jen jsem poukázal na absurditu tvrzení pana medvěda.
Droga jako droga.
Zbytkáč 1,62 promile znamená, že strojvedoucí do sebe hlty nalil 1 litr čtyřicetiprocentního alkoholu a pak si šel lehnout. Proto nebyl k probuzení a proto se stalo, co se stalo…
A pro mínusáře (sice na to zrovna nejedu, ale teď se to hodí) tady něco mám. Když se ke mě dostala předběžná vyšetřovací zpráva o nehodě z Bohumína, zajímalo mě, kolik toho asi musel pan strojvedoucí vypít. A tak jsem provedl vyšetřovací pokus. Jeho popis přikládám v autentickém znění: Ahoj. Včera jsem dělal takový malý zábavní testík o vlivu alkoholu na člověka a rychlost jeho odbourávání. Je to reakce na předběžnou zprávu z Bohumína, kdy mě zajímalo, jak to vlastně při pití v těle probíhá (divím se, že mě to nenapadlo dříve). A samozřejmě mi vrtá hlavou, kolik toho asi… Číst vice »
Ono je to dost u každého individuální.
Váš popis perfektně odpovídá často citovanému tvrzení, že muž odbourá za hodinu 1 dvanáctistupňové pivo nebo panáka 40% alkoholu. Což ovšem plus minus platí jen v případě, pokud má zmíněných 100 kilo váhy a je zdravý. Pokud váží výrazně méně a organismus mu nepracuje správně (což u jater člověk obvykle pozná až ve vážných stadiích nemoci), může to být o mnoho hodin déle. Průšvih je v tom, že tenhle dodatek o závislosti doby odbourání alkoholu na hmotnosti a zdravotním stavu dost lidí nezná a myslí si, že to platí univerzálně pro každého. Sám znám pár lidí, co pijí stylem: „Ještě… Číst vice »
Což současně ukazuje, že strojvedoucí který v kabině nedělá kraviny, je i po těžkém večeru správně a bezpečně fungovat.
„schopen“ Vám vypadlo…
Rozhodně mým příspěvkem nechci jakkoliv obhajovat alkohol za volantem nebo za pákami.
taky se nechci zastávat alkoholu ale tento experiment jenom potvrdil co tvrdím roky – brát řidičáky a vyhazovat z práce za jedno pivo když vliv únavy se kterou se běžně setkáváme je několikanásobně větší je tak absurdní až to bolí
Toho umelce v Bohumine hajil malokdo…
Je sice dobre, ze to neudelal, ale proc takovy clovek neodmitne test?
A co by si pomohl?
Pokud se prepneme do rezimu „auto“ , tak ridic pokud odmitne test na drogy, prijde na par let o ridicak, zaplati asi 80 klacku pokutu atd. Takze na masine by stejne skoncil, a urcite i nejake dalsi dusledky by byly.
navic, pokud tady sli na jisto (coz tusim i reklize ano) , tak pokud by meli nejake dalsi dukazy pro to, ze byl pod vlivem, tak by si nepomohl – spis uskodil.
Pomohl by si potenciálně vyloučením obvinění z trestného činu ohrožení pod vlivem návykové látky, ve druhém odstavci.
Pokud by to takto v ČR opravdu fungovalo, měli bychom legislativu ještě absurdnější, než jsem si myslel.
A jak byste si predstavoval, aby to fungovalo?
Tak, že se jinými důkazy prokáže, že s vysokou pravděpodobností byl pod vlivem návykové látky (třeba z toho orientačního testu, svědectví apod.). No a provedení důkazu, který by vliv vyloučil, nebo by prokázal, že byl zanedbatelný, obviněný odmítl, tak by se použil odhad vycházející z jiných důkazů.
Nemyslím si, že by se „v případě pochybností rozhoduj ve prospěch obžalovaného“ mělo vztahovat na to, když obžalovaný maří vyšetřování.