Železnice

Potvrzeno: Alstom a Siemens se spojí, vznikne železniční obr proti čínské CRRC

Nové rychlovlaky, které vyvinul Alstom pro Amtrak: Foto: Alstom
Nové rychlovlaky, které vyvinul Alstom pro Amtrak: Foto: Alstom

V Evropě vznikne nová jednička výrobě železničních vozidel. Společnosti Alstom a Siemens se dnes dohodly na společném podniku vytvořeného ze svých železničních divizí.

Obě firmy dnes večer v Paříži podepsali zatím memorandu o porozumění, které počítá s propojením obou firem. Siemens podle dohody získá nové akcie Alstomu, které budou odpovídat padesáti procentům základního jmění firmy. O dohodě informovaly obě firmy na svých webových stránkách.

„S našimi přáteli v Alstomu vytváříme evropského šampiona železničního průmyslu na dlouho dobu,“ řekl Joe Kaeser, šéf Siemensu. Potvrdil, že jde o krok, který reaguje především na ambiciózní plány čínské společnosti CRRC, která z Číny expanduje čím dál blíže Evropě a už do některých zemí dodala první vlaky. V Česku má u nich vlaky objednané Leo Express.

Alstom a Siemens dosahují v Evropě podobných obratů na železnici, stejně jako kanadský Bombardier. O něm se spekulovalo, že jedná se Siemensem několik měsíců.

Spojují se výrobci, kteří na evropské koleje přišly například s rychlovlaky ICE nebo TGV. „Spojení obou firem přinese zákazníkům a nakonec i všem obyvatelům chytřejší a efektivnější systémy, které budou řešit výzvy mobility ve městech i státech,“ dodal Henri Poupart-Lafarge, šéf Alstomu.

Nová společná firma má v zásobě zakázky v hodnotě 61 miliard euro, roční tržby obou firem na železnici jsou 15,3 miliard euro. Spojení má vytvořit synergie v hodnotě nejméně 470 milionů euro.

Sídlem nové firmy bude Paříž, divize Mobility bude mít hlavní ústředí v Berlíně. Nová firma má zaměstnávat přes 62 300 zaměstnanců v 60 zemích.

Součástí dohody je i výplata dvou speciálních dividend současným akcionářům Alstomu ve výši až 8 euro na akcii.
Firmy si od spojení slibují větší expanzi na nové trhy. Alstom je dlouhodobě úspěšný mimo Evropu hlavně na Blízkém východě či Jižní Americe, Siemens zaznamenal řadu úspěchů v poslední době v Číně, USA nebo Rusku.
Transakci musí schválit ještě dozorčí rady, spojení má podporu francouzské vlády. Pokud by Alstom od dohody ustoupil, musí zaplatit Siemensu 140 milionů euro jako odškodné.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Alois
Host
Alois

Je to určitě velice silné rozhodnutí -reagující na aktualní součastný stav kdy je ve světě konkurence a navíc ještě asijské potřeba rychle jednat.Je dobře že světadíl Evropa tak v tomto boji nebude zaostávat a udrží si i nadále primát nejlepšího výrobce na světe.

vs
Host
vs

a to nie je monopol????

vagonář
Host
vagonář

Hodně zajímavé.

Newsletter