dkv_obrazok

Potřetí stejný vítěz. DPP si vybral v nekonečném tendru na dostavbu metra D opět Subterru

Prorážka v levém staničním tunelu mezi neveřejnou a veřejnou částí stanice Olbrachtova. Na snímku 1. náměstek primátora hl. města pro dopravu Zdeněk Hřib a šéf DPP Petr Witowski. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýProrážka v levém staničním tunelu mezi neveřejnou a veřejnou částí stanice Olbrachtova. Na snímku 1. náměstek primátora hl. města pro dopravu Zdeněk Hřib a šéf DPP Petr Witowski. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Tendr za 30 miliard korun je jednou z největších stavebních zakázek v Česku.

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) opět vyhlásil vítěze obřího 30miliardového tendru na výstavbu druhé části metra linky D z Olbrachtovy na Nové Dvory. Umožnil mu to verdikt šéfa antimonopolního úřadu Petra Mlsny z minulého týdne. Ten potvrdil, že vyloučení firemního seskupení Porr, Vinci a Marti (sdružení PVM Metro DII JV) z tendru bylo oprávněné a platí.

Vítězem tendru bylo tak po opětovném vyhodnocení již potřetí vyhlášeno sdružení Subterra/Hochtief/BeMo Tunneling. To přitom v tendru nabídlo o dvě miliardy vyšší cenu než vyloučené sdružení, třetím účastníkem soutěže byl Strabag.

O výběru informoval server Seznam Zprávy s odkazem na dosud nezveřejněný dokument. Dopravní podnik zatím informaci nepotvrdil a na jeho vyjádření deník Zdopravy.cz čeká.

Dopravní podnik sdružení firem vedených Subterrou ze skupiny Metrostav, které nabídlo cenu cenu 29 988 857 254,38 Kč bez DPH, vyhlásil předtím vítězem opakovaně.

Poprvé to bylo v roce 2023. Výběr tehdy napadlo sdružení firem Porr, Eurovia a Marti. DPP následně po zásahu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoliv samotný tendr a loni v srpnu vybral vítěze podruhé, znovu šlo o sdružení vedené Subterrou. I tento výběr zrušil ÚOHS, letos v lednu tak vyhověl námitkám třetího Strabagu.

Firmy u antimonopolního úřadu například namítaly, že Subterra nedoložila, že její klíčoví manažeři mají předepsané zkušenosti s podobnými stavbami a s budováním tunelů.

Ve výstavbě je v současnosti pouze kilometrový úsek metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, ten však nemůže fungovat samostatně. Původní předpoklad dokončení druhého úseku až do Nových Dvorů byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut, zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.

Tagy dpp Metro D Subterra
15 komentářů