Potenciál pro využívání sdílených kol v Brně je výrazně vyšší. Chybí však infrastruktura, míní provozovatel

Sdílená zóna v Údolní ulici. Foto: Brno.czSdílená zóna v Údolní ulici. Foto: Brno.cz

Brno aktuálně vytváří novou cyklostrategii.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Z.

Kur*a, ať jdou do háje s nějakýma strategiema a postaví dvě pořádný cyklostezky ve směru západ – východ s minimem křížení se silnicí. Pak se můžem bavit, co dál.

Nose Peak

No, to právě nechcou. Vymýšlení strategií je taková prokrastinace na úrovni veřejné správy…

tomash

Problém sdílených kol v Brně byl dlouhá léta v tom, že jste s nimi směli dojet tak max. 1 km od centra (pokud jste se nehodlali hned vracet), tedy dost nepoužitelná služba. Nextbike si konečně všiml, že statisíce obyvatel bydlí na sídlištích daleko od centra, kde umístil stanovište s koly a jejich počet rozšiřuje. Očekávám, že Rekola, která to neudělaly, již brzy zkrachují, a Nextbiku půjdou tržby nahoru.

Zbyněk

Není to tak dávno, co se Brno soudilo aby ničemu nekolidující cykloobousměrka byla zrušena. Na podnět „garanta bezpečnosti a plynulosti“ PČR.
https://brnonakole.cz/anatomie-selhani-cyklooobousmerky/

marek hudec

co se vykaslat na (elektro i neelektro) kola a zacit celostatne protlacovat jinou lobby ………..ja bych byl treba pro skutry? skutr je koneckoncu takove „skorokolo“, clovek na nem jedouci uz musi mit nejaky hen ten ony vodicsky preukaz, v Italii vam nazorne predvedou, ze projet a prasit se da na skutru stejne jak na kole v Cesku, a – – usetrime za specialni infrastrukturu 🙂

MiNo

A co mládež do 18 let?

Tom

Tohle je zase ukňučený komentář… Z pohledu soukromé osoby: Jediné prasení cyklistů vidím pouze v tom, že jich hodně jezdí po chodníku (snaží se jen přežít?) a pak skupina elektrobikerů, kteří musí agresivně ukazovat své schopnosti na rovné asfaltované sdílené stezce mezi dětma… ovšem jen do nejbližší hospody. To že si cyklista svoji jízdou vynucuje respekt není prasení. Je dle vyhlášky rovnocenným účastníkem silničního provozu. A tipuji, že většina cyklistů jsou zároveňi řidiči a řidičák mají… Z pohledu zastupitele malé obce: Nejlevnější je pro lidi nestavět žádnou infra. Když už tak chodníky a několikrát za zimu tam poslat týpka se… Číst vice »

Andrej

Žádná nová strategie za statisíce nebo miliony potřeba není. Ona už existuje, jenže se vůbec nevyužívá a neplní. A to ani v základních obrysech.

Pavel Skládaný

Nejkrásnější je ovšem ten úvodní obrázek – má jít o sdílenou zónu, zatímco je tam oddělená stezka pro cyklisty a dokonce přechod pro chodce (!!). Další brněnská parodie a nesmysl na první pohled. Že se ti ouřadové z těch židlí prostě nezvednou a nezvednou a nezajedou se podívat alespoň do Vídně vzdálené hodinu a půl, jak vypadá reálná sdílená zóna, nebo si alespoň nepřečtou něco z tohoto zdroje: https://uliceiprochodce.cdvinfo.cz/

vlachjan

Údolní už je celkem fekventovaná ulice, tam bych jako cyklista ocenil onen oddělený pruh, jenž by byl od vozovky odělen třeba právě těmi sloupky, jako na obrázku. Provoz ve formě sdílené zóny bych naopak preferoval v klidnější rezidenční ulici, jako je například Grohova.

Hoermalmeister

Oddělit to jakkoliv, jen ať se tam pořád neparkuje jako na Kounicově nebo Antonína Procházky

malejjarda

Pokud by to bylo jako na fotce, tak to ale dopadne tak, že chodci budou využívat celou šířku a je jim jedno, jestli jdou po části pro pěší nebo pro cyklisty.

vlachjan

Také si myslím, že by bylo dobré mít tam širší pruh pro chodce, prvávě z tohoto důvodu. Tady bude ale asi zásadní problém v geometrické poloze koleje, kterou předpokládm, že v rámci těchto změn měnit nebudou. Pokud se mýlím a sahat do toho budou, pak je takovéto prostorové uspořádání zcela neobhajitelné.

Mgr.pavel

Brno nepotřebuje cyklostrategii, Brno potřebuje se již existující strategií (generálem) řídit!

A ne na ten generel kašlat jako třeba při rekonstrukci M.Horakove.

Petr

Co Generel navrhoval při rekonstrukci Milady Horákové?

Nose Peak

Jo jo, strategie, to by nám šlo. Podle té poslední měla být základní síť cyklostezek hotová do roku 2015. Jenomže, z nějakýho záhadnýho důvodu, se vždycky při rekonstrukci ulice na tu cyklostezku nějak “zapomnělo” … Takže to dělám jako Indoši z Bolto-Wolto-Foodory – kde je volno, tam je cyklostezka. Pak že nás migranti nemaj čím myšlenkově obohatit…