kmax

Posun v přípravách modernizace bratislavského železničního uzlu. Záměr získal důležité razítko

Modernizovaná trať Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou. Foto: ŽSRModernizovaná trať Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou. Foto: ŽSR

Zmodernizováno bude přes 25 kilometrů tratí.

Slovenské ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko v rámci posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA) pro záměr modernizace železničního uzlu Bratislava – větev Východ. Upozornil na to web yimba.sk, podle kterého půjde o jednu z nejrozsáhlejších investic do bratislavské železnice.

Záměr prochází tzv. velkou EIA od roku 2022. Rozhodnutí i se schválením varianty projektu je zatím nepravomocné a lze se proti němu ještě odvolat.

Modernizace se má týkat celkem 25,5 kilometru tratí. Obnoven bude železniční svršek i spodek, vymění se trakční vedení a několik úrovňových přejezdů nahradí nadjezdy či podjezdy. Stanice na modernizovaných tratích se dočkají obnovy technického vybavení i zázemí pro cestující.

Vzniknou nové zastávky Bratislava-Východ a Bratislava-Krasňany a obnoví se zastávka Bratislava-Vinohrady. Součástí zásahů budou mimo jiné nové přístřešky a rekonstrukce nástupišť i s obnovou jejich zastřešení. Ve stanici Nové Mesto vyroste nové centrum řízení dopravy.

Cílem modernizace je zvýšit bezpečnost, kapacitu a spolehlivost dopravy. EIA předpokládá začátek prací v roce 2031, trvat mají čtyři roky. Odhadované náklady jsou přes půl miliardy eur (12,8 miliardy korun).

Tagy Bratislava slovensko
4 komentáře