Postoloprty otevírají nové fotbalové hřiště, staré stálo v cestě dálnici D7
Pětikilometrovým obchvatem Postoloprt se má v roce 2028 završit budování dálnice D7. Půjde stavebně o jeden z nejnáročnějších úseků.
Severočeské městečko Postoloprty dnes zažívá malou fotbalovou slavnost. Oficiálně se zde otevírá nové fotbalové hřiště FK Postoloprty, jehož dominantou je budova se zázemím, která je zároveň tribunou pro více než 200 diváků. V kontextu okresního přeboru jde o málo vídaný počin, za který město vděčí chystané výstavbě dálnice D7.
Pětikilometrovým úsekem kolem Postoloprt se má v roce 2028 završit budování chomutovské dálnice D7. Půjde stavebně o jeden z nejnáročnějších úseků, který vede záplavovým územím Ohře a Chomutovky a kříží dvě železniční tratě. Předpokládaná cena je 2,65 miliardy korun.
V cestě stálo původní hřiště, které bylo proto třeba posunout zhruba o 25 metrů na sever od silnice do stráně. Město přitom na financování přesunu nemělo peníze, náklady proto pokryl Ústecký kraj. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) naopak poslal kraji kompenzace na silnice II. a III. třídy, samotný přesun hřiště financovat nemůže.
Dle smlouvy města se zhotovitelem (Petrom Stavby) vyšla akce na 60 milionů korun s DPH. Součástí projektu je vedle zázemí pro sportovce například i byt správce, čistírna odpadních vod, nový příjezd, chodníky nebo závlahový systém. Stavba nabrala zhruba půl roku zpoždění.
„Na tuzemské poměry se jedná o ojedinělý úkaz, nepovedl se nám malý, ale opravdu velký zázrak,“ řekl Deníku starosta Zdeněk Pištora.
Demolici starých budov zajistí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v rámci přípravných prací k novému úseku dálnice, který se má začít stavět v roce 2025. Podobně jako u Chlumčan nebo nedalekých Loun vznikne dálnice rozšířením současného obchvatu, nynější silnice I/7 se stane polovinou nové D7.
Na úseku vznikne osm mostních objektů přímo na dálnici, dva mosty nad dálnicí a jeden podchod. Stavba zahrnuje i mimoúrovňovou křižovatku Březno.