Jo, u sebe se snaží. Škoda že jim to tak nejde i v zakázkách pro SŽ, občas je to tragikomedie, co AŽD vyvádí (ať už přímo jako zhotovitel, nebo i jen prostředník zastřešující zhotovitelské firmy). 🙂
Pavel
5 měsíců
Mezi Přerovem a Hranicemi se dělala výhybna a stačily jen noční výluky. Taky se to zapojovalo na dalkovinu, taky dvě vyhybky, jen se tam dělalo míň m kolejí, ale to se dělá před výlukou, tak nevím .
Jiří Kocurek
5 měsíců
Dlužno dodat, že stavbu zahájili dlouho před výlukou, ten „domeček“ pro zabezpečovačku je i na fotkách před zahájením prací.
Zesp
5 měsíců
Když bylo před třemi lety nehodou poškozeno zhlaví v žst Němčice nad Hanou, trvalo tři měsíce, než bylo opraveno. Celou tuto dobu se jezdilo mezistaničně v úseku Nezamyslice – Kojetín, což bylo na tuto vytíženou jednokolejku docela náročné, to vyjezdit…
Dobrý je, že když pro DSŽ přezkušuje svoje zařízení, tak chce minimálně dva týdny výluk 🙂
Rejpal
5 měsíců
Může mi prosím někdo kompetentní ze SŽ vysvětlit, jak je možné, že SŽ obdobné stavby trvají mnohem déle? Že by to snad svědčilo o neschopnosti vedení SŽ? Děkuji za objasnění.
Není problém, pokud máte dozor (hlídku). Vzhledem k pojížděné rychlosti, pravidelnosti grafikonu už vůbec.
A u AŽD bych očekával i nějakou vychytávku pro ten dozor v podobě nějakého informačního systému pro polohu vlaku.
Osobní zkušenost ze tří modetnizací v menších stanicích. Jedna přímo od AŽD, zbylé od AK-Signal, kde bylo AŽD jedním z dodavatelé a stejně jsou AŽD i AK „bandou z jednoho hnízda“. ROV k nějakému datu předpokládal další etapu výluky, třebas zřízení provizorní dopravy a předělání staré DK na novou. Etapa se zahájí, výpravčí přestěhuje, DK vybouchá až na cihly… A pak se dalších 8 dní neděje nic, mají být nataženy kabely (klasické i od zabezpečovačky a sdělovačky) a nic. „No jó, oni jsou chlapi na stavbě xy, vy jste jen lokálka“. Přestavbíky se zapojovaly o týden později, 19hod před ukončením… Číst vice »
Nemusí – protože za ně neručí stát, ale oni sami. Patřit státu ti něco na jedné straně dá, na druhé logicky musí zase vzít.
A i v případě SŽ, která by soutěžit měla, by nebyl problém požadovat provedení za ty 2 týdny.
Jak dlouho byla uzavřena trať Kopidlno – Jičín, když se budovala výhybna Bartoušov? Nevím v čem přeháním, u SŽ to prostě vždycky trvá dlouho. Nebo budování odbočky mezi Karlštejnem a Berounem, tam je to sice za provozu, ale že to trvá 11 měsíců, když to jsou jen 4 výhybky??
Vojtaano
5 měsíců
To je tak kdyz dopravce je zaroven spravcem svoji infrastruktury. Jen nevim jak by tohle fungovalo treba u Radima….
U Radima se již před 15 léty vědělo, že dokáže provozovat maximálně jednu linku a stejěn se vybourá, protože Radim neumí řídit lokomotivu a navíc je to strojní iženýr, takže by měl dělat bez nároku na mzdu, aby na daních státu školu zaplatil.
A RJ s tím má společného co? Ta šoto obsese z RJ už začíná být diagnózou, která zaslouží odbornou pomoc. Je vážně únavné číst neustále hejty rezijkářů na RJ u článků, které s RJ nemají nic společného.
Je opravdu smutné jak se odborný portál zaměřený na dopravu přes veškerou snahu redakce, min. v diskuzích, proměňuje ve „sletiště“
modrých šoto režikářů.
Jinak, kdyby to všechno zůstalo pod ČD, tak by to nebylo jiné než za SŽ. On je rozdíl mezi státním úřadem a soukromou firmou.
Jenomže Radim si za to může sám, jeho služby jdou strmě dolů mezitím co služby ČD jdou strmě nahoru (otázka jak dlouho?). Radim slouží jako krásné přirovnání jak se to dělat nemá, a samozřejmě je logické že to poškodí fanoušky RJ, kteří si evidentně ještě nevšimli toho že vlaky RJ stojí poslední dobou (ke slušnosti) za starou bačkoru.
Cca 2 -3 mesice nazpět jsem jel s Regiojetem do Pardubic. RJ byl levnější než CD. Na první pohled vlak v pohodě, stevardi apod. Jenze pak to prislo. Jel jsem tou nejlevnejsi economy tridou. Kdyz jsem dorazil na svoje misto (vedle hezke mlade slecny) tak pri pohledu na velmi prosezenou propadlou (ale cistou) sedacku mne popadlo zdeseni. Sedet se na tom nedalo. Vagon prazdny vsichni ostatni nekde jinde.
Ty rezijkari, ja nejsem zadnej sotous🤣 jen dopravu studuju, zajimam se o ni a bavi me to. Tak tady zas nebrec, muj prispevek byla spis takova blba nadsazka na odhlehcenou.
To že někdo nemá rád RJ (nebo jakéhokoli jiného alternativního dopravce) opravdu neznamená, že má režijku. Někteří jsou už z těch režijek vážně na prášky, copak to, závidíte zaměstnancům ČD, nebo co?
Bohužel musí být, protože kdyby někdo použil zdravý rozum a logiku, tak by to někdo mohl napadnout.
qěcy
5 měsíců
Kdo to projektoval, kdo vytvořil harmonogram prací a minimalizaci výluk?
Marcel
5 měsíců
To je radost číst, a jsem zvědav, který jiný dopravce prvně využije.
qěcy
5 měsíců
Odteď se asi budu ptát u každé stavby SŽ dodávané firmou AŽD, zda stavbu provede tempem odpovídajícím výstavbě Odolic. Protože zákazníci na státní dráze také nejsou zvědaví na nepřetržité výluky.
Jenže ono to vše není jen na AŽD, ale především na zhotoviteli stavby, na kterého se musí čekat. To že si AŽD najde dodavatele co je schopen to vše stihnout včas, bych nepřikládal za vinu jim.
Jenže to by si nesněli chodit pansky ráno na půl osmou a mizet odpoledne o půl druhé. 😉
Kryštof
5 měsíců
Zajimavejsi by byl cely harmonogram vystavby… Pripravna faze, jestli ty dva tydny tydny zahrnovaly nepretrzitou vyluku pro komplet prace na spodku a svršku a kabelizaci nebo se sousedni kolej delala zvlast predem. A dodelavky okolo vcetne vsech terennich uprav jestli jsou v tech 2 tydnech… Ono na par set metrech kdyz se nemusi cekat jeden na druheho toho zas tak moc neni… trochu polečit spodek, jestli vubec a v jakem rozsahu. Do toho chranicky. Rozsypat sterk. Nahnat stroje se svrsekem, podbit, svarit… Mezitim si tahat kabely a delat zabzar, což Azd samo sobě si – ukol znal jasne – udelat… Číst vice »
Tak předpokládám, že ta výluka byla vpodstatě jen na vložení těch dvou vyhýbek a zapojení do zab. zář. Ostatní už bylo přichystané předem, případně se dodělalo za provozu.
Granja
5 měsíců
Když už dlouho zní, jak by pomohla podobná dopravna s názvem Kuks řešit nepravidelnosti na jisté trati, pak tady je návod.
Stejně jako Česká Metuje 🙂 na trati Náchod – Meziměstí
Alibaba
5 měsíců
Obecně by mě zajímal celý průběh, včetně doby, kdy padla první myšlenka na takovouto výhybnu?
Předpokládám, že nějaké územní řízení nebylo, protože využili stávající pozemky dráhy po bývalém nádraží-nákladišti.
Os5600
5 měsíců
Soukromník je vždy efektivnější, než státní podnik.
A co dělal Railtrack jinak, než AŽD? Nic. Maximalizoval svůj zisk, zhodnocoval sám sebe. Tedy i „katoval kosty“. To je účelem firmy. Račte nastudovat legislativu k obchodním společnostem.
Není. To není o tom, jestli je to soukromá nebo státní organizace. Je to o velikosti. Malé organizace jsou vždy efektivnější než velké. Každý, kdo pracoval ve nějakém opravdu velkém korporátu, ví, že je to stejný (ne-li ještě větší) bordel jako ve státní správě. Akorát to v soukromém sektoru vidí jen ti zaměstnanci a ne široká veřejnost.
Není. Je to něco za něco.
Ale jinak klidně. Půlka lokálek bude než provozu a hotovo. Mně by to nevadilo. Protože by se přestaly házet veřejné peníze do kanálu.
Co to melete v té druhé větě souvětí? Myslete si o odborech cokoliv, ale na tempo výstavby/rekonstrukce páku nemají.
Koro
5 měsíců
To se to staví na svém. SŽ musí vymyslet kudy odklonit, kam modré zábradlí, kdo to postaví a za jak dlouho je jim jedno, však dopravce si ten autobus z větší časti zaplatí.
Tomu říkám rychlost, jen škoda, že SŽ z principiálních důvodů toho nebude nikdy schopná, to by se nejdřív musel změnit zákon o státních organizacích a podnicích
SŽ žádné stavby sama nedělá dodávají mu to soukromníci a všechny díly jsou od AŽD.
Třeba těch problémů s přejezdy PZA100 od AŽD to bylo na dva roky tahanic od výměn motoru, mikrospinacu, vadných ozubených kol, snížené izolace hlídání celistvosti břeven, praskajících bílých žárovek, vadných relé 1 bezp třídy!!!! Baterii atd
Důvod je zcela jasný. Dokud SŽ nebude hradit náklady dopravců spojené s výlukou, tak se nic nezrychlí.
Tak ono se to staví jinak z vlastního materiálu než když musíte čekat na dodávku od výrobce.
AŽD už vyrábí i vyhybky?
Tak napřed zavřít trať a pak začít shánět díly není nejlepší postup. Co nejde držet skladem, na to má být smlouva dopředu.
Tak snad dokud nemám materiál k dispozici, tak nezavírám trať, ne?
a pak že to nejde!…s jinejma věcma se jiný crcaj léta…
Jo, u sebe se snaží. Škoda že jim to tak nejde i v zakázkách pro SŽ, občas je to tragikomedie, co AŽD vyvádí (ať už přímo jako zhotovitel, nebo i jen prostředník zastřešující zhotovitelské firmy). 🙂
Mezi Přerovem a Hranicemi se dělala výhybna a stačily jen noční výluky. Taky se to zapojovalo na dalkovinu, taky dvě vyhybky, jen se tam dělalo míň m kolejí, ale to se dělá před výlukou, tak nevím .
Dlužno dodat, že stavbu zahájili dlouho před výlukou, ten „domeček“ pro zabezpečovačku je i na fotkách před zahájením prací.
Když bylo před třemi lety nehodou poškozeno zhlaví v žst Němčice nad Hanou, trvalo tři měsíce, než bylo opraveno. Celou tuto dobu se jezdilo mezistaničně v úseku Nezamyslice – Kojetín, což bylo na tuto vytíženou jednokolejku docela náročné, to vyjezdit…
A podobně i Chotýšany.
Asi budeme muset privatizovat SŽ 😂
Dobrý je, že když pro DSŽ přezkušuje svoje zařízení, tak chce minimálně dva týdny výluk 🙂
Může mi prosím někdo kompetentní ze SŽ vysvětlit, jak je možné, že SŽ obdobné stavby trvají mnohem déle? Že by to snad svědčilo o neschopnosti vedení SŽ? Děkuji za objasnění.
Vložit za dva týdny dvě výhybky do tratě. To není žádná velká rychlost…
A vybudovat 300 metrů nových kolejí… 😉
Které mohli klidně položit i bez výluk.
Rozhodně, terénní práce vedle provozované koleje…. Pak by to asi nebylo za dva týdny a poněkud dražší… To je hezké jak tu lidé vybarvují… 😉
Není problém, pokud máte dozor (hlídku). Vzhledem k pojížděné rychlosti, pravidelnosti grafikonu už vůbec.
A u AŽD bych očekával i nějakou vychytávku pro ten dozor v podobě nějakého informačního systému pro polohu vlaku.
Jj, pomalé jízdy, zpoždění, mebo dřívější odjezdy, prostě vše pro spokojenost cestujících. A SŽ to dělá lépe? 😉
Já třeba jsem radši, když se jezdí pomalu a jsou dřívější odjezdy, než že je úplná výluka a děje se to samé plus nahánění lidí do autobusu.
SŽ to dělá jak dělá, někdy lépe, někdy hůře.
Jinak můj příspěvek by o tom, že se dá pracovat vedle provozované koleje, a že je to běžná věc.
A proč by na to měli výluku nám jistě sdělíte.
A proč by neměli? A nevadí vám spíš, že to je AŽD? 😉
Osobní zkušenost ze tří modetnizací v menších stanicích. Jedna přímo od AŽD, zbylé od AK-Signal, kde bylo AŽD jedním z dodavatelé a stejně jsou AŽD i AK „bandou z jednoho hnízda“. ROV k nějakému datu předpokládal další etapu výluky, třebas zřízení provizorní dopravy a předělání staré DK na novou. Etapa se zahájí, výpravčí přestěhuje, DK vybouchá až na cihly… A pak se dalších 8 dní neděje nic, mají být nataženy kabely (klasické i od zabezpečovačky a sdělovačky) a nic. „No jó, oni jsou chlapi na stavbě xy, vy jste jen lokálka“. Přestavbíky se zapojovaly o týden později, 19hod před ukončením… Číst vice »
Proto bych šotoušky neřešil, protože o věcech vědí kulové…
A soutěžili na nejnižší cenu?
Nemusí – protože za ně neručí stát, ale oni sami. Patřit státu ti něco na jedné straně dá, na druhé logicky musí zase vzít.
A i v případě SŽ, která by soutěžit měla, by nebyl problém požadovat provedení za ty 2 týdny.
To není o ceně, ale o přístupu. Pokud napíšete dobře zadávačku, můžete úspěšně soutěžit na nejnižší cenu, jen to musíte umět a hlavně musíte chtít 😉
Ne, oni vzali to první, co jim Google vysypal a na cenu nekoukali.
🙁
Takže za dva týdny…SŽ by to kvůli tomu zavřela nejmíň na dva měsíce. Čím to asi bude?
Dva měsíce na vložení dvou výhybek? Řekl bych, že dost přeháníte…
Jak dlouho byla uzavřena trať Kopidlno – Jičín, když se budovala výhybna Bartoušov? Nevím v čem přeháním, u SŽ to prostě vždycky trvá dlouho. Nebo budování odbočky mezi Karlštejnem a Berounem, tam je to sice za provozu, ale že to trvá 11 měsíců, když to jsou jen 4 výhybky??
To je tak kdyz dopravce je zaroven spravcem svoji infrastruktury. Jen nevim jak by tohle fungovalo treba u Radima….
U Radima něco funguje?
Uspokojování ega a udržování špíny z venku i uvnitř vagonů jako důsledek striktně lowcostového provozu firmy.
U Radima se již před 15 léty vědělo, že dokáže provozovat maximálně jednu linku a stejěn se vybourá, protože Radim neumí řídit lokomotivu a navíc je to strojní iženýr, takže by měl dělat bez nároku na mzdu, aby na daních státu školu zaplatil.
A RJ s tím má společného co? Ta šoto obsese z RJ už začíná být diagnózou, která zaslouží odbornou pomoc. Je vážně únavné číst neustále hejty rezijkářů na RJ u článků, které s RJ nemají nic společného.
Je opravdu smutné jak se odborný portál zaměřený na dopravu přes veškerou snahu redakce, min. v diskuzích, proměňuje ve „sletiště“
modrých šoto režikářů.
Jinak, kdyby to všechno zůstalo pod ČD, tak by to nebylo jiné než za SŽ. On je rozdíl mezi státním úřadem a soukromou firmou.
A o ČD a režijce se v tomto článku (nebo ať nežeru, alespoň v tom komentáři) píše konkrétně kde?
Komentuji autory některých příspěvků, ale evidentně chápání textu není Vaší silnou stránkou. Zřejmě potrefená husa.
Jenomže Radim si za to může sám, jeho služby jdou strmě dolů mezitím co služby ČD jdou strmě nahoru (otázka jak dlouho?). Radim slouží jako krásné přirovnání jak se to dělat nemá, a samozřejmě je logické že to poškodí fanoušky RJ, kteří si evidentně ještě nevšimli toho že vlaky RJ stojí poslední dobou (ke slušnosti) za starou bačkoru.
Cca 2 -3 mesice nazpět jsem jel s Regiojetem do Pardubic. RJ byl levnější než CD. Na první pohled vlak v pohodě, stevardi apod. Jenze pak to prislo. Jel jsem tou nejlevnejsi economy tridou. Kdyz jsem dorazil na svoje misto (vedle hezke mlade slecny) tak pri pohledu na velmi prosezenou propadlou (ale cistou) sedacku mne popadlo zdeseni. Sedet se na tom nedalo. Vagon prazdny vsichni ostatni nekde jinde.
Tak si to pište v diskusích k článkům o RJ.
Ty rezijkari, ja nejsem zadnej sotous🤣 jen dopravu studuju, zajimam se o ni a bavi me to. Tak tady zas nebrec, muj prispevek byla spis takova blba nadsazka na odhlehcenou.
„Jedním z poznávacích znaků šotouše je, že o sobě tvrdí, že není žádný šotouš“
To je zcela přesné.
🙂
To že někdo nemá rád RJ (nebo jakéhokoli jiného alternativního dopravce) opravdu neznamená, že má režijku. Někteří jsou už z těch režijek vážně na prášky, copak to, závidíte zaměstnancům ČD, nebo co?
Jakoby se za jednotných ČD nějak přetrhli.
Někteří si dovedou pamatovat, co zažili před 25 léty.
Mazec,by me zajimalo jak dlouho by to stavela SZ????
A těch studií k tomu kolik by bylo….
Bohužel musí být, protože kdyby někdo použil zdravý rozum a logiku, tak by to někdo mohl napadnout.
Kdo to projektoval, kdo vytvořil harmonogram prací a minimalizaci výluk?
To je radost číst, a jsem zvědav, který jiný dopravce prvně využije.
Odteď se asi budu ptát u každé stavby SŽ dodávané firmou AŽD, zda stavbu provede tempem odpovídajícím výstavbě Odolic. Protože zákazníci na státní dráze také nejsou zvědaví na nepřetržité výluky.
Neprovede. To už dávno víme. Jen opravdové dokončení všech práci na vlecče Sulejovice trvalo o tři měsíce déle než byl původní ROV.
Jenže ono to vše není jen na AŽD, ale především na zhotoviteli stavby, na kterého se musí čekat. To že si AŽD najde dodavatele co je schopen to vše stihnout včas, bych nepřikládal za vinu jim.
Jestliže dodavatelem celé stavby pro SŽ je AŽD, tak ručí za celou stavbu, včetně dodání od všech dodavatelů.
Typicky u rekonstrukcí přejezdu, to by mohli zvládat ještě rychleji než za 2 týdny.
Jenže to by si nesněli chodit pansky ráno na půl osmou a mizet odpoledne o půl druhé. 😉
Zajimavejsi by byl cely harmonogram vystavby… Pripravna faze, jestli ty dva tydny tydny zahrnovaly nepretrzitou vyluku pro komplet prace na spodku a svršku a kabelizaci nebo se sousedni kolej delala zvlast predem. A dodelavky okolo vcetne vsech terennich uprav jestli jsou v tech 2 tydnech… Ono na par set metrech kdyz se nemusi cekat jeden na druheho toho zas tak moc neni… trochu polečit spodek, jestli vubec a v jakem rozsahu. Do toho chranicky. Rozsypat sterk. Nahnat stroje se svrsekem, podbit, svarit… Mezitim si tahat kabely a delat zabzar, což Azd samo sobě si – ukol znal jasne – udelat… Číst vice »
Tak předpokládám, že ta výluka byla vpodstatě jen na vložení těch dvou vyhýbek a zapojení do zab. zář. Ostatní už bylo přichystané předem, případně se dodělalo za provozu.
Když už dlouho zní, jak by pomohla podobná dopravna s názvem Kuks řešit nepravidelnosti na jisté trati, pak tady je návod.
V Kuksu chybí optický kabel a pokrytí rádiem. 😀 už 20 let…
Stejně jako Česká Metuje 🙂 na trati Náchod – Meziměstí
Obecně by mě zajímal celý průběh, včetně doby, kdy padla první myšlenka na takovouto výhybnu?
Předpokládám, že nějaké územní řízení nebylo, protože využili stávající pozemky dráhy po bývalém nádraží-nákladišti.
Soukromník je vždy efektivnější, než státní podnik.
Jo jasně, však v británii se o tom přesvědčili a víme, jakým fiaskem to dopadlo
V Británii soukromník dráhu nevlastní.
Epizodu s Railtrackem neznáte?
A co dělal Railtrack jinak, než AŽD? Nic. Maximalizoval svůj zisk, zhodnocoval sám sebe. Tedy i „katoval kosty“. To je účelem firmy. Račte nastudovat legislativu k obchodním společnostem.
Není. To není o tom, jestli je to soukromá nebo státní organizace. Je to o velikosti. Malé organizace jsou vždy efektivnější než velké. Každý, kdo pracoval ve nějakém opravdu velkém korporátu, ví, že je to stejný (ne-li ještě větší) bordel jako ve státní správě. Akorát to v soukromém sektoru vidí jen ti zaměstnanci a ne široká veřejnost.
Jojo. Proto nezřídka zdržuje a protahuje výluky zrovna AŽD svými požadavky a tempem prací.
Není. Je to něco za něco.
Ale jinak klidně. Půlka lokálek bude než provozu a hotovo. Mně by to nevadilo. Protože by se přestaly házet veřejné peníze do kanálu.
Kolik kozíh drah je potřeba nechat zchátrat aby se opravila jediná budova v Pardubicích ?
…Mně by to nevadilo…
Rozumíme, bydliště máte u hlavní trati, co je vám po ostatních.
Jenže stavby pro SŽ dělají soukromníci.
AŽD dělá, co chce, SŽ to, co jim dovolíme.
Spíš to, k čemu je dokopeme.
A důvod proč to jinde jde pomaleji?
Které stavby SŽ dodala AŽD, abychom se mohli obdivovat stejně vysoké rychlosti výstavby?
A0ZD má kouzelný prsten? Když to umí jedna firma, tak ať se to naučí i ty ostatní. Pokud to není tedy patentované.
Nebezpečný precedent pro dobrou správu, ale odbory něco takového nepřipustí…
Proboha jak jste došel k odborům?
Přehodil za úplňku tu starou výhybku na 17. koleji…
Co to melete v té druhé větě souvětí? Myslete si o odborech cokoliv, ale na tempo výstavby/rekonstrukce páku nemají.
To se to staví na svém. SŽ musí vymyslet kudy odklonit, kam modré zábradlí, kdo to postaví a za jak dlouho je jim jedno, však dopravce si ten autobus z větší časti zaplatí.
Ale SŽ dopravci proplácí (měkteré) náklady způsobené výlukou, i ten bus. 🙂
Však si tu moji poslední větu přečtěte pořádně.
Tomu říkám rychlost, jen škoda, že SŽ z principiálních důvodů toho nebude nikdy schopná, to by se nejdřív musel změnit zákon o státních organizacích a podnicích
Proč? Nyní má SŽ páku minimálně na jednoho svého dodavatele staveb.
SŽ žádné stavby sama nedělá dodávají mu to soukromníci a všechny díly jsou od AŽD.
Třeba těch problémů s přejezdy PZA100 od AŽD to bylo na dva roky tahanic od výměn motoru, mikrospinacu, vadných ozubených kol, snížené izolace hlídání celistvosti břeven, praskajících bílých žárovek, vadných relé 1 bezp třídy!!!! Baterii atd