Poslední vagón z Görlitz. Místo vlaků zde začnou vyrábět díly pro tanky

Část zaměstnanců převezme zbrojovka, část zamíří do nedalekého závodu v Budyšíně.
Po 176 letech skončila tento týden historie výroby železničních vozidel v saském městě Görlitz, které je zhruba 15 kilometrů vzdušnou čarou od českých hranic. Zaměstnanci vagónky, která nyní patří pod Alstom, zde dokončili výrobu posledního dvoupodlažního vozu. Zamíří do provozu u izraelských státních drah. Výrobní prostory zde neosiří. Od dubna se zde začnou vyrábět díly pro tanky Leopard.
O konci vagónky se i kvůli nedostatečnému využití rozhodlo už dříve. Závod se v posledních letech specializoval na výrobu dvoupodlažních vozů. Za socialismu se zde vyráběly hlavně lehátkové a lůžkové vozy. Za celou historii v Görlitz vyrobili přes 107 tisíc vagónů, některé z nich jsou stále v provozu i na českých kolejích.
Alstom nyní začne továrnu vyklízet. Už dříve se dohodl na odprodeji závodu německo-francouzskému zbrojařskému koncernu KNDS. Velká část zaměstnanců má k novému zaměstnavateli přejít, část Alstom zaměstnal v nedalekém závodě v Bautzenu (Budyšín).
V Görlitz se budou vyrábět části pro bojový tank Leopard 2, bojové vozidlo pěchoty Puma a moduly pro kolový obrněnec Boxer. Vagónka jako zbrojovka sloužila už v minulosti: v 30. letech minulého století.