Poslední úsek dálnice D7 má územní rozhodnutí

D7, obchvat Postoloprt, MÚK Březno, vizualizace. Pramen: ŘSDD7, obchvat Postoloprt, MÚK Březno, vizualizace. Pramen: ŘSD

Stavebně půjde o jeden z nejnáročnějších úseků D7, který vede záplavovým územím Ohře a Chomutovky a kříží dvě železniční tratě.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zdolalo významný milník na cestě ke zkompletování dálnice D7. Krajský úřad Ústeckého kraje vydal 2,5 roku od podání žádosti územní rozhodnutí pro poslední úsek, který není dosud v provozu či ve výstavbě.

Konkrétně jde o dálniční obchvat Postoloprt, který vznikne přestavbou a rozšířením současné silnice I/7. Stavebně půjde o jeden z nejnáročnějších úseků D7, který vede záplavovým územím Ohře a Chomutovky a kříží dvě železniční tratě. Předpokládaná cena přesahuje tři miliardy korun.

Úsek měří 4,8 kilometru, z toho přes čtyři kilometry připadá na rozšíření silnice I/7 vpravo, na zhruba 700 metrech se bude silnice rozšiřovat vlevo (ve směru od Prahy). Vznikne zde osm mostních objektů přímo na dálnici, dva mosty nad dálnicí a jeden podchod. Stavba zahrne i mimoúrovňovou křižovatku Březno.

D7, obchvat Postoloprt. Pramen: ŘSD

D7, obchvat Postoloprt. Pramen: ŘSD

„Na stavbu je zpracována dokumentace pro provedení stavby a zahajuje se majetkoprávní příprava,“ uvedl na síti X šéf ŘSD Radek Mátl. Stavět se má v letech 2026 až 2029, dá se ovšem říci, že první práce už proběhly. V trase dálnice totiž v Postoloprtech stálo fotbalové hřiště, které tak bylo třeba posunout zhruba o 30 metrů.

V květnu 2023 město slavnostně otevřelo nové hřiště s tribunou pro 200 diváků, které zafinancoval Ústecký kraj. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) zároveň poslal kraji kompenzace na silnice II. a III. třídy, neboť samotný přesun hřiště financovat nemohl.

Dálnice D7 rozdělená na stavební úseky. Pramen: ŘSD

Dálnice D7 rozdělená na stavební úseky. Pramen: ŘSD

Obchvatem Postoloprt se završí budování D7, jejíž první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu nového severního areálu ruzyňského letiště.

Vedle úseku u Postoloprt chybějí k dokončení D7 ještě tři středočeské úseky o celkové délce zhruba 19 kilometrů (Kutrovice – Panenský Týnec, MÚK Slaný západ – Kutrovice (obchvat Lotouše) a Knovíz – MÚK Slaný západ (obchvat Slaného) ). Výstavba všech tří začala koncem loňského roku, hotovo má být v létě 2027.

Z dálnice D7 Praha – Chomutov zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnici také ještě čekají úpravy u Prahy v souvislosti s budováním velkého pražského okruhu.

Tagy D7 obchvat Postoloprt ŘSD
9 komentářů