Poslední úsek D1 bude hotový o tři měsíce dříve, zprůjezdní ho do konce roku
Stavba D1 Přerov - Říkovice. Foto: ŘSD
K podpisu dodatku smlouvy má dojít v příštích týdnech.
K podpisu dodatku smlouvy má dojít v příštích týdnech.
Tak ještě D1, D2 a D52 u Brna, I/73 z Brna do Starého Města, D52 z Pohořelic do Mikulova, D48 u Nového Jičína a Českého Těšína, D55 mezi Olomoucí a Přerovem, u Napajedel a mezi Bzencem a Břeclaví, D35 do Mohelnice, D49 z Holešova do Horní Lidče, I/44 do Šumperka (a snad i dál), I/42 kolem Brna, I/57 u Vsetína a Kunína, I/35 u Valašského Meziříčí, I/50 v Bučovicích, I/46 kolem Olomouce do Šternebrka, I/11 z Havířova do Těšína, u Opavy a kolem Bruntálu, I/67 z Bohumína do Karviné, I/56 z Ostravy do Opavy, I/51 kolem Hodonína, I/38 kolem Znojma,… Číst vice »
To aby jste už začal….
abyste
Děkuji, občas se zapomenu…..
Přestaňte blbnout a radujte se z mála.
I/51 kolem Hodonína, tedy obchvat, který měl stavební povolení už v r. 2009, z plánů na ŘSD zcela zmizel. Zbyl po něm jen červený mimoúrovňový kruháč na plánech D55 mezi Hodonínem a Lužicemi https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D55/d55-5512-rohatec-luzice
Stavba D1 začala ještě před válkou. Během války byla stavba přerušena, po jejím skončení se počítalo s obnovením stavebních prací (tedy minimálně na některých úsecích). Následně byla stavba definitivně zastavena s tím, že předválečný rozmach automobilismu se už nebude opakovat. Poté, co se tento předpoklad ukázal jako mylný, byla stavba obnovena, byť místy jiné trase.
Ano, tj. k téměř stoletému výročí zahájení bude D1 slavnostně dokončena.
Chtěl bych si v rámci dvou dnů projet všechny otevřené úseky. Je to tak blbě roztahané, že nevím, jak z toho udělat zajímavý výlet 🙂
Radek na hrad! 🥳😂🤗
Na Hrad ne, do Dlážděné!
Ne, nechme ho tam, kde je, tam dělá svoji práci výborně.
Nezačala výstavba D1 spíš v roce 1938? Takový most Šmejkalka by mohl vyprávět…
Jupí, konečně se vyhnu D46.
I my Olomoučáci kvitujeme dostavbu D1, protože poklesne provoz kolem našeho města => plynulejší provoz. Navíc se zbavíme PL tranzitu, což jsou řidiči na úrovni japonských pilotů v závěru války.
Ještě ten kruháč u Globusu…ale tomu se to už snad taky krátí….
Otevření plánováno na 11/2025.
Přesně 20.11.25. Spolu s Krčmaní a Přerovem to bude důležitý rok pro nás region. Dobré by bylo pohnout i s východním obchvatem OL, tam značně tlačí bota..
Poláci budou určitě vybírat rovinatější trasu po D1 než náročné stoupání od Lipníku k Olmu po D35. Časově to vyjde cca stejně, ale přijemnější to bude po novém.
O tom nepochybuji, navíc máte 100 % trasy 130 km/h, která je celá navržená v moderních dálničních parametrech a ne v parametrech rychlostní silnice.
Kromě toho to přes Přerov bude o 2km kratší a hlavně stále po hlavní trase dálnice bez žádné odbočky, přes Olomouc vás čekají zpomalení na dálničních křižovatkách či omezení rychlosti na D46. Při dodržování rychlosti bude pro osobní auta cca o 5 minut rychlejší cesta po nové D1.
Myslím, že nikdo nebude „vybírat“, když bude hotový souvislý tah D1.
Je to tak, na naší Hanácké dálnici bude trošku volněji. 🙂
Se můžeš vyhnout i dnes. Jedu na konec D1 (od odbočky na OL prakticky prázdná), kličkování přes Přerov a hned za městem úplně volná až k spojení s D35.
Občas je Přerov tak zarvanej, že to nedává smysl, ale mimo špičku proč ne.
Což bude jen a jen dobře, že se dopravní proudy rozdělí mezi D1 a D46. Vzhledem k tomu, že některé úseky D1 (v úseku kde budou jako alternativa k D46) jsou momentálně v dost bídném stavu (moc nechápu, proč se ŘSD neuchýlilo k jejich rekonstrukci ještě před dokončením posledního úseku D1, kdy tam nejsou takové intenzity), tak já osobně třeba upřednostním D46, do které se naopak poslední roky dost investovalo. Sám jsem zvědav, jak se s dokončením dopravní proudy rozdělí.
Drtivá většina proudu Vyškov-Lipník pojede nově po D1. Na D46 ale samozřejmě zůstane podstatná část provozu, přecejen lokální vazby Brno-Prostějov-Olomouc jsou dost silné + dálkovější provoz (Šumperk)-Mohelnice-Brno-XX…
Můj odhad je, že ze 40 tis. voz/den které nyní jedou po D46 přejde na D1 tak 15-20 tis., kde tak naroste provoz ke 30-35 tis.
D46 má s šířkou jízdního pruhu 3,5 m a absencí řady připojovacích a odpojovacích pruhů do dálnice hodně daleko. Ale dle ouřadů je to „D“.
Tak připojovací a odbočovací pruhy chybí na D46 už jen v MÚK Držovice (Exit 26). Většina trasy D46 je ve staré atypické kategorii S21,5 a časem se zřejmě přeznačí dle nové D21,5/110, která se mimochodem staví i novostavbě D11 Trutnov-Polsko s šířkou pruhů 3,25m (levý) + 3,50m (pravý). Šířka obou pruhů 3,50m je běžná pro kategorie R22,5 a bude i pro poměrně rozšířenou kategorii R24,5 (dojde k přeznačení na 2×3,50m a rozšíření krajnice, příklad téměř celé D10, D55 Hulín-Otrokovice či D49 Hulín-Fryšták, D6 Praha-Nové Strašecí, aj.). Ostatně i všechny běžné dálniční kategorie D25,5-26,5 (kromě D27,5) by měly být postupně přeznačené… Číst vice »
Normální země sice své základní dálnice dokončily v 70. letech, ale díky bohu za Mátla. Jinak jsme se s tím tady plácali ještě 50 let.
Jen tak dál!
normální země nebyly ve Východním bloku
Když jsem jezdil v letech 2007-8 do Curychu, tak chyběl kus dálnice mezi Memmingenem a Bregenz. A přes Bregenz také hezky městem.
Takže i na západě něco chybělo.
Jinými slovy:
Výživný materiál pro média o otvírání nových dálnic bude i v letošním adventu. A dokončení D1 si určitě zaslouží nějaký pěkný titulek a zprávu dne.