regio-vlak

Poslední rok bez D1 s tranzitem přes město. Přerov čeká další omezení kvůli stavbě

Stavba D1 u Přerova. Foto: prerov.euStavba D1 u Přerova. Foto: prerov.eu

Město se dohodlo na další stezce pro pěší a cyklisty do okolních obcí.

Řidiče projíždějící po silnici I/55 Přerovem a dál směrem na jih čeká v sobotu jedno z dalších omezení kvůli výstavbě dálnice D1. Důvodem bude instalace nosníků na mostě, který převádí přes silnici budoucí dálnici. Omezení související se stavbou posledního úseku D1 letos skončí. Díky smlouvě o urychlení prací bude hotovo ještě do konce roku. O omezení informovalo město na svých stránkách.

Omezení čeká řidiče jedoucí směrem na Říkovice a Břest, proběhne v sobotu od sedmi ráno do pěti odpoledne. Na místě budou provoz řídit regulovčíci.

Podle stavbyvedoucího Inženýrských a dopravních staveb Olomouc Jakuba Vymazala dojde k osazení prefabrikovaných nosníků mostovky vyrobených ve společnosti Prefa Tovačov. „Ty budou přivezeny na nákladních autech a montovány pomocí jeřábu o nosnosti 500 tun. Samotné nosníky budou o hmotnosti pohybující se od 40 do 60 tun,“ řekl stavbyvedoucí.

Poslední úsek D1 bude hotový o tři měsíce dříve, zprůjezdní ho do konce roku

Řidiči mají místo omezení využívat více silnice II/436 a III/4348 Přerov-Bochoř-Vlkoš-Říkovice, nebo směr Přerov-Horní Moštěnice-Přestavlky-Říkovice. „Dá se říct, že přerovští řidiči bývají z uzavírek ve městě mrzutí, ale v případě dálnice jsou benevolentnější. Jsou totiž rádi, že stavba jde kupředu,“ řekla Andrea Študentová z oddělení dopravy přerovského magistrátu.

Konec tranzitní dopravy

Dokončení dálnice přinese městu zásadní změny. Přerov se především zbaví tranzitní nákladní dopravy, která dlouhodobě zatěžuje centrum města. „Odklon dopravy významně přispěje ke zlepšení kvality ovzduší a snížení hlukové zátěže v obytných částech. Díky lepší dopravní dostupnosti se také nepochybně zvýší atraktivita města pro investory, což podpoří ekonomický rozvoj celého regionu. Obyvatelé se mohou těšit na plynulejší dopravu, bezpečnější ulice a celkově vyšší kvalitu života ve městě,“ řekl náměstek primátora Tomáš Navrátil.

Jednou z investic, kterou dálnice vyvolá, je i nová stezka pro chodce a cyklisty z Přerova do Bochoře. Radní Přerova se už dohodli na memorandu ke stavbě. „Ještě před zahájením stavby dálnice se počítalo s tím, že původní komunikace II/436 bude sloužit jako smíšená cyklostezka s chodníkem. Kvůli tomu také vzniká nový podjezd, aby bylo možné dálnici bezpečně překonat. Memorandum pak řeší bezpečné napojení cyklostezek jak ze strany Přerova, tak ze strany Bochoře,“ vysvětlil Navrátil.

Podle memoranda by měla obec Bochoř řešit vybudování nové stezky pro chodce a cyklisty podél stávající komunikace, která se napojí na chodník v ulici Přerovská a bezpečně je převede mimo hlavní dopravní prostor – a navede je na účelovou komunikace ve směru na Přerov.

Záměrem naší obce je vybudovat stezku o šířce 2 a půl metru a celkové délce asi 220 metrů,“ konstatoval starosta Bochoře Tomáš Volek. Město Přerov pak bude řešit zhruba půl kilometrový úsek od hranice katastru Bochoře, vedoucí podél čerpací stanice v Kojetínské ulici a Přerovských strojíren – až po konec stávající cyklostezky. Město Přerov má obdobnou smlouvu o spolupráci uzavřenou i s obcemi Radslavice, Tučín a Rokytnice.

Tagy D1 D1 Přerov - Řikovice Přerov
19 komentářů