Poslední díl do skládačky. Zastupitelstvo J. Hradce schválilo půjčku na nákup úzkokolejek
Práce na obnově úzkokolejek, víkend 26. a 27 července 2025. Pramen: Gepard Express

Gepard Express chce rozjet obě úzkokolejky v celé délce do Velikonoc. Smazat technický deficit ale potrvá podle majitele Alberta Fikáčka léta.
Pokud to rozjede a udrží v provozu má můj hluboký obdiv…Přeji jen to nejlepší.
Otázka zní, jak dlouho. Podle mě bez objednání klasické ZDO aspoň na většině severní a části jižní větve to prostě nepůjde. Hlavně tedy ohledně příspěvku ze SFDI.
Je jasné že na této trati není možné žít jen z dopravní obslužnosti.Tato trať je pro mě historické dědictví.Nelze na tom zbohatnout.Bez dotací to asi nepůjde.Ale v Čechách se vyhazují peníze za daleko větší sračky.Tomuto přeji jen úspěch a rád se i svezu…
Jistěže nejenom, ale základ bych v tom viděl. Přinejmenším do Černovic a Blazejova (zde tedy asi nějaký peron blíže centru) popr. M. Ratmirova. Ale holt by to chtělo komfortem adekvátní vozidlo, byť dočasné by mohly TUcka tahat “aspoň” nějaké použitelné vozy. Ja vím, kde vzít a nekrást…
Vy v těch Černovicích musíte mít asi nějakou babu.
Tak na jednu stranu je to hezké, když se to podaří rozjezdit, ale šotoušská rovina věci je věc jedna a zdroje na obnovu a provoz je věc druhá. Kapitál se tomu říká a ten se nedostává ani na samotnou koupi. To je pak těžké. Už naše babičky říkali, že z ho…. bič neuděláš a když, tak si nezapráskáš. Při troše dobré vůle by ZDO mohla být JH – Kamenice n/l. Ale!!! Jaký smysl to má z pohledu kraje, když bus na km jízdy bude za 25% ceny km vlaku. Navíc by to na ZDO chtělo vozidlo odpovídající dnešní době. Být… Číst vice »
Na to stačí objednat 12nákladních vlaků. 1TU a k němu plošinový vůz vezoucí vzduch. Trasa Jindřiš Rodvínov 🙂
To bych si nechal na ty zbylé úseky, kde se kraj(e) ukecat nepodaří. 🙂
Význam má tato trať jenom v hlavách některých nostalgiků a fandů do železnice. Jinak úplně normální běžnej autobus zajistí rychlejší a vzdálenostně dostupnější a celkově levnější dopravní obslužnost daných obcí.
Bohužel je to drsně řečená realita. Týká se ZDO. Jako turistický cíl je to něco jiného. Tam to potenciál má, jen je otázka je-li v turistické módu možno ekonomicky dlouhodobě utáhnout celých 80 km (stavebně fakticky 100 km).
Petfektní. Koleje jsou tu proto, aby se po nich jezdilo.