Poškozená jednotka KISS se vrací z okruhu na opravu. Musí po silnici, Poláci ji nepustili po trati

Přeprava části jednotky Stadler KISS do Polska. Foto: VUZPřeprava části jednotky Stadler KISS do Polska. Foto: VUZ

První části jednotky odjely do Polska minulý týden.

Z areálu Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) v Cerhenicích dnes po deváté hodině večer vyjede netradiční náklad. Do polského závodu Stadleru ve městě Siedlce zamíří část jednotky KISS pro slovenské dráhy. Nikoliv po železnici, ale po silnici.

Jde o část jednotky, která byla poškozena při letní nehodě na zkušebním okruhu. Jedna je již ve zkušebním provozu na Slovensku, část druhé musí projít opravou.

„Mohu potvrdit, že dnes probíhají úkony na přípravě transportu druhé části jednotky KISS. První část transportu byla odvezena již 26. 9. v nočních hodinách, dnes je plánován transport ve dvou slotech – v odpoledních hodinách by měla být zahájena přeprava podvozků a okolo 21. hodiny je plánována přeprava tří vozových skřiní,“ uvedl předseda představenstva VUZ Martin Bělčík.

Přeprava části jednotky Stadler KISS do Polska. Foto: VUZPřeprava části jednotky Stadler KISS do Polska. Foto: VUZSrážka drážních vozidel ve Velimi. Foto: Drážní inspekce

Speciální transport pojede přes Havlíčkův Brod, u Jihlavy najede na dálnici, po které pojede až do Siedlce. Zde dojde k prohlídce vozidla pro určení výše škody.

Na zkušebním okruhu došlo ke srážce vlaků. Poničený je nový Stadler KISS i TRAXX MS3

Proč musí jednotka po silnici? „Přepravce nezískal povolení od správce infrastruktury k přepravě, byť podle našeho názoru by jednotka tohoto typu přepravy byla schopná. Samozřejmě tento typ přepravy je minimálně z hlediska rozebrání a následného kompletování vozidla komplikovanější a dražší,“ dodal Bělčík.

K nehodě došlo v půlce července, příčiny se stále vyšetřují.  Druhá jednotka je již na Slovensku.

Obrazem: Stadler testuje nové jednotky KISS na slovenských tratích

Tagy Stadler Kiss Stadler Rail vúž Výzkumný ústav železniční
30 komentářů