Výpadek zabezpečovacího zařízení zastavil provoz vlaků na Smíchově
Smíchovské nádraží před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Porucha vedla k odřeknutí několika osobních vlaků Českých drah v úseku mezi Smíchovem a hlavním nádražím.
Trošku mimo téma, ale se Smíchovem to.souvisí. Ta dvojitá úvrať osobáků směr Jinonice a Zličín se obsluhuje ze Smíchova nebo tam zůstal zachován výhybkář?
Až se opraví branický most, tak se můžou na Výtoň dát terče a ze Smíchova bude šturcové nádraží pro linky do Berouna a rychlíky pojedou přes Krč. Ušetří se miliardy, torzo mostu zůstane zachované a všichni nadšenci starých časů budou spokojeni.
To by byla sakra velká hloupost, zachovat pro železnici v Praze natrvalo jen jednu možnost překonání Vltavy pro cesty na západ a jihozápad. Snad leda kdyby někdo aspoň oživil dávnou vizi o možném propojení „nových“ Holešovic (Stromovky) s dejvickou tratí – ale s tím už stejně nepočítá mezitím přijaté řešení celého „severozápadního sektoru“, takže ani to už není aktuální.
A kdepak máme v diskusi ekomaniaky, kteří by nejradši zakázali jěždění auty po Praze a všechny lidi nacpali do vlaků?
Nemám proti vlakům vůbec nic, jezdím s nimi docela často, ale nejsou všespásné. A když se takhle něco pokazí, zastaví se provoz v půlce Prahy. Auta jsou prostě flexibilnější. Když je někde zácpa nebo havárie, jedou jinudy.
Jako terapii doporučuji „Zelenou vlnu“ (samozřejmě především pražskou, ale nejen tu).
Například dnes (středa) už hned po časném ránu na Strakonické kolony od Lahovic na půlhodinu i při zrušeném „buspruhu“ kvůli nějaké práci na komunikaci – a k čemu je pak i ta flexibilita aut?
A do toho tady kdosi nedávno navrhoval navíc ještě posílit linku PID č. 244: cestujícím přeji příjemnou zábavu …
A mezitím koleje na hlavním nádraží zežloutly, protože žlutý se nemohl dostat ani tam ani ven.
Pokud se nemýlím, je na Smíchově v provozu pořád ještě ta původní stará („ruská“) reléovka z doby výstavby této „nové“ stanice někdy na přelomu 50. a 60. let minulého století, do jejíchž „střev“ se zabezpečováci báli jakkoli zasahovat už před více než 30 roky, aby se jim nerozpadla pod rukama – co je venku v terénu, to je ovšem pochopitelně většinou už asi novější, takže to opravovat jde.
A jelikož dokumentace je pro hlupáky, tak to udělali bez ní. Naco, taky, oní to uměli bez plánů! A že dnešní inženýři něvědí kudy to vede? Měli být u toho, když se to dělalo. 🤪
Nejvyšší čas opět posílit 244, a nevymlouvat se. Ten masox, jako opět dnes, si lidi nezaslouží: S7 má výpadky každou chvíli, trendem posledních dní se stalo, že v čase někde potracených dlouhých spojů jede zpožděný krátký (samozřejmě vedený nespraženou soupravou, do které se dav snaží nějak narvat.)
No, nevím, radotínskejm by to možná pomohlo, ale zbylejm 90 % cestujících na S7 by to bylo dpst k ničemu.
Ono to bude možná víc než 10 %, když započteme i lidi z bus linek, co jsou v Radotíně navázáné právě na ty dlouhé spoje. Ale tím spíš bych řekl že posílení 244 moc nepomůže – nedá se plánovat kdy vlak vypadne, takže standardně budou ty přidané busy nadbytečné. A když vlak vypadne, odebere ten bus nějakých 40 lidí co budou stejně nadávat že se v tom mačkají a na hlavák se nedostanou, zbytek bude nadávat že se do toho nevešli.
Jo ty patra s esama na obou koncích jsou super. Musí být těžký, že je třeba 2 lokomotiv, ale ČD na to má lokomotiv dost….Prostě ekonomika pláče.
Taky někde jezdí tak lehké vlaky, že si je roztlačí cestující a pak můžou naskočit. (Sysel + Sysel).
Zkuste někdy ráno sledovat „Zelenou vlnu“ – já vím, že na Strakonické je relativně nově dlouhý „buspruh“, ale i když se aktuálně nic nedělá na Barrandovském mostu, tak jsou na Strakonické denně kolony na 15+ minut (jaký to má přenesený další dopad na silnice z Radotína, netuším), takže chtít do takové situace cpát další autobusy není příliš rozumné.
No 15+ min – to by bylo zlatý, co by za to cestující na železnici dali……
Včera ráno vydejchlej sysel v Chuchuli – to bylo +50, dnes ráno +40 a teď v 18:30 šaráda pokračovala – to bylo +90 minut ze Smíchova.Ukažte mi za poslední měsíc spoj linky 244, který měl 90 minut zpoždění……
Linku 244 jednoznačně posílit a nejlépe protáhnout do Černošic a sloučit s „okružní“ části linky 415 – bus by se přes Vráž a Mokropsy vrátil zpět na starý sídliště v Radotíně.
A lidé ze vzdálenějších obcí co?
Víte, tyhle návrhy „řešení“ založený na tom, aby to řešilo pouze můj problém, většinou moc nefungujou.
Snažíte se řešit jeden občasný a spíše náhodný problém, ale vytvoříte X problémů jiných.
V dobách unitární železnice jakž-taký fungoval i (jediný) dispečerský aparát a k situaci, jakou popisujete (výpadek 90 minut v příměstské dopravě) by se asi snažil nějak operativně omezit. Teď tvoří „státní“ železnici 3 firmy se třemi GŘ a vytvořeno bylo několik specializovaných dispečerských aparátů, z nichž se na řešení každé takové situace musí nejdřív minimálně dva či tři dohodnout – takže nemůžete chtít, aby to fungovalo jako v dobách, kdy rozhodoval jeden kompetentní dispečer.
Obávám se že toto je jen začátek. Jakmile se v té stanici začnou vrtat víc, tohle bude na „denním“ pořádku. Už aby to bylo hotové…
Smíchovské nádraží vs. hlavní nádraží v textu klame pravopisem. Správný pravopis zde:
Psaní názvů nádraží, stanic a zastávek
Železniční nádraží a stanice
Oficiální názvy železničních nádraží tvoří spojení železniční stanice + název obce/města, popř. jejich části: železniční stanice Praha hlavní nádraží, železniční stanice Ostrava-Svinov, železniční stanice Ústí nad Labem sever, železniční stanice Borek pod Troskami, píšeme proto: nádraží Ostrava-Svinov, náchodské nádraží, libeňské nádraží, ostravské hlavní nádraží. Velké písmeno se píše pouze tehdy, označují‑li tyto názvy stanice městské hromadné dopravy: Smíchovské nádraží, Nádraží Holešovice, Hlavní nádraží (v Praze, Brně apod.).
Zrovna u velkých/malých písmen bych opravdu k pravopisu přistupoval s rezervou. Například sorry, ale Olympijské Hry budu já vždy psát s velkým, protože to by to tak mělo doprdele být, . Ne protože si pravopis českého jazyka řekl, že žetonů tak není. V originále se taktéž píšou ve velkém. „The Olympic Games“. Nevidím důvod v tom, proč by tomu tak nemělo být i u nás…
Pravopis u velkých písmen řešit, to ano. Ale… S rezervou.
Sorry, za ty překlepy v tomto krátkém odstavci.
Pokud je řeč o moderních olympijských hrách, tak v originále dle barona Coubertina a pravidel francouzské gramatiky je to Jeux olympiques. Včil mudruj.
Jinak, je opravdu bizarní aplikovat gramatiku nějakého jazyka na jazyk jiný. Němci kupříkladu píšou všechna podstatná jména velkými písmeny, takže ve vaší logice bysme Schweinebraten mit Kartoffeln měli překládat jako Vepřová Pečeně s Brambory.
Prostě, neplácejte nesmysly o věcech, kterým nerozumíte a raději si přiznejte, že plavete ve vlastní mateřštině.
V angličtině se obvykle všechna slova v nadpisech (kromě předložek a spojek) píšou s velkým písmenem na začátku. To vůbec není směrodatné.
Srovnávat 2 různé pravopisy je poněkud mimo mísu.
V originále? Ještě pochopím např. překlady názvů různých děl. Ale s tou olympiádou jste se střelil do vlastní nohy. Je to mezinárodní akce a ta má oficiální název typicky v každém jazyce, pro který je to relevantní.
Jsou to hry konané ve městě Olymp.
(Tedy občas taky kousek vedle, ale taky se nepíše rallye paříž-dakar)
Do nicku si přidejte ještě jedno K, prosím.
V jakém originále? V anglickém, francouzském nebo v původním starořeckém?
Já bych k nim a rezervou opravdu nepřistupoval. Jednou jsou součástí pravopisu, mají svůj význam, a chceme-li si udržet nějakou jazykovou kulturu, měli bychom se jich držet. A argument „jsem veš líná, nechce se mi učit se, kde je velké a kde malé písmeno, tak se na to vykašlu „, mi opravdu nepřijde validní.
Pokud příručka říká „psát s velkým“, aplikuje se to vždycky (jen) na první slovo, tedy „Pražský hrad je sídlem prezidenta“ / „prezident je na Hradě“.
Osobně bych psal „mezi Smíchovským a Hlavním nádražím“.
Nicméně „mezi Smíchovem a hlavním nádražím“, to je skoro případ pro jazykozpytce. Dlouho by se dalo debatovat, jestli je v tomto kontextu „hlavní nádraží“ generický pojem označující nejvýznamnější nádraží ve městě (analogicky bychom psali „mezi Lhotou a nádražím“), nebo název konkrétní stanice. Protože v té větě je „Smíchov“, nikoliv „Praha-Smíchov“ či „Smíchovské nádraží“, vysvětlení může být různé.
Pravidla pravopisu jsou často nejednoznačná, proto je nejlepší držet se nejsrozumitelnější a nejpřehlednější varianty, což je podle mě „mezi Smíchovským a Hlavním nádražím“.
Tento případ je naprosto jednoduchý a jednoznačný: v obou případech jsou správně (nejde-li o první slova ve větě) vždy písmena MALÁ, protože nejde o oficiální název, ale jen o označení významnosti nebo příslušnosti k nějaké lokalitě.
Děkuju, že jste ten proud fantasmagorií a hovadin konečně zarazil.
V posledním týdnu už druhý odklon přes Krč. No, bude to zábava, až to tudy nepůjde.
Hlavně by bylo potřeba aby v případě odklonu všechny vlaky zastavovaly v žst Praha-Radotín, bez vyjímek.
bezvýhradný souhlas s Radotínem v případě odklonu přes Krč, bohužel i možnost odklonů se s postupujícími pracemi na branickém mostě krátí
Proč všechny?
Do centra stačí vlak který jede na hlavák jako první po něčem ukončeném ve Smíchově/Radotíně 😀
(Což vzhledem k taktu S7 vs výstřelům R16, R26 a Ex7 vychází na všechny, ale nepotřeba napevno)
Proč všechny? Třeba proto, aby odvezly pokud možno všechnu radotínskou frekvenci bez čekání na něco, co tam konečně zastaví.
Všechny proto, protože když např. sedíte v expresu z Plzně nebo rychlíku z Klatov, který vám neplánovaně uhnou do Krče mimo Smíchov, a máte cíl na levém břehu Vltavy v jihozápadním kvadrantu Prahy, tak je pro vás pořád podstatně výhodnější vylézt v Radotíně a použít nějakou alternativu odtud, než se ještě odklonem plazit na hl. n. a alternativu hledat až zde.
To samozřejmě také – pokud se ovšem na Smíchov vůbec jezdí: když ne, tak je to možná i s tou oklikou přes Krč nakonec stejně lepší přes to hlavní nádraží (a pro některé venkovany možná i jednodušší na následnou orientaci).
Záměrně jsem nepsal z Radotína vlakem na Smíchovské nádraží, ale z Radotína alternativně, protože Smíchovské nádraží zpravidla není cíl – světe div se, z Radotína jezdí i busy a třeba kdo má cíl na Barrandově, Zbraslavi, v Braníku, Podolí, tak v Radotíně nevleze do vlaku, ale busem si dojede na Lihovar a přestoupí si….A nepodceňujte venkovany. Prostě a jasně, jede-li se odklonem, má z těchto všech důvodů všechny vlaky včetně Ex vrstvy bez výjimky stavět v Radotíně.
Přehlédl jste, že já jsem zastavování všeho nerozporoval, ale naopak podporoval. A těch, kdo (podle vás) „v Radotíně nevlezou do vlaku“, se problémy funkčnosti nádraží Praha-Smíchov přece vůbec netýkají.
Jinak pochopitelně trvám na tom, co jsem napsal – pod „venkovany“ totiž patří nejen ti denně do Prahy dojíždějící, ale i lidé žijící třeba na Šumavě, kteří do Prahy přijedou jen velmi zřídka.
Počítám, že vybudete takovej ten Pražák, co jeho rodiče z Moravy dostali za Husáka byt na Jižáku, že? Plná ústa venkovanů mají totiž obvykle právě takoví….
Omyl: v Praze narozen a i „majitel rodové reality“, ale působil jsem v životě i několik let mimo Prahu, takže mohu i posoudit oba pohledy.
Jo tohle, a já to bral jenom jako náhradu za S7.
Obráceně ano z expressu na jihozápadníPrahu chci. Navíc vždycky by měl cestující vědět, kam se jede. (Pokud se nestaví na Smíchově, musím po ohlášení mít možnost vystoupit v Berouně/Plzni, chci i Radotín)
Už jsem kdysi na ČD vznesl dotaz v tomto směru, odpověď byla v duchu, že by to ještě více protahovalo zpoždění vlaku… Takže asi tak.
Na železnici dějí se věci.
Včera tam zůstal stát osobák před nádražím cca půl hodiny.
Včera taky Pendolinem přes Krč, holt dobrá správa se nezapře.
Naštěstí má Dobrá správa dobrého dodavatele zab.zař.
No reléovku na Smíchově dodával snad ještě národní podnik VVSZZ (Výroba a výstavba sdělovacích a zabezpečovacích zařízení).
Nicméně kopnout si samozřejmě můžete.
A připravený náhradní most, jestlipak ho nasunou na pilíře za jeden den, aby se mohl jezdit 😂🤡🙈🙊🙉
Jistě… již brzy. -:))