regio-vlak

Hyundai zpomalí v Nošovicích linky na 60 vozů za hodinu. Firmu brzdí menší prodeje elektromobilů

Odvoz vyrobených automobilů z Nošovic. Foto: Hyundai Motor Manufacturing CzechOdvoz vyrobených automobilů z Nošovic. Foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech

Za letošní rok má být počet vyrobených vozidel v Nošovicích ještě nižší, první dva pátky se nebude vyrábět.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Nemyslím si, že je problém jen nezájem o EV. Pro mě je mnohem větší problém design stávající Kony EV. Tento design mi připomíná Ssangyongy před 15 lety. Navíc Hyundai ponechala starou techniku. Tzn. například malý nabíjecí výkon což je dneska u nového EV za milion naprosto nedostatečné. Každý kdo se v EV vyzná si koupí Teslu a nebo například Kiu EV6 nebo Enyaq, který vypadá aspoň k světu, i když je dražší jak Tesla. Každému Teslí interiér vyhovovat nemusí. Ale Hyundai je, bohužel se stávající Konou EV, úplně mimo.

Luděk

Evropská unie začíná od ledna 2025 začíná pokutovat produkci „neekologických“ vozidel.
Osobně jsem to nezažil ale řekl bych že se opět vrací doba kdy politici rozkazuji větru a dešti.

vrjos

JJ, budeme gryndylovat i kdyby na chleba nebylo.

Vectron

To je teprve začátek konce…🤔😂😂

vrjos

Spis konec zacatku konce. V bohatem Ceskoslovensku krach centralne planovaneho hospodarstvi trval 40 let…..

Bob

Nebylo by třeba lepší vyrábět, to, co je prodejné = zákazníci to chtějí? Nemuseli by pak snižovat výrobu. Chápu, že vyrábět elektro je sice moderní a mají z toho asi vyšší marži, ale jaksi chybí zájem trhu a lidi zatím ještě furt hlasují peněženkou a hlavou.

Bobek

Automobilky jen napodobují, co výrobci elektroniky dělají už 20 let – ignorují poptávku a vnucují trhu svou nabídku. Zákazník pak prostě nemá na výběr. Pokud chce/potřebuje produkt z dané kategorie, musí koupit něco, co by si dobrovolně nikdy nevybral. A samozřejmě bude tento produkt s tučným příplatkem oproti produktu, který by odpovídal poptávce zákazníka, protože bude mít hromadu přebytečných vlastností. Automobilky už takto trhu dokázaly vnutit SUV, a teď totéž dělají s bateriovými elektromobily. Sázejí na to, že to vydrží déle, než vám vydrží vaše stávající auto, a než „dojdou“ ojetiny.

Chleba Nakup

Dal bych max 50 000,- Kč za auto, a k tomu elektřinu za 0,1 Kč / kW. Jinak ať to rezne na hromadě.

eLzyx

že si neumíte vydělat peníze není chybou automobilek …

lvy

Jo to je tak, když lidi přemýšlí a výrobce pak má problém. Ono zdaleka ne pro každého se elektromobil hodí, po stránce ekonomické i ekologické je to rovněž velice sporné. Rozum velí, pokud si nejsem jistý, tak raději počkám a to se asi právě děje.

Black

Ne, to se teď neděje. Děje se to, že pro drtivou většinu populace ČR je EV nedostupné. A z těch co na EV mají, zase ne všichni jsou ochotni si ho koupit.

Abu Daniel

Pro drtivou většinu populace v ČR je nový automobil nedostupný. Ojetý EV by si koupit mohli, ale to by nesměli věřit nesmyslům.

vrjos

Kupujete si pouzity mobil, ve kterem neni mozne vymenit baterii?

Permonik

Ne. Ale jakou to má souvislost s autem, protože to by jste nesměl menit ani gumy atd.. A jaký mobil má nevyměnitelnou baterii?

lvy

Ono hlavně pro drtivou část populace ČR je elektromobil nevhodný.

Jirka

Souhlas. Pro ty, co žijí v bytě, naprosto. Není kde dobíjet.

Jarda

není kde dobíjet? To je kec..nabíjecích stanic je dostatek a je to už srovnatelné se sítí čerpacích stanic..akorát u EV se nehodí ho používat stejným způsobem jako spalovací auto..a to sice jezdit někam „tankovat“ a u toho čekat na doplnění..ev je koncipováno převážně na styl dobíjení v mezičase odstavení.. cca polovina lidí má dům, takže tam tohle není problém..další část se běžně pohybuje a odstavuje auto v místě, kde se při odstavení dá nabíjet..řekněme, že pro cca 25% lidí v čr to není vhodné (lidé co jezdí velké porce km a nemají moc možností, kde auto nabíjet při odstavení)..jinak se… Číst vice »

Black

a to sice jezdit někam „tankovat“ a u toho čekat na doplnění.. Tak to jste mne rozesmál. Ještě nikdy jsem nejel cíleně tankovat. Natankuju někde, když jedu kolem. A když se mi nechce zastavit, tak natankuju třeba až za dalších 200 km – u benziňáku to na rozdíl od EV nemusím řešit. A to „čekání na doplnění“, tak to je pěkný blábol. Protože během 5 min. mám natankováno a zaplaceno a jedu dál, opravdu málokdy čekám. P.S. Tankuju tehdy, když chci a nemusím kvůli tomu nakupovat, jít do kina, jít lyžovat. Přestaňte blábolit fráze vyčtené z medií.

eLzyx

vždyť to tak funguje i s elektromobilem. Jedu do Lidlu, nabiji. Jedu do fitka, nabiji. Jedu na chalupu? Nabiji tam z 230V, nebo ze soláru. Odlétám na dovolenou? Nechám to na parkovišti, kde lze mít celou dobu auto na nabíječce.

Jarda

Neblábolím fráze z médií, vy lžete, protože to že nemusíte řešit tankování u benzínového auta je obyčejná lež..prostě musíte (nebo máte nekonečný dojezd?!), úplně stejně jako to dobíjení..jen u toho vždycky ještě musíte stát..i když je to dle vás těch 5minut (což ve výsledku je spíše více, pokud budeme počítat čas kompletní včetně příjezdu a odjezdu..)..vy jste mě taky rozesmál, protože ještě nikdy jsem nejel cíleně dobíjet.. asi takhle stejně mohu odpovědět narozdíl od vás, jsem u toho ani nemusel stát..jedete prostě jen propagandu a nic jiného..a nebo máte perpetum mobile..

Black

Nerozumíte psanému textu. Nekonečný dojezd nemám, ale i při pouhém 20% zbytku benzínu v nadrži mám pořád takový dojezd, že si mohu vybrat, jestli budu tankovat dnes nebo zítra nebo pozítří. To u EV nejde a neříkejte, že ne, protože v příručce k EV najdete doporučení, že máte dobíjet mezi 20 a 80 procenty. Čas příjezdu nebo odjezdu nemusím počítat – odbočení k náhodně míjené benzínce nebo výjezd od ní trvá pár vteřin. Já bych řekl, že nemáte žádné auto, ono to z Vaší řeči přímo čouhá a EV už vůbec ne i když byste ho zřejmě moc chtěl.

Jarda

bingo, chodím výhradně pěšky.. ne, jen si narozdíl od vás nenalhávám blbosti..stejně jako se nemá jezdit s podvybitou baterií, tak se nemá jezdit s prázdnou nádrží, protože se nechladí palivové čerpadlo, takže to vaše tvrzení trochu pokulhává, takže jestli chcete auto „trápit“ tak můžete stejně „trápit“ i elektromobil a jezdit do nuly (ona to není skutečná nula a pokud to auto nenecháte tak stát týden, zas tak velký problém to není- třeba 10% po dobu dvou dní je relativně naprosto v pohodě)..třeba na dálnici je sjezd a nájezd vyloženě otázkou pár vteřin..si to zkuste ve dvou..jeden pojede neustále 130 a… Číst vice »

Permonik

Benzinku taky nemate v bytě… nebo jo?

L.

A zatím se v Číně blíží k tomu, že každé druhé prodané auto bude elektromobil…

vrjos

Tady jde o to, ze vyrobci jsou rizeni nikoliv trhem, ale centralne planovanym hospodarstvim, ktere si oznacujeme moderne Gree Deal.

David

EV Kona i ted po slevach je ve výbavě za 900-1mio, to je pořád dost, třeba ve srovnání s Teslou 3 za 1.1 a nebo ze spoda s MG4.

Škoda, že neudělali novou i30 … Auto z 2016 by si to zasloužilo. Parádní by byl hybrid ve stylu Hondy, kdy se dá zvětšovat baterka a třeba i nemít spalovak. Akorát trh křiví dotace a pokuty – hybridy na tom pak nejsou nijak extra dobře.

PetrD

no pozor, Tesla Model 3 už začíná pod milion.

Petr

Za 400000 Kč novou ekonu koupím.

Vojtech

Spalovací verze s automatem začíná včetně bonusů na 650 tisících, tak co blekotáte o elektro verzi za 400k.

Abu Daniel

A elektrická je teď v akci od 699 000 Kč, tj. už je ten rozdíl prakticky zanedbatelný. Ale máte výrazně větší komfort, nižší servisní náklady a při nabíjení doma i mnohem nižší provozní náklady. I když ted EV Konu bych si nikdy nekoupil…

lvy

A i přesto to pro spoustu lidí nedává smysl.

eLzyx

protože věří nesmyslům, co se píší na internetu. Vždyť se to valí ze všech stran. Prima, Nova, autoforum, autolživě, je toho plný facebook … samé zaručené zdroje informací.

Black

Chápu. Vy byste nejraději slyšel a četl jen to, co se Vám líbí. Ale takhle to v reálném životě nechodí. Budete se muset smířit s tím, že kolem Vás jsou lidé i s jiným názorem. Naštěstí, protože jednotný názor na něco se vyžadoval kdysi za bolševika. Nejste bolševik, že, nebo snad ano?

vjkm

Ř