Hyundai zpomalí v Nošovicích linky na 60 vozů za hodinu. Firmu brzdí menší prodeje elektromobilů
Odvoz vyrobených automobilů z Nošovic. Foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech
Za letošní rok má být počet vyrobených vozidel v Nošovicích ještě nižší, první dva pátky se nebude vyrábět.
Nemyslím si, že je problém jen nezájem o EV. Pro mě je mnohem větší problém design stávající Kony EV. Tento design mi připomíná Ssangyongy před 15 lety. Navíc Hyundai ponechala starou techniku. Tzn. například malý nabíjecí výkon což je dneska u nového EV za milion naprosto nedostatečné. Každý kdo se v EV vyzná si koupí Teslu a nebo například Kiu EV6 nebo Enyaq, který vypadá aspoň k světu, i když je dražší jak Tesla. Každému Teslí interiér vyhovovat nemusí. Ale Hyundai je, bohužel se stávající Konou EV, úplně mimo.
Evropská unie začíná od ledna 2025 začíná pokutovat produkci „neekologických“ vozidel.
Osobně jsem to nezažil ale řekl bych že se opět vrací doba kdy politici rozkazuji větru a dešti.
JJ, budeme gryndylovat i kdyby na chleba nebylo.
To je teprve začátek konce…🤔😂😂
Spis konec zacatku konce. V bohatem Ceskoslovensku krach centralne planovaneho hospodarstvi trval 40 let…..
Nebylo by třeba lepší vyrábět, to, co je prodejné = zákazníci to chtějí? Nemuseli by pak snižovat výrobu. Chápu, že vyrábět elektro je sice moderní a mají z toho asi vyšší marži, ale jaksi chybí zájem trhu a lidi zatím ještě furt hlasují peněženkou a hlavou.
Automobilky jen napodobují, co výrobci elektroniky dělají už 20 let – ignorují poptávku a vnucují trhu svou nabídku. Zákazník pak prostě nemá na výběr. Pokud chce/potřebuje produkt z dané kategorie, musí koupit něco, co by si dobrovolně nikdy nevybral. A samozřejmě bude tento produkt s tučným příplatkem oproti produktu, který by odpovídal poptávce zákazníka, protože bude mít hromadu přebytečných vlastností. Automobilky už takto trhu dokázaly vnutit SUV, a teď totéž dělají s bateriovými elektromobily. Sázejí na to, že to vydrží déle, než vám vydrží vaše stávající auto, a než „dojdou“ ojetiny.
Dal bych max 50 000,- Kč za auto, a k tomu elektřinu za 0,1 Kč / kW. Jinak ať to rezne na hromadě.
že si neumíte vydělat peníze není chybou automobilek …
Jo to je tak, když lidi přemýšlí a výrobce pak má problém. Ono zdaleka ne pro každého se elektromobil hodí, po stránce ekonomické i ekologické je to rovněž velice sporné. Rozum velí, pokud si nejsem jistý, tak raději počkám a to se asi právě děje.
Ne, to se teď neděje. Děje se to, že pro drtivou většinu populace ČR je EV nedostupné. A z těch co na EV mají, zase ne všichni jsou ochotni si ho koupit.
Pro drtivou většinu populace v ČR je nový automobil nedostupný. Ojetý EV by si koupit mohli, ale to by nesměli věřit nesmyslům.
Kupujete si pouzity mobil, ve kterem neni mozne vymenit baterii?
Ne. Ale jakou to má souvislost s autem, protože to by jste nesměl menit ani gumy atd.. A jaký mobil má nevyměnitelnou baterii?
Ono hlavně pro drtivou část populace ČR je elektromobil nevhodný.
Souhlas. Pro ty, co žijí v bytě, naprosto. Není kde dobíjet.
není kde dobíjet? To je kec..nabíjecích stanic je dostatek a je to už srovnatelné se sítí čerpacích stanic..akorát u EV se nehodí ho používat stejným způsobem jako spalovací auto..a to sice jezdit někam „tankovat“ a u toho čekat na doplnění..ev je koncipováno převážně na styl dobíjení v mezičase odstavení.. cca polovina lidí má dům, takže tam tohle není problém..další část se běžně pohybuje a odstavuje auto v místě, kde se při odstavení dá nabíjet..řekněme, že pro cca 25% lidí v čr to není vhodné (lidé co jezdí velké porce km a nemají moc možností, kde auto nabíjet při odstavení)..jinak se… Číst vice »
a to sice jezdit někam „tankovat“ a u toho čekat na doplnění.. Tak to jste mne rozesmál. Ještě nikdy jsem nejel cíleně tankovat. Natankuju někde, když jedu kolem. A když se mi nechce zastavit, tak natankuju třeba až za dalších 200 km – u benziňáku to na rozdíl od EV nemusím řešit. A to „čekání na doplnění“, tak to je pěkný blábol. Protože během 5 min. mám natankováno a zaplaceno a jedu dál, opravdu málokdy čekám. P.S. Tankuju tehdy, když chci a nemusím kvůli tomu nakupovat, jít do kina, jít lyžovat. Přestaňte blábolit fráze vyčtené z medií.
vždyť to tak funguje i s elektromobilem. Jedu do Lidlu, nabiji. Jedu do fitka, nabiji. Jedu na chalupu? Nabiji tam z 230V, nebo ze soláru. Odlétám na dovolenou? Nechám to na parkovišti, kde lze mít celou dobu auto na nabíječce.
Neblábolím fráze z médií, vy lžete, protože to že nemusíte řešit tankování u benzínového auta je obyčejná lež..prostě musíte (nebo máte nekonečný dojezd?!), úplně stejně jako to dobíjení..jen u toho vždycky ještě musíte stát..i když je to dle vás těch 5minut (což ve výsledku je spíše více, pokud budeme počítat čas kompletní včetně příjezdu a odjezdu..)..vy jste mě taky rozesmál, protože ještě nikdy jsem nejel cíleně dobíjet.. asi takhle stejně mohu odpovědět narozdíl od vás, jsem u toho ani nemusel stát..jedete prostě jen propagandu a nic jiného..a nebo máte perpetum mobile..
Nerozumíte psanému textu. Nekonečný dojezd nemám, ale i při pouhém 20% zbytku benzínu v nadrži mám pořád takový dojezd, že si mohu vybrat, jestli budu tankovat dnes nebo zítra nebo pozítří. To u EV nejde a neříkejte, že ne, protože v příručce k EV najdete doporučení, že máte dobíjet mezi 20 a 80 procenty. Čas příjezdu nebo odjezdu nemusím počítat – odbočení k náhodně míjené benzínce nebo výjezd od ní trvá pár vteřin. Já bych řekl, že nemáte žádné auto, ono to z Vaší řeči přímo čouhá a EV už vůbec ne i když byste ho zřejmě moc chtěl.
bingo, chodím výhradně pěšky.. ne, jen si narozdíl od vás nenalhávám blbosti..stejně jako se nemá jezdit s podvybitou baterií, tak se nemá jezdit s prázdnou nádrží, protože se nechladí palivové čerpadlo, takže to vaše tvrzení trochu pokulhává, takže jestli chcete auto „trápit“ tak můžete stejně „trápit“ i elektromobil a jezdit do nuly (ona to není skutečná nula a pokud to auto nenecháte tak stát týden, zas tak velký problém to není- třeba 10% po dobu dvou dní je relativně naprosto v pohodě)..třeba na dálnici je sjezd a nájezd vyloženě otázkou pár vteřin..si to zkuste ve dvou..jeden pojede neustále 130 a… Číst vice »
Benzinku taky nemate v bytě… nebo jo?
A zatím se v Číně blíží k tomu, že každé druhé prodané auto bude elektromobil…
Tady jde o to, ze vyrobci jsou rizeni nikoliv trhem, ale centralne planovanym hospodarstvim, ktere si oznacujeme moderne Gree Deal.
EV Kona i ted po slevach je ve výbavě za 900-1mio, to je pořád dost, třeba ve srovnání s Teslou 3 za 1.1 a nebo ze spoda s MG4.
Škoda, že neudělali novou i30 … Auto z 2016 by si to zasloužilo. Parádní by byl hybrid ve stylu Hondy, kdy se dá zvětšovat baterka a třeba i nemít spalovak. Akorát trh křiví dotace a pokuty – hybridy na tom pak nejsou nijak extra dobře.
no pozor, Tesla Model 3 už začíná pod milion.
Za 400000 Kč novou ekonu koupím.
Spalovací verze s automatem začíná včetně bonusů na 650 tisících, tak co blekotáte o elektro verzi za 400k.
A elektrická je teď v akci od 699 000 Kč, tj. už je ten rozdíl prakticky zanedbatelný. Ale máte výrazně větší komfort, nižší servisní náklady a při nabíjení doma i mnohem nižší provozní náklady. I když ted EV Konu bych si nikdy nekoupil…
A i přesto to pro spoustu lidí nedává smysl.
protože věří nesmyslům, co se píší na internetu. Vždyť se to valí ze všech stran. Prima, Nova, autoforum, autolživě, je toho plný facebook … samé zaručené zdroje informací.
Chápu. Vy byste nejraději slyšel a četl jen to, co se Vám líbí. Ale takhle to v reálném životě nechodí. Budete se muset smířit s tím, že kolem Vás jsou lidé i s jiným názorem. Naštěstí, protože jednotný názor na něco se vyžadoval kdysi za bolševika. Nejste bolševik, že, nebo snad ano?
Ř