Poplatek za rezidentní parkování vzroste v Brně na čtyřnásobek

Parkování v Brně. Foto: Brno.czParkování v Brně. Foto: Brno.cz

Ceny se mění poprvé od zavedení systému v roce 2018. 

Odebírat
Upozornit na
guest
196 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan Stříž

Arogance mocných se jasně ukázala.

A „občané“ se chovají jako ovce namísto toho, aby se vzbouřili.

Takže to „občanům“ vlastně patří.

Zdeněk

Konečně se Brno začlo přibližovat Praze, měli by být rádi.

SYN

Hm, takže inflace 400%… to se při zavádění neříkalo, aby s takovým poplatkem přecejen nějak většina souhlasila… vždyť to bude jen pár korun, že…
Nu což, mám špatnou paměť na jména ale Kratochvíl si asi do příštích voleb zapamatuju…

Vladimír M.

Jo, ale naučte se, co je to inflace.

Jaaa

800 korun za jak dlouho? Za rok?

mgr.pavel

Ano, za rok. Směšně nízké, ve srovnání s komerčním parkovným, ale spousta petrolheads z toho málem dostala infarkt.

Gwann

Skoda ze malem

Jiří Bílý

Za den dobrý.

Panda

Ještě na státní úrovni sebrat odvahu na zvýšení spotřební daně po asi 15 letech. V mezičase se zdražilo všechno – výstavba dálnic/silnic, jejich opravy, jízdenky, náklady ve zdravotnictví (externality z PHM, prachu, pneu, nehod)… Dálnic, silnic i míst na parkování je více, peněz z EU bude méně a méně… A ne, větší spoluúčast na nákladech vlastní činnosti skutečně není levičácký výmysl, jak se lidem demagogicky snaží vnutit někteří influenceři v rámci politického marketingu.

Pave69

Spotřební daň z čeho? Když zdražily jízdenky, tak spotřební daň z prodeje jízdenek na vlak? Spíš by stačilo přestat vlaky dotovat.

Panda

Spotřební daň z benzínu.

Jan

Je to jednoduché. Vic parkovacích míst se nedá ve městě vymyslet. Cena by měla být tržní, tedy určitě vyšší než dnes. Trh prostě určí rovnovážnou cenu. A zvážil bych i poplatek za vjezd do širšího centra. Pak je šance na ubytek aut.

xxyy

Smazáno pro tupost

Jaaa

Na vrakáč nebo do Bulharska.

Vladimír M.

Tak kolem mě má leckdo auta dvě. No tak si to pěkně rozmyslí.

Liboros

No co už, toto platit nebudu. Jejich ztráta.

mgr.pavel

V tom případě ten poplatek splní svůj účel. Díky.

Liboros

Jsem sebestředný sobecký kreten. marielohnerova68@gmail.com
46.135.73.165

Gwann

Vyborne, o jednu plechovku mene. A slo jen o zdrazeni ani ne 2 kc za den, jste hud absolutne kolenovrt nebo chudak, co nema ani na rohlik

Michal Bartoníček

Jeden by uronil slzu, jak se mají ti řidiči špatně. Jsou donuceni si koupit šíleně drahé auto, protože na jízdenku veřejné dopravy nemají. Jsou donuceni tankovat šíleně drahé pohonné hmoty. Jsou donuceni k šíleně drahým servisním službám a povinnému ručení. A už jim nezbývají peníze na zaplacení parkovného nebo na koupi vlastního parkování. Proto každý den nasazují holý život porušováním několika paragrafů zákona. Asi bychom se na ty chudáčky měli všichni složit.
Byl byl pro, aby se mimo jiné odtáhla všechna auta, kde nemají podle zákona co dělat. Třeba Cejl je zarvaný auty tak, že další objíždějící auta zdržují tramvaje.

xxyy

Smazáno pro retardaci uživatele.
78.80.107.70

Jaaa

Až po vás. 😛

Michal Bartoníček

Škoda, že jsem si nepřečetl, co mi xxyy vzkázal. 🙁

mgr.pavel

Drahý pane řidiči, buďte vděčný za tramvaje (a v Brně za šaliny). Nebýt jich, je na ulicích MNOHEM více aut a kolony jsou MNOHEM delší a vy v nich trávíte MNOHEM více času.

Není zač.

Michal Bartoníček

To je něco, co si mnoho z nich nedokáže uvědomit.

Gwann

Dle libosti, ale v pripade statlu pak se z tema plechovkama zpomalite na 200m/hod

Petr

Když si volí smetánku co má na kokain z kšeftů s byty, tak příště je můžou zvolit znovu, i kdyby jim zdražili 10 x 🙂

frank

hm, je to takový neučesaný výkřik kterým říkáte, že ve všech městech kde se platí za parkování ( ve USA někdy od třicátých let minulého století) vládne podobná partička. Chtělo by to nějaký argument který by nám dokázal, že ve městech kde vládnou řádní politici je mnohem víc parkovacích míst nebo magistrát nedělá nic jiného, než že staví podzemní parkovací garáže gratis každému kdo si řekne …

Gwann

Tak brmenska radnicni sebranka je na uzivani psychotropnich latek aby sw clovek nezasebevrazdíl tak nejak celkove

Adam

Brno by mělo investovat mnohem více do kvalitní infrastruktury pro kola. Ze zahraničí je dávno dokázané, že první musí být infrastruktura a potom začnou lidí jezdit, ne naopak. Město není nafukovací a parkovacích míst nebude nikdy dostatek. A kdo tvrdí, že ano, tak jen populisticky lže. Řešením je část auto dopravy přesunout na kola a samozřejmě do MHD.

xxyy

To je fakt, na vesnicích se jezdí na kole :))

frank

Historie nám říká, že první známá opatření proti povozům a jejich parkování na ulicích se vytvářela formou sloupků( ty úplně první byly ze starých děl) v ulicích Londýna . Každopádně se ví, že na ulicích třeba Prahy nebylo lze „parkovat“ ani povozy ani spřežení. Každý musel být být ve stáních a stájích. Fiakristé a drožkáři čekající na klienty platili třeba v okolí nádraží za “ zábor“ ulice , jezdci , formani, omnibusy a všichni ostatní platili mýtné jak za vjezd do města, tak za použití mostu. To všechno upadlo v zapomnění a dnes si lidi myslí, že parkování, zóny a… Číst vice »

podiven

A toto platilo až do nejméně padesátých let 20. století. Pěkně je to vidět ve filmu Hlavní výhra z roku 1958, kde jedním z problémů, který čeká na výherce auta, je zákaz parkovat v noci na ulici.

Franta Holeček

Ale pak přišli soudruzi a začali učit automobilisty, jak žít mimo realitu. Bohužel ještě dnes spousta plechovkářů požaduje nereálné vzdušné zámky a právo na volný průjezd a parking zadarmo na obecním.

xxyy

A zase spousta levičáckých kolařů a tramvajistů si myslí, že bude městu diktovat jejich stupidní názory. A není to obecní ale městský a čí myslíš, že to město je????

Radek

Zrovna levicové mi přijde očekávat, ze člověku někdo zajistí parkování zdarma/za jinou než tržní cenu.

Jaaa

Volné parkování na ulici vám zajistili levičáčtí bolševici – takže pomalu s tím nálepkováním. 😛

Gwann

Ano, salina je levicovy koncept, muze si ji dovolit jet kazdy tydyt. Kdyzto jen tydyt o zamoznosti asi 2000 kc a znacne drzosti si muze dovolit jezdit pravicove ortodoxnim gumokolem. O jaky rozdil!

Ja pozíl. Vy zjevne padl na hlavu

xxyy

Pane sloupek -a když potřebujete něco odstěhovat třeba nějaký nábytek, jak to uděláte???

Gwann

Tehotna babicka s klavirem. Uz je to tu zpet.

Václav Marcol

Nejlepším řešení je odstěhovat se z Brna

Frantisek X

Neexistují už stěhovací služby, autopůjčovny apod.? 😮

Gwann

A prikazala dvojita okna. Vlastne progresivni griiiindýistka

lokotomy

800Kč měsíčně? To je minimum jako rozumný poplatek za zábor plochy v okrajových částech, v centrech měst by to měl být několikanásobek.

mgr.pavel

Ne, 800 korun bude za rok. Téměř 2,20Kč denně, hrůůůza 🙂

Frantisek

Bohuzel je to rocni poplatek, to nevyzene ani auta, ktery majitel preparkuje tak leda kvuli cisteni ulic. Smysl to ma od tech 800-1200 mesine.

Liboros

ano další zlodějina týmu ANO

Alda

Pochybuju, že v celé Opavě se platí 1200,- za rok, tady jde o prakticky celé Brno.

Radek

Každý ekonom vám řekne, že to nejhloupější opatření, jaké můžete udělat pro dostupné bydlení, je zastropování cen nájmů. Ochladíte nabídku a přehřejete poptávku. Tzn jediné čeho dosáhnete je, že na trhu bude nedostatek bytů. A přesně stejnou blbost se nejen česká města snaží dělat v parkování (zastropovat cenu tím, že ovládají velkou část trhu) a diví se, že to nefunguje. No nemůže, protože to opatření samo o sobě je příčinou nedostatku parkování.

mgr.pavel

Souhlasím. Jestliže je zoufalý nedostatek parkovacích míst, proč nenechat trhu, aby určil férovou cenu?

Proč máme trh nemovitostí, kdy lidé bydlí za tržní nájemné, ale „bydlení pro auta“ je brutálně regulované svou cenou? Jsou snad auta důležitější, než lidé..?

Paradoxně pravicové strany – ty co volají po trhu a tržním prostředí – jsou nejvíce PROTI zavedení tržních principů v parkování. Nepochopím..

Radek

Hlavně máme příklady absolutního selhání zastupování najmu v různých městech – naposledy třeba Berlin nebo Amsterdam. Většinou tyto politiky razí levice. V parkování tu stejnou hloupost opakuje pravice a tváři se překvapeně, že to nefunguje.

Gwann

Nase pravice. Nebo spis nase ODS, coz je mentalne neco jako strane narodne socialisticka nebo jeste hure mladocesi. Od te doby nikam nepokrocili

Gunduľ neubiješ

Ano, mnoho lidí, ať už mentálně nesmělých, točvolantům, čichačů benzínových výparů, nebo jenom těch, co jim jako volební program stačí „brm brm“ opravdu upřednostňují auta před lidmi. Je to celkem běžná a lehce rozpoznatelna forma sociopatie a psychopatie.

Kebab

Před lidmi jako jste vy se to ovšem dá plně pochopit, nálepkovače nemá rád nikdo.

Gwann

Mozna nalepkuje, ale kdyz vidite lidi, co rdeji vstavaji ve 4 rano aby mestem projeli bez zacpy a nemuseli jet MHD, tak taˇ to na psychiatra trochu uz je

Kebab

Vstávání ve 4 ráno je na psychiatra samo o sobě, tvrdí 10 z 10 sov🙂

xxyy

Myslíš před lidmi nebo před fanatickými levičáky jako jsi ty?

xxyy

Já jsem třeba pro úplné zrušení těch blbostí jako jsou modré zóny.

mgr.pavel

Já jsem zase pro =uplné zrušení parkovacího socialismu, a taky se toho nejspíš nedožiju, no.

Každý máme nějaký ten vlhký sen 😉

Gwann

Ja jsem, co se tyce parkovani, pro volny trh. Kdo si zaplati nejvic, ten parkuje. Kazdy uiny, at si auto sesrotuje. Jste s tim ok?

Protoze cokoliv jineho je dilema obecni pastviny, cili duvod proc kazdy komunismus musi zkrachovat

highway

Byty a parkování nelze srovnávat: Kdyby byl jeden majitel bytů v celém městě, tak by neexistovalo tržní nájemné. Majitelem drtivé většiny parkovacích míst je město, tak si může cenu nastavit jak chce. Kdyby nastavilo cenu 10x vyšší, tak bychom ji museli akceptovat. Jakékoli zvýšení ceny se mi nelíbí, ale, jak známe od Cimrmana: „Můžete s tím nesouhlasit, můžete se dokonce i rozčilovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat“. Řeči o tom, že „ve volbách zvolíte někoho jiného“ – v Brně ? Kde je na magistrátu velikánská koalice všeho relevantního, hahaha.

Radek

Samozrejme, ze jde. Tu cenu nemusi určovat město (politici, úředníci), ale muže ji určovat poptávka. Proste tak, jak to chodí v jiných odvětvích trhu. Jak píšu níže, pokud chcete najít rovnováhu mezi poptávkou a nabídkou, tak toho dosáhnete pouze tržní cenou. Pokud tu cenu budete regulovat níže než je cena tržní, tak ohrejete poptávku a ochladite nabídku, jinak řečeno na trhu vznikne převis poptávky nad nabídkou, tedy nedostatek. Na tohle fakt člověk nemusi byt spickovy ekonom aby chápal tyhle základní věci.

Radek

https://courses.lumenlearning.com/suny-microeconomics/chapter/reading-price-ceilings/
tady je hezky vysvětleno, jak funguje cenový strop na křivky nabídky a poptávky. Tedy přesně to, co se děje v parkování (skrze městský monopol, jak jste sám napsal)

Frank

800 Kč, to zhruba o 14 piv ročně míň…

Gunduľ neubiješ

A kolik je to fotbalových hřišť? A kolik fabií? A kolik těhotných babiček stěhujících klavír??

frank

Nemluvě o tom kolik sanitek nebude moci volně parkovati ?

Beny

Od pristiho roku stejne budou muset byt vsechny klaviry povinne elektricke, takze je bude moct stehovat nebinarni osoba pomoci cargo kola.

Karl

Bohužel tako nová daň se rychle rozmáhá. Ale chybí řešení v podobě parkovacích míst.

žádná modrá zona místa nepřidá.

Když už se vybírá (A), mělo by být i to B stavba parkovišť.

libcha

Jenže do hustě zastavěného města ta parkovací místa těžko přidáte. A parkovací domy stojí „od“ 1 MKč / místo, to zase málokdo zaplatí. Takže správným řešením je zvedat ceny parkovného do takové výše, že si je polovina lidí nebude moci dovolit — nebo přesněji, bude moci, ale nebude jim to stát za to — a rázem bude v ulicích parkovat polovina aut. Bohužel, současných 200 Kč či 800 Kč jsou naprosté drobné, v porovnání s náklady na provozování auta jako takového.

L.

Sice se lidi budou mít hůř, ale problém to „vyřeší“.

mgr.pavel

„Hůř“ než dnes, kdy si nárokují veřejný prostor pro odkládání soukromého majetku, ideálně zadarmo?

rodilyslavkovak

A k čemu má veřejný prostor sloužit, než k uspokojování potřeb občanů?

mgr.pavel

Myslíte třeba k močení? To je taky uspokojování potřeb občanů.

Nebo k uskladnění almary, co se mi nevleze do bytu? Můžu ji nechat na ulici před domem? Mám potřebu si někde odložit almaru, můžu ji postavit na ulici?

mgr.pavel

Jinak veř.prosotr má sloužit k efektivnímu využití veřejnosti, tedy občanů. Ne k neefektivnímu odložení majetku jednoho občana na dlouhou dobu.

Veřejný prostor v centru měst je hodně cenný (jak cenný? tak moc, jak si město účtuje zábor pro zahrádky, třeba – to vypadá ne tržní cenu). Vážně vám připadá efektivní tak cenný prostor použít jako „mrtvé“ místo, kde dlouhé hodiny něco stojí?

To prosím není podpora mobility, ale naopak. DLouhodoběji zaparkované auto je ne-mobilita.

rodilyslavkovak

Jo aha. Tak si představte že má sloužit pracujícímu lidu 🙂 Zdá se že to byste chápat mohl…

Michal Bartoníček

Takže až bude venku hezky, vytáhnu si stůl a židli a já jako zástupce pracujícího lidu mi bude sloužit k tomu, abych dobře odvedl svou práci. 🙂

mgr.pavel

A ten pracující lid potřebuje odkládat svůj majetek na veřejnou plochu z jakého důvodu?

(asi něco dělám blbě. pracuju, a majetek na veř.plochu takto neodkládám)

Radek

To jsou hesla jak z minulého režimu. Občas se ve zdejších diskuzich musím ubezpečit, že je už opravdu rok 2024.

Gwann

Ok, takze kontejner na sut si tam muzu umistit zadara na jak dlouho chci? Nebo ne? A proc ne?

xxyy

Tvl ten veřejný prostor je všech občanů

mgr.pavel

Ano, tyvole. VŠECH. Ne jen toho vola co si tam na týden zaparkoval auto.

Gwann

Uz jen dodejte vsechnu moc sovetum a tahnete na vychod

Gwann

Ja fakt nevim, jak to ze vetsina lidi chape placeni najmu za byt, zahradu, pole, hospodu…ale zaroven nechape, ze za odlozeno plechovky s koly…se taky plati

lokotomy

Nikoliv. Když už odkládáte svůj majetek na veřejném prostranství, měl byste za to adekvátně zaplatit. A když se podíváte do městských vyhlášek, kolik se platí za zábor plochy pro jakékoliv jiné účely, tak to „adekvátně“ za jedno parkovací místo začíná někde na 1000Kč měsíčně. Spíš víc.
A v parkovacích domech tak 10 tisíc měsíčně.

*h8*

jenže zaplacení městského výpalného v modrých zónách vám ještě to parkovací místo NEZAJIŠŤUJE !

Martin

Nerozumím nárokování veřejného prostoru k odložení soukromé věci a ještě nejlépe zdarma.

Paddy

Nic není zdarma. Platíme docela vysoké daně. Jestli jezdím autem, ano, zaberu parkovací místo, ale nejezdím MHD na které se používají také mé daně.

Paddy

A mimo jiné tramvajové tratě také zabírají náš prostor, a autobusy ve velkém ničí silnice, které také z mých daní sanujeme. Podívejte na vyjet koleje v asfaltu hlavně u zastávek.

Karl

Zapomínáte, že v ceně benzínu nebo je víc jak 50% daň na silnice a i parkoviště.

Jan Sůra

Porovnejte si už laskavě výnos ze spotřební daně z pohonných hmot a náklady na stavbu a údržbu silnic. Ne, opravdu není cílem státu zajistit, abyste měl kam odstavit svůj soukromý majetek.

frank

legrační na příspěvku pana Karl je, že v zdůvodnění spotřební daně není o parkovištích vůbec nic ( jen to, že část z ní se použije na výstavbu silnic a železnic) a navíc pan Karl zapomíná, že spotřební daň se platí i z jiných komodit , třeba z cigaret ( asi na odpadkové koše na cigarety s tím zhášecím plíškem ), z pitiva alkoholového ( asi na kanalizace )…

xxyy

Sůro, ty se uklidni, ty tvoje výžblechty poslední dobou jsou děs.

Gwann

Skotske striky tu potrebijete spis vy

Petr

Fajn a kolik mi na pumpě sleví za vlastní garáž?

Michal Bartoníček

Tak jezděte MHD a nestěžujte si. 🙂

Gwann

Az si budete do anusu strkat Tatru T3, reknete, tohle nechci zmeskat

Michal Bartoníček

Neprojektujte si do mě vaše sexuální choutky. 😀

Jaaa

Za ten provoz našeho auta ale veřejná kasa platí víc než za ty šaliny. 😉

mgr.pavel

Pás zaparkovaných aut dlouhý 200 metrů slouží pro mobilitu pár desítek lidí (je to cca 20 aut, kdyby se na každém místě 2-3 auta vyměnila). To je prosím jedna tramvaj, která na podobně širokém pásu projede co pár minut.

Který pás slouží lidem víc, ten parkovací, nebo ten tramvajový?

Gwann

Ja auto nemam. Dostanu slevu na dani?

Gwann

PS: vetsinou chodim po Brne pesky, takze na MHD to nenavliknteze

mgr.pavel

Však vybrané peníze mají jít do infrastruktury. Nicméně ty drobné co se vyberou, za to moc parkovišť fakt nepostavíte.

Btw. stávající komunikace a parkoviště nejsou zadarmo. Město zaplatilo za jejich výstavbu, město platí za jejich údržbu a čištění a opravy. Kdo toto má platit a proč ne ti, co ta parkoviště používají?

Pepan

Vy někam dobrovolně přispíváte za to, že někdo postavil chodníky, po kterých chodíte?

mgr.pavel

A vy někam dobrovolně přispíváte za to, že někdo postavil silnice, po kterých jezdíte?

Ne.

Tak proč se ptáte na tak zavádějící otázku?

rodilyslavkovak

Ne, on přispívá nedobrovolně. Ve spotřební dani za PHM.

mgr.pavel

Kolik PHM spotřebuje zaparkované auto, když už chcete vést tuto absurdní debatu?

rodilyslavkovak

Nějak tam asi dojéct muselo a taky zřejmě časem odjede
Rozhodně přispěje víc než vy z DPH za boty ošoupané chůzí.

Rodney

…ale také mnohem víc znečistí ovzduší 😉

Michal Bartoníček

To je velice špatná úvaha. Pokud já utratím měsíčně 30 000 Kč a vy taky 30 000 Kč, tak daň odvedeme stejnou. 😉 Akorát já si ty utracené peníze víc užiju, kdežto vy to projezdíte. 😀

peter

Chybna uvaha. Pokial 30 000 Kc prejazdi, tak zaplati dan nejakych 15 000 Kc.

Pokial vy miniete 30 000 Kc, tak zaplatite dan tak 6000 Kc.

rodilyslavkovak

leda že by je prochlastal nebo prokouřil

Gwann

Ty wole. Chci vlastnit brejlovce. Mam pravo pozadovat pro nej parkovaci misti prwd barakem? Kurwa ne, brzo by byl pl napravy v asfaltu

Michal Bartoníček

A přitom se tohoto nedobrovolného přispívání může dobrovolně zbavit. 🙂

Tomas Rybar

Vy zřejmě silnice vůbec nevyužíváte. Do práce jezdíte na létajícím kole a obchody kolem vás zásobují vzducholodě. A když se rozhodnete například jít večer do divadla, zavoláte si aerotaxi.

Jaaa

Metro, dodávka, šalina.

Nikde není vaše osobní auto.

Co tam máte dál?

Lukys klobásis

Jo to chceš tohle. Koupit byt ve středně velkým městě a nemít kde zaparkovat.. a když už tak zase plať.. díky nechci.

Gwann

Dekuji, zustante na vsi, ale chran vas ruka Páně…opruzovat v onom meste s gumokolem

Paddy

Docela trapný výlev.

rodilyslavkovak

jako obvykle

Michal Bartoníček

Trapné výlevy tady předvádějí ostatní. 😉

Jan T.

Pokud je služba prakticky zdarma (což je i za těch 8 stovek), tak to bude využívat každý i kdyby s tím autem jezdil jen týdně na nákup. Jediná možnost jak zajistit dostatek míst pro ty, co parkovat opravdu potřebují, je nastavit tržní cenu, která bude cílit na obsazenost 90% a dynamicky se měnit podle aktuální poptávky.

Radek

Správně.

Paddy

Prosímvás jděte někam s tržními cenami. Když má 60% lidí plat kolem mediánu, tak to bude pro horních deset tisíc.

frank

Docela by mě zajímalo, jak těch “ horních deset tisíc“ u nás dokáže vykoupit třeba těch 5.7 milionů zájezdů za hranice všedních dnů v zemi, kde je medián platů pouhých 39 136 Kč a průměrná mzda 48 011 kč ( údaje za první pololetí 2024).

Michal Bartoníček

Co máte proti tržním cenám? Vy si za ně nekupujete zboží a služby? Dostáváte od někoho dotace nebo slevy?

peter

Vy platite vo verejnej doprave trzne ceny ?

Michal Bartoníček

Ne. Ale nebudu prskat, pokud by k tomu došlo. Navíc vy na Slovensku máte slevy na jízdném docela velké.

Jaaa

Pán je komunista nebo anarchista?

Radek

Tak můžete zvonit klicema, ze chcete socialismus. Přece neexistuje nic jako právo jezdit autem. Co se tady člověk fakt nedozví.

Radek

To snad ne – člověk by měl platit za to, co sám vyžaduje. Neslýchané!

Paddy

Tak si plaťte skutečnou cenu za dopravu, ať už MHD, nebo vlaky. A to byste asi nejezdil. Koukněte se kolik třeba Praha doplácí do MHD

rodilyslavkovak

A třeba za svoz a likvidaci odpadů, to by bylo taky žůžo. O doktorovi a školství raději ani nemluvě…

Radek

Však já proti tomu nic nemám, navíc sam mám auto, tak co mi to tady cpete. Vy jste fakt jak chlapeček, kterému někdo vezme hračky a on začne vykřikovat, at ke teda vezmou i Pepíčkovi.

Michal Bartoníček

Tak si plaťte skutečnou cenu za správu a údržbu silnic a dálnic, za dálniční známku, za místo v parkovacím domě. Ale to byste asi dát nechtěl. 😀

Gwann

Cena nakladu za MHD = Djakarta. Jestli vam to prijde ok, tak fajn, ja v Brne i Praze do peace umim dojit pesky

mgr.pavel

Když máte na byt a když máte na auto a jeho provoz, tak snad máte i 800 ročně na povolení parkovat.

Michal Bartoníček

Snad si nejdříve uděláte průzkum terénu, ne? Nebo se nastěhujete do nového bydliště a pak si řeknete „jé, tady není kadeřník, musím zase do města“, „jé, tady není pošta, musím do města“, „jé, tady není kde zaparkovat“. Je vaše blbost, že jste si nezjistil, co v okolí budoucího bydliště budete mít.

Milan

Před šesti lety zadarmo, potom dvě stě, žádné zlepšení, teď osm set, také to nic nezlepší. Ale jak to tady čtu, mnozí by chtěli, aby to bylo ještě dražší. No, s takovým materiálem se nedivím stoupajícím cenám všeho, mnohdy vyšším než v Německu. Některé z nás baví být oškubáván.

Liposh

Je pravda, že se vlastně nic nemění. Zkuste vyzvednout autem někoho po operaci u svaté Anny. Zkuste totéž u Úrazovky… nejde zaparkovat. Lidé po operaci musí domů MHD. A To je to svinstvo. Platíme modré zóny a neděje se nic.

Kubrt

Nevím, jestli to je nějaká ironie, ale pokud ne, jedná se o směšování dvou různých věcí. U nemocnice by jistě mělo být nějaké krátkodobé parkoviště pro dovoz/odvoz pacientů. Ale to nijak nesouvisí s běžným parkováním v ulicích.

Liposh

Mělo by tam být a není. To je zrovna verejneprospěšná věc, kterou lze z toho fondu financovat,pokud budeme počítat že přilehlé okolí nemocnic patří městu. To, že si zaměstnanci Brněnských komunikací za veřejné peníze postavili u práce parkovací dům průměrnému člověku nepomůže.

M19

Nemocnice u svaté Anny i Bohunice mají vlastní placené parkoviště, jen to prostě nebudete mít zdarma. Smiřte se.

thebearspook

U sv. Anny najedete dovnitř, vyzvednete pacienta a jedete ven. Zdarma.

tarten

Účelem je spíš, aby se nekupovalo třetí auto do rodiny. Nikdo nemůže čekat, že se taková změna projeví rychle, spíš půjde téměř o výměnu generací.

Petr

Stačí si na koníka pořídit stáj a hned nemusí majitel platit za uvázání spřežení u obrubníku.

hroch.obojzivelny

Nezapomínejme, že jsme specifický trh. Máme rádi menší balení výrobků za vyšší ceny a naše specifické chutě nejlépe přijímají syntetické náhražky. A to jde ruku v ruce i se segmentem služeb. Takže parkování sice budete mít dražší, ovšem za to volné místo najdete jen každý druhý den. A to se vyplatí.

Jan T.

Pokud je míst nedostatek tak ano, je to málo. Za službu je třeba platit. Pokud byste platil regulovaný nájem pár tisíc měsíčně tak by byla nedostupnost bytů ještě horší než je dnes, pokud by teda nestavěl stát prodělečně paneláky stejně jako dnes staví dotované P+R a podobná parkoviště pro pár stovek vyvolených.

mgr.pavel

Před 6 lety zadarmo, teď 200, bude 800, a pořád to ještě není tržní cena za parkování.

Pořád zde máme parkovací socialismus.

Neslýchaná drzost!

Kebab

Taky zdravotní, vzdělávací a důchodový socialismus a jistě celou řadu dalších.

Radek

Je to tak. Jen tedy michate dohromady rivalitu a nerivalitni statky, což je prave ten problem, proč toho parkování je nedostatek. Mrkněte někdy na poptávkou a nabídkou křivku a co se s nimi stane, pokud zafixujete cenu níže než je jejich ekvíibrium. Voilá

Radek

https://courses.lumenlearning.com/suny-microeconomics/chapter/reading-price-ceilings/
Vám to sem dám taky, v tom grafu je hezky vysvětleno, proč nižší cena (parkování) než-li tržní je sama o sobě příčinou nedostatku (parkování).

Kebab

Klidně můžete, ale důvod, proč spolu v tomto my dva nesouhlasíme, je jinde než ve zjevných ekonomických faktech. Já zkrátka považuji parkování za nedílnou součást silniční infrastruktury, zatímco vy ho chápete jako něco navíc, jako ekonomický statek.

Radek

To je přeci úplně jedno. Nebudu se sestrojit kulatý čtvereček, když je to zjevně nesmysl. Pokud chci zabezpečit dostatek parkování (což je myslím veřejný zájem), tak k tomu budu používat nástroje, kterými toho dosáhnu. Bez ohledu na to, jestli to považuji za součást infrastruktury nebo ne. A zkrátka skrze price ceiling toho nikdy nedosáhnu. Protože to právě je tou příčinou nedostatku. Proto říkám nemíchejte jabka s hruškama, je důležité rozumět tomu, čeho chcete dosáhnout a které nástroje Vám to umožní. A říkám, člověk nemusí extra rozumět ekonomii, aby chápal, že zastropování ceny rivalitního statku je naprostá hovadina, která bude mít… Číst vice »

Kebab

Lze toho dosáhnout například zásadním zvýšením náročnosti autoškoly, aby ji nemohl udělat každý, kdo jde zrovna náhodou okolo. To by navíc řešilo nejen parkování, ale obecně přetížení infrastruktury, hluk a zásadním způsobem i bezpečnost provozu. Na to ale nikdo nemá odvahu, je to jako důchodová reforma. Místo toho se jde opět nejjednodušší cestou – zpoplatnění za doprovodu divení, proč se nedá nikam dojet a zaparkovat, proč je všude hluk a proč máme bezmála 100 000 nehod a 500 mrtvých ročně.

Radek

Mohu se pouze opakovat: “ je důležité rozumět tomu, čeho chcete dosáhnout a které nástroje Vám to umožní.” To co navrhujete je jiste chvalihodne, ale problémy s parkováním to velmi pravděpodobně nevyřeší. Dokonce jej velmi pravděpodobně ani vůbec neovlivní. Vzpomeňte si na me, až nebudete moc priste zaparkovat.

Kebab

Vliv na parkování by byl pochopitelně zásadní, i když ne okamžitý. Kolik znáte lidí, kteří mají auto, přestože nemají řidičák? Já znal jen jednoho – Charlieho Wattse, bubeníka Rolling Stones. Ten měl aut celou sbírku, ke každému z nich zvlášť oblek, aby ladil a občas nastartoval a poslouchal motory. Ale jen na neutrál, neměl prý rád, když to moc řvalo🙂 A auta samozřejmě stála v klimatizované garáži.

libcha

Kolik stojí v Brně pronájem 10 m^2 veřejného prostoru před hospodou za účelem zřízení letní předzahrádky?

Dan

Nebo třeba jen poplatek za využití veřejného prostranství na přistavení kontejneru pokud provádíte rekonstrukci, přitom kontejner zabírá stejné místo jako auto.

Liposh

Tam kde se parkuje zdarma, tam je i kontejner na rekonstrukci zdarma.

Dan

Nevím jestli má Brno nějakou vyjímku, ale u nás, kde se za parkování vůbec neplatí, tak pokud si chci nechat přistavit stavební kontejnej, tak musím tento záměr ohlásit na radnici a uhradit poplatek za využití veřejného prostranství. Předpokládám, že takto je to ve většině měst.

M19

Lhát vám jde, jen ta pravda jde mimo vás. 😉

Jan

Samozřejmě že je to i v Brně, nazývá se to zábor veřejného prostranství a platíte buďto městské části, pokud je to komunikace v jejich správě nebo Brněnským komunikacím, pokud je to jejich správa, nic neobvyklého.

M19

A proč to vysvětlujete mě? 😁

Tomas Rybar

Chcete říci, že vám jen dají povolení k přistavení kontejneru bez vyhrazeného místa? Že si místo musíte najít sám a ne-li mate smůlu?

Bobek

(Což ovšem není zcela fér argument, zábor na rozdíl od karty do zóny znamená exkluzivitu využití.)

Radek

Je to tak. Ten stávající systém je dementní pro všechny. Lidi si platí a stejně nezaparkuji + plus zkratka ty problémy s rovnovážnou cenou.

Petr

Taky je to sakra dražší.

Radek

Tuším 10 Kč/m2/den. Tzn obdoba parkovacího stání 45000/rok.

thebearspook

10 Kč/m²

Tomas Rybar

Oni vám těch 10m2 pronajmou tak, že si místo musíte najít sám a ne-li mate smůlu.

thebearspook

Už chápu to nadšení, dostat modré zóny i tam, kde nemají žádný smysl.

mimochodem

Ale ony smysl maji. Jen se na to koukate z druhe strany sachovnice.

thebearspook

Mají smysl tam, kde je bydlení a práce. V sídlištích, kde všichni jen bydlí, smysl nemají. Mají, pokud jde o zdanění parkování, ne pokud jde o navýšení parkovacích míst pro místní. V tom případě dojde spíš ke snížení počtu míst.

Ojin

Když v daném sídlišti poptávka po parkování zdarma překročí počet dostupných míst, tak to smysl má.

Jan T.

Kde třeba nemají smysl?

Dan

Stejně je ta cena za uskladnění soukromého majetku stále směšná. Necelých 17% ceny šalinkarty. Mnozí takto i využívají staré vraky k uskladnění různého harampádí, protože to vyjde daleko levněji, než pronájem prostor k tomu určených.

Kubrt

Cena je i po zvýšení stále jen symbolická, to jistě, ale že by ulice českých měst byly plné skladovacích aut? Zase nepřehánějte. Víc místa blokují vraky, ke kterým se nikdo nehlásí.

tarten

Nemyslím si, že je to poslední zdražení.

Zlámalík

Pokud bude parkování na ulici levnější jak v parkovacím domě, nikdo žádné domy stavět nebude a bude se stát všude možně venku. Asi to tak chceme.

Jan T.

Přesně tak. To je jako kdybychom měli dnes regulované nájemné za pár tisíc, to by nové domy stavěl jen stát jak staví prodělečná P+R.

Kebab

Zatímco teď je vyhráno. Byty staví developeři na kšeft a velká část z nich zůstává prázdná, protože se jako investice bohatě vyplatí i tak, bez starostí s nájemníky. Ve výsledku stejně nemají noví obyvatelé kde bydlet a jako bonus ostatní bydlí za nesmysl.

Gwann

Absolutni blabol a urban legend.

Velka cast urcite nezustane prazdna – a i kdyby zustala, tak si jej koupil nekdo ze zdanenCh penez, zaplatil v cene silene dph a vam je do uziti bytu vyrazne min nez do obtezovani okolk gumokolem

rodilyslavkovak

A proto tady stát neustále řeší jak řešit bytovou politiku a dostupné bydlení, že (to že se mu stále nedaří, především proto že prakticky nic nedělá, to už je jiná věc)

Karel

Uff, 60 korun měsíčně.. To určitě odradí lidi, kteří auto nutně nepotřebují, aby se ho zbavili ve prospěch MHD🙃

Kebab

Zato když si někdo dovolí přijet autem na víkend na návštěvu, tak aby si pomalu bral úvěr😃 Na stání na ulici… A i tak to bude k ničemu, protože stejně nezaparkuje. Ale nakonec dobře mu tak, že? Co má co mít auto a někde courat? Má přijet třeba z Plzně na kole, Uberem nebo po VRT, kterou svět neviděl.

P73

O víkendu se neplatí.

Ojin

Rezidenti na to mají hodiny pro návštěvy, které se můžou k tomutu účelu použít

Liboros

ty používáme na své vozy abychom si odložili plnou platbu za roční platbu

Gwann

Pak nemate v hlave funkcni mozek

Jan T.

Kolik tisíc platíte za to návštěvnické parkování, že na to potřebujete úvěr?

Kebab

Proč já? Jde snad o princip. Nebo je třeba obyčejná krádež v pohodě, když se to nestane zrovna vám?

mgr.pavel

Tak mi prosím ukažte člověka, co jede někam na návštěvu autem, a bere si pomalu úvěr na zaplacení parkovného.

Gwann

Je to blazen, zbytecne kazde slovo

Alda

Cena byla v roce 2018 pro abonenty pro druhé auto tuším 40 000 korun za stání na ulici. Dnes to bude podobně.