Poplatek za emise posunul mýtné o dvě a čtvrt miliardy na nový rekord
Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vybrané mýtné výrazně vzrostlo přesto, že provoz nákladních vozidel zůstal téměř na stejné úrovni.
Ani potraviny výrazně nezdražily. Divné.
Děkuji všem, kteří jste se na zavedení 4. složky mýta podíleli, bylo to drama, ale povedlo se to a ty 2,2 mld. Kč za rok za to dle mého sakra stali… Je to dalších 7 km dálnic, co by se z toho každoročně zaplatili ve vystavbe, well done!
Můžeme si navzájem pogratulovat my všichni, co se na to složíme v ceně zboží.
Jen aby se to zvýšení sazby v té stavbě dálnic odrazilo.
Jinak, zvýšení mýta kvituji. Cena mýta je jedna z mála věcí, kdy jsme výše než Němci a oni nás pomalinku začali dohánět. To přeci nelze připustit.
Toho bych se nebál… Neodrazí. Ale, zmiňoval zde někdo co jde na tranzit, kdo, kde skládá atd. No… Věřte, nebo nevěřte, ale v relaci Lanžhot-D2-D1-D5(D8)-Rozvadov(St.h.) dělají mýtné transakce vozidel nad 3,5t s cizí poznávací značkou (rozuměj od Slovača ďalej), které trasu neopustí polovinu případů. P.S.: Holt, někdo do těch systémů vidí.
Divili byste se, ale ona spousta těch cizích SPZ není tranzit, bohužel je ČR i skladištěm Evropy… Ten cisty tranzit jsme z průjezdu OBU jednotek také dávali dohromady… Byly to jen jednotky tisíc mezi hraničními přechody, zkusím to najít… Ale Krásný Les – Lanžhot bylo tuším 2.500 vozidel za den obousměrně…. Pak přes 1000 bylo už jen Rozvadov – Lanžhot a pak Jablunkov – Český Těšín.
Já vám děkuji za odpověď a abych se neopakoval; Moje reakce na Olin je určena i Vám. Jako snad všímavý řidič náklaďáku mohu odtušit, proč ty tranzitujici auta jedou zrovna takovou trasou a ne jinou. Zrovna Rozvaděč-Lanžhot má smysl pouze v případě, kdy by doba výkonu zasahovala do nočního zákazu v Rakousku a naopak pauza vyšla v CZ na brzký čas, nebo přesně do místa, kde bude mít řidič jistotu, že bude mít parkovací místo. Jindy je pohodlnější jet přes A➡️H➡️Balkán. To platí pro příjezdy od A3/A61 a od A6. A4 se opravdu jezdí přes Krásný Les, občas někdo přes… Číst vice »
Zde není úplně rozpor. Problém je v případě trasování Balkán – Německo v nákladech a omezení skrze Rakousko, nikoliv v tom, že je nevýhodnější, ale že je to „rizikovější“. Jak jste zmínil noční zákazy, ale i nižší nápravové zatížení, vyšší poplatky a represivnější ozbrojené složky. Ke kolegovi Janeckovi bych chtěl jen drobnost. Bohužel z pohledu zátěže pro naši zem a jeho obyvatelstvo nevnímám rozdílů mezi tranzitem a závozem/vyskladněním redistribučních skladů vytvořených uprostřed Evropy pro optimalizaci dodávek joint-venture širokodaleko okolo nás.
To jsem doopravdy rád, že na mne reaguje někdo, kdo o tom něco ví. Ne jako ten maestro, který má (alespoň podle aliasů) nejen rozdvojenou, ale rozpadesátěnou osobnost.
Já jsem prostý řidič náklaďáku a popisují to co vidim a ostatní si musím domýšlet dle svých znalostí a zkušeností. Takže se to může s realitou rozbíhat. Ale doufám v to, že ne tak tragicky jako v případě většiny ostatních diskutérů.
Což je naprosto spravedlivé. Platit za zboží se má i s dopravou.
Tranzit by měl mít dvojnásobné sazby.
A jak ho poznáte?
Třeba dle zahraniční SPZ?
Mohl byste ty své myšlenkové pochody trochu rozvinout? Jak jste došel zrovna ke dvojnásobným sazbám? Máte to podložené nějakou kalkulací? A jak souvisí registrační značka s tím, kam vozidlo jede?
Jakože mimočeská RZ=tranzit?🤣. Leda tak Ford Transit s cestujícími, kteří podstoupili tranzici.
Mýtnou branou na hranicích?
Mýtné brány nejsou již mnoho let mýtné. A když tu kamion sledovaný satelitním mýtem složí a pak zase naloží? Jak to poznáte? Z mýta? .
Nebyly by zákony o špiónování z mýta takhle náhodou proti spoustě nadřazených zákonů a konvencí, které jsou pro ČR závazné?
Bolo by zaujimave vidiet statistiku, kolko z toho je cisto tranzit cez CR. Vzhladom na polohu CR v strede Europy a z prevahy poctu registrovanych zahranicnych vozidiel v systeme tak podstatna cast poplatkov bude z tranzitu, cim sa CR oplati mat relativne vysoke poplatky a domacim ulavit inde, napr. zvysit zlavu na poplatnika dane v CR.
Spoustu cizích kamionů řídí Češi, spousta cizích kamionů u nás skládá a nakládá. Spousta kamionů je registrovaná v jiné zemi, než je sídlo firmy. A někdy i Čech přes Česko jenom tranzituje. Co teď s tím?
A statistika znamená, že ne každé vozidlo s cizí RZ má přidělenou OBU a ne každé vozidlo s OBU je vždy na území ČR.
Vymejšlet nový a nový daně, to by šlo. Udělat nějakou smysluplnou koncepci to ne. Proč se staví třeba průmyslové zóny mimo dosah koleji, že jsme se dostali do doby, kdy i ministr dopravy mluví o přesunu nákladů na železnici jako o utopii.
Protože se nechce. I pošta už opouští koleje, které „jsou zaostávány‘ ze strany státu, ve srovnání se silnicemi. Ovšem, zahrnutí důsledků do ceny mě osobně neuráží, byť není bohužel řešena příčina. Co člověk nadělá…
Tak koleje už opouští kdekdo. Teď tu byl článek, že i lokomotiva jede raději po silnici.
Protože tady tak nějak zvítězila na kolejích doprava osobní, takže se tam nákladní už nevejde. Je to něco za něco.
A proč se nezvýší, tak jako u silniční dopravy, kapacita kolejí?
Tak jsme si zase všichni připlatili.
Těch 100 km nových dálnic nebylo asi zadarmo.
Baví mě ti mínusáři, říkám si jak to vlastně dělají, že se bez elektřiny dostanou na internet a to nemluví o všech dalších věcech. Anebo jsou jen tak naivní?
Což je naprosto správný krok. Kdo jiný, než zákazník má platit za plundrování okolí??
Všichni ne.