pruvodce

„Pomeranč“ už ověřuje nové koleje na Václavském náměstí. Návrat tramvají se tam blíží

Měřící vůz DPP na zrekonstruované trati přes Václavské náměstí. Foto: DPP Dominika Brabcová a Dan ŠabíkMěřící vůz DPP na zrekonstruované trati přes Václavské náměstí. Foto: DPP Dominika Brabcová a Dan Šabík

Obousměrné tramvaje linky 35 už přestaly do provizorní zastávky jezdit. V sobotu začne ostrý provoz.

Od soboty 28. září se po téměř třech měsících vrací tramvaje na Václavské náměstí. Tramvajové linky 3, 5, 6, 9, 14 a 24 tak začnou opět jezdit Jindřišskou a Vodičkovou ulicí, stejně tak noční linky 91, 92, 94, 95, 96 a 98.

V úterý projela zrekonstruovaný úsek měřicí tramvaj přezdívaná “pomeranč“. Do soboty bude podle dopravního podniku probíhat přejímací řízení tratě, dráhových kabelů a trolejového vedení.

Už v pondělí přitom zajela do provizorní zastávky u budovy hlavní pošty naposledy linka 35. Ta spojovala náměstí s Žižkovem. Úsek od Senovážného náměstí po Václavské náměstí tak nebude až do soboty obsluhován.

Z druhé strany úseku pak dosavadní výlukovou linku 34 od soboty nahradí linky 6 a 14. Ty však budou nadále ovlivněny pokračující výlukou u Výstaviště a uzavřením Libeňského mostu.

Linka 6 pojede po své původní trase z Kubánského náměstí přes Otakarovu, I. P. Pavlova, Václavské náměstí a Náměstí Republiky na Strossmayerovo náměstí, odkud bude pokračovat přes Vltavskou a Dělnickou na Libeňský most, kde bude ukončena.

Linka 14 pojede ze Spořilova přes Náměstí Bratří Synků, Albertov, Václavské náměstí a Bílou labuť na Vltavskou (na předmostí), kde odbočí vlevo a bude pokračovat přes Strossmayerovo a Letenské náměstí do smyčky Špejchar.

Nové výhybky si ještě počkají

Rekonstrukce tratě je spolu s instalací výhybek součástí návratu tramvajové tratě do horní části Václavského náměstí. Ta má být kompletně dokončena v polovině roku 2027.

Dělníci v nyní končící fázi výstavby spolu s kolejemi v Jindřišské a Vodičkově ulici opravili také stropní desku stanice metra A Můstek, která se nachází pod kolejemi, a vybudovali výhybky k budoucí trati směřující k Národnímu muzeu a Vinohradské ulici.

Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu budou podle dřívějších informací tramvaje jezdit po stranách náměstí a uprostřed bude promenáda. Město také počítá s utlumením provozu aut na náměstí.

Měřící vůz DPP na zrekonstruované trati přes Václavské náměstí. Foto: DPP Dominika Brabcová a Dan ŠabíkZrekonstruovaná trať přes Václavské náměstí. Foto: DPPMěřící vůz DPP na zrekonstruované trati přes Václavské náměstí. Foto: DPP Dominika Brabcová a Dan ŠabíkVýluková linka 35 v dočasné zastávce v Jindřišské ulici. Foto: PIDMěřící vůz DPP na zrekonstruované trati přes Václavské náměstí. Foto: DPP Dominika Brabcová a Dan ŠabíkPrvní výhybka čekající na své umístění na Václavském náměstí. Foto: PIDPrvní výhybka čekající na své umístění na Václavském náměstí. Foto: PIDPřipravená kolejová křížení na odbočku tramvajové trati na Václavském náměstí.  Foto: PIDPřipravená kolejová křížení na odbočku tramvajové trati na Václavském náměstí.  Foto: PID
Tagy dpp rekonstrukce tramvajové trati tramvaje na Václavské náměstí Václavské náměstí
87 komentářů