Polský stavební obr míří do Česka, zajímají ho železniční zakázky

Jednou ze zakázek Budimexu je kompletní přestavba stanice Warszawa Zachodnia (Varšava-Západ). Foto: BudimexJednou ze zakázek Budimexu je kompletní přestavba stanice Warszawa Zachodnia (Varšava-Západ). Foto: Budimex

Budimex má za sebou podání nabídek do prvních soutěží Správy železnic.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Tak snad to bude ta pověstná štika v rybníku. Konec konců konkurence není nikdy dost a my jako zákazník na tom můžeme jen vydělat.

Michal

Nevěřím,v telekomunikacich tomu jsme také verily a jsme nejdražší v Evropě

Kování

No co maximálně vytlačí Rakušáky a Francouze.

none

Skoro bych rekl, ze je dulezitejsi rychlost nez cena.
U nas je to vetsinou predrazene nic. Kdyz uz se tedy alespon neco dela.

Petr

Konkurence na výstavbě železnice je potřeba jako sůl. Zakázky jsou předražené například v porovnání s výstavbou silnic a dálnic.

Paolo

To je jen a jen dobre..

Peeetr

Kdyby to byla opravdu pravda, a nešlo hlavně o dnes odlišnou kulturu nastavování odhadů konečné ceny u dálničních byrokratů a jinou u železničních ouřadů, tak by sami místní největší stavební firmy, které to tu znají nejlíp, rozšiřovali své železniční části, nebo si založili joint venture právě s těmi Poláky nebo Rakušáky.

Petr

Nemáte pravdu. Nejsou lidi a silnice a dálnice se stavějí pohodlněji – už jen doprava dělníků a materiálu na stavbu je u železnice často těžko řešitelný problém. Firmy na silnicích a dálnicích mají práce dost, na železnici by sice měly větší vejvar, ale za cenu komplikací.

Peeetr

Lidi nejsou, protože nemáte dostatečnej vejvar, a tak nezvládnete dostatečně platit lidi. I kdyby se nepočítali Ukrajinci, tak už dávno máme plně otevřený pracovní trh celé obří EU, a všech jejích nezaměstnaných, ale pokud jde o opravdu nadměrný vejvar, tak i stamilionů zaměstnaných, které můžete taky přetahovat.

Jiří Kocurek

Jakože někdo (kromě Františka) zakazuje použít firemní autobus OHL-ŽS pro návoz dělníků na železniční stavbu?

Kubrt

Polské stavební firmy, myslím konkrétně i ten Budimex, tu působily už v dobách ČSSR, kdy tuzemské stavební firmy chronicky nestíhaly.

Martin

Verom, ze budou mit i zkusenosti s vrt ax se u nas zacne stavet…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ou jé! Víc víc víc!

Jarda

jen pojdte a postavte a opravte nám železnice, jo a pokud chcete, vemte i ty dálnice, ať se jich dožiju ještě i ja.

Marcel Štancl

Je vidět, že toho moc neumíme když se tu v pohodě chytí Polska firma.

Jarda

coby nemohla? koukněte k nim, postaví dálnici přes cely polsko a my postavíme možna max 1 nebo 2 useky…. Pokud pojedou tak jako tam u nich, tak konečně začne stavět.

Kubrt

Tempo výstvaby dálnic v Polsku ovšem není dáno nějakou nadpřirozenou schopností polských stavebních firem, ale jejich způsobem přípravy staveb.

mgr.pavel

O to ale nejde. Zjevně zde je firma schopná postavit velkou liniovou stavbu. Každou takovou rád uvítám v soutěži o realizaci českých liniových staveb.

Vlastimil Kocurek

Ale jde i o to, jak píšu výše, pak Kubrt míří do černého. Podobné zkušenosti s nepřipraveností staveb mají i Slováci, zejména velkou hrozbou jsou tunely projektované s nízkým nadložím, jako je Lietavská Lúčka. tento tunel se dokončil jen ve spolupráci 3 dalších zemí, pomocí německého softwaru, jinak by nestál dodnes.

Peeetr

Velká liniová stavba se naopak staví daleko snáze, než krátké části dlouhých liniových staveb napřeskáčku.
Hlavním problémem jsou zelení teroristé, co si vzali za úkol blokovat, zdržovat a zvětšovat chaos.

Permonik

Já bych spíše řekl jejich deficitem a podaním zpráv.

2000: u nás 762 km, v polsku 500 km
2010: 1140 km vs 1450 km
2020: 1269 km vs 4200 km

Ovšem v poměru na obyvatele jsou 4x větší.

Zde vychází na webu članky pouze Polsko postavilo… ale už neni zminka že A3 nejsou schopní ani po víc jak 10 letech postavit…..apod

Marian Kechlibar

Během 20 let postavili 3700 km a my necelých 500 km, tj. 7,5x míň než oni.

I při přepočtu na obyvatele či plochu 4:1 stále ještě skoro dvojnásobně zaostáváme.

Permonik

Akurát že naše siť má mít cca 2000km.

Při jejich tempu bychom byly země s největším počtem km dálnic na obyvatele.

X 1

Jsme ve středu Evropy, tak co se divíte.

Permonik

Jako že máme mít 8000 km dálnic?

Dan

Zase ty předsudky vůči Polákům.. místo psaní chytrých komentářů se tam raději jeďte podívat.

Marcel Štancl

Stačí se podívat v jakém mají stavu trať Zgorzelec – Krzewina Zgorzelecka – Bogatynia a to nám sem chtějí zavádět?

Paolo

Ta trat byla dlouhodobe uzavrena a obnovuje se… takze trocha mimo reality …

Marcel Štancl

Píšete bludy jezdí tam stále nákladní doprava.

Jiří Kocurek

A tu trať tam udržují stavební firmy zaobírající se inevstiční výstavbou?

Paolo

Chybejici konkurence = stagnace domacich firem. Cast lidi to bohuzel neni schopna pochopit

Vlastimil Kocurek

Předsudky mít nemusíme, ale na druhé straně jak už jsem kdysi psal, Polsko je 5 x větší země, tak je jasné, že potřebuje 5 x více dálnic. Polsko je z 90% rovinaté, nedávno tam stavěli první tunel. Ale zejména zřejmě mají dostatečnou stavebné kapacitu.

PetrD

Polsko je 3,95x větší rozlohou a má 3,6x větší populaci. Když se dálnice přepočtou na tyto poměry, tak jsme na tom pořád o chlup lépe než PL.

jonáš

A v podstatně komplikovanějšim terénu.

jonáš

Znám. Je to tam placatý, stačí rozbalit beton a uplácat.

Vlastimil Kocurek

Nejde o to, co umíme, ale že u nás chybí stavební kapacity a není plně konkurenční prostředí. Jen ať to tady rozjedou, stejně tak bych uvítal i větší aktivitu firmy SKANSKA. a příchod dalších firem. Pak nebudeme muset pro nedostatek stavebních kapacit sekat výstavbu a opravu dopravní infrastruktury na úseky po pár km.
Ale sebelepší a sebevětší stavební kapacity nenahradí chyby v projektech, viz D8 a podobně D3 ( se zbytečným trasováním do svahu s výsledkem nebezpečí sesuvu půdy, a překvapivé zjištění, že existuje spodní voda).

Peeetr

Krátké úseky se staví primárně kvůli blokaci ekologů, kdy jdou do výstavby první úseky které neblokují, a s nejproblematičtějšími úseky se často čeká až na to, až se někdy schválí nové zákony. Tudíž o tuzemské stavební kapacity fakt až tolik nejde.

jonáš

V Polsku se problém s trasovánim ve svahu prakticky přihodit nemůže.

Paolo

Je videt, ze toho hodne umime, ale kapacity ani lidi nenaklonujes. Kdyz nadavas na Polaky tak jdi do Polska a podivej se na jeji zeleznicni sit, koridory, dalnice atd.. a pak poustej “ moudra“

Rozhoduji vysledky – ne narodnost a v tom vysledky maji.

Hold realita z Polska potraviny, zubare, zeleznicni stavby a uvidime co bude dal..

Jiří Kocurek

Tak to by se mělo asi zakázat českým firmám stavět v zahraničí, ne?

DavidS

Tak to Norové moc neumí stavět tunely, když některé staví Metrostav… To je jen tak pro příklad.

JKan

Tak také AŽD sa zasa chytilo v Polsku.

rhol

Ano, prosím. Cokoliv bude lepší než Hrochostroj, ztělesněný symbol prodražení, časového prodloužení a zejména mizerného výsledku jakékoliv železniční (pře)stavby v kotlině.

Pomeranč

Stavíme hroší silou! …ale šnečím tempem 😁

panda

Jen houšť, místní rybníček je už hodně zatuchlý. Ještě by to chtělo odstavit od korýtka mafoše z AŽD, snad se na levobřežce zadaří.

Jarda

pokud na ní podají nabídku a zvítězí, tak proč ne, pšonci u sebe doma jednou jak drací jak dalnice, tak železnice.

LiborV

Věřím, že v případě, že se podaří přitáhnout do tendrů na zabezpečovací zařízení vedle AŽD cca 2 další firmy, cenu sníží i AŽD. Podobně srazil cenu trolejbusů příchod na trh konkurentů Škody.

zdroj

Ještě tak najít typ zabezpečovacího zařízení, který schválí v ČR?

none

Chtělo by to mít něco evropského.

Kování

Jako předělat zabezpečení tratí v celé Evropě během týdenní celoevropský výluky?