Polský Budimex má první velký dálniční kontrakt v Česku. Stavbu D35 začne v dubnu

Hotovo má být za 34 měsíců.
Polská stavební společnost Budimex, která patří pod španělský stavební kolos Ferrovial získala svoji první velkou smlouvu na stavbu dálnic v Česku. Pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) postaví úsek D35 Džbánov – Litomyšl.
ŘSD s ní tento týden podepsalo smlouvu, uvedl na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl. K zahájení stavby má dojít v druhém dubnovém týdnu, hotovo má být za 34 měsíců.
V soutěži podala firma nejnižší nabídku. Nabídková cena Budimexu byla 3,423 miliardy korun, což bylo 75,8 % předpokládané hodnoty 4,518 miliardy korun. Budimex byl o 100 milionů korun levnější než druhý v pořadí. Do soutěže dorazily čtyři nabídky. Druhé v pořadí bylo sdružení vedené MI Roads.
Budimex byl již vyhlášen vítězem soutěže na stavbu dálnice D11, tendr ale stojí kvůli námitkám sdružení vedeného MI Roads. V tomto případě MI Roads již v únoru uvedly, že zde kvalifikaci Budimexu nebude zpochybňovat.
Trasa dálnice začíná za MÚK Džbánov, kde navazuje na předchozí úsek této dálnice D35 Vysoké Mýto – Džbánov. Je vedena rozptýleným osídlením jižně od stávající silnice I/35. Mezi obcemi Hrušová a Cerekvice nad Loučnou kříží stávající silnici I/35 a dále je vedena severně od této komunikace členitým terénem směrem k Litomyšli. Trasa je ukončena severně před obcí Sedliště, kde navazuje na další úsek dálnice