Polské vlaky by mohly zajíždět až do Ústí nad Orlicí, Pardubický kraj sní o lince do Vratislavi
Pardubický kraj, Dolnoslezské vojvodstí, polský dopravce Koleje Dolnośląskie a České dráhy jednají o tom, že by polské vlaky zajížděly nejen
Pardubický kraj, Dolnoslezské vojvodstí, polský dopravce Koleje Dolnośląskie a České dráhy jednají o tom, že by polské vlaky zajížděly nejen do hraniční stanice Lichkov, ale až do Ústí nad Orlicí. Vzniklo by tak přímé spojení až do dolnoslezské Vratislavi, navíc by se na trati z Ústí nad Orlicí k polské hranici zlepšila kvalita vozů.
O přímé spojení jednali zástupci všech stran naposledy tento týden, do konce února se chtějí dohodnout na finálním řešení spoje. Přímé vlaky by mohly vyjet od nového jízdního řádu
Podle hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického čeká přeshraniční trať už dlouho na oživení. Poslední přímé spojení přes hranice skončilo v prosinci 2016, kdy zmizel spěšný vlak z Pardubic do Vratislavi. Dnes musí cestující přestupovat v Lichkově či Mezilesí. „Při vhodném napojení by se mohlo jednat o velmi pohodlné spojení s návazností na vlak do Prahy či Brna,“ řekl Netolický. Přímý spoj by mohl pomoci podle něj zatraktivnění celé oblasti Králicka, kam již nyní míří mnoho polských turistů.
Polský dopravce na trať do Česka nasazuje nové elektrické jednotky Impuls od Newagu. České dráhy nasazují na trať většinou soupravy složené hlavně z nepříliš pohodlných vozů řady Bdmtee. Z Lichkova už dnes jezdí přímé vlaky až do Vratislavi.
Vznikl už první návrh jízdního řádu. „První navržený model jízdního řádu je nastaven tak, aby vyhovoval polohám vlaků v Ústí nad Orlicí, což je vzhledem k zaplněnosti tohoto dopravního uzlu velmi komplikované. Musíme si také říci, zda se má jednat o vlak, jehož cílem bude co nejrychlejší spojení Ústí nad Orlicí a Vratislavi, nebo o spoj, který bude zajišťovat také vnitrokrajskou železniční obslužnost,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš s tím, že nyní bude kromě jízdního řádu řešen také ekonomický model navržených řešení.