Sice to Polákům přeju, ale taky jim to velmi závidím. V Praze se řeší celou věčnost, zda vůbec povolit 2. ranvej v zásadách územního rozvoje a Poláci mezitím zvládají připravit celý projekt, povolit ho a teď tendrují dodavatele. Je mi z nás smutno.
Jenže už současná Varšava byla o 5 milionu cestujících za rok vpředu a odkud jde všude doletět z Varšavy versus Prahy je taky škoda mluvit. To u Varšavy je navíc ještě lowcost letiště s dalšíma 2,8 miliony cestujích. A něco takovýho poblíž Prahy by hatilo do posledního dechu 999 z 1000 středočechů.
Petr
1 den
Ve Varšavě mají podobný problém jako Praha. Letiště pouze se dvěma drahami, které se navzájem kříží, takže je nelze využívat současně. Navíc v obou městech je letiště blízko zástavbě a lidi si stěžují na hluk.
Poláci to vyřešili tak, že postaví úplně nové letiště, kam budou jezdit VRT a je blízko dálnice.
Letiště ve Varšavě je mnohem víc nalepené na město než to v Praze. Taky se přibližuje/vzlétá vždy přes město, z obou drah, to v Praze se na hlavní dráze provoz městu vyhýbá a hluk se týká pár vesnic okolo. Srovnáváte dvě naprosto nesrovnatelné věci.
V Praze paralelní dráha nepovede přes pár vesnic, ale přes hustě osídlené části Prahy: Suchdol, Bohnice, Čimice, Dolní Chabry a další. Co se týče množství lidí, kteří budou nově obtěžováni hlukem, tak toto množství je srovnatelné se současnou vedlejší drahou.
Hustě osídlené a napíšete Suchdol? Vy jste asi ve světě byl maximálně v Brně že? S takovými jako jste vy se nedá bavit, vy si pojedete tu svoji pořád, jediná dobrá zpráva je, že to máte blízko do Bohnic. Až to s vámi bude velmi zlé, bude se vám to hodit.
Praha Jih – Budějovice. Praha Západ – Karlovy Vary. Praha Východ – Pardubice….všude vybudované terminály a pozemní zabezpečení …..to všechno po dálnici a v budoucnu snad i železnici/kromě Varů/ do hodiny do Prahy.
Erik
1 den
Pokud budou vyuzity dotacni programy EU, cast bude platit Polsko, tak aspon za sebe, take uprednostnuji EU firmy. Opravdu a zvlast v dnesni dobe, nedava zadny smysl platit Turky nebo Cinu z nasich dani. Jeden lepsi, jak druhej 🤣.
Jucos
1 den
V Praze budeme akorat plánovat co slíbíme… cekistan.
Myslím že do roku 2031 bychom v Praze mohli zvládnout aspoň ty taxikáře 😁
Pak bych to viděl na tu paralelní dráhu, tak 2035 a vlaky, tam bych ještě nerad házel rok 😁
No dobře, a co z tohoto jakože vyplývá pro Česko?
Že se má začít plánovat nové megaletiště někde u Votic nebo u Poděbrad, aby mohlo odbavovat i vnitrostátní připoje z Ostravy a Karlových Varů?
Když se v Česku někdo pouští do odvážných a ambiciózních projektů, tak se to otočí ještě proti němu a veřejnost by ho zlynčovala. Podívejme co se třeba děje ohledně nové arény v Pardubicích. A na mrmlání a kritiku naváže fáze sebemrskačství, jak jsou všichni lepší a my ve všem špatní a nic se neděje.
Důvodem, proč se tak obří hokejové areny nestaví ani v mnohem větších městech je ten, že od určité velikosti stojí stavba (a následný provoz) každé další sedačky stále více a více, zatímco výnos ze vstupného se snižuje (tato místa jsou neatraktivní).
Fakt není náhoda, že jinde na světě takto velké areny nejsou.
Sice to Polákům přeju, ale taky jim to velmi závidím. V Praze se řeší celou věčnost, zda vůbec povolit 2. ranvej v zásadách územního rozvoje a Poláci mezitím zvládají připravit celý projekt, povolit ho a teď tendrují dodavatele. Je mi z nás smutno.
Jenže už současná Varšava byla o 5 milionu cestujících za rok vpředu a odkud jde všude doletět z Varšavy versus Prahy je taky škoda mluvit. To u Varšavy je navíc ještě lowcost letiště s dalšíma 2,8 miliony cestujích. A něco takovýho poblíž Prahy by hatilo do posledního dechu 999 z 1000 středočechů.
Ve Varšavě mají podobný problém jako Praha. Letiště pouze se dvěma drahami, které se navzájem kříží, takže je nelze využívat současně. Navíc v obou městech je letiště blízko zástavbě a lidi si stěžují na hluk.
Poláci to vyřešili tak, že postaví úplně nové letiště, kam budou jezdit VRT a je blízko dálnice.
Letiště ve Varšavě je mnohem víc nalepené na město než to v Praze. Taky se přibližuje/vzlétá vždy přes město, z obou drah, to v Praze se na hlavní dráze provoz městu vyhýbá a hluk se týká pár vesnic okolo. Srovnáváte dvě naprosto nesrovnatelné věci.
V Praze paralelní dráha nepovede přes pár vesnic, ale přes hustě osídlené části Prahy: Suchdol, Bohnice, Čimice, Dolní Chabry a další. Co se týče množství lidí, kteří budou nově obtěžováni hlukem, tak toto množství je srovnatelné se současnou vedlejší drahou.
nova draha bude vyuzivana pro pristani, stavajici pro vzlety.
“nove” negativni dopady tim padem budou v porovnani se stavajici 12/30 marginalni.
Hustě osídlené a napíšete Suchdol? Vy jste asi ve světě byl maximálně v Brně že? S takovými jako jste vy se nedá bavit, vy si pojedete tu svoji pořád, jediná dobrá zpráva je, že to máte blízko do Bohnic. Až to s vámi bude velmi zlé, bude se vám to hodit.
Praha Jih – Budějovice. Praha Západ – Karlovy Vary. Praha Východ – Pardubice….všude vybudované terminály a pozemní zabezpečení …..to všechno po dálnici a v budoucnu snad i železnici/kromě Varů/ do hodiny do Prahy.
Pokud budou vyuzity dotacni programy EU, cast bude platit Polsko, tak aspon za sebe, take uprednostnuji EU firmy. Opravdu a zvlast v dnesni dobe, nedava zadny smysl platit Turky nebo Cinu z nasich dani. Jeden lepsi, jak druhej 🤣.
V Praze budeme akorat plánovat co slíbíme… cekistan.
Myslím že do roku 2031 bychom v Praze mohli zvládnout aspoň ty taxikáře 😁
Pak bych to viděl na tu paralelní dráhu, tak 2035 a vlaky, tam bych ještě nerad házel rok 😁
No dobře, a co z tohoto jakože vyplývá pro Česko?
Že se má začít plánovat nové megaletiště někde u Votic nebo u Poděbrad, aby mohlo odbavovat i vnitrostátní připoje z Ostravy a Karlových Varů?
to ne, ale je treba dostavet dalnicni sit a začit rychle stavet nove trate, současne již nemaji kapacitu. Letiste dalsi netřeba.
Dostavět? Už se vymýšlí nové dálnice.
Odvážný projekt. Taky bychom se v Česku trochu odvážit stavět zajímavé stavby.
U nás se bude raději třicet let řešit paralelní dráha na Ruzyni.
A pak z toho nic nebude, nebo leda korupce jak je tu v Praze bezne.
nespletl jste si diskusi s novinkama?
Ani ne, spise bych to nazval prazdkym kuloarem, TSK by mohlo povidat.
To jo, Praha je plná hochštaplerů z Moravy i jinde z Čech…(A Slovenska),Vem si, kolik je ve vládě a ve funkcích vůbec, rodilejch Pražáků…
Když se v Česku někdo pouští do odvážných a ambiciózních projektů, tak se to otočí ještě proti němu a veřejnost by ho zlynčovala. Podívejme co se třeba děje ohledně nové arény v Pardubicích. A na mrmlání a kritiku naváže fáze sebemrskačství, jak jsou všichni lepší a my ve všem špatní a nic se neděje.
Až na těch pár zápasů playoff je pro Pardubice zbytečná kapacita 23 tis🙂 Jak to chcete uživit? Hokej zdaleka nebude stačit
Chuděro závistivá.
Nebreč, za Dědka si titul stejně nikdy „nekoupíte“ 😀
Taylor Swift? 🤔
Důvodem, proč se tak obří hokejové areny nestaví ani v mnohem větších městech je ten, že od určité velikosti stojí stavba (a následný provoz) každé další sedačky stále více a více, zatímco výnos ze vstupného se snižuje (tato místa jsou neatraktivní).
Fakt není náhoda, že jinde na světě takto velké areny nejsou.
J,j.
Závist je největší.
Aréna bude multifunkční.
To jsou snad VRT, ne? Cenovka je podobná, společenský přínos IMHO větší, byť víc rozprostřený v čase.
On psal „stavět“