Polská expanze českých dopravců. Leo Express začne jezdit až do Varšavy, nabídne i vnitrostátní spojení
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE

Ceny jízdenek z Prahy do Varšavy začínají na 239 korunách.
Ceny jízdenek z Prahy do Varšavy začínají na 239 korunách.
Kdyby to Leo takto rozjezdil, jak to pak bude na trase Praha – Ostrava, tam tedy bude mít míň spojů, aby vyjezdil delší rameno?
Nebo to cca dorovnají Talga?
Ach jo, kdyby tak někdo raději vymyslel spojení do Štětína…
Přestup k cestování patří. Nemůžeme mít spoje odevšad všude. Vlak není autobus.
Oni na nás potravinama, my na ně vlakama! Žádný rukavičky…
😀
Ne nadarmo se říká, že Češi jsou jako cyklisté: nahoře se hrbí, ale dole šlapou…
Chápu, ale nevidím to tak.
Odvážný to obrat v Krakově 14:15 na 14:30 u vlaku z Prahy do Prahy, ale proč ne, pokud jsou rezervy v jízdní době.
svět patří těm, co se nep…
Přesně tak. A za 239 korun člověk i nějakou tu minutku zpoždění odpustí.
Tak těch 239Kč je při koupi půl roku dopředu a jízdenka nejde stornovat. A nejspíš jen pár kusů na každý spoj, protože už i teď je na březen občas vyprodaná. Uvidíme jaké budou reálné ceny až to bude v provozu, protože třeba zítra odpoledne za 239Kč nedojedete ani do Pardubic.
A mění to něco na tom, co jsem napsal? Kdo má obavy ze včasnosti vlaků LE ať jede s RJ nebo ČD/PKP.
Včasnost nedodržuje nikdo na tomto rameni. Zejména díky zbytečné stanici Bohumín
Ví se kudy mu je umožněno jezdit? U toho nočního spoje do Varšavy vidím cca stejnou dobu jízdy jakou má Pendolino, ostatní 3 vlaky jedou o půl hodiny déle.
Nevím koho chce LE tou tramvají oslnit. Ani jako alternativa k nevyhovujicím ČD soupravám to není vhodné.
Nechte to na zákaznících. Oni si sami zvolí, co jim vyhovuje.
Čistě náhodou… březen 2026 je předpokládaný termín přepnutí stanice Žilina na 25 kV AC.
Ale konkurence v Polsku je rozhodně dobrá věc.
Tak Flirty stejně mají jít na dualizaci, ne?
Ano, u Stadleru, ale až postupně a nejspíš se to nestihne do března.
Tak ono jim už nic nezůstane, o víkendech na polské dobrodružatví spotřebujou vše co mají, nebo jim i tak jedna zůstane?
Hľadá sa využitie pre Stadler 3 kV DC. Talga prevezmú zrejme vlaky na Slovensko s dvojsystémovými HKV. V prvej polovici roku 2026, sa stane z jednosmernej Žiliny striedava. Doprava medzi SR a ČR severnými trasami Čadca/Horní Lideč už len s minimálne dvojsystémovým HKV 3/25kV.
jasně:) https://zdopravy.cz/leo-express-za-400-milionu-zdualizuje-jednotky-flirt-budou-moci-i-pod-stridavou-soustavu-234485/
Jasně a ta dualizace bude hotová ihned.
Ty jednotky se nejdřív budou muset předělat a potom i schválit, nová řada.
Navíc se budou dělat postupně, pochybuji, že tam dají rovnou všechny.
Takže bych řekl, milloss to píše přesně.
Tak zase na Košice nemá potřebu všech pěti souprav
A myslíte, že ta Talga budou do března, jo? 🙂
jsou to jenom vagony, tak si myslím, že jo.
Zajímalo by mne, jak dlouho bude MD objednávat vlaky na trasách, kde jezdi konkurence bez dotací?
Ideálně ano, ale zase je pak potřeba dotovat ty okrajové spoje, ráno a večer. Aby se dalo dostat do měst před 8 či po 20/21 vyjet z města, případně i lehce déle
Tak ať se ty okrajové spoje vysoutěží. Zbytek dne může být na komerční riziko.
Proč špičkovými spojovat dotovat okrajové, když můžeme ještě více dotovat ty okrajové, že.
Takže kapitalizace zisků a socializace ztrát.
Nepřesné. Má být PRIVATIZACE zisků a socializace ztrát. Jestli ty zisky privatizér zkapitalizuje nebo prožere je úplně jiná věc.
1) vlaky mimo objednávku státu jezdi i mimo špičku, aby si vydělal na odpisy, což je výrazná položka
2) před osmo ráno znamená u dálkových spojů využití nočního vlaku o které je relativně zajem
Dokud to bude nutné kvůli bezmistenkovemu provozu a tedy garanci, ze pojedete. Dost na tom, ze večer do Prahy je to uz dnes nejhorší právě z Ostravy a Olomouce…
Pokud bude mít ministerstvo požadavky na konkrétní parametry spojů, tak by logicky měla být objednávka.
Na druhou stranu pokud je nějaká trasa skutečně tak výhodná, dopravci by měli požadovat jen nízkou nebo nulovou kompenzací, případně naopak platit.
Takové tratě jsou 2-3 v republice.
To je příšerné, kam příjde jediný správný dopravce? To není spravedlivé, to se musí zakázat. #StaréPořádky #Režijka4ever
V tom je obsažená nějaká myšlenka, nebo jsou to náhodně napsaná slova?
Jediný správný dopravce-a to PKP Intercity jezdí v polsku většinově.
Po šestihodinové cestě z Prahy do Krakova jen 15 minut na obrat? I ta hodina na obrat ve Varšavě mě nepřijde s dostatečnou rezervou.
Pokud mají v Bohumíně 13 minut, tak 15 minut na mezinárodním spoji je pro vedení asi ok. Uklízet se určitě nebude, až teď to vypadá ve vlaku, že se najelo na dobytčák od jiného dopravce. A předpokládám, že na vlaku budou dva strojvedoucí, protože by jim určitě nevyšel odpočinek, který je na mezinárodním spoji 45min.
Bohumín? Tam je v současné době v 99 % případů překročena doba zdržení 20 minut. Vlaky v Bohumíně místo toho, aby jely dál, umírají a jsou pracně a neochotně oživovány po 30 minutách.
Tolik mínusů za pravdu. Význam bohumína je nulový, jen si to šotouši a železnice nechtějí připustit
Odpočinek na mezinárodním spoji45 min.?? Kde jste na to přišel. Poprosím odkaz na tu zákonnou normu, která to nařizuje. 😉
589/2006 s platností od 1.7. 2024 paragraf 15d
Nikde se tam nepíše o 45 minutách. Lze rozdělit. A stačí se podívat o pár paragrafů výše a už není vůbec co řešit. Mimo to, toto nařízení vlády platí i na polském území?
Proboha lroč tolik zbytečných minut ve zbytečném Bohumíně? Tu dědinu projíždět a hotovo…
Ale vyšel. Nástupní místo mají Bohumín. Bohumín – Krakov a zpět je pod 8 hodin, takže žádná přestávka 45 minut není třeba.
Navíc, velmi se liší výklady jednotlivých dopravců, zda směna začínající/končící v pohraniční přechodové stanici je považována za Mezinárodní drážní dopravu (dle Hlavy IV nařízení 589/2006).
Pokud vím tak společnost LE velmi dbá a dodržuje přestávky v práci jak u vnitrostátní tak i mezinárodní dopravy 🙂
Takže talga se využiji na prodloužení ?
Nebo možná Talga na Slovensko jestli se bude přepínat Žilina na střídavinu…
Podle rezervačky je to Stadler.
Ono celkově asi dává smysl posunout Stadlery do Polska, kde je nemusí dualizovat.
Skvělé! Gratuluju LeoExpressu.
Vám to může být jedno …
Může, ale není. Děkuji za milou reakci 😘