Polská expanze českých dopravců. Leo Express začne jezdit až do Varšavy, nabídne i vnitrostátní spojení
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE

Ceny jízdenek z Prahy do Varšavy začínají na 239 korunách.
Ceny jízdenek z Prahy do Varšavy začínají na 239 korunách.
Oni na nás potravinama, my na ně vlakama! Žádný rukavičky…
😀
Odvážný to obrat v Krakově 14:15 na 14:30 u vlaku z Prahy do Prahy, ale proč ne, pokud jsou rezervy v jízdní době.
Ví se kudy mu je umožněno jezdit? U toho nočního spoje do Varšavy vidím cca stejnou dobu jízdy jakou má Pendolino, ostatní 3 vlaky jedou o půl hodiny déle.
Nevím koho chce LE tou tramvají oslnit. Ani jako alternativa k nevyhovujicím ČD soupravám to není vhodné.
Čistě náhodou… březen 2026 je předpokládaný termín přepnutí stanice Žilina na 25 kV AC.
Ale konkurence v Polsku je rozhodně dobrá věc.
Tak Flirty stejně mají jít na dualizaci, ne?
Ano, u Stadleru, ale až postupně a nejspíš se to nestihne do března.
Hľadá sa využitie pre Stadler 3 kV DC. Talga prevezmú zrejme vlaky na Slovensko s dvojsystémovými HKV. V prvej polovici roku 2026, sa stane z jednosmernej Žiliny striedava. Doprava medzi SR a ČR severnými trasami Čadca/Horní Lideč už len s minimálne dvojsystémovým HKV 3/25kV.
jasně:) https://zdopravy.cz/leo-express-za-400-milionu-zdualizuje-jednotky-flirt-budou-moci-i-pod-stridavou-soustavu-234485/
Jasně a ta dualizace bude hotová ihned.
Ty jednotky se nejdřív budou muset předělat a potom i schválit, nová řada.
Navíc se budou dělat postupně, pochybuji, že tam dají rovnou všechny.
Takže bych řekl, milloss to píše přesně.
Zajímalo by mne, jak dlouho bude MD objednávat vlaky na trasách, kde jezdi konkurence bez dotací?
Ideálně ano, ale zase je pak potřeba dotovat ty okrajové spoje, ráno a večer. Aby se dalo dostat do měst před 8 či po 20/21 vyjet z města, případně i lehce déle
Tak ať se ty okrajové spoje vysoutěží. Zbytek dne může být na komerční riziko.
1) vlaky mimo objednávku státu jezdi i mimo špičku, aby si vydělal na odpisy, což je výrazná položka
2) před osmo ráno znamená u dálkových spojů využití nočního vlaku o které je relativně zajem
Dokud to bude nutné kvůli bezmistenkovemu provozu a tedy garanci, ze pojedete. Dost na tom, ze večer do Prahy je to uz dnes nejhorší právě z Ostravy a Olomouce…
Pokud bude mít ministerstvo požadavky na konkrétní parametry spojů, tak by logicky měla být objednávka.
Na druhou stranu pokud je nějaká trasa skutečně tak výhodná, dopravci by měli požadovat jen nízkou nebo nulovou kompenzací, případně naopak platit.
To je příšerné, kam příjde jediný správný dopravce? To není spravedlivé, to se musí zakázat. #StaréPořádky #Režijka4ever
Jediný správný dopravce-a to PKP Intercity jezdí v polsku většinově.
Po šestihodinové cestě z Prahy do Krakova jen 15 minut na obrat? I ta hodina na obrat ve Varšavě mě nepřijde s dostatečnou rezervou.
Pokud mají v Bohumíně 13 minut, tak 15 minut na mezinárodním spoji je pro vedení asi ok. Uklízet se určitě nebude, až teď to vypadá ve vlaku, že se najelo na dobytčák od jiného dopravce. A předpokládám, že na vlaku budou dva strojvedoucí, protože by jim určitě nevyšel odpočinek, který je na mezinárodním spoji 45min.
Takže talga se využiji na prodloužení ?
Nebo možná Talga na Slovensko jestli se bude přepínat Žilina na střídavinu…
Podle rezervačky je to Stadler.
Ono celkově asi dává smysl posunout Stadlery do Polska, kde je nemusí dualizovat.
Skvělé! Gratuluju LeoExpressu.