Polovina D7 u Loun se řidičům otevře v říjnu, hotovo bude za rok
Řidiči by se po kompletně hotové D7 z Prahy do Chomutova měli projet dle nejnovějšího vyjádření ŘSD v roce 2027.
Stavba dálnice D7 v podobě šestikilometrového obchvatu Loun vstoupila do poslední třetiny. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámilo, že nově vzniklý levý jízdní pás se (což je směr na Prahu) otevře provozu letos v říjnu. „Pak se stavební práce přesunou na druhou část. Dokončenou dálnici D7 v obou směrech pak zprovozníme v červnu 2023,“ sdělila mluvčí ŘSD Dana Zikešová.
Řidičům by se mělo ulevit už v říjnu, neboť nyní projíždějí stavbou v pravém jízdním pásu, což je stávající silnice I/7, ve zúžených jízdních pruzích se sníženou rychlostí 50 km/h. Uvedením do provozu první poloviny stavby se podle Zikešové vyřeší také komplikovaná zimní údržba.
Celý projekt spočívá právě v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu byl hotov už od roku 1999. Dálnici buduje sdružení Eurovia/Herkul, které v tendru zvítězilo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané.
Z 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 48 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce a na něj navazující obchvat Panenského Týnce, který byl otevřen loni. Z obchvatem Loun tento úsek propojí obchvat Chlumčan, který by měl být uveden do provozu v srpnu 2024.
Řidiči by se po kompletně hotové D7 z Prahy do Chomutova měli projet dle nejnovějšího vyjádření ŘSD v roce 2027. Jako poslední přijde na řadu úsek u Postoloprt, který se nachází v záplavovém území řeky Ohře a protínají ho dvě železniční tratě.