Polosoukromý WestBahn v Rakousku expanduje. Bude jezdit po půlhodině
Společnost Westbahn rozšíří svůj byznys na rakouských kolejích. Od prosincového jízdního řádu začne jezdit mezi Vídní a Salcburkem až v
Společnost Westbahn rozšíří svůj byznys na rakouských kolejích. Od prosincového jízdního řádu začne jezdit mezi Vídní a Salcburkem až v půlhodinovém intervalu, současně mírně zkrátí dobu jízdy. Firma kvůli expanzi přijme dalších 150 zaměstnanců.
Změna jízdních řádů počítá s tím, že nově začne jezdit Westbahn i z vídeňského hlavního nádraží. Zatímco dosud jezdí každou hodin ze západního nádraží, nově bude mít s výjimkou časů mimo špičku vlaky mezi Vídní a Salcburkem s odjezdem každou půl hodinu.
Nové spojení umožní Westbahnu oslovit více cestujících zejména ve Vídni, kde bude vlak zastavovat na více místech u metra.
Půlhodinový interval mají už na trase státem vlastněné ÖBB. Větší rozmach umožnila i stavba nové trati v části úseků mezi Vídním a Lincem a modernizace dalších částí hlavního rakouského koridoru.
Dopravce se přiblížil i svému plánu jezdit mezi Lincem a Vídní pod hodinu: s novým jízdním řádem zkrátí cestu o šest minut na hodinu a třináct minut.
Westbahn si na expanzi pořídil dalších deset dvoupodlažních jednotek Stadler Kiss za 180 milionů euro. Se stejnými vlaky už dopravce jezdí od svého startu v roce 2011. Oproti stávajícím soupravám jsou ale kratší: jsou složeny ze čtyř namísto šesti vozů, mohou ale jezdit spojené. Firma se netají plány na expanzi na další rakouské vnitrostátní trasy.
Jedna z nově pořízených jednotek se při zkouškách v Linci srazila s nákladním vlakem CargoServ.
Kterým vlakem pojedete? Rozhodne dopravce
Firma současně oznámila zavedení nového tarifu Westchance. Jedná se o lístky, které půjde koupit nejméně dva dny dopředu před odjezdem na tří až čtyřhodinový časový úsek. Den před odjezdem pak dopravce sdělí zákazníkovi, jakým vlakem může za tuto cenu jet.
Jízdenka bude výrazně levnější: začne na osmi eurech mezi Vídní a Lincem, běžná cena je 19,60 euro. V případě Salcburku bude cena takového lístku 18 euro, plná je 26,50 euro.
Westbahn vznikl jako ryze soukromý dopravce, postupně se ale stal spíše polosoukromým, podíl v něm mají například francouzské státem vlastněné dráhy SNCF. Největší podíl, těsně pod 50 %, drží stále zakladatel firmy Hans Peter Haselsteiner.
Firma loni přepravil pět milionů cestujících, do roku 2020 chce jejich počet zdvojnásobit.