lot
Infrastruktura Silnice

Policie začala s ostrým měřením úsekové rychlosti na D0

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Úsek na D0 je prvním v zemi, kde systém umí automaticky rozpoznat nákladní a osobní auta.

Policie od dnešního dne začala předávat správním orgánům data z úsekového měření rychlosti na dálnici D0  u obcí Jesenice a Modletice.

Skončil tak zkušební provoz měření. Systém začali policisté využívat v polovině září, od dnešní půlnoci už data proudí k úřadům, které pak vystavují pokuty. „Policie nás včera v odpoledních hodinách jako správce komunikace oficiálně informovala, že od pátku 16.10.2020 00:00 bude zahájeno ostré předávání přestupků ze systémů měření úsekové rychlosti dotčeným správním orgánům,“ řekl mluvčí ŘSD Martin Buček.

Nejvyšší dovolená rychlost v měřených úsecích je stanovena na 130 km/h nebo může být omezená prostřednictvím „liniového řízení dopravy“, a proto je třeba sladovat i proměnné dopravní značení umístěné na portálech.

Pražský okruh je prvním místem na tuzemských dálnicích, kde systém úsekového měření umí rozlišit nákladní a osobní auta. Na vjezdových řezech je pro každý měřený jízdní pruh umístěn pár indukčních smyček, pomocí kterých dochází ke klasifikaci vozidel do tříd. Radary odliší vozidla do 3,5 tuny a nad 3,5 tuny.

Pomocí indukčních smyček lze také sčítat vozidla. Systém je součástí liniového řízení dopravy na dálnici D0 v úseku mezi dálnicemi D5 a D1. „Stane se tak rovněž účinným nástrojem pro regulaci plynulosti dopravy v tomto dopravně vytíženém úseku,“ dodal Buček. Úsekové měření rychlosti na D0 je momentálně v provozu i na obou tunelových stavbách Lochkov a Cholupice.

Kde je nové úsekové měření na D0:

D0 Jesenice km 1,058 – 1,850 směr D5, délka cca 800 m
D0 Jesenice km 1,650 – 0,495 směr D1, délka cca 1200 m
D0 Modletice km 77,115 – 78,100 směr D5, délka cca 1000 m
D0 Modletice km 78,305 – 77,155 směr D1, délka cca 1200 m

Odebírat
Upozornit na
guest
95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sch

Bude to dobrý experiment, jak linkové řízení dopravy v praxi funguje, když omezenou rychlost řidiči dodržují. Teorie je jasná, když před kolonou zpomalí všichni, je to bezpečnější a teoreticky se kolona i rychleji rozjede. Problém je, ze většina řidičů nezpomalí a to ani v Německu, takže v praxi to nefunguje. Tak uvidíme jak tady.

turek

D1 to není dálnice , ale psychiatrická léčebna, kam se dostal omylem zdravý člověk…poplatky až na prvním místě…

Zdeněk

Spousta našich lidí má jednu hodně hloupou vlastnost: jak vejde v platnost nějaké nařízení nebo pravidlo, hned zkoušejí, jak ho obejít, namísto toho, aby popřemýšleli, proč bylo přijato, (a ve všem hned vidí porušování svobody a lidských práv), anebo ho aspoň začali dodržovat. Jsou přitom na světě státy pověstné pořádkem nejenom na silnicích, i vysokým standardem lidských práv, např. severské země nebo Nový Zéland, tedy žádné totalitní režimy a diktatury. Ale naměří-li vám policie v takovýchto zemích i mírné překročení rychlostního limitu, vůbec se s vámi nebude bavit, a s úsměvem a ve vší slušnosti vám napaří pokutu. Zpravidla docela… Číst vice »

Přemysl

Úsekové měření je zločin, už to tady přede mnou někdo napsal a platí to pořád. Je to jen nástroj zbytečné buzerace, stejně jako radary pár desítek metrů za značkou „začátek/konec obce“.
Ve Varnsdorfu to taky zkoušeli, ale tam to vzali úplně za špatnej konec a radnice soudní spor po zásluze prohrála. Dobře jim tak !! ještě by měli vrátit všechny neprávem vybrané částky, ať město klidně zkrachuje. A taky třeba v Holasicích by se měli chytit za nos, jejich „kradar“ je pověstný.

Tomas

a pritom by stscilo jezdit podle predpisu …

franzJosej

predspisy dle cechu… 30kmh vsude.

Zdeněk

Hloupost! Zrovna včera jsem jel po dálnici D-11 z Prahy do Hradce Králové, v podstatě všude rychlost 130, kterou jsem dodržoval, a připadal jsem si jako trouba. Dobrých 70-80% řidičů mě předjelo, někteří doslova stylem žíznivé čáry rychlostí atakující dvoustovku. Vyblikávání od uspěchaných trotlů ani nešlo spočítat…. Podotýkám, že nejsem začátečník nebo sváteční řidič, abych se bál jezdit rychle, jezdím 45 let bez zaviněných nehod a něco jsem na silnicích zažil nejen u nás, ale téměř v celé Evropě. Takže chyba zřejmě nebude v předpisech a značkách, ale kdesi v kabině za volantem mezi podlahou a čalouněním střechy.

Petr

Toto zařízení by mělo být umístěno na dálniční estakádě Haná v Prostějově na D46, kde je z důvodů absence jakéhokoliv odstavneho pruhu maximální povolena rychlost 90 km/h, tu ovšem nikdo nedodržuje

Petr

Na D0 mi to osobně přijde zbytečné. V Prostějově na D46 by se tohle hodilo mnohem více

Eduard

Chudáci řidiči a zbytečné zdržení dopravy. Kdyby se raději věnovali jiným věcem, které mají negativní vliv na plynulost a bezpečnost silničního provozu jako je nedodržování bezpečné vzdálenosti, nepoužívání blinkrů a nezařazování se do pravého pruhu.

Mirek

policejní stát

Afectus

Super, že se člověk má možnost dozvědět dopředu o rychlostním měření.
Představa, že mi to přijde tam i nazpátek za 14 dní zpětně…. 😀

Frend

Díky úpravě zákona silničního zákona z roku 2017, tzv. Ťok-Babišova úprava na zvýšení počtu kilometrů dálnic, je spousta dálnic v ČR nezákonná a přímo odporující normě. Dodnes to nikdo nenapadnul a všichni to přijali, protože stejně jako neznalý Ťok i spousta lidí nezná zákon. A tak to vládě prošlo. Jsme raritou v EU, udělali jsme totální bordel ve významu značky „autíčko“ a ještě se plácáme po ramenou, kolik že to dálnic máme. Naprosto zbytečná úprava odargumentována přesně tím, co značka už stejně dávno znamenala. No hlavně že měříme na „Dálnici“ úsekovou rychlost. Todle prostě patří do měst a ne na… Číst vice »

Jan Sova

jjoo, Ťuk Bzuk poslal do sněmovny samou represi (taky naslouchal téměř výhradně jen cajtům), tuším 2 novely zákona č. 361/200 Sb. No co, hnijou tam a dlouho budou, páč koronáč má přednost a nic jiného se ve sněmovně neřeší….

Vnější pozorovatel

Naprosto neomluvitelne. V době, kdy ministr zdravotnictví vyzývá k tomu, aby lidi byli doma a omezili sociální kontakty a kdy ten kdo nemůže by rád zvolil auto nejen že nenazrana města nezruší na čas modré zóny jako na jaře (asi aby bylo na cyklostezky a infantilni akce) ale jako bonus začne Policie měřit rychlost na dalším místě. Tak hlavně že hlídají ty rousky, jinak bych se mohl i divit na co je máme?

MLB

Zmetci. Na D0 by nikdo neměl mít právo cokoliv vybírat, dokud nebude plně dokončen!

Alexandr Mikulka

A jakou to má souvislost kromě tvého alibismu?

Webster

Tak to si Říčany a Černošice slušně rozmnoží rozpočet.

Eduard

Tak o to jedině jde. Jen a jen o výběr výpalného. Tedy pokut za rychlou jízdu.

Josef

Tak samozrejme, o bezpecnost jde az na druhym miste, zakladem je vybrat prachy. A k tomu jeste zamestnat nejakyho zbytecnyho urednika.

Roman

Chlapi, je to za body nebo jen pokutu? dik

Jiri

Proc to neumi vazit? Kdo tohle zadaval? Jo tak, ono by to bylo drazsi, tak nechame dal pretizene kamiony nicit nase silnice a budeme buzerovat ridice, ze na 130 jedou 140. Skvele!

Jan Sova

na pražským okruhu 130 ?? Kdy a kde, přijedu se podívat….

Tomáš Toufar

Pán asi není místní, jinak by věděl, že tam je opravdu 130. To, že se tam většinou jezdí 80 kvůli kolonám, to už je věc druhá…

Kalanis

Pokud není idiot v tunelu (obvyklý stav), tak dole pod Jesenicí celkem normálně. Doporučuji večerní až noční hodiny. 120 jsem tam bez problémů jel cca 14 dní zpátky.

Sam - Moravský kreativní komentátor.

Nežerte za to Maso z kombinátu Modletice – patří Kauflandu – pomsta je sladká.

A odkud teda? Kostelec je Agrofertí.

Fitipaldi

No hlavně jsem zvědavej jestli a jak se budou pokutovat zahraničí řidiči. A také jestli budou mít nějaké páky na vymáhání pokut movitějších hříšníků.

Jan

V rámci EU se už pokutují řidiči napříč státy, ne?

Zdeněk

V tom případě jsme v EU jen tak napůl: naši řidiči pokutování v cizině jsou (kolegovi, který jel ve Francii na padesátce 63km/h, přišel do 14 dnů z Francie pozdrav s perfektním českým překladem obsahujícím vysvětelní, co by se stalo, kdyby nezaplatil a s výměrem na docela drsnou sumu), kdežto naši policisté potažmo naše rychlostní limity a dopravní značky jsou cizincům leda tak pro srandu králíkům. Na místě zaplatí pokutu jen ti nejslušnější (nebo též nejblbější), ostatní si vezmou složenku na pokutu na místě nezaplacenou, s kterou pak udělají doma…zkuste uhodnout (nápověda pro naivky: zaplacení to není), a věc je… Číst vice »

Marian

Zdravím.Zdeněk má pravdu.Češi platí všude, jen Polsko a Balkánsky svět neplatí nic.Jezdi jak kdyby jim to tady patřilo.O stylu a chování se nebudu raději vyjadřovat, dřevěný houpací kůň má větší inteligenci.Díky těmto lidem se vše zpřísňuje.Dopravci raději zaměstnávají tyhle řidiče,autoškoly chrlí spousty lidi co za volantem nemají co dělat.Statní instituce a policie by měla tohle řešit!Snad nastane plynulost a slušnost na silnicích.

Kalanis

U náklaďáků a hlavně dodávek by pomohlo poslat výzvu s údaji (sprdel) majiteli – tedy zpravidla firmě a po uplynutí doby jim v ČR zabavit jiné vozítko dokud flastr nezaplatí. Stejné se tu totiž už nemusí nikdy objevit. Ten zpožděný/nedodaný náklad bude takové experty mrzet víc. Mimochodem – to je teďka někde ve sněmovně s právem odebíraz RZ. Akorát bych nechal být řidiče (pokud se opravdu nepovede chytnout autora prohřešku) s tím, že si to s nima má vyřídit majitel podle jejich národní legislativy. U firemních aut totiž registrace a osoba řidiče jedno nejsou, jen zákon, zákonodárce i soudce to… Číst vice »

Jakub W

hm tak na 0,1% D0 budou všichni jezdit podle pravidel a dál? jak je možné že češi i poláci hmed za hranicí v německu či rakousku zpomalí? protože je tam úsekové meření nebo funkční policie?

Jiří Kocurek

V Rakousku na silnici první třídy, kde je povoleno 110 km/h? Na Autobahn v Německu, kde je povoleno překročit rychlost světla, pokud se na to citíte?

Miroslav

Hm sice hezká teorie, ale skoro po celém Rakousku je na dálnicích 110 s vyjímkou IG-L ( elektroauta a auta na H2 ). Takže limit je 110

Josef

Na dalnici je 130, IG-L je na vybranych usecich, takze treba cela dalnice do Innsbrucku, nebo kolem Salzburku. Z Lince do Salzburku celou dobu 130, dokonce par km i 140 (to uz mozna zas neni), dal za Salzburkem smer Flachau zase 130. Jen v noci tam muze byt omezeni na 110. Okresky 100, ale dost casto omezeni na 80

blueman

Bravo, jen tak dál. A ještě doplnit automatické váhy na kamiony, zavést kontrolu jízdy v nesprávných pruzích, dodržování rozestupů a automatickou kontrolu zaplacení dálničního poplatku/mýta. Na celé síti dálnic. Konečně to přestane připomínat džungli a začne připomínat civilizaci.

Jiří Kocurek

Definujte prosím nesprávný jízdní pruh. Máte na mysli bezdůvodnou jízdu v levém pruhu? Mnohdy nebývá bezdůvodná, objíždění překážky provozu není délkově omezeno. A ta překážka může být např. výkop kanalizace v délce 400 metrů, jezdí se protisměrně.

Támhleto je pravičák ze strany dělníků a jede v levém pruhu – v nesprávném pruhu. Támhleto je levičák, z jiné strany dělníků, ale jede v pravém pruhu. A nejhorší je anarchista v připojovacím pruhu.

Vlk

Myslím si, že právě teď je pro města a stát všeobecně nejlepší čas pro měření na silnicích. Víte proč : Protože je doba koronaviru, stát a města přicházejí pomalu o peníze tímto se mohou pokladny naplnit a trochu vyrovnávat ten deficit v penězích. Oni moc dobře vědí proč to zprovozňují !

Xyz

ziadny clanok psychopatoch pracujucich pre CD, ktori fyzicky napadaju ludi za to ze maju rusku pod nosom?

uz to je aj na CT24, predtym v spravach Nova

https://www.facebook.com/jura.plysak/videos/10215113139176483/

Xyz

dajte minusko, ak ste psychopat pracujuci pre CD, vdaka

Jiří Kocurek

To není psychopacie, to je hysterie a příznaky se objevují na obou stranách. Poděkujte všem manipulátorům a zmatkařům, že tu hysterii rozdmýchávají. Zachovat zdravý rozum je v téhle době těžké. Je jednodušší předpovídat počasí než Prymulu.

No snad to přežijem ve zdraví…

Nováček

Začíná se takto chovat čím dál více lidí. Jsou ve stresu, každodenně strašeni a šikanováni. Dnes jsem podobně nevyrovnanou reakcí viděl u řidiče, do kterého bych to v životě neřekl. Bravo média, bravo vládo.

Greta

Slabší kusy musí z kola ven. To je Darwinova teorie v praxi.

Alexandr Mikulka

Hlavně, že se máte na co vymluvit.

Kalina

Dávám mínus za to, že spamujete v diskuzi sdělením, zcela irelevantním obsahu článku.

Greta

Když se cestující neumí chovat, nemůže být cestujícím. Díky těm kteří proti nebezpečnému individuu zasáhli . Až ostrých zasahů přibude, lempl co si neumí zakrýt obličej ubude. Nejlepší by bylo na větších nádražích zřídit dočasné úřadovny magistrátů a rovnou lemplum rozdávat pokuty v maximální výši ve zrychleném správním řízení. A předtím samozřejmě jako bonus vyvalet rypák po dlažbě a nechat nejmíň půl dne za katrem.

Nováček

Vy budete taky jeden ten „vyrovnaný a stabilní silný kus“.

Jackub

Tak, jako to nacisté, také v rámci platných zákonů a nařízení, dělali Židům?

Leinad

Na co pokutovat nedodržení rozestupů, bezdůvodnou jízdu vlevo, když se dá pokutovat překročení rychlosti.

Peeetr

Na takhle vytížených dálnicích je prostě pravý pruh pro kamiony a levý pro osobáky, a rozestupy nejnebezpečněji nedodržují hlavně ti, co jedou v pruhu rychleji než většina.

Afectus

jako určitou hloubku to má…
Z jistého hlediska jsem za jedno 😉

Jan Pytela

V rychlosti 150 km/h se na D0 rozestupy fakt dodržovat nedají. Pokud je opravdu silný provoz, tak ani ve 100 km/h.

Frantík

Rozestup jako 2 sekundy, to se dá dodržet v malé rychlosti.

Jiří Kocurek

Ještě bych dodal: Vybržďování a bránění předjíždění. Vychovávač jede v levém pruhu a schválně udržuje stejnou rychlost jako náklaďák v pravém.

G700

Achjo. Takže plnění městský kasy za to, že někdo jede jako na dálnici. A 130km/h levopruhaři jásají. Doufam, že je tahle kravina nenapadne v celý délce D0.

Kalina

Pochopitelně a správně jsou sankce aplikovány na ty, kteří nedodržují zákonné normy.

Jiří Šrámek

Sankce by měly být především aplikovány na závažnější prohřešky, než je jízda o 10km/h rychlejší, než je povoleno. Myslím tím třeba neschopnost mnohých jezdit správně v jízdních pruzích, nedodržení bezpečné vzdálenosti….atd.

Kalina

Konkrétní detail o reportovaných porušeních zákona není v článku uveden. A kdo dodržuje zákonné normy nemusí ho to ani zajímat.

Jiří Kocurek

Tak utíkejte pokutovat každého, kdo zastaví v autobusové zastávce. Zákon neříká, komu to zakazuje, ani neuvádí výjimky.
V případě autobusu stojícího na zastávce neexistuje materiální aspekt přestupku a o zavinění lze rovněž pochybovat – zastavení mu nařizuje jízdní řád. Tohle byste měl znát, abyste si neuřízl ostudu, až budete ty zákony vymáhat.

kulhán

Zastavit na zastávce lze za určitých podmínek…
Stát a parkovat nelze.

Alexandr Mikulka

Plácáte nesmysly.

kulhán

Za 10km/h při 130 ti nikdo pokutu neda. Není to ani 10%. S tím se nikdo obesílat nebude kvůli pár stovkám. Dost bude těch rychlejších.

Jiří Šrámek

Dostal jsem litr pokutu za naměřených 54 km/h na rovném a přehledném úseku silnice I/9 ve Varnsdorfu – Studánce směrem od Rumburka (ano, jeden z těch tří legendárních radarů, umístěných hned za cedulí začátku obce a zcela mimo zástavbu). Naštěstí v té době již zasáhly soudy a pokutu jsem platit už nemusel.
Takže i malé překročení rychlosti se pokutuje.

Alexandr Mikulka

Varnsdorf není D0.

Jiří Kocurek

Není pravda, změnili to. Za 11 km/h navíc jsou dokonce dva body.

Jiří Kocurek

A ještě bych dodal, že automatický systém zpracování pokut nemá problém oebslat provozovatele vozidla kvůli překročení o 6 km/h. Mimo obec pár stovek za správní delikt, v obci navíc dva body. Piráta je potřeba potrestat.

PS: Strážmistr Kalina vám pak může sebrat body, když pojedete na kole rychlostí 26 km/h zkrz obytnou zónu.

...

U překročení o 6 km/h je to možné stále ještě uhrát na absenci materiálního znaku skutku. Pokud by správní orgán měl něco jako důstojnost, tak by se musel stydět něco takového vůbec obeslat…

Alibaba

S materiálním znakem sice máte asi pravdu, ale spoustě lidí se to nechce papírovat, neb to stojí čas, peníze a nervy.
Nebo máte nějaká primitivní návod jak toto uplatnit? Já vím, že je třeba jednat hned, ale nevím, jestli se mám odvolat, pokutu neplatit, nebo se odvolat, pokutu zaplatit? A na kolik správních řízeních to odhadujete?

...

To záleží na vás. Máte-li slabé nervy, zaplatíte určenou částku a tím to pro vás končí. Baví-li vás tahat tygra za ocas, pak nezplatíte, začne SŘ o přestupku, správní orgán bude zjišťovat osobu řidiče. Můžete sdělit, pak poběží řízení o přestupku proti osobě řidiče. Pokud nesdělíte, poběží řízení o přestupku proti provozovateli vozidla. V takovém řízení už ale není možné přidělit body, čili obecně bezpečnější je totožnost osoby řidiče nesdělit. Namítnout absenci materiálního znaku můžete jak v řízení proti osobě řidiče, tak v řízení proti provozovateli vozidla. Pokud ji správní orgán uzná, řízení končí a jste z obliga. Pokud neuzná,… Číst vice »

Alexandr Mikulka

Za 6 km/h vás ale bude obesílat leda Vanďák, Mělník a Kralupy. Už i v Brně si zvedli toleranci.

Alexandr Mikulka

To ale reagujete mimoběžně. Dva body za to jsou ale 99% policajtů vás kvůli tomu nebude ani zastavovat a stacionární a úsekové radary např. v Praze jsou nastaveny na +15.

Alexandr Mikulka

Sankce by měly být aplikovány na obojí.
A navíc tihle naříkači nad měřením z 80% ani neumějí jezdit v pruzích (jede si v levém pruhu prázdné dálnice 160 a když ho dojedu 200, tak má problém uhnout) ani dodržovat bezpečnou vzdálenost (lepí se mi na prdel a problikává, i když vidí, že je přede mnou další auto nebo několik).

Jackub

Norimberské zákony taky byly zákonné normy. Podobně jako později trestný čin opuštění republiky, nebo rozvracení republiky…

Alibaba

Problém je, že Norimberské zákony odporovaly základním lidským nezcizitelným právům, a neplatily pro každého.

MichalN

Tohle obuškové myšlení je zřejmě už diagnóza zakořeněná v genech 😛 Na druhou stranu, v obou úsecích se rychleji jet ani nedá, vzhledem k intenzitám provozu, resp. husté, až šílené kamionové dopravě. A za mokra je stejně nejeden úsek PO při reálných 140 už docela o hubu, když na to nemáte pneumatiky. Orgánům zatleskám, až se nejen zde začnou více zaměřovat na zjevně přetížené kamiony a na závažnější a často i mnohem nebezpečnější skutky, které vidíme všichni (lepení, držtelefonování, nepoužívání zrcátek nebo blinkrů, svébytnou kapitolou jsou levoproudaři). Výsledkem u leckoho samozřejmě bude úzkostlivé sledování tachometru (namísto „pohledu do dáli“) a… Číst vice »

Jiří Kocurek

To takhle byla nebo nebyla jedna ulice nedaleko stadionu. Před vstupem do ulice stály zábrany, u nich pětice policistů a dohlíželi na dodržování zákazu vstupu.
Bábi Haptáková šla domů, policisté ji pustili. Je tam přece zákaz vstupu! Sparta hraje zápas v kopné, což znamená, že kdo tam bydlí, ten si hodinu počká, než se dostane domů. Je tam zákaz vstupu!

Víte jak se Kalina stal bezdomovcem? Před vchod do domu mu dali značku „Zákaz vstupu“.

libcha

Už jsem si tak nějak všiml, a je to české specifikum, že „kdo jede v levém pruhu, musí jet minimálně 140 km/h“. Nelíbí se mi to.

Luboš Beneš

Tak jeďte v pravém….

Luboš Beneš

Problém je v tom kolik aut projede úsekem ve 40….80…..120… takže vyšší rychlost pobere víc aut…. navíc tachometry podměřují, takže když máte na tachometru 140 tak reál je někde kolem 135 a za to pokutu fakt nedostanete. Naopak brzdí se doprava-snižuje kapacita když někdo zablokuje pruh 80 i 110-chápu když na to nemá auto, ale taková auta snad u nás nejsou v provozu častá (opravdu nejsou vidět)….něco jiného je zákonné omezení a pak by kamiony v těchto úsecích měli mít zákaz předjíždění….což sice už i někde mají (D0, D5 Pha-Beroun ap.), ale zvysoka na to …..

On.

Vyšší rychlost neznamená větší kapacitu, protože se prodlužují (měli by) rozestupy. Největší kapacita komunikace je při rychlosti okolo 70 km/hod.

libcha

V pravém bych jel v koloně kamionů něco mezi 80 a 100. Tam, kde jsou kamiony jen občas, tak pochopitelně přejíždím mezi pravým a levým, ale je nepříjemné (a neekonomické a neekologické!) často měnit rychlost v rozsahu 90-140. A to jen kvůli šílencům, kteří jezdí neustále v rozporu s předpisy něco jako 150.

...

Jet na dálnici 150, to musí být ale strašlivý šílenec, takový řidič…

Franta

Takový řidič způsobuje, že jízda na dálnici je neplynulá. Ideální stav je pokud by pravý pruh jel podle tempomatu třeba 94 km/hod a levý 120 km/hod. Osobně jezdím cca 95% jízdy pouze na tempomat a nemám problém s rychlostí. Prostě začátek obce dám tempomat na 54 km/hod – podle radarů a GPS to je cca 50,5 km/hod skutečných. Mimo obec dávám tak 96 km/hod. Dálnici 120 km/hod a jezdí se mi pohodlně. Můžu jen doporučit všem. Super ideál je, kdyby mi to řídila přímo navigace a já se o to nemusel vůbec starat.

Alexandr Mikulka

A proč si dáváš na dálnici 120, když jinde si to dáváš na horní hranici limitu? Když chceš jet po dálnici 120 km/h, musíš se smířit s tím, že pojedeš neplynule. Takže ve skutečnosti tu neplynulou jízdu způsobuješ ty.

Josef

Vy tady nejste od toho, abyste urcoval, kdo jede jako silenec nebo ne, uprimne 150 neni zadnej extrem, problem je v tom, ze lidi co predjizdi se neumi podivat do zrcatka a vyhodnotit cca jakou rychlosti to auto k nim jede, takze to pak poslou v 90 pred nekoho kdo teda jede tech 150, ale pritom by stacilo nekolik vterin pockat a vjet tam az za nim. Pripadne se pak vlecou tech svych 90 i pri tom predjizdeni. Pritom by stacilo prosta zalezitost, podivat se do zrcatka, vyhodnotit rychlost auta za sebou a pri tom predjizdeni poradne slapnout na ten… Číst vice »

Michal J.

Je to bohužel české specifikum ukazující, že část řidičů si ještě musí za volantem hojit své kompexy. Jezdím okolo 110 km/h (reálně, podle tachometru je to trochu víc). Je to ekologičtější (rozdíl ve spotřebě oproti 130 km/h o víc než 10 %) a bezpečnější (mám dvě malé děti). Když potřebuju předjet kamion, často se zezadu přiřítí nějaký duševní trpaslík trychlostí okolo 150 km/h, nalepí se mi v nebezpečné vzdálenosti na zadek a zneužíváním dálkových světel se mě snaží z levého pruhu vytlačit dřív, než předjížděcí manévr bezpečně dokončím. Jak je vidět i na této diskusi, smutná část lidí s těmito… Číst vice »

Josef

A nestacilo by teda na chvilku pridat a rychleji dokoncit predjizdeci manevr? Ja teda tak casto po dalnici nejezdim, ale jezdim vetsinou tacho 140, coz je neco lehce pres 130 a nemam pocit, ze by me predjizdelo nejaky vyrazny mnozstvi lidi jedoucich rychlosti 150+. Za to dost casto se stava, ze mi to prave nekdo jedouci 90 posle tesne pred auto, jenom aby nemusel slapat na brzdu nebo plyn.

Michal J.

A nestačilo by teda na chvilku ubrat plyn? Pak žádné brždění, lepení se na zadek ani dálková světla nebudou potřeba.

Snažím se vždy dodržovat bezpečný odstup. Proto nikdy nevjíždím do levého pruhu, když je někdo těsně šikmo za mnou. Kdyby ti řidiči nejeli kolem 150 km/h, můj přejížděcí manévr by je tím pádem ani nezpomalil. Aby bylo jasno: nevadí mi, že jedou nepovolenou rychlostí. Ale měli by pak počítat s tím, že je někdo, kdo jede povolenou rychlostí, omezí, a neměli by ho ohrožovat. Jiná věc by byla, kdybych jel 90 km/h a předjížděl půl hodiny.

Josef

A muzu se zeptat jak jste vyhodnotil, ze jedou tech 150? To mate v aute radar, nebo jen odhad, ktery muze znamenat, ze ve skutecnosti jedou treba jen lehce nad 130. Kazdopadne nemam pocit, ze by me na dalnici nejak vyrazne ohrozovali ridici jedouci rychleji, protoze o nich tak nejak vim, zatimco me ohrozujou spis ti, co se nepodivaji do zrcatka a poslou to tam a nejsou ani schopni aspon slapnout na plyn a pridat (“Vsak ja jedu podle predpisu, tak at si pockaji”)

Jan Sova

vy při těch 110 km/h moc kamionů na dálnici ale nepředjedete, že ?

Alibaba

To se mě párkrát stalo na D1 při výjezdu z Prahé, a ještě mě zezadu problikávaly. A nebylo bezpečné se zařadit do prostředního.

Alexandr Mikulka

Ono je to trošku jinak – nemáš co dělat v levém pruhu, je-li vpravo volno.

Alexandr Mikulka

Mne nejvíc fascinuje, jak tihle největší individualisté nejsou schopni se ke svému přestupku přihlásit. Já taky jezdím ne dvakrát pomalu ale když jsem odchycen, tak prostě zaplatím a jedu dál.
Ale G700 mi připomíná nácka, hádajícího se, že těch jeho 1488 je jiných 1488.