Policie začala s ostrým měřením úsekové rychlosti na D0
Úsek na D0 je prvním v zemi, kde systém umí automaticky rozpoznat nákladní a osobní auta.
Policie od dnešního dne začala předávat správním orgánům data z úsekového měření rychlosti na dálnici D0 u obcí Jesenice a Modletice.
Skončil tak zkušební provoz měření. Systém začali policisté využívat v polovině září, od dnešní půlnoci už data proudí k úřadům, které pak vystavují pokuty. „Policie nás včera v odpoledních hodinách jako správce komunikace oficiálně informovala, že od pátku 16.10.2020 00:00 bude zahájeno ostré předávání přestupků ze systémů měření úsekové rychlosti dotčeným správním orgánům,“ řekl mluvčí ŘSD Martin Buček.
Nejvyšší dovolená rychlost v měřených úsecích je stanovena na 130 km/h nebo může být omezená prostřednictvím „liniového řízení dopravy“, a proto je třeba sladovat i proměnné dopravní značení umístěné na portálech.
Pražský okruh je prvním místem na tuzemských dálnicích, kde systém úsekového měření umí rozlišit nákladní a osobní auta. Na vjezdových řezech je pro každý měřený jízdní pruh umístěn pár indukčních smyček, pomocí kterých dochází ke klasifikaci vozidel do tříd. Radary odliší vozidla do 3,5 tuny a nad 3,5 tuny.
Pomocí indukčních smyček lze také sčítat vozidla. Systém je součástí liniového řízení dopravy na dálnici D0 v úseku mezi dálnicemi D5 a D1. „Stane se tak rovněž účinným nástrojem pro regulaci plynulosti dopravy v tomto dopravně vytíženém úseku,“ dodal Buček. Úsekové měření rychlosti na D0 je momentálně v provozu i na obou tunelových stavbách Lochkov a Cholupice.
Kde je nové úsekové měření na D0:
D0 Jesenice km 1,058 – 1,850 směr D5, délka cca 800 m
D0 Jesenice km 1,650 – 0,495 směr D1, délka cca 1200 m
D0 Modletice km 77,115 – 78,100 směr D5, délka cca 1000 m
D0 Modletice km 78,305 – 77,155 směr D1, délka cca 1200 m