Infrastruktura Železnice Zprávy

Policie obsadila další železniční stanici, nastěhovala se na nádraží v Děčíně

Nádraží Děčín. Autor: SŽDCNádraží Děčín. Autor: SŽDC
Nádraží Děčín. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty naplňuje svůj plán na přilákání ozbrojených složek do nádražních budov. Nejnověji se policie nastěhovala do zrekonstruovaných prostor na hlavním nádraží v Děčíně. Práce v interiéru památkově chráněného objektu z poloviny 19. století probíhaly od konce dubna letošního roku, náklady dosáhly téměř dvou milionů korun. Samotná výpravní budova v Děčíně prošla velkou rekonstrukcí už v roce 2003.

„Po jednáních se zástupci policie na přelomu loňského a letošního roku došlo k rozhodnutí přesunout jejich pracoviště z nevyhovujícího objektu v centru města do naší výpravní budovy. Policisté se tak po letech stěhují do prostor, ve kterých už jednou působili,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola. Od umístění služebny si mimo jiné slibuje větší bezpečnost cestujících. S příchodem policie je tak děčínské nádraží fakticky obsazeno. Už od loňska zde sídlí informační centrum města.

Nádraží Děčín. Autor: SŽDC
Nádraží Děčín.
Autor: SŽDC

Policie obsadí či už obsadila i další nádraží. Už v dubnu se policejní kynologové nastěhovaly do budovy ve Žďáru nad Sázavou, smlouvu s policií mají železničáři i pro hlavní nádraží v Prostějově a stanici v Břeclavi. O nastěhování na nádraží v dalších městech se s policií jedná. Ve hře jsou například České Budějovice, Kralupy nad Vltavou, Opava západ nebo Bohumín.

24 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Pošty, Policie, státní a obecní úřady a pod. jsou přesně těmi institucemi, které by měly volné prostory na nádražích zaplňovat a je dobře, že k tomu dochází.

  • Kynologové se nastěhovalY… to asi neeee, leda tak kynoložky 🙂

    • Tak to pozor, dle nových (genderově vyvážených) pravidel pravopisu stačí, aby mezi kynology byla jediná kynoložka a může se napsat i tvrdé Y 😉

  • Jen poučení pro autora: není to žádné “ nádraží Děčín“ , nýbrž železniční stanice Děčín-hlavni nádraží, o Praze by též nenapsal : železniční stanice Praha, že???
    Železničních stanic a nádraží máme totiž v železničním uzlu Děčín mnoho a když někdo píše o mém městě defacto s despektem a s neúctou, tak též nemá mou úctu.
    O tom, že na umístění policie na děčínském hlavním nádraží, má též zásluhu páni primátorky Statutárního města Děčína, není též v článku ani slovo. Uvědomte si, milý autore, že také severních Čechách, jsou patrioté, ne jen kdesi v Praze.

    • Milý pane Děčíňane, autor není z Prahy. Každopádně jsme doplnili, že jde o hlavní nádraží.

    • Porovnávat Prahu a sotva padesátitisícové město mi přijde mimo. Navíc u měst těchto velikostí je jasné, že pokud se uvede pouze název města, tak se jedná o hlavní nádraží.

      • To se domníváte možná (jen) Vy -zrovna třeba v případě Děčína (a Podmokel) bych si vůbec nebyl jist, zda náhodou nejde o objekt nádraží Děčín východ, které by nějaký „bezpečnostní“dozor potřebovalo také „jako sůl“ …

        • Nehledě na fakt, že taková budova Děčín-Východ dolní nádraží, je minimálně dvakrát větší než budova hlavního nádraží.
          Ovšem katastrofa je jak budova tak i kolejiště.

    • A nejste pane Děčíňane nějak moc vztahovačný? Myslím že snad kromě Vás v tom článku nikdo žádný despekt k Děčínu necítí.

  • Nevíte, jestli se neuvažuje i o využití nádraží v Berouně? Na příští rok je plánována rekonstrukce budovy a celý objekt působí velmi naddimenzovaně, alespoň tedy vzhledem k aktuálním potřebám. Oblasti by navíc stálá přítomnost ozbrojených složek jen prospěla :-D.

    • Doporučuji Vám přečíst si rozhovor s panem Svobodou – generálním ředitelem SŽDC. Vyšel minulou neděli.

      Dle jeho slov se celý plán rekonstrukcí nádraží přehodnocuje a využití nádraží nově musí být zajištěno ještě před jejich rekonstrukcí. Pokud se to nepodaří, tak teď už nevím přesně jeho slova, ale nejspíš odprodej, či „redukce“ budovy nádraží, či dokonce demolice.

      • Ten rozhovor jsem četl, nicméně předpokládám, že v případě Berouna, kde již nyní probíhá rekonstrukce nástupišť, podchodu apod. (v rámci optimalizace trati Beroun-Králův Dvůr) musí logicky následovat i rekonstrukce budovy. Rekonstrukcí byla „poškozena“ část fasády směrem k nástupišti a byla také vybourána díra do zdi pro provizorní východ v době nefunkčnosti podchodu. Pochybuji (a doufám), že by díru pouze nezazdili a vše nenechali svému osudu.

      • Tak to mě zajímá, jak v tomhle případě to dopadne s nádražím ve Vítkovicích… Těžko říct zda o takovou mega velkou halu někdo bude mít zájem, byť supermarket v okolí je celkem z ruky takže ten by se hodil. 🙂

          • Byty? Znáte někoho, krom pár bláznivých šotoušů, kdo by chtěl bydlet na nádraží? Jedině snad nějaké sociální byty, ale i to by bylo za trest. Lidé, celkem pochopitelně, vyžadují doma klid, speciálně v noci, což prostě na nádraží není možné.

            • Při velikosti toho nádraží jestli ho vubec znáte mi dejte příklad jak ho využít?Nejsem šotouš ,ale navážet se do nich nemusíte.

              • A Vy znáte někoho kdo by chtěl bydlet na nádraží a ještě za to zaplatit? Krom pár ultra šotoušů mě vážně nikdo nenapadá. Takže obchody ok, kanceláře pro místní/ státní správu též (soukromou firmu tam dostanete jen těžko) a pokud to nelze a nikdo jiný nemá zájem, tak zbourat.
                To, že je dnes někde nádraží, trať, silnice……, neznamená, že to tak musí být na vždy.Dopravníí infrastruktura se má podřizovat potřebám lidí a ne naopak. Což je to co šotouši ve většině nejsou schopni akceptovat. Protože ne všude musí jezdit vlak jen proto, že tam dnes jezdí, ne všude se musí velká nádražní budova opravovat jen proto, že tam dnes stojí a stát má i jiné úkoly než dopravu. Doprava musí být rychlá, efektivní, ale také ekonomická. Což někde znamená vlak, někde standardní sutobus, někde mikrobus a někde třeba lanovku nebo taky auto.

                • „A Vy znáte někoho kdo by chtěl bydlet na nádraží a ještě za to zaplatit?“
                  Třeba mně by bydlení na nádraží jen proto, že je to na nádraží, a priori rozhodně nevadilo – záleželo by ovšem samozřejmě na tom, jak by to bydlení bylo situováno a upraveno, aby rušení bytu železničním provozem bylo co nejmenší.

                  „ne všude se musí velká nádražní budova opravovat jen proto, že tam dnes stojí a stát má i jiné úkoly než dopravu“
                  Jistě: to vidíme třeba na příkladu privatizované nádražní budovy výhybny Praha-Vyšehrad (a zbourané památkově chráněné kubistické čekárny na ostrovním peronu tamtéž) …

                  „Doprava musí být rychlá, efektivní, ale také ekonomická.“
                  A proto se i v leckterých IDS stále udržují často i dlouhé souběhy autobusových spojů se železničními tratěmi (s problematickým odůvodněním, že to obyvatelé u nich ležících obcí vyžadují).

                  • A právě o lidech jako jste Vy mluvím, Vám by to nevadilo, ale kolik takových ultra šotoušů vůbec je? Prostě stavět byty na nádraží je nesmysl. Ono ať budete dělat úpravy jaké chcete, tak v nádražním bytě randál od vlaků bude a za to nikdo soudný tržní cenu platit nebude.
                    K tomu souběhu, to chce posoudit každý případ extra. Pokud ta trať vede odnikud nikam, zastávka vlaku je někde za vsí (a takových je dost a dost) a průměrné sídlo na trase má velikost do 200 obyvatel, tedy je problém naplnit šukafón, tak nejlepší řešení je trať zavřít a místo ní vozit lidi autobusy, midibusy nebo klidně i mikrobusy, které zastaví na návsi. Všichni krom šotoušů budou spokojení a erár ještě udrží, nebo ty mikrobusy budou moci jezdit častěji. Tam kde naopak jsou sídla větší, nádraží je v obci a trať vede někam kam lidé chtějí/potřebují jezdit, tak ano, tam to má smysl.

    • Na berounské nádraží se má stěhovat městské informační centrum a snad se v budově bude rozšiřovat i zázemí pro nově postavené autobusové nádraží.

      • Děkuji za zajímavé info, ícéčko by se tam skutečně hodilo, vzhledem k tomu, že to je první část města, kterou turisté spatří. Na náměstí už je trochu pozdě ;-).

    • Beroun, pokud vím, na seznamu pro využití policií není.

      • To je ovšem docela škoda – s ohledem na to, jak to jak ve vlastní budově, tak i v jejím okolí občas vypadá …

Newsletter

Partneři


Výběr editora