Poláci začali s obnovou lokálky u českých hranic, vlaky mají vyjet v roce 2023
Provoz na trati skončil v roce 1996, stavební firma nyní začala s likvidací vegetace a původního svršku.
Polsko pokračuje v kříšení některých regionálních tratí, na kterých již skončil provoz. Zatím posledním takovým příkladem je trať Gryfów – Świeradów v Dolnoslezském vojvodství v polském podhůří Jizerských hor.
O zahájení prací informovala na svém facebookovém profilu radnice v Mirsku. Jde zatím o první etapu, u které je investorem dolnoslezská správa silnic a železnic (Dolnośląska Służba Dróg i Kolei – DSDiK).
Během této etapy firma za čtyři měsíce odstraní vegetaci a zbytky staré infrastruktury za 1,7 milionů zlotých. Samotná stavba a obnova trati je naplánována na další etapu, přijde na zhruba 45-60 milionů zlotých. Vojvodství počítá s obnovou provozu do roku 2023.
Vlaky na této trati jezdily do roku 1996, jde o celkem 18 kilometrů dlouhou trať. V minulosti vedla železnice také z Mirsku do českých Jindřichovic pod Smrkem.
Dolnoslezské vojvodství na počátku roku oznámilo, že formálně převzalo do své správy další tratě, na kterých chce obnovit provoz. Šlo o bezplatný převod z polské obdoby Správy železnic PKP SA.
Nově pod DSDiK patří trať z Mysłakowic do Karpacze, horského střediska pod Sněžkou. Jde o zhruba osm kilometrů dlouhý úsek. Díky tomu by mělo dojít k obnovení pravidelných vlaků z Jelenia Góra – Karpacz. Vlaky do Karpacze naposledy jezdily na začátku tisíciletí.
Z národního programu obnovy chce dolnoslezská vláda získat až 100 milionů zlotých na obnovu tratí do Karpacze i Kowary. V plánech je i jejich elektrizace.
PKP převedla na Dolnoslezské vojvodství již 12 tratí o délce 136 kilometrů. Další na předání jsou ještě tratě, Wojcieszów Górny – Nowy Kościół, Gryfów Śląski – Ubocze, Tomkowice – Marciszów a Kamienna Góra – Jelenia Góra.