Poláci vrací vlaky na další dvě tratě, provoz zajistí Arriva

Stanice Rypin. Foto: Andrzej Błaszczak / Wikimedia CommonsStanice Rypin. Foto: Andrzej Błaszczak / Wikimedia Commons

K zahájení provozu dojde v prosinci 2026.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jardaz

Pro upřesnění, úsek Brodnica – Rypin byl už před pár lety zprovozněn pro dálkovou osobní přepravu navzdory špatnému stavu trati (TLK Flisak 1 denně), nicméně nyní v tomto úseku je zavedena náhradní autobusová doprava, zatímco Flisak jezdí odklonem přes Lipno (kupodivu nezastavuje tam) a Toruń (Wschodni).

Frýdlantský výběžek

Možná to tam právě vylepšují, aby tam mohli v pohodě vrátit ty osobní vlaky.

Frantisek X

„Kujavsko-pomořské“ – pěkná čeština. Ještě bych sjednotil vojvody s u nás používanými vévody (původ slova je dle všeho stejný, jen jeho cesty různé) a užíval shodně s historií vévodství – byť je tam trochu skryté to vedení voje. 🙂 Anebo naopak přestal užívat vé- a zavedl jednotně voj-; to druhé je z hlediska významu přesnější, ale zase se to v té historii nepoužívá. A netrčí z toho tak ta vojna. 🙂

Frantisek X

Doplnění: z toho prvního (netrčí vojna).

Proton

No já nevím. Ta trať z Laskowic vede celkem pustinou odnikud nikam, a z Rypina zase vede úplně na druhou stranu, než je místní metropole Toruń. Ale asi vědí co dělají.

Martin

…a co vojenske presuny? Napr.?

182-097

Ty tratě jsou doposud pro nákladní dopravu normálně dostupné. Přes Rypin jezdí dokonce už nějakou dobu dokonce rychlík.

Jardaz

*Jezdil – nyni NAD, rychlik jede odklonem pres Lipno a Toruń Wschodni.

182-097

Však ano, probíhají totiž ty stavební práce zmiňované v článku…

Frýdlantský výběžek
Miroslav

Češi dopravní infrastrukturu ničí, poláci do ní investují.

Michal

Srandisto 😀 Poláci zastavili provoz na půlce sítě,
prý včetně některých dvoukolejných a elektrifikovaných tratí. A teď sem tam někdy někde něco obnoví. A my jim za to budeme jako tleskat?

Svojšín

Poláci obnoví v této době i nějaké hlouposti a pak je časem jiná klika zase omezí, popř. zruší.

noerf

Až Češi zruší půlku tratí a pak budou obnovovat tratě Klatovy – Sušice – Horažďovice, předměstí či České Budějovice – Lipno nad Vltavou tak to bude obdobné (podobné tratě obnovují v Polsku).

Martin

Oni je zrusili kdyz nemeli prachy, a nestaveli na nich cyklodrahy, tak ted opet zprovoznuji…
My zrusili par trati pro cyklo a rusit chceme dal, pac pac porad nemame prachy, stejne jako koridory, fo nich jsme nalili spoustu penez i pro zvyseni rychlosti s prelozkami a oni xacnou radsi rovnou s vrt…

182-097

Poláci za posledních 30 let zlikvidovali skoro 4000 km železničních tratí. A obnovili z toho necelých 500 km…
Takže asi tak.
Tady se drží do poslední chvíle každý kousek kolejí, zatímco tam se ze dne na den rušily i tratě mezi velkými městy, nebo silně využívané.

Proton

Ale třeba obnovit druhou kolej mezi Strzelinem a Kamieniemcem (která tam byla, než si ji Stalin po válce odvezl jako válečnou kořist) dodnes nebyli schopní. Přitom ta by bhyla docela potřeba.

Movia

Doplnění: nejen peníze byly důvodem tohoto rušení, ale často i vozový park. Do druhé poloviny 90. let neznali v Polsku motorové vozy a jezdit to vše v soupravě Fablok+osobní vagón není úplně ekonomické.

Elektrifikované tratě byly rušeny taky, např. ta do Těšína.

Proton

Dokonce i elektrizovanou dvojkolejku Fosowskie – Kluczbork.

182-097

Samozřejmě že znali motorové vozy, krom starších konstrukcí třeba 300 kusů maďarských Ganzů, 13 kusu SN80 z HCP, koncem 80.let bizarní kolzamy, hned z kraje 90.let zase SA101 a 102 z Poznaně.

Modré zábradlí

Ale neměli tam 600 ks 810.

Frýdlantský výběžek

Co je to 300 Ganzú (s kotlíkem na vytápění) na délku polské kolejové sítě v porovnání s cca 230 kusy M262 a víc než 1500 kusy M131 u nás? A to u nás na rozdíl od Polska už od 70. let minulého století nabíhaly další stovky motorových vozů několika dalších řad.

Frýdlantský výběžek

„Poláci za posledních 30 let zlikvidovali skoro 4000 km železničních tratí. A obnovili z toho necelých 500 km…“
To ovšem vůbec není pravda: Poláci ty tratě většinou nijak nezrušili, jen tam zastavili dopravu, navíc mnohde jen dopravu osobní. A nehloupli s cyklostezkami, ačkoli Polsko je mnohem rovinatější než bývalé Československo.

MartinS.

Jakou trať, kde se dá jezdit 120 km/h jsme u nás zrušili? Zkuste jmenovat aspoň jednu.

M19

A jakou zrušili Poláci? Rekonstrukce bude na 120, ne že tam bylo 120.

vladki

Která méně využívaná trať by u nás šla snadno předělat na 120? Kromě koridoru je všechno klikatý jak had.

Lokální fanoušek hromadné dopravy

protože Polsko je placatý?

M19

Třeba ta z Lovosic na Teplice. Ta už za císaře pána byla stavěna na 100 km. A i když by někde nešlo těch 100, tak při správné údržbě by tam mohla být 60 či 80 místo 30 či 40. Těch míst, kde by to byli nutné kvůli obloukům zas není tolik.

Hsnm

Od kdy, že už se jezdí po kolejích z Lovosic do Chotiměře? To jsem nějak zaspal….

Achilles

Z Lovosic do Chotiměře už se pár let zase jezdí (nepamatuji si přesně od kdy, cca 2020-21), jezdí tam víkendové turistické vlaky. Jde o využití jinak stojícího motoráku od AŽD v Lovosicích.

M19

Nejezdí. To taky nikdo netvrdil.

M19

Oprava. Jezdí. Nejezdí se až navazující úsek, přes ten sesuv.

MartinS.

Na té z Lovosic na Teplice byla povolená jen rychlost 50 km/h, už od doby, co jí postavili. Rychlost 100 km/h byla a je povolena v některých úsecích druhé části severočeské transverzálky z Lovosic na Českou Lípu.

M19

Ale nebyla.vy prostě budete lhát, jak se vám to hodí. 😁

MartinS.

Jestli po rekonstrukci nebo přes rekonstrukcí je celkem irelevantní. Ta trať svým charakterem, směrovými i výškovými poměry, tu rekonstrukci na 120 umožní.

M19

Tak jako by to šlo i u některých u nás. Příklad jsem vám uvedl. Jen se snažíte, odvést pozornost, jak z příručky demagogů.

Frýdlantský výběžek

Tak právě s tou bývalou ÚTD jste v tomto úseku ovšem šlápl hóóódně vedle.

M19

Říká další známý detinformátor. 😁

Daniel Jablonecký

To víte že jo. Naše republika je plná zničené dopravní infrastruktury, do které nikdo neinvestuje 😂

Frantisek X

No tak ty silnice nižších tříd jsou zničené dost, po přesunu zátěže z kolejí, které se nikomu nechce příliš vylepšovat. 🙂

Daniel Jablonecký

No dyť o tom píšu.

M K

To je dobrý kec.