Poláci soutěží stavbu prvního tunelu pro vysokorychlostní tratě

Vizualizace tunelu v Lodži. Foto: CPKVizualizace tunelu v Lodži. Foto: CPK

Tunel má být hotový do čtyř let.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Kopeček

Polským kamarádům gratuluji, zaslouží si to. Dlouhou dobu nám hodně záviděli, před deseti lety se to otočilo, a oni opravdu budujíí a my jen plánujeme.

Petr Drozda

Plánujeme navíc spíš hubou a do šuplíku. Reálně se zahajují zlomky z plánů.

p.n.

Možná by stačilo kdyby u nás nebyl ve vládě 8 let StBák který prosr*l co se dalo… A to neříkám že vládní ODS je nějaké super řešení. Zkrátka v Česku děláme již přes 10 let něco špatně a poslední léta se to začíná silně projevovat.

Jan

Hlavně by to chtělo víc zapojovat do vedení mladé lidi, kteří se nebojí prosazovat více změn než zachovávat současnou gerontoktracii, která žije z tradice „takhle se to dělalo vždycky“. A to platí pro úřady stejně jako politické strany.

Karel

Na to, že je Polsko ex komunistická země, tak je to velký pokrok

MP22

Konečně to nové nádraží trochu ožije… Lodž se dělá pěkně ambiciózně, tak by mě v tomto kontextu zajímalo, jak to vyřeší pod Varšavou. Líbí se mi odvážné představy o přesunutí Centralne kousek východně do polohy, kde je Śródmieście, tím by došlo ke spojení dálkových vlaků a trasy WKD a ještě by se tam postavila kapacita pro rychlovlaky. Vše by bylo v jednom bodě. Navíc tunely pod ulicí Aleje Jerozolimskie jsou ve velmi špatném stavu a ozývají se čímdál častěji názory na jejich zasypání a postavení nových o vyšším počtu kolejí a opravdu zahloubených. Tyto leží přímo pod silnicí a komplikují… Číst vice »

Twix

To už ale ožije po otevření toho tunelu pro klasické vlaky, co je v plánku světle modře. Pomůže to jak regionální, tak dálkové dopravě. Pro rychlovlaky bude spíš než nový tunel podstatná novostavba trati dál na západ, protože jet dneska směr Poznaň nebo Vratislav je bída.

JGR

ražený nebo vrtaný??

SYN

TBM…

Jiří Kocurek

Hmm kdyby se dalo takhle prokopat z Králova pole na Nové Sady…

SYN

No rychlost by stačila i poloviční 🙂

Martin

Hmm, u naa se vse porat projektuje jako letiste za mestem… az na vyjimky, kde doslo ke zmene trasovani…

Jiří Kocurek

Všechno, tedy včetně Prahy? Ne, u Nehvizd to fakt končit nemá.

Jaaa

Kromě Prahy, Ostravy a Ústí (které si to muselo vydupat) všechno. To se vám zdá málo?

Jaaa

Jo, a tunel v Brně nejde…

Zbyněk

V Brně jde nové nádraží Brnu nadohled.

mgr.pavel

Ano, Brnu na dohled. Nikoliv v Brně ale na dohled od města.