Tak Poláci staví první VRT tunel… (Jezdím tam relativně často a neskutečně se tam zvedá kvalita infrastruktury). U nás zatím (skoro) vše dokázali jen zavrtat a „tunelů“ už tady bylo…🤣🤣🤣. Takže kamarádi Poláci, moc moc přeju, ať vám to jde od ruky co nejrychleji a brzy se svezete „metelesku blesku“ (ono už dnes to Pendo 3.generace švihá z Varšavy do Katovic 200km/h) a budu doufat, že i u nás vznikne něco rychlejšího (a to nejen z Nehvizd do Poříčan) a bude to funkční…
Na ulicy maratońskiej w Łodzi powstała już komora startowa pod maszynę TBM, gdzie będzie drążony tunel.
CZ: Startovací komora pro stroj TBM je již postavena na ulici Maratońska v Lodži, kde se bude razit tunel.
Hýkus se fíbe
3 měsíců
Hlavně to chtělo udělat článek na téma Jak je možný že v Polsku jsou schopní stavět na vysokorychlostních tratích vysokorychlostní tunely na 250 km/h zatímco u nás geronti na Správě železnic a Ministerstvu dopravy plánuji na vysokorychlostních tratích nízkorychlostní tunely na 200 km/h viz. Krušnohorský tunel, Berounský tunel. Argument, že tam bude smíšený provoz osobní a nákladní dopravy neberu – jediné čeho dosáhnete je zprznění VRT na věčné časy. … A dědečku, proč ten vlak brzdí z 320 km/h na 200 km/h? To nic Pepíčku, to jenom nějaký géniové před 50 lety vymysleli, že se na VRT budou stavět pomalé… Číst vice »
Although the technical maximum speed is 250 km/h (155 mph) through the GBT, the maximal authorized speed has been reduced to 230 km/h (145 mph) for ecological and economical reasons, while the operating speed of passenger trains is restricted to 200 km/h (125 mph) in order to accommodate the freight traffic, with the possibility to accelerate up to 230 km/h (145 mph) in case of delay.
Pane Kocurek – Jediné co jste popsal ve vašem příspěvku je, že když se špatně navrhne tunel na rychlost 250 km/h (přesně řečeno se udělá menší průměr než by měl být), tak se jím po dostavbě nedá jezdit rychlostí 250 km/h.
Překvapit to může jenom inteligenta jako vy – ostatní se z toho poučí a už tu chybu nikdy neudělají.
Prostě mají 2 škatulky a nic mezitím. Buď nové VRT alá francouzské normy, čili bez nákladu, v noci bez provozu a údržba. Nebo klasická trať 24/7 na 200, jak ji známe a umíme my podle našich norem a postupů. Nic mezitím, nemají na to škatulku:-)
Asi máte pravdu.
Opravdu umějí postavit jenom standardní tunel na 200 km/h pro klasickou trať (viz. tunel u Plzně) pak vidí jenom vysokorychlostní tunel a nějaký geront na Správě železnic nebo Ministerstvu dopravy prosazuje: Ne my přece na vysokorychlostní trati nebudeme stavět vysokorychlostní tunely – čecháčci budou navždycky jezdit tunelama 200 km/h.
Možná že je to stejný geront který za každou cenu potřeboval mít koridory postavený maximálně na 160 km/h a víc ani o 1 km/h.
A určitě se i v tomto tunelu pojede 250 km/h? V článku se to sice píše, ale nedokážu si představit že by něco na Fabryczné nestavělo, dále úplně nevím ty poloměry… ale obecně je to právě protože tady nebude ani nákladní ani příměstská doprava. Skrz polské Krušné hory, Polské Středohoří a Polský kras by také nejspíš prorazili tunel na 200 pro smíšenou dopravu.
Zgadza się. Po wpisaniu w wyszukiwarkę mamy wyraźną informacje na oficjalnej stronie CPK, że nie przewiduje się ruchu towarowego po linii kolejowej nr 85. W dodatku linia ta będzie zelektryfikowana na napięcie 25 kV 50 Hz AC na które to nie ma wielu lokomotyw jeżeli chodzi o przewoźników towarowych. W Łodzi Fabrycznej w 2016 roku otworzono linię kolejową nr 458, która w przyszłości zostanie włączona w skład linii kolejowej nr 85. Dokładny przebieg możesz znaleźć na openrailwaysmap. CZ: Opravit. Po zadání do vyhledávače máme na oficiálních stránkách CPK jasnou informaci, že se nepředpokládá nákladní doprava na železniční trati č. 85.… Číst vice »
Oba tunely, Berounsky a Krusnohorsky jsou pro smisenou dopravu na dlouhe vzdalenosti, je to obvykle a na tu vzdalenost mnohem levnejsi – pouzije se TBM s mensim profilem. Nakladni doprava zde je intenzivni a ma byt vytesnena ze soucasnych trati.
Naopak u stredohorskeho tunelu, se i kdyz je podobny obema predchozim, se planuje rychlost 250km/h, nebot cast kapacity pujde porad podel Labe a v tunelu je vice prostoru pro osobni vysokorychlostni vlaky.
Polsky tunel u Lodze je mnohem kratsi a tak neni az takovy problem, ani v cene pouzit vetsi profil tunelu na vyssi rychlost.
Bergman
3 měsíců
Poláci jedou, naproti tomu se v ČR připravuje naprosto zbytečný tunel Líbeznice
Jen mezitím Kupka zvednul hlukové limity všem, ale u sebe za domem si tunel prodloužil…
Holt Líbeznický paradox, to vejde do dějin
Pavel Kopeček
3 měsíců
Polským kamarádům gratuluji, zaslouží si to. Dlouhou dobu nám hodně záviděli, před deseti lety se to otočilo, a oni opravdu budujíí a my jen plánujeme.
Tak když se rozpracuje víc variant, aby se mohla vybrat ta výhodnější … stavět je pak všecky je nesmysl a lidská paměť je krátká. Někteří mist diskutující považují Benešov-Veselí za pouhou opravu.
Možná by stačilo kdyby u nás nebyl ve vládě 8 let StBák který prosr*l co se dalo… A to neříkám že vládní ODS je nějaké super řešení. Zkrátka v Česku děláme již přes 10 let něco špatně a poslední léta se to začíná silně projevovat.
Hlavně by to chtělo víc zapojovat do vedení mladé lidi, kteří se nebojí prosazovat více změn než zachovávat současnou gerontoktracii, která žije z tradice „takhle se to dělalo vždycky“. A to platí pro úřady stejně jako politické strany.
Jo až tak v posledních dvou letech jeho vlády. Zbylých 6 se věnoval zaklekávání konkurenčních firem a dštění síry na živnostníky, to měl jako zástěrku pro navyšování dotací pro Agrofert.
Za StBáka se naopak stavělo nejméně dálnic v historii. To, že se nakonec po masivní kritice ke konci jeho vlády začalo stavět, nic nemění na tom, že to byla jednoznačně nejhorší vláda co se týče výstavby infrastruktury.
Všichni se smáli Ťokovi, že stavěl 4 kilometry jeden rok. Ale to bylo tím, že „nejlepší“ ministr Vít Bárta zařízl mj. i přípravu staveb. Stavba dopravní infrastruktury je na víc než jedno volební období, reálně každá vláda staví to, co připravila minulá. Nejsem volič ANO, ale buďme objektivní
Až na to, že za téhle vlády se staví dálnic nejvíc v historii. Zjistěte si fakta a nevykřikujte do tmy stupidní hlášky 😉
Karel
3 měsíců
Na to, že je Polsko ex komunistická země, tak je to velký pokrok
MP22
3 měsíců
Konečně to nové nádraží trochu ožije… Lodž se dělá pěkně ambiciózně, tak by mě v tomto kontextu zajímalo, jak to vyřeší pod Varšavou. Líbí se mi odvážné představy o přesunutí Centralne kousek východně do polohy, kde je Śródmieście, tím by došlo ke spojení dálkových vlaků a trasy WKD a ještě by se tam postavila kapacita pro rychlovlaky. Vše by bylo v jednom bodě. Navíc tunely pod ulicí Aleje Jerozolimskie jsou ve velmi špatném stavu a ozývají se čímdál častěji názory na jejich zasypání a postavení nových o vyšším počtu kolejí a opravdu zahloubených. Tyto leží přímo pod silnicí a komplikují… Číst vice »
To už ale ožije po otevření toho tunelu pro klasické vlaky, co je v plánku světle modře. Pomůže to jak regionální, tak dálkové dopravě. Pro rychlovlaky bude spíš než nový tunel podstatná novostavba trati dál na západ, protože jet dneska směr Poznaň nebo Vratislav je bída.
To však většinu mezinárodních linek neobslouží. Hlavní směry, tedy na Vídeň, Bratislavu, Budapešť má Brno míjet přes terminál Vídeňská. Ne, není to nadohled. Je to dost v řiti za městem bez návaznosti na zbytek města. A podobný tunel, jako staví v Lodži, by tento nesmysl vyřešil – zaústění VRT od Prahy na hlavní nádraží od severu. A pokud tedy připustíme terminál Vídeňská a nádraží v nové poloze, tak stejně je opět jediným řešením zase jiný tunel a to pro S-bahn z KrPole přes to nové nádraží na tu Vídeňskou. Bez něj tohle řešení prostě nemá smysl.
Přihlásí se Metrostav? Tunely umí bezvadně. 🤣🤣
Tak Poláci staví první VRT tunel… (Jezdím tam relativně často a neskutečně se tam zvedá kvalita infrastruktury). U nás zatím (skoro) vše dokázali jen zavrtat a „tunelů“ už tady bylo…🤣🤣🤣. Takže kamarádi Poláci, moc moc přeju, ať vám to jde od ruky co nejrychleji a brzy se svezete „metelesku blesku“ (ono už dnes to Pendo 3.generace švihá z Varšavy do Katovic 200km/h) a budu doufat, že i u nás vznikne něco rychlejšího (a to nejen z Nehvizd do Poříčan) a bude to funkční…
Samozřejmě mělo být zVRTat a inteligentní telefon si to upravil sám
Łodź na Praze 6 nechceme!
Bude na Praze 8 😀
Na ulicy maratońskiej w Łodzi powstała już komora startowa pod maszynę TBM, gdzie będzie drążony tunel.
CZ: Startovací komora pro stroj TBM je již postavena na ulici Maratońska v Lodži, kde se bude razit tunel.
Hlavně to chtělo udělat článek na téma Jak je možný že v Polsku jsou schopní stavět na vysokorychlostních tratích vysokorychlostní tunely na 250 km/h zatímco u nás geronti na Správě železnic a Ministerstvu dopravy plánuji na vysokorychlostních tratích nízkorychlostní tunely na 200 km/h viz. Krušnohorský tunel, Berounský tunel. Argument, že tam bude smíšený provoz osobní a nákladní dopravy neberu – jediné čeho dosáhnete je zprznění VRT na věčné časy. … A dědečku, proč ten vlak brzdí z 320 km/h na 200 km/h? To nic Pepíčku, to jenom nějaký géniové před 50 lety vymysleli, že se na VRT budou stavět pomalé… Číst vice »
„Argument, že tam bude smíšený provoz osobní a nákladní dopravy neberu “
Pak je zbytečné aby se někdo vůbec snažil, když argumenty hážte ze stolu.
Poněvadž tohle jsou důsledky provozních zkušenosti ze Švýcarska. Takže geronti a můžete to shodit, že podle vašeho převsědčení to má nulovou váhu …
https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel#Traffic
Although the technical maximum speed is 250 km/h (155 mph) through the GBT, the maximal authorized speed has been reduced to 230 km/h (145 mph) for ecological and economical reasons, while the operating speed of passenger trains is restricted to 200 km/h (125 mph) in order to accommodate the freight traffic, with the possibility to accelerate up to 230 km/h (145 mph) in case of delay.
Pane Kocurek – Jediné co jste popsal ve vašem příspěvku je, že když se špatně navrhne tunel na rychlost 250 km/h (přesně řečeno se udělá menší průměr než by měl být), tak se jím po dostavbě nedá jezdit rychlostí 250 km/h.
Překvapit to může jenom inteligenta jako vy – ostatní se z toho poučí a už tu chybu nikdy neudělají.
Prostě mají 2 škatulky a nic mezitím. Buď nové VRT alá francouzské normy, čili bez nákladu, v noci bez provozu a údržba. Nebo klasická trať 24/7 na 200, jak ji známe a umíme my podle našich norem a postupů. Nic mezitím, nemají na to škatulku:-)
Pístový efekt v Gotthardském tunelu se samozřejmě zopakovat nemůže, švýcaři mají jiné normy.
Asi máte pravdu.
Opravdu umějí postavit jenom standardní tunel na 200 km/h pro klasickou trať (viz. tunel u Plzně) pak vidí jenom vysokorychlostní tunel a nějaký geront na Správě železnic nebo Ministerstvu dopravy prosazuje: Ne my přece na vysokorychlostní trati nebudeme stavět vysokorychlostní tunely – čecháčci budou navždycky jezdit tunelama 200 km/h.
Možná že je to stejný geront který za každou cenu potřeboval mít koridory postavený maximálně na 160 km/h a víc ani o 1 km/h.
A určitě se i v tomto tunelu pojede 250 km/h? V článku se to sice píše, ale nedokážu si představit že by něco na Fabryczné nestavělo, dále úplně nevím ty poloměry… ale obecně je to právě protože tady nebude ani nákladní ani příměstská doprava. Skrz polské Krušné hory, Polské Středohoří a Polský kras by také nejspíš prorazili tunel na 200 pro smíšenou dopravu.
Zgadza się. Po wpisaniu w wyszukiwarkę mamy wyraźną informacje na oficjalnej stronie CPK, że nie przewiduje się ruchu towarowego po linii kolejowej nr 85. W dodatku linia ta będzie zelektryfikowana na napięcie 25 kV 50 Hz AC na które to nie ma wielu lokomotyw jeżeli chodzi o przewoźników towarowych. W Łodzi Fabrycznej w 2016 roku otworzono linię kolejową nr 458, która w przyszłości zostanie włączona w skład linii kolejowej nr 85. Dokładny przebieg możesz znaleźć na openrailwaysmap. CZ: Opravit. Po zadání do vyhledávače máme na oficiálních stránkách CPK jasnou informaci, že se nepředpokládá nákladní doprava na železniční trati č. 85.… Číst vice »
Oba tunely, Berounsky a Krusnohorsky jsou pro smisenou dopravu na dlouhe vzdalenosti, je to obvykle a na tu vzdalenost mnohem levnejsi – pouzije se TBM s mensim profilem. Nakladni doprava zde je intenzivni a ma byt vytesnena ze soucasnych trati.
Naopak u stredohorskeho tunelu, se i kdyz je podobny obema predchozim, se planuje rychlost 250km/h, nebot cast kapacity pujde porad podel Labe a v tunelu je vice prostoru pro osobni vysokorychlostni vlaky.
Polsky tunel u Lodze je mnohem kratsi a tak neni az takovy problem, ani v cene pouzit vetsi profil tunelu na vyssi rychlost.
Poláci jedou, naproti tomu se v ČR připravuje naprosto zbytečný tunel Líbeznice
A Líbezničtí už mínusují
Nebo dokonce přímo Kupka. Škoda, že nebydlí třeba v takových v Hovorčovicích, to by tam žádný tunel plánovaný nebyl
On tam byl v plánu i bez Kupky. Jen byl trochu kratší.
Mimochodem co tenhle tunel? https://mapy.cz/s/musekafuhu
Jen mezitím Kupka zvednul hlukové limity všem, ale u sebe za domem si tunel prodloužil…
Holt Líbeznický paradox, to vejde do dějin
Polským kamarádům gratuluji, zaslouží si to. Dlouhou dobu nám hodně záviděli, před deseti lety se to otočilo, a oni opravdu budujíí a my jen plánujeme.
Plánujeme navíc spíš hubou a do šuplíku. Reálně se zahajují zlomky z plánů.
Tak když se rozpracuje víc variant, aby se mohla vybrat ta výhodnější … stavět je pak všecky je nesmysl a lidská paměť je krátká. Někteří mist diskutující považují Benešov-Veselí za pouhou opravu.
Možná by stačilo kdyby u nás nebyl ve vládě 8 let StBák který prosr*l co se dalo… A to neříkám že vládní ODS je nějaké super řešení. Zkrátka v Česku děláme již přes 10 let něco špatně a poslední léta se to začíná silně projevovat.
Hlavně by to chtělo víc zapojovat do vedení mladé lidi, kteří se nebojí prosazovat více změn než zachovávat současnou gerontoktracii, která žije z tradice „takhle se to dělalo vždycky“. A to platí pro úřady stejně jako politické strany.
Ve vedení byl třeba mladý p. Gross. Chyba je v obyvatelstvu, a doufejne že se někdy v budoucnu nenechá opijet rohlikem.
Snad nemáte namysli SFDI
Zrovna za StBáka se rozjela vůbec nějaká příprava VRT a stavba dálnic
Jo až tak v posledních dvou letech jeho vlády. Zbylých 6 se věnoval zaklekávání konkurenčních firem a dštění síry na živnostníky, to měl jako zástěrku pro navyšování dotací pro Agrofert.
Za StBáka se naopak stavělo nejméně dálnic v historii. To, že se nakonec po masivní kritice ke konci jeho vlády začalo stavět, nic nemění na tom, že to byla jednoznačně nejhorší vláda co se týče výstavby infrastruktury.
Všichni se smáli Ťokovi, že stavěl 4 kilometry jeden rok. Ale to bylo tím, že „nejlepší“ ministr Vít Bárta zařízl mj. i přípravu staveb. Stavba dopravní infrastruktury je na víc než jedno volební období, reálně každá vláda staví to, co připravila minulá. Nejsem volič ANO, ale buďme objektivní
Vy máte asi také dost. Tahle vláda nic nepostaví ani neudělá.
To je snad největší blbost dneška.
Až na to, že za téhle vlády se staví dálnic nejvíc v historii. Zjistěte si fakta a nevykřikujte do tmy stupidní hlášky 😉
Na to, že je Polsko ex komunistická země, tak je to velký pokrok
Konečně to nové nádraží trochu ožije… Lodž se dělá pěkně ambiciózně, tak by mě v tomto kontextu zajímalo, jak to vyřeší pod Varšavou. Líbí se mi odvážné představy o přesunutí Centralne kousek východně do polohy, kde je Śródmieście, tím by došlo ke spojení dálkových vlaků a trasy WKD a ještě by se tam postavila kapacita pro rychlovlaky. Vše by bylo v jednom bodě. Navíc tunely pod ulicí Aleje Jerozolimskie jsou ve velmi špatném stavu a ozývají se čímdál častěji názory na jejich zasypání a postavení nových o vyšším počtu kolejí a opravdu zahloubených. Tyto leží přímo pod silnicí a komplikují… Číst vice »
To už ale ožije po otevření toho tunelu pro klasické vlaky, co je v plánku světle modře. Pomůže to jak regionální, tak dálkové dopravě. Pro rychlovlaky bude spíš než nový tunel podstatná novostavba trati dál na západ, protože jet dneska směr Poznaň nebo Vratislav je bída.
ražený nebo vrtaný??
TBM…
Hmm kdyby se dalo takhle prokopat z Králova pole na Nové Sady…
No rychlost by stačila i poloviční 🙂
Hmm, u naa se vse porat projektuje jako letiste za mestem… az na vyjimky, kde doslo ke zmene trasovani…
Všechno, tedy včetně Prahy? Ne, u Nehvizd to fakt končit nemá.
Kromě Prahy, Ostravy a Ústí (které si to muselo vydupat) všechno. To se vám zdá málo?
Jihlava, Hradec Králové, Olomouc, Pardubice, Hranice,
Breclav, Havlíčkův Brod,…
No letště uprostřed města by asi byl problém…
a zvlast v tunelu…
Jo, a tunel v Brně nejde…
V Brně jde nové nádraží Brnu nadohled.
Ano, Brnu na dohled. Nikoliv v Brně ale na dohled od města.
To však většinu mezinárodních linek neobslouží. Hlavní směry, tedy na Vídeň, Bratislavu, Budapešť má Brno míjet přes terminál Vídeňská. Ne, není to nadohled. Je to dost v řiti za městem bez návaznosti na zbytek města. A podobný tunel, jako staví v Lodži, by tento nesmysl vyřešil – zaústění VRT od Prahy na hlavní nádraží od severu. A pokud tedy připustíme terminál Vídeňská a nádraží v nové poloze, tak stejně je opět jediným řešením zase jiný tunel a to pro S-bahn z KrPole přes to nové nádraží na tu Vídeňskou. Bez něj tohle řešení prostě nemá smysl.