Poláci soutěží stavbu prvního tunelu pro vysokorychlostní tratě
Tunel má být hotový do čtyř let.
Polsko udělalo další krok k první vysokorychlostní železnici na svém území. Centralny Port Komunikacyjny (CPK), která zastřešuje výstavbu rychlých spojení v Polsku, vypsal tento týden soutěž na stavbu 4,6 kilometru dlouhého tunelu v Lodži. Půjde o součást nového spojení do Varšavy.
Vlaky budou v novém tunelu jezdit rychlostí až 250 km/h. „Jde o zásadní investici pro vysokorychlostní spojení Varšavy a Lodže a dál do Poznaně nebo Vratislavi,“ řekl ministr infrastruktury Dariusz Klimczak. Vlaky mají vést i přes budoucí nové letiště CPK.
Dvoukolejný ražený tunel povede pod centrem Lodže, budovat se bude metodou TBM. Půjde o jednu z nejsložitějších staveb nové spojnice Lodž – Varšava.
V soutěži bude mít 70 % váhu v hodnocení cena, zbytek připadne na znalosti a zkušenosti klíčových manažerů stavby. Tunel má být hotový za necelé čtyři roky.
CPK již dříve uzavřela menší zakázky, které souvisejí s přípravou území pro stavbu tunelu. Jedna se týká zázemí pro razicí štít, tu získal Budimex. Stavba má probíhat v koordinaci s dalšími velkými investicemi polského správce infrastruktury PKP PLK v Lodži.