Poláci od září přidají další dálkové spoje, zkrátí jízdní doby až o půl hodiny
Vlak PKP Intercity, ilustrační foto. Autor: PKP Intercity
Některé sezónní vlaky budou v provozu celoročně.
Některé sezónní vlaky budou v provozu celoročně.
hezké číst, že v Polsku něco funguje…..
To je sice hezké, ale… viděli jste jízdné na EIC? Mnohem dražší než u nás, a to Poláci mají mnohem nižší mzdy a ani žádnou „In kartu“
Radšej železnica za normálnu cenu do ktorej sa investuje než vlaky takmer zadarmo na kolabujúcej infraštruktúre.
Až na to, že v Polsku za „normální cenu“ dostanete pár náhodných výstřelů denně, které na sebe schválně ani nenavazují.
Něco jako ČD tak kolem roku 2005, kdy se Praha – Ostrava jezdilo (i nominálně) dráž než dnes, jednou za dvě hodiny a to často v předělaném lehátku z Bautzenu.
Ano, infrastruktura v Polsku se hýbe, ale nedělejme z toho druhé Švýcarsko. Mimochodem, uvidíme co údržba, na kterou už nedostanou eurofondy (odstrašující příklad je slovenský koridor).
Taky se ta Praha-Ostrava dneska dotuje výrazně víc.
S tým že rozsah dopravy je v Poľsku úbohý súhlasím, ale nemení to nič na pôvodnej pointe že ak chce človek jazdiť po kvalitnej infraštruktúre tak železnica nesmie byť podfinancovaná. Na VRTkách v ČR sa asi tiež nebude jazdiť Praha – Brno za 109 Kč. Žiada sa tiež dodať že v Poľsku už pracujú na systémovom taktovom grafikone, ktorého spustenie by malo zhruba nasledovať etapy spúšťania CPK. Bude to teda ešte pár rokov, ale tebou pripisovaný problém by postupne mal zmiznúť.
Máte k tomu prosím nějaký zdroj informací?
Jenže ta infra není vůbec finacovaná z jízdného, ale z dotací a daní, cena z jízdného pokrývá skoro z cela jen provozní náklady soupravy a energie, poplatky za dopravní cestu jsou v tom minimálně, z těch samotných se taky koridory stavět nedají, takže aby to tak platilo v povodnej pojnte, mělo by se jezdit trasy Praha-Ostrava za 1000-3000 kč jízdu aby to zaplatilo všechny náklady? A kdo by tím pak jezdil?
Doufám že myslíte slovenskou železniční síť..
A čo iné by myslel? 😀
Poláci mají mnohem nižší mzdu než v ČR? Fakt je ten, že jejich průměrná mzda za poslední 4 roky vyrostla natolik, že v tuhle chvíli už je vyšší než v ČR.
Prumerna muda v roce 2023 v polsku nizsi o 7 tisic Kc.
Takhle si “vyssi, nez v CR” uplne nepredstavuji. Nebo ze by za necely rok tech 7 tisic dotahli?
Vzhledem k tomu, že mají nižšší životní náklady, i tak mohou mít vyšší reálné mzdy.
To také úplně nefunguje.
Při srovnání kupní síly jsou na tom hůře, než my.
Faktem nicméně je, že jim vejplaty dál rostly a letos už ta čísla jsou trošku jiná, než v roce 2023.
Škoda že nejsou EIC na trase Wroclaw – Poznan – Bydgoszcz – Trojmiasto
Dyť budou, ne? Ex32 z Prahy.
Ty budou jako IC s mraky zastavkama
Něco jako u nás Ex2
Myslíte Sp linky Ex2?
Poláci rovněž od 1.9. začínají s kompletní rekonstrukcí Katovického uzlu a měla by trvat 4 roky. Jelikož ho chcou mít jako v Krakově, přirovnal bych to k dnešní Praze, tak to bude masakr.
Ty jedou co ? Polsku palec nahoru ! V našich podmínkách jest nutno termíny dokončení staveb SŽ, potřeba násobit 1x až 2x …
Asi jiný tým …
Ano, a ti stejni lidé mají nejdražší elektřinu v celé EU.
Co to blouzníte?
Chcete zdroj? Pokud ne, tak vám aspoň odpovím, můžou za to emisní povolenky které jdou proti uhelným elektrárnám.
Na mapách cen eketřiny Evropy ji mají Poláci jednu z nejlevnějších.
Zdroj? Možná v roce 2019, zkuste Polské média.
Polsko prostě jede. Totéž dálnice.
Kéž by se i v ČR více na železnici investovalo do meziměstských spojení a hlavních tratí, než se piglovala nějaká lokálka do Malého Zapadákova, kam by stačil mikrobus nebo dokonce poptávková doprava.
Na silnicích se zdá se daří.
Ty hlavní trati jsou pokryty dost slušně. Navíc je už někde kapacita tratí na hraně a přidat další spoje už nejde.
No slušně z Katowic do Warsawi zítra odpoledne: 14:51, 16:07, 18:09, a zrovna v 16.07 je Bathory ke kterému se ani neobtěžují připojit vnitro kurzy, jako je běžné u nás v Bohumíně pro mezistátní EC do Prahy.
A jen tak srovnejte kolik vlaků ve stejném časovém období odjede v neděli do Prahy z Brna, Ostravy, Plzně, Ústí nad Labem, Českých Budějovic…
Ale jestli je kapacita hlavních tratí v Polsku jeden vlak za hodinu a půl tak asi ano.
Co jsem slyšel historky fírů o (ne)výkonnosti polských zaměstnanců řízení provozu, tak je to klidně možné (konec ironie).
A nejezdí tam ty vlaky 3x delší, než u nás?
V ČR se neinvestije řádně ani do těch lokálek. A ne, tyranie většiny není demokracie. 😉
U nás jsou studie, diskuze a hýkání blahem nad čímkoli, co by jinde trvalo desetinu času.
Jede? Přidali pár náhodných spojů, nebo kde je v Polsku alespoň na nějaké dálkové lince hodinový takt?
Baví mě, kolik zástupců druhu equus asinus tu propaguje Polsko, aniž by ho viděli aspoň z rychlíku.
To je dneska v módě. Donedávna bylo v módě všechno polské dehonestovat, dnes se to zase přehnaně glorifikuje.
Realita vůbec není tak růžová, což se týká nejen železnice.
Zkuste se si přečíst rynek kolejowy….
Polsko má pořád mnohem horší železnici než my co se týče sítovosti, cen, služeb a i rychlosti, hlavně v porovnání s tím jak dlouhé a rovné úseky u nich mají. Želetnice začali sice stavět masivně, ale 20-25 let po nás, kdy to u nich taky bylo ještě před chvíli na mnoha místech těsně před rozpadnutím.