Poláci hlásí dokončení dálničního obchvatu Trojměstí. Bouralo se bez debat, povolení byla blesková
Dokončená část metropolitního dálničního obchvatu měst Gdaňsk, Gdyně a Sopoty. Foto: Budimex

Bypass měst Gdaňsk, Gdyně a Sopoty pomůže přístavům i dovolenkářům.
Určitě si zaslouží velkou pochvalu za přípravu na rozšíření 3+3 pruhy. Ne jak u nás, kdy si postavíme okruh kolem největší aglomerace 2+2 a pak se divíme že to nestačí, neskutečná idiocie ze strany řsd.
Tak nevím. Dnes kolem páté jsem tamtudy projížděl. Původní S6 totálně ucpaná, to zřejmě vyřeší až úplná dostavba S7. A přístup stavební firmy? Místních se neptáme a řidiči? Ti počkají. Na velmi frekventované S6 na Štětín klidně zastaví na hodinu dopravu, jen aby vysypali pár náklaďáků písku. A trasování různých napojení a objížděk je velice pestré. To vše vlastní a velice čerstvá zkušenost
Ano, Polské řešení.
…Pšonci jsou typičtí Slované, kobylky, po nás potopa…během pár lez zničili pobřeží Baltu a udělali z něj matějskou pouť mixovanou s balkánským nebo středovýchodním trhem…borovice vykácely a místo nich postavily hotely s balkonky o vělikosti vany, ovšem za cenu penzionu na Rujaně…postupně kurwí Orlické hory, Broumovsko a další…
Píšeš nezmysly a je jasné, že si nikdy nebol pri poľskom Baltskom mori. Závidíš Poliakom tempo rozvoja, pretože Česi, ako obvykle, zaostávajú. Jazda autom z Poľska do bývalého Československa je ako vstup do krajiny tretieho sveta. Slovensko je pochopiteľné, keďže ho Česi vykorisťovali, ale zvláštna je tá stagnácia v Českej Republike.
A jéje, 32 let máte samostatnost a stejně za ten bordel můžou Češi. Kapitán Danko měl po ránu rozhlasové školení?
Je to bohužiaľ charakteristickou črtou mnohých mojich spoluobčanov, hľadať externého vinníka, aby nemuseli cítiť zodpovednosť za svoj posr. život/zaostalú krajinu.
uživatel zablokován pro opakovanou neschopnost vyjádřit pohnutky svého zakrnělého mozku slušně.
Jo my jsme vás vykořišťovali, jo? Máte slušně vymleto.
Myslíte to vážně? To Slovensko, které nemělo po spojení v roce 1918 žádný průmysl a všechno, co se za ČSR v něm vybudovalo pochází z Česka?..
Hlavně ty vlnky za Katowicemi jsou jako z jiného světa :-)))
Už zase začínáš?
Pred týždňom som bol na Woline a Usedome a mal som z tej poľskej časti úplne rovnaký balkánsky pocit – Medzizdroje sú jeden divoký urbanistický chaos, vizuálny smog, premnožené nevkusné prístavby/stánky s obrovskými bannermi, obchody s nevkusnými suvenírmi, farebné svetielka a kolotoče. Mesto doteraz neobnovené po WW2. A do toho neukáznení vidláci v bielych tielkach. Na druhej strane hranice všade čisto, kľudné mestečká s promenádami, krásna vkusná architektúra, živá hudba a kultivovaní ľudia. Bol to zaujímavý kultúrny šok na mieste, kde som to nečakal vzhľadom k tomu, aká je tá hranica nová, umelo vytýčená a 80 rokov dozadu to bol… Číst vice »
„Nebrání jí ani problémy s výkupy pozemků. S majiteli pozemků a domů se licitace nevedou. Pokud s cenou nesouhlasí, mohou se obrátit na soud, avšak bagry začínají bourat okamžitě.“
Téhle totalitě snad ani nikdo tleskat nemůže.
…souhlas…ale místní bezzemci a povaleči budou hýkat blahem…
To není totalita ale ráj a spravedlnost
Ale, pán je komunista, aha.
V každém případě to že zhotovitel připravuje dle zadání projektovou dokumentaci místo aby to řešil stát – ŘSD výběrovým řízením- je urychlení, nad kterým by ŘSD mělo začít přemýšlet.
Ono bourání má dvě strany mince. Jedna věc jsou osamocené stavby, které jsou v kolizi s navrhovanou silnicí. A něco jiného je, když se někde jen tak z plezíru klidně vybourá uprostřed města půlka ulice (tímto zdravím Brno)
Kdy konečně tento systém převezeme v Česku? Nejde o to jestli ano nebo ne ale kdy? Ekoteror a zájmy šmejdů u nás brzdí rozvoj a způsobují škody za biliony
…řekni nám kde máš barák a my tam něco naplánujem…
Každý dnes ví co kde povede a šmejdi to úmyslně kupují aby pak mohli šikanovat ostatní. Na magistrále v Praze jsou byty za polovinu ale kdyby ji omezili výrazně zdraží tak o to usilují
No jo, koukám na to, byty v okolí Legerovy…https://www.realingo.cz/prodej_byty/Legerova,Praha/
Máte pravdu, 2+kk za 18 900 000 Kč je dost výhodná a poloviční cena, jdu do toho!
🤮
Kdy konečně tento systém převezeme v Česku? Nejde o to jestli ani nebo ne ale kdy? Ekoteror a zájmy šmejdů u nás brzdí rozvoj a způsobují škody za biliony
Jak já Polákům závidím oni se stím nepářou vyhlásí to jako stavbu státního zájmu a staví a nenechají si do toho kecat žádnou neziskovkou jak je to tady. Proto se tam tak staví a nejen dálnice ale i byty a to fakt rychlím tempem. my jsme v tomto tak sto let za opicemi.
Závist je špatná vlastnost. Obzvlášť, když té situaci nerozumíte.
Super, že místním totalistům, kteří by stavěli čáry v mapě jako za Hitlera předhodil článek další kost. V praxi ale ČR již převzala velkou část těchto legislativníh opatření (možnost vykupovat pozemky už s EIA, možnost vydat stavební povolení bez nabytí všech pozemků, fikce souhlasu a možnost stavět na nenabytých parcelách, legálnost soutěže kam se přihlásil jen jeden uchazeč, přesun řízení z místních stavebních úřadů na krajské nebo nově DESÚ, zvýšení výkupních cen atd.. ) a skutečně se používají u nových projektů. Největší problém zůstává rychlost vyřizování žádostí a jejich kvalita od patřičných úřadů. Na co vám jsou vykoupené pozemky když… Číst vice »
A mohu je vidět? U nás není jediná klíčová stavba kterou by neobstruoval nějakej nimbista, zelenej nebo pamatkář
Zákon 416 si přečtěte sám. Tím za vás čas opravdu trávit bebudu. Je to asi jako říct „všeci kradnů“.. Ne všichni ne, ale problém je, že představu o světě čerpáte z médií, kde se o ničem jiném nepíše.
Předpokládám, že jste si předtím, než jste to napsal, prošel záznamy o všech stavbách, které se aktuálně realizují nebo v nedávné době realizovaly, že?
Jo nepřečetl? Aha!
Jsi mimo
Takhle by se nedej bože nemělo stavět u nás. Ať se vše projedná v jasně předem stanovené lhůtě a vše se vypořádá. Pak ať se staví. Ale ať to udělá stát, ne firma. Tihle se nebudou koukat vpravo vlevo.
Takhle by se mělo stavět i u nás. Žádní zelení škůdci, nimbisté ani pamatkáři. Inspirujme se
Jak by se to líbilo vám, kdyby takto byl zasažen váš dům a „bez debat“?
Já bych svůj dům v pohodě prodal, proč dělat nějaké naschvály či zbytečně blokovat? Respektive bych i žil třeba s tím, že když si ho koupím v cestě či blízko budoucího obchvatu plánovaného desítky let, že o něj můžu přijít a nebo budu žít s následky toho blízkého obchvatu.
Třeba dům, který by se musel stejně zbourat kvůli Fit for 55
Poláci poskládali centrum Gdaňsku z cihel vyhrabanejch v hromadách suti, zato stodolu z kotovic vemou klidně bagrem. V Čé eR je to přesně naopak…
Je fakt vtipné sledovat, kolik se pod těmito clickbaitovými články pana Šindeláře cílících na českou ublíženost pokaždé nahromadí minuskářů patřičně trestající jakýkoliv náznak obrany soukromého majetku nebo životního prostředí. Ne vážení, zatím v Rusku nežijeme a problém není v našem půdu sebezáchovy a lásky k přírodě, ale v českém alibismu a neschopnosti se na něčem domluvit nebo něco rozhodnout.
V ČR se naopak dohodnout dovedeme, proto to občas trvá, protože někdy se společná řeč hledá déle. V Polsku se debatuje jen naoko. „Hlava“ debaty nechá ostatní přednést část jejich názoru. Slovo jim vezme, než to začne být „nepohodlné“. Pak se to udělá přesně tak, jak řekla „hlava“ debaty. Dobrých 70% rozhodnutí pak končí průšvihem. To říkám po dekádě velmi blízké spolupráce s Poláky. Mám bezpočet případů, kdy jim říkám: „Přesně na toto se český klient bude ptát a potřebujeme odpovědi.“ Odpovědi nedostanu, klient mi pak pošle přesně ty otázky, které jsem přednesl PL centrále. Odpověď na ně ani po… Číst vice »
Jasně, my dva co máme osobní zkušenost na to ale koukáme jinak než minuskář, co vidí titulek útočící na jeho vnitřní pocit nenaplnenosti a fotku hotové dálnice z krajiny, kde to dělají jak by to dělal on, protože přece tak by to bylo hned, nejlíp a bez problémů.
A právě proto je potřeba, abychom jim o svých zkušenostech neustále říkali, dokola a dokola. Jejich plusy tím nezískáme, ale názor tím předáme. Čas jim pak přinese situaci, kdy se jim naše slova dost dobře vybaví.
zajímavý jev. Flora i fauna v ČR a na jih trpí tak, že se jich musí zastávat spolky a neziskové organizace. V Polsku je podle všeho v naprostém pořádku a nikdo netrpí. Jinak mi nedává smysl, že se tam Patrik a dědek z Tetčic neangažují….
Proč se u nás nestaví více Design and build?
V hlavě mě teď napadá obchvat Pardubic a tunel Homole. Snad VRT by se tak měly stavět.
Toto mělo být na D11 a byla postavena již před 10 lety.
Pro obdivovatele polské dopravní infrastruktury může být také zajímavé, že Trojeměstí je propojeno oddělenou celkem kvalitní cyklostezkou. Ne po pláži, ale přímo středem zástavby.
Když jsem byl v Gdaňsku, tak se mi to úplně nezdálo. Šílené cesty, jak by byl v sudetech. Krom hezkého středu města. Žadné sdílené kola a parky, kde se člověk bojí o život
A kdy to bylo?
Rok a půl zpátky
nesmysl…čerstvá zkušenost
To je pravda. Podel more, v ose zeleznice/hlavniho bulvaru a v centru mest se mi na kole jezdilo dobre. Jakmile jsem vstoupil do odlehlejsich casti Trojmesti, vypada to tam urcite hur nez v Praze po vic strankach. Ale zjevne zmena probiha, zatimco Praha je zasekla v minulosti.
smazáno pro tupost
🤡
Projektant udělá čáru na mapě a vám zbourají dům. Úředník tomu nezabrání, tomu je to jedno.
Jak za minulého režimu.
Mínusovači, co nemají ani psí boudu, už jedou.
Náš systém: Jeden člověk odmítne prodat svůj pozemek, protože se mu cena zdá nízká. Dálnice se přeruší a v daném úseku se nepostaví, dokud se nepodaří najít shodu s jendím člověkem, ten dostane více peněz. Mezitím stovky dalších lidí trpí průjezdem kamionů kolem jeich příbytků. Výsledek: Dálnice se stejně postaví, jen třeba o desetieltí pozděj. Polský systém: Navrhne se trasa dálnice, pozemek se vyvlastní, pokud člověkovi přijde výše odškodnění malá, může ji napadnout u soudu a domoci se odškodnění vyššího. Dálnice se staví okamžitě. Ani jeden systém nepovažuji zdaleka za ideální, ale přišlo by mi dobré, kdybychom u nás měli… Číst vice »
V prvním odstavci je popsaná ale naprostá volovina. Pokud někdo odmítne výkup pozemku pro stavbu ve veřejném zájmu, je mu vyvlastněna za náhradu. Je to jednostranný správní akt, pokud je to v souladu se ZÚR / ÚR, nemá majitel moc šanci.
Soudit se dá dřív, ale ne v okamžiku výkupu.
No ono když celý život něco budujete, pěstujete, zvelebujete a pak vám to někde přejede buldozerem kvůůli dálnici, tak se těžko spokojíte s nějakou almužnou.
Lidé bydlící u rušné silnice měli destíky let na to, aby se přestěhovali, zatimco někdo kdo žije desítky let v klidu o tento přijde.
S rychlostí českých soudů se běžný člověk ničeho nedosoudí.
Takže když bydlím u rušné silnice tak se mám radši přestěhovat než požadovat po státu řešení? A co když tam tu nemovitost a vše s ní spojenou postavili moji předci před 100 lety, když tam projelo tak jedno auto za den? Tak se měli přestěhovat oni když začalo jezdit více aut? Taky vše budovali, zvelebovali, ale začali jezdit auta. 😀
A ten hustý provoz se tam ze dne na den vyskytne z rozhodnutí státu?
Často jsou náklady na obchvat vyšší, než hodnota celé vesnice…
Takže radši přestěhovat vesnici? 😀 a vyskytne se tam z rozhodnutí majtele přilehlého pozemku? Nebo jaké řešení je dle Vás správné?
Řešení spočívající ve výstavbě další silnice o kus vedle, kde na to pro změnu padnou zase jiné domy, kus lesa, pole… To není řešení. Určitě ne systémové. Spíše to připomíná ono „když to není u mě, je to OK“. Jenže ono se nás to obratem týká všech.
A jaké je systémové řešení? Samozřejmě ne všude jsou podmínky stejné, u nás by za oběť padly „pouze“ pole. Ale jde asi o to co má v lidské společnosti větší prioritu ne? Jestli lidské zdraví, či je důležitější ponechat pole polem. A věřte mi že jsem zastáncem v tom, že by se nemuselo tolik stavět na zelené louce. Ale nové silnice jinak vést nemohou, protože jinak nesplní účel odvést provoz od zastavěných oblastí.
Jenže v Česku to pak stojí o několik miliard víc kvůli tomu jednomu blbovi a těch případů jsou tisice a nás to všechny stálo už desítky bilionů. Polský nidel vítězí 99 ku 1
vám se to stalo? zbourali vám něco kvůli dopravní stavbě?? nebo nabídli nižší cenu než by jste chtěl??
A co si o tom nejdřív něco zjistit?
Hotovo tedy rozhodně není, to bude až dostaví Żukowo – Gdańsk včetně dálničních křížení (v současnosti velmi zajímavě rozestavěných).
Jinak rezerva na třípruh je takovým polským standardem, je o prakticky na všech úsecích…uprostřed široký travnatý pás, mosty a ekodukty již postaveny, aby se nemusely přestavovat.
Na začátku prázdnin jsem tudy projížděl a projet přes stavbu (nebo přestavbu) té křižovatky je fakt zážitek.
Přes hodinu v koloně a pak megakruháč na dálnice, to jsem fakt ještě neviděl.
já měl štěstí a moc se nezasekl, ale ten kruháč ve tvaru „plus“, to bylo zajímavý 🙂
Zajímavé na tom je, že už v návrhu a v prvních fázích stavby se vytvářejí ty ekodukty, které u nás budovat nejde, i kdyby to Patrik deset let napadal.
Za 4 miliardy? Úctyhodné. To mi za 4 miliardy opravíme tak čtyři vesnická nádraží…..
To my za 4 mld. opravíme….. Omlouvám se. To je tak, když zadávání textu za pomoci hlasu řádně nezkontrolujete….
Nechci nic říkat, ale obchvat Trojměstí ještě není ani zdaleka hotový. Nebo článek špatně chápu? V přiložené mapce je viditelná hotová část od křižovatky S6 (E28) a S7 západně od Sopot, ale jižní úsek od Żukowa ke křižovatce s dálnicí A1 jižně od Gdaňsku bude hotov až ke konci tohoto roku. Aktuálně probíhá přestavba křižovatky Gdańsk Południe, kde jsou každý den šílené zácpy.
Ano máte pravdu, nejduležitější část ochvatu Trojměstí: Żukowo – Gdańsk Południe se teprve staví – viz. zde: https://metropolitalna-zadanie2.pl/index.html
To co nyní otevřeli je obchvat Żukowa.
Obchvat obchvatu
Jo, neznáš „malej a velkej“ a Praha už plánuje další… Ty bdueš znalec 😀
Praha plánuje? To spíše automobilisté pořád volají, že i dva jsou málo, a že prostě chtějí jezdit, ať to stojí, co to stojí. V těch jimi obdivovaných zemích vedou klidně tři dálnice vedle sebe, ale měli bychom se ptát už u té druhé, zda vůbec ještě něco řeší, nebo jen záplatuje neschopnost přiznat si příčiny a dělat něco s nimi.
A my se budeme dalsi dekadu vymlouvat, ze neco takoveho by u nas neslo a nejde a nepostavime nic, viz D3, D52, D49, D0.
Polak nas predbehl zleva i zprava a my jen neustale hledame vymluvy, proc u nas neco nejde a ze ta nase ceska cesta je proste ta nejlepsi a nejdemokratictejsi.
To ze se propadame na chvost v evropske infrastrukture uz radeji vsichni za tento stav zodpovedni zamlci.
Stále vás môže hriať pri srdci, že ste na tom podstatne lepšie ako slovensko. Na druhej strane za posledné 4 roky sa v ČR veľa úsekov rozostavalo a príprava beží tiež na plno.
Argumentovat situaci na Slovensku je nejlepsi cesta, jak si tu zoufalou situaci v CR omlouvat do nekonecna dal a jednou se propadnout hloubeji, nez aktualne Slovensko je.
S čím přesně polemizuješ? Kdo říká, že „něco takového by u nás nešlo“?
Co se týká dálnic jsme v EU něco jako opičí republika spolu s našimi východními bratry 🐵🙈🙉🙊🐒
A Vy jste hlavní opice! 😀
U nás by něco takového samozřejmě šlo také, pokud by si občané zvolili do parlamentu takové politické strany, které by to měly ve svém volebním programu a pak obdobný zákon v parlamentu schválily. Naši občané, však takové radikální zásahy do svého vlastnictví patrně nechtějí.
My hlavně nechceme nic, co by se nás dotýkalo. A když toho dosáhneme, nadáváme na to.
A proč bychom měli chtít něco, co nám životy už jen zhorší? Je jen škoda, že byla promarněna schůdnost efektivnějších řešení, teď už je problém i s nimi. Rozežranost vrcholí.
Naši občané chteji nejmodernejsi infrastrukturu na světě, ale chran satan když to má byt poblíz meho domu. Jinak jde většině jen o různé formy dávek
Polsko nás opravdu ve všem nepředběhlo.
Polsko má jinou historii a tedy i jiný právní systém.
Dobrý den, omlouvám se, ale jako právník tvrdím, že má stejný právní systém jako naše země, tedy demokratický, vycházející z římského práva a ze současných evropských předpisů (někdy příliš technicistního charakteru). Má jiné zákony. To ano. Pro někoho lepší, pro někoho nepředstavitelné. Dobře to ale dokumentuje, jaké možnosti v Evropské unii máme -záleží to jen a jen na nás. Nikdo za takové stavební předpisy Polsko nekritizuje. Nedovedu si ale představit, České republice takový přístup k držitelům vlastnictví nemovitostí. I když ve zmíněné oblasti Východního Pruska asi žádní dlouhodobí vlastníci nebyli…
Tohle je Západní Prusko, ale to je detail. S obsahem vašeho komentáře naprosto souhlasím, jen si myslím, že 80 let po změně osídlení už tam žije 3.-4. generace, takže ten vztah k nemovitému majetku už tam nějaký bude.
Já bych řekl že Poláci mají trochu jiný postoj k vlastnění movitostí a nemovitostí.
Shrnul bych to takto, když si mají vybrat mezi novou fasádou a novým autem tak vezmou auto, Čech by vzal fasádu.
No to krásně zní, ale když vezmu rozhodnutí ustavniho soudu Poslkého a českého o nadřazenosti EU práva, tak máte hned velký rozdíl, který Vy jako právník budete bagatelizovat, že jste „o nuance“, ale obyvatelé reálně budou pociťovat, jako „kruci velkej rozdíl co poznají např. v životních nákladech“ 😉
A nedalo mě to, za první republiky se take prvne stavelo a pak vyvlastnovalo/vykupovalo, takze vase teze „nedovedu si predstavit“ plati pouze a jenom pro pravo po roce 89, za první republiky ktere soucasnost nesaha ani po kolena, to bylo normalni…
Prosím, nejprve dovzdělat, pak diskutovat. Zde to máte v laickém podání, věřím, že obsahu porozumíte:
https://medium.seznam.cz/clanek/jaroslav-kral-mytus-blahobytu-prvni-republiky-realitou-byla-chudoba-nezamestnanost-a-socialni-reformy-73067
Troufám si tvrdit, že v trase chybějící části D52 a zatím nerozestavěné části D35 je potomků původních obyvatel asi tak stejně, jako v tom Prusku…