Poláci dokončili v Gdaňsku obří terminál T3 Baltic Hub. Věří, že Čechům nahradí Hamburk
Terminálu T3 Baltic Hub v Gdaňsku. Foto: Budimex

Investice má za cíl posílit postavení Polska jako dopravního uzlu.
Investice má za cíl posílit postavení Polska jako dopravního uzlu.
Jenom dotaz, o kolik trvá déle, než dopluje loď z oceánu do Gdaňsku místo Hamburku? Myslím, že na Gdaňsk dojde jedině v případě, že západnější přístavy budou přetížené. Že to nepostavili radši ve Štětíně.
Konkurenční prostředí snižuje ceny .
Přístav ve Štětíně je v podstatě říční na Odře, tam se velké lodě nedostanou.
Poláci jedou. A nám to bude ku prospěchu. Ty paroplynové elektrárny potřebuje jistě více a hlavně i dříve, než jádro (nic proti jádru, ale není to to, co nás teď pálí…). Potřebujeme efektivní zdroje s rychlým startem a odstavením tak, abychom si mohli v pohodě uřídit OZE.
Stejně to je, když si uvědomíme, v jaké ohromné ekonomické nevýhodě jsou vnitrozemské státy (kterých je na světě pouze menšina) jako Česko kvůli tomu, že nemají přístup k moři. Nejen kvůli dopravě zboží ale i kvůli ohromným přírodním zdrojům.
Fakt jsme ten Kaliningrad měli anektovat.
Ještě je čas, až se zhroutí Ruská federace a začnou si perníček loupat Číňani na dálném východě, přijde naše šance 😁
Číňani na Sibiři už dávno jsou, jen uznávají politickou svrchovanost Moskvy. Zatím.
protože na ně nedosáhne a mohou to tam bez okolků drancovat, v samotné číně už by se tak chovat nemohli, tam na životní prostředí dbají v posledních letech více, zhruba od olymipády v pekingu se to začalo dost zlepšovat..
Anebo se na to můžete podívat tak, že přímořské státy moře bezostyšně drancují a ono jim to jednou vrátí 🙂
Pozor na tuleně – foki gryza!
https://www.flickr.com/photos/gfusc/1894187856
Cargo tedy bude mít kam dát stejnosměrné mašiny, neohrozí to ekonomiku drážďanského tunelu?
Ne
Ne
Pokud se přesunou přepravy do polských přístavů, reálné benefity z drážďanského tunelu se pochopitelně sníží. Ale těžko si lze ale představit, že by to mělo dopad na jeho realizaci.
Poláci jedou …
Sbad si aspoň pohlídali, aby Číňani neměli v jeřábech dálkové ovládání. 😆
Nemějte strach, v implementaci zadních vrátek si bohatě vystačí s domácími firmami 😉
V přístavu ale plujou.
Gdansk by se mohl hodit firmám z Moravy, protože do Čech nevede rozumná železnice. A s tím také souvisí rozšíření frekvence vlaků Metransu.
Vážně je mezi Moravou a Čechy takový rozdíl, aby někdo řešil o 2 hodiny delší jízdu?
Především jde o to, že trať kolem Labe je úzké hrdlo a není tam přidělována kapacita tolika vlakům, kolik by dopravci chtěli. A pár dní v roce je dokonce neprůjezdná kvůli rozvodněnému Labi.
ČechAMI.
Trať přes Lichkov bych za rozumnou považoval.
Jen ne na polské straně…
Co tam je konkrétně za problém? Děkuji.
Mně přijde že tady spousta lidí uvažje stylem: jednokolejka = nepoužitelné.
182-097 je v tomto směru velmi fundovaný, proto se ho ptám.
Na polské, pokud vím, jen jednokolejka na velkorysém dvoukolejném tělese. Na české jednokolejka, která sice byla zadrátována, ale na níž bohužel nebyly zlepšeny směrové poměry ani drobným ‚zažehlením‘.
Co z toho vadí nákladním vlakům?
Omezeny normativ delky i hmotnosti.
Ono v tom údolí Orlice se s tou tratí moc čarovat nedá, aby to vedlo k nějaké pozorovatelné změně.
V Česku je trať velkém dobrá. V Polsku je ta trať blbá. A to teda dost blbá.
Omezené délky vlaku i normativy hmotnosti, zejména pak od Kladska k státní hranici (tam může být potřeba i postrk). Dvě koleje pouze od Wroclawi do Strzelina, a pak z Kamienca do Kladska. Na polské poměry docela intenzivní regionální osobní doprava, plus rychlíky. Od Kladska do vnitrozemí pak taky celkem silná nákladní doprava. K tomu ne zrovna ideální technický stav (I když to se snažili vylepšit loni), časté problémy s napájením TV, výluky a klasické polské řízení dopravy. Není se čemu divit, že dopravci na polské straně většinou radši vybírají cestu přes Chalupki, kde to sice stojí těžce za prd, ale… Číst vice »
Až bude durch včetně sousedních polských úseku v parametrech aspoň TEN-T, tak rozumnou bude. I když výhodnou moc ne, bo sklony.
Na prvním místě ale stejně vyzdvihují možnost jet celou cestu po dálnici…
Třeba se to zlepší po vyřešení Meziměstí. Akorát by to pak asi chtělo zadrátovat i Týniště – Náchod.
To by bylo víc, než jen drátování. Ta trať se pomalu rozpadá.
To je ale třeba řešit bez ohledu na trolej.
Před Týništěm nad Orlicí bude nutné vybudovat odbočku a přesmyk z budoucí dvoukolejky z HK do Týniště, abychom nemuseli pro vlaky do Meziměstí úvraťovat v Týništi.
Jakože z celou trať z Hradce Králové včetně až minimálně do Valbřichu předěláš do parametrů TEN-T? Fakt?
Kontejnery nijak extrémně těžké nejsou, tam by ten sklon až taková překážka být nemusela. Samozřejmě délka stanic je něco jiného.
I kontejnery dovedou prekracovat 2000 tun.
Tož pardon, měl jsem v hlavě „S 1600 t“, ba i méně. Na druhou stranu, při dostatečné hustotě vlaků by ta jedna-dvě postrkovky zase nemusely být úplná ekonomická katastrofa, ne? Zejména, budou-li všude PoN namísto KO a pak snad nebude až tak třeba řešit EMC, nebo minimálně půjde volně kombinovat různé řady. Aneb Vectron+lamina. 🙂
A postrkem prijit jeste o jeden vuz z normativu delky, kdyz uz takto je to o dva mene?
Pokud se tam má „něco dělat“, tak kde je problém mít ty koleje na délku i s postrkem?
„Na březích byla také řada vojenských bunkrů a o každý z nich se muselo podle provozovatelů přístavu bojovat s milovníky vojenské historie.“ Snad nepálili ostrými a nebyl nikdo zraněn 🙂
Tak nelze se na druhou stranu Polákům divit. Bitva o Westerplatte je další důvod, proč na sebe mohou být hrdí.
Všechny je vyplavili! 😀