Poláci dokončili v Gdaňsku obří terminál T3 Baltic Hub. Věří, že Čechům nahradí Hamburk

Terminálu T3 Baltic Hub v Gdaňsku. Foto: BudimexTerminálu T3 Baltic Hub v Gdaňsku. Foto: Budimex

Investice má za cíl posílit postavení Polska jako dopravního uzlu.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiný

Jenom dotaz, o kolik trvá déle, než dopluje loď z oceánu do Gdaňsku místo Hamburku? Myslím, že na Gdaňsk dojde jedině v případě, že západnější přístavy budou přetížené. Že to nepostavili radši ve Štětíně.

Fmodel

Konkurenční prostředí snižuje ceny .

jiný Petr

Přístav ve Štětíně je v podstatě říční na Odře, tam se velké lodě nedostanou.

Pavel

Poláci jedou. A nám to bude ku prospěchu. Ty paroplynové elektrárny potřebuje jistě více a hlavně i dříve, než jádro (nic proti jádru, ale není to to, co nás teď pálí…). Potřebujeme efektivní zdroje s rychlým startem a odstavením tak, abychom si mohli v pohodě uřídit OZE.

Sumeček

Stejně to je, když si uvědomíme, v jaké ohromné ekonomické nevýhodě jsou vnitrozemské státy (kterých je na světě pouze menšina) jako Česko kvůli tomu, že nemají přístup k moři. Nejen kvůli dopravě zboží ale i kvůli ohromným přírodním zdrojům.

Fakt jsme ten Kaliningrad měli anektovat.

MP22

Ještě je čas, až se zhroutí Ruská federace a začnou si perníček loupat Číňani na dálném východě, přijde naše šance 😁

tarten

Číňani na Sibiři už dávno jsou, jen uznávají politickou svrchovanost Moskvy. Zatím.

Kicruj

protože na ně nedosáhne a mohou to tam bez okolků drancovat, v samotné číně už by se tak chovat nemohli, tam na životní prostředí dbají v posledních letech více, zhruba od olymipády v pekingu se to začalo dost zlepšovat..

Nemel

Anebo se na to můžete podívat tak, že přímořské státy moře bezostyšně drancují a ono jim to jednou vrátí 🙂

Bisik

Pozor na tuleně – foki gryza!

https://www.flickr.com/photos/gfusc/1894187856

Flek

Cargo tedy bude mít kam dát stejnosměrné mašiny, neohrozí to ekonomiku drážďanského tunelu?

Péťa

Ne

Péťa

Ne

XB-1

Pokud se přesunou přepravy do polských přístavů, reálné benefity z drážďanského tunelu se pochopitelně sníží. Ale těžko si lze ale představit, že by to mělo dopad na jeho realizaci.

Joska

Poláci jedou …

Ten Ten Ten

Sbad si aspoň pohlídali, aby Číňani neměli v jeřábech dálkové ovládání. 😆

Pezos

Nemějte strach, v implementaci zadních vrátek si bohatě vystačí s domácími firmami 😉

Nemel

V přístavu ale plujou.

Sch

Gdansk by se mohl hodit firmám z Moravy, protože do Čech nevede rozumná železnice. A s tím také souvisí rozšíření frekvence vlaků Metransu.

DavidS

Vážně je mezi Moravou a Čechy takový rozdíl, aby někdo řešil o 2 hodiny delší jízdu?

tarten

Především jde o to, že trať kolem Labe je úzké hrdlo a není tam přidělována kapacita tolika vlakům, kolik by dopravci chtěli. A pár dní v roce je dokonce neprůjezdná kvůli rozvodněnému Labi.

Nemel

ČechAMI.

Gouba

Trať přes Lichkov bych za rozumnou považoval.

182-097

Jen ne na polské straně…

Kubrt

Co tam je konkrétně za problém? Děkuji.

Gouba

Mně přijde že tady spousta lidí uvažje stylem: jednokolejka = nepoužitelné.

Kubrt

182-097 je v tomto směru velmi fundovaný, proto se ho ptám.

Frantisek X

Na polské, pokud vím, jen jednokolejka na velkorysém dvoukolejném tělese. Na české jednokolejka, která sice byla zadrátována, ale na níž bohužel nebyly zlepšeny směrové poměry ani drobným ‚zažehlením‘.

Gouba

Co z toho vadí nákladním vlakům?

Petr Šimral

Omezeny normativ delky i hmotnosti.

Kubrt

Ono v tom údolí Orlice se s tou tratí moc čarovat nedá, aby to vedlo k nějaké pozorovatelné změně.

Qěcy

V Česku je trať velkém dobrá. V Polsku je ta trať blbá. A to teda dost blbá.

182-097

Omezené délky vlaku i normativy hmotnosti, zejména pak od Kladska k státní hranici (tam může být potřeba i postrk). Dvě koleje pouze od Wroclawi do Strzelina, a pak z Kamienca do Kladska. Na polské poměry docela intenzivní regionální osobní doprava, plus rychlíky. Od Kladska do vnitrozemí pak taky celkem silná nákladní doprava. K tomu ne zrovna ideální technický stav (I když to se snažili vylepšit loni), časté problémy s napájením TV, výluky a klasické polské řízení dopravy. Není se čemu divit, že dopravci na polské straně většinou radši vybírají cestu přes Chalupki, kde to sice stojí těžce za prd, ale… Číst vice »

Qěcy

Až bude durch včetně sousedních polských úseku v parametrech aspoň TEN-T, tak rozumnou bude. I když výhodnou moc ne, bo sklony.

Frantisek X

Na prvním místě ale stejně vyzdvihují možnost jet celou cestu po dálnici…

Tomáš Záruba

Třeba se to zlepší po vyřešení Meziměstí. Akorát by to pak asi chtělo zadrátovat i Týniště – Náchod.

Os5600

To by bylo víc, než jen drátování. Ta trať se pomalu rozpadá.

Tomáš Záruba

To je ale třeba řešit bez ohledu na trolej.

Os5600

Před Týništěm nad Orlicí bude nutné vybudovat odbočku a přesmyk z budoucí dvoukolejky z HK do Týniště, abychom nemuseli pro vlaky do Meziměstí úvraťovat v Týništi.

Qěcy

Jakože z celou trať z Hradce Králové včetně až minimálně do Valbřichu předěláš do parametrů TEN-T? Fakt?

Tomáš Záruba

Kontejnery nijak extrémně těžké nejsou, tam by ten sklon až taková překážka být nemusela. Samozřejmě délka stanic je něco jiného.

Petr Šimral

I kontejnery dovedou prekracovat 2000 tun.

Tomáš Záruba

Tož pardon, měl jsem v hlavě „S 1600 t“, ba i méně. Na druhou stranu, při dostatečné hustotě vlaků by ta jedna-dvě postrkovky zase nemusely být úplná ekonomická katastrofa, ne? Zejména, budou-li všude PoN namísto KO a pak snad nebude až tak třeba řešit EMC, nebo minimálně půjde volně kombinovat různé řady. Aneb Vectron+lamina. 🙂

Petr Šimral

A postrkem prijit jeste o jeden vuz z normativu delky, kdyz uz takto je to o dva mene?

Tomáš Záruba

Pokud se tam má „něco dělat“, tak kde je problém mít ty koleje na délku i s postrkem?

Chleba Nakup

„Na březích byla také řada vojenských bunkrů a o každý z nich se muselo podle provozovatelů přístavu bojovat s milovníky vojenské historie.“ Snad nepálili ostrými a nebyl nikdo zraněn 🙂

BND 30

Tak nelze se na druhou stranu Polákům divit. Bitva o Westerplatte je další důvod, proč na sebe mohou být hrdí.

Nemel

Všechny je vyplavili! 😀